odciśnięcie powierzchni w innym obiekcie 2702 5

O temacie

Autor emace

Zaczęty 28.06.2010 roku

Wyświetleń 2702

Odpowiedzi 5

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
hej, nie wiecie czy jest możliwość z pomocą narzędzi typu boolean "odcisnąć" obiekt w innym obiekcie. formą była by zewnętrzna powierzchnia swiata (editableMesh/Poly) i chciałbym na podstawie tego kształtu stworzyć nowy, taki sam. Jest mi potrzebne to do zoptymalizowania tego co już stworzyłem. Pod powierzchnią mam mase nie potrzebnych edges, poly i verts - i nie chciałbym się bawic z tym tylko zrobić z automatu. Nie wiem czy jest to mozliwe, chcociażby z tego względu, że cały zebieg nie przekazałby raczej informacji o eges i vertex. Może jakiś plugin ? takie coś jest jak najbardziej mozliwe w przypadku obiektów, nie skonwertowanych jeszcze.
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

Zdunek

Zdunek

Administrator
Ken'Udz mistrz stali i runy
posty671
Propsy132
Profesjabrak
  • Administrator
  • Ken'Udz mistrz stali i runy
hej, nie wiecie czy jest możliwość z pomocą narzędzi typu boolean "odcisnąć" obiekt w innym obiekcie. formą była by zewnętrzna powierzchnia swiata (editableMesh/Poly) i chciałbym na podstawie tego kształtu stworzyć nowy, taki sam. Jest mi potrzebne to do zoptymalizowania tego co już stworzyłem. Pod powierzchnią mam mase nie potrzebnych edges, poly i verts - i nie chciałbym się bawic z tym tylko zrobić z automatu. Nie wiem czy jest to mozliwe, chcociażby z tego względu, że cały zebieg nie przekazałby raczej informacji o eges i vertex. Może jakiś plugin ? takie coś jest jak najbardziej mozliwe w przypadku obiektów, nie skonwertowanych jeszcze.
strasznie chaotycznie to napisałeś i nie za bardzo ogarniam o co biega...
ale boolean nie jest dobrą opcją... jest coś takiego jak boolean pro, robi mniej błędów ale jest kijowy

opisz dokładniej(logiczniej) o co Ci chodzi to może coś się wymyśli....
 
Po co utrudniać coś co jest proste?

Agencja Interaktywna - CreaWeb.

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
:)  chcę zrobić odlew swojego świata, potem usunąć oryginał i zostawić odlew zmniejszą ilością poly. Może teraz będzie jasne. Potrzebne mi jest to by pozbyć się zbędnych poly i verts

EDIT: może tak wyjaśnie :)

Wiecie... z twarzy ludzkiej robi się takie odlewy z gipsu, potem taki odlew się ściąga i w ten sposób powstaje gipsowa maska. Chciałbym z powierzchni mojego świata zrobić taką "gipsową maskę" :)

Oryginał wtedy skasuję i zostawiam zoptymalizowaną tak na prawdę "maskę".  Świat jest zbudowany z wielu obiektów, nachodzą na siebie, pod powierzchnią świata jest sajgon, zbędne poly, eges i verts....


więc ta optymalizacja, ajk widzicie polegala by na eliminacji tego wszystkiego co jest pod powierzchnią świata...
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
powolutku będę zamykał temat. ten plugin mnie przekonał.
http://www.max3dstuff.com/max4/objectDeform/help.html

dziś sprubuję tym zoptymalizować swój świat, oczywiście jeśli zostaną zachowane wszsytkie informacje o verts i poly !
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Boolean odcisnalby wszystko i jeszcze dorobil by wiecej niepotrzebnych krawedzi. To jest narzedzie trudne do uzycia i po prostu trzeba wiedziec jak go uzywac zeby nie zepsuc. Natomiast nie ma szans zeby Boolean odcisnal tylko to co Ty chcesz. Wyszloby gorzej niz jest.

W jaki sposob Ty to niby robiles, ze masz tyle krawedzi pod powierzchnia? I jak niby wyobrazasz sobie "nie przekazanie informacji o edges i vertex", skoro to integralna czesc modelu? Jak niby wyobrazasz sobie narysowanie kwadratu, bez rysowania krawedzi i wierzcholkow?
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
Boolean odcisnalby wszystko i jeszcze dorobil by wiecej niepotrzebnych krawedzi. To jest narzedzie trudne do uzycia i po prostu trzeba wiedziec jak go uzywac zeby nie zepsuc. Natomiast nie ma szans zeby Boolean odcisnal tylko to co Ty chcesz. Wyszloby gorzej niz jest.

W jaki sposob Ty to niby robiles, ze masz tyle krawedzi pod powierzchnia?


Bajzel mam, bo robiłem odzielnie różne elementy świata, potem na siebie nakładałem. Z czasem doszło do attachowania tychże elementów tak, że  część elementu chował się na stałe pod spód. Potem na domiar złego, jakoś tak się stało, że nie ma mozliwości zdetachowania, więc stąd pomysl na taką optymalizację. Można ręcznie, ale tą ewentualność zostawię na koniec. Mogę te zostawić jak jest, myślę że nie odbije się na wydajności, ostatnio był robiony test na wydajność przez KolegeZWojska, o setki tysięcy więcej nyło poly i nie było ścinek...

Nie jest źle ogolnie, bardziej chciałem to zrobic dla porządku na scenie.
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry