Być może masz rację, podczas robienia większych modyfikacji przydaje się jakiś schemat, punkt zaczepienia gdyż nie możemy wszystko robić po prostu co nam przyjdzie do glowy. Jeżeli mamy postanowione że tworzymy moda z nową historią, NPC-ami, questami itp.itd. trzeba najpierw to wszystko wcześniej założyć że: to ma iść tak i tak, ten ma zabić tego, ten ma nas zaatakować...
Nie możemy w takim przypadku robić czegoś nie zaplanowanego, bo pomysły podczas pracy mają tendencę do ulatniania się, i nie możemy wszystkiego robić też chaotycznie bo mod zajmie nam więcej czasu niż powinien, wtedy też można zrobić sobie wstępny konspekt że np.
1. najpierw walimy skrypty
2. potem modele broni
3. teraz robimy nowe pfxy
a nie:
1. Zrobiłem sobie modelek broni, ale wpadłem na pomysł nowego vfx'a, to szybko go zrobię zanim zapomnę.
2. To teraz zamienie ten model, ale najpierw stuknę parę oczek demedżu dla (powiedzmy) fireball'a. Dlaczego? Bo tak...
Ale też planowanie nie zawsze jest potrzebne, ba, nawet niezalecane w przypadku gdy robimy modyfikację np. żeby zamienic modele broni i zwiększyć ich power bo więcej nam nie trzeba, to po kiego robić plan? Przecież to góra godzina roboty.