Jak łączyć zeny? 19841 22

O temacie

Autor Sentarion

Zaczęty 6.07.2008 roku

Wyświetleń 19841

Odpowiedzi 22

Sentarion

Sentarion

Złote Wrota
Szef zespołu
posty817
Propsy1155
NagrodyV
Profesjabrak
  • Złote Wrota
  • Szef zespołu
W tym tutoriali opiszę mało znaną, a bardzo przydatną funkcję spacera, która nazywa się Macros i która służy do łączenia zenów (jest to szczególnie przydatne przy tworzeniu dużych światów, gdyż maksymalny limit polygonów dla mesha, który może być wczytany przez Spacer to 65 tys.)

1. Otwieramy spacer, a jeśli był włączony to go resetujemy w File/Reset
2. W Tools wybieramy MAcros, pojawia się nam nowe okno.
3. W oknie mamy przykładowe tryby kompilacji zenów z Gothica, ponieważ omawiam to na przykladzie Spacera2 wezmę taki przykład: chcemy skompilować wyspę smoków. Klikamy więc w Compile DragonIsland i pojawia się nam coś takiego:

reset
set error 3
Load world newworld\NEWWORLD_PART_DRAGON_ISLAND_01.ZEN
Load world newworld\NEWWORLD_PART_DRAGON_FINAL_01.ZEN
compile world outdoor
compile light high

4. Gdy teraz dwa razy klikniemy w Compile DragonIsland Spacer zacznie wykonywać poszczególne operacje i połączy dwa zeny w jeden. (może to zająć dłuższą chwilę)
5. Jeśli chcemy skompilować własne zeny musimy napisać swoją przykładową kompilację (podobną do tej przykładowej, a zmieniając tylko nazwy zenów), przed tem klikając w New.

To chyba wszystko, w razie jakichś pytań, niejasności można pisać na PW.
Tutek można kopiować dla dobra polskiego moddingu xD

Aldan27

Aldan27

Użytkownicy
posty6
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Małe pytanie, czy gdyby w jeden plik Zen był już zvobowany, to czy po scaleniu, te voby by zniknęły. gdyż robie jak tutaj piszesz i voby znikają, tak ma być, czy zrobiłem coś źle ?
 

Krauzer

Krauzer

Użytkownicy
posty31
Propsy33
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Jak znikają? jak scalisz zapisz wyłącz spacer znowu włącz i wczytaj powinno być ok.
 

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
A da się jakiś zen rozłączyć na kilka mniejszych?
 

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty827
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
A da się jakiś zen rozłączyć na kilka mniejszych?
Nie ma w spacerze takiej opcji. Jeśli dany zen nie posiada partów, to w żaden sposób, oprócz ingerencji w programie graficznym, nie rozdzielisz go.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Strona na facebook'u:

https://www.facebook.com/DarkModdersTeam/

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
Czyli żeby rozdzielić świat z gothic 2 bez nocy kruka to muszę bawić się programem graficznym?
 

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Nie wiem, co dokładnie chcesz osiągnąć, ale może wystarczy zdekompilować plik Worlds.vdf z podstawki G2?
Jeśli chcesz rozdzielać światy to tak, Blender potrzebny.
 

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
Znaczy chodzi mi o rozbicie podstawowego świata z g2 na meshe no ale trudno sprubuję się pomęczyć blenderem.
 

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty827
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Jak chcesz na meshe to wejdź w _work/data/meshes/level/NewWorld. Tam masz wszystkie .3ds zenów
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Strona na facebook'u:

https://www.facebook.com/DarkModdersTeam/

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
tak ale tam są meshe z gothic 2 noc kruka a mi zależy na meshu okolic piramid z czystego gothic 2 no ale trudno postaram się to zrobić w blenderze.
 

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty827
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
To zainstaluj sobie czystego Gothika 2, wypakuj VDFSem meshes.vdf i po sprawie. W czym widzisz problem? To tylko chwila roboty i kwestia zainstalowania podstawki.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Strona na facebook'u:

https://www.facebook.com/DarkModdersTeam/

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
W pliku mesh od świata nie ma w mesh.vdf
 

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty827
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Są tylko trzeba dokładnie patrzeć. Ech... Znajde Ci to i najwyżej podeśle.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Strona na facebook'u:

https://www.facebook.com/DarkModdersTeam/

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
Ok jak znajdziesz to będę wdzięczny.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Niema, niema. Temat był wałkowany kilka razy i to nawet przez Kogaana między innymi.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty827
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Niema, niema. Temat był wałkowany kilka razy i to nawet przez Kogaana między innymi.
Jak nie tym sposobem, to innym. Jeśli zeny z podstawki mają przypisane 3ds'y świata, to w trakcie dekompilacji zena, na 3ds, otrzymamy owego 3ds'a.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Strona na facebook'u:

https://www.facebook.com/DarkModdersTeam/

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
Tego już prubowałem i otrzymałem cały świat w formie 3ds.
 

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty827
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
To źle zrobiłeś bo zdekompilowałeś NewWorld.zen. Zdekompiluj każdy z jego partów osobno wtedy uzyskasz oczekiwany efekt.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Strona na facebook'u:

https://www.facebook.com/DarkModdersTeam/

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
A z kąd wezmę party z CZYSTEGO gothic 2? Bo dostępne są tylko te z nocy kruka.
 

Nestarion

Nestarion

Użytkownicy
posty32
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Użyj po prostu meshy z G2NK. Najpierw w programie graficznym zaimportuj cały zen z czystego G2 i wytnij podłoże koło piramid. Potem wczytaj mesh z G2NK wykasuj zejście do podziemi oraz same podziemia i przeklej wycięte podłoże z G2. Zapisz mesh i zupdatuj w spacerze teren w zenie G2.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry