Pytanie organizacyjne 2243 7

O temacie

Autor

Zaczęty 17.09.2008 roku

Wyświetleń 2243

Odpowiedzi 7

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Pytanie głównie do doświadczonych twórców jak i koordynatorów zarządzających projektami. Jakie jest Wasze podejście do sprawy? Zastanawiam się czy jest sens kierowania się typowymi zasadami obowiązującymi przy tworzeniu gry tj. rozległa dokumentacja, opisy świata, lokacji, sytuacji politycznej, cechy charakteru poszczególnych postaci, rozpisane założenia itd. skupiając się wyłącznie na designie pomijając aspekty techniczne z wiadomych powodów. Zapewne bardziej powszechne jest robienie wszystkiego na żywca bez rozpisanej dokumentacji, ot robimy wszysko "na żywo" opierając się o kilka prostych i elastycznych założeń.

Oczywiście jeśli mówimy o większym projekcie nie wyobrażam sobie podejścia czysto prowizorycznego, mowa jednak o stosunkowo małej modyfikacji. Czy jest w ogóle sens poświęcać czas na zakładanie rozległej dokumentacji w oparciu o którą wszystko będzie tworzone i wdrażane do projektu?
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Dokumentacji...
Jeśli chodzi Ci o spisanie czarno na białym tego wszystkiego to raczej mało kto tak robi.

Ale wszystko co wymieniłeś jest zazwyczaj w obgadywane dokładnie i planowane, więc chyba nie można powiedzieć że robione jest na żywca...
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Powiedz mi co to są wiadome powody :lol2:

Zakładam, że w modderów chyba nikt nie robi design doca, możliwe nawet, że jest to tutaj pojęcie zupełnie nieznane. Od innych także nie oczekiwałbym na obiektywne odpowiedzi, bo co najmniej 1/3 będzie opiewała zalety prowizorki :D

Z pytaniem lepiej na Warsztat. Tam raczej lepsze odpowiedzi otrzymasz.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty457
Propsy260
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Jeśli ta modyfikacja ma być bardziej fajna, to jak najbardziej sens jest.
 

Retsked

Retsked

Użytkownicy
Jam jest 444
posty1533
Propsy61
  • Użytkownicy
  • Jam jest 444
Ja robię, co mi podleci na klawiaturę :D .
 

Cotton
  • Gość
Ja staram się wymyślić fabułę ogólnie, a co potem to się zobaczy...
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
Powiedz mi co to są wiadome powody biggrin.gif

To że nie musimy się skupić na kwestiach technicznych, opracowywania całego systemu, gui i reszty tego gówna od nowa bo po prostu zostało to już zrobione przez twórców gry i nie warto bądź nie da się tego w większym stopniu zmienić.

Cytuj
Z pytaniem lepiej na Warsztat. Tam raczej lepsze odpowiedzi otrzymasz.

A co mnie obchodzi zdanie ludzi tworzących pongi? Na uwadze mam moda, wiem jak wygląda tworzenie gry w kwestii teoretycznej i po części praktycznej (jeśli można powiedzieć że bit i play to dobry punkt obserwacji  :D ) więc po krótce wiem jak to wygląda. Po prostu chce wiedzieć które zasady trzeba udzielić przy projektowaniu moda.

Cytuj
Jeśli ta modyfikacja ma być bardziej fajna, to jak najbardziej sens jest.

Gother, zapodając taki banał niczego nie odkryłeś a wręcz obraziłeś inteligencję wszystkich zainteresowanych tematem. Jeśli ktoś jeszcze ma coś do dodania na poziomie "jeśli chcesz dobrze to tak" to proszę wypierdalać.

Cytuj
Zakładam, że w modderów chyba nikt nie robi design doca

A jest w tym jaki kolwiek sens przy tworzeniu MODYFIKACJI? Mowa o typowym projekcie a nie bujaniu w chmurach. Wydaje mi się że designdoc i inne pliki podobnego pokroju nie są aż tak potrzebne w przypadku moda do gry. Bardziej miałbym na uwadze jakieś notatki bądź ogólne wpisy stanowiące choćby punkt zaczepienia aby wiecznie nie bazować na domysłach i tym co siedzi w głowie.

obgadywane dokładnie i planowane
 

Whiteye
  • Gość
Być może masz rację, podczas robienia większych modyfikacji przydaje się jakiś schemat, punkt zaczepienia gdyż nie możemy wszystko robić po prostu co nam przyjdzie do glowy. Jeżeli mamy postanowione że tworzymy moda z nową historią, NPC-ami, questami itp.itd. trzeba najpierw to wszystko wcześniej założyć że: to ma iść tak i tak, ten ma zabić tego, ten ma nas zaatakować...

Nie możemy w takim przypadku robić czegoś nie zaplanowanego, bo pomysły podczas pracy mają tendencę do ulatniania się, i nie możemy wszystkiego robić też chaotycznie bo mod zajmie nam więcej czasu niż powinien, wtedy też można zrobić sobie wstępny konspekt że np.
1. najpierw walimy skrypty
2. potem modele broni
3. teraz robimy nowe pfxy

a nie:
1. Zrobiłem sobie modelek broni, ale wpadłem na pomysł nowego vfx'a, to szybko go zrobię zanim zapomnę.
2. To teraz zamienie ten model, ale najpierw stuknę parę oczek demedżu dla (powiedzmy) fireball'a. Dlaczego? Bo tak...

Ale też planowanie nie zawsze jest potrzebne, ba, nawet niezalecane w przypadku gdy robimy modyfikację np. żeby zamienic modele broni i zwiększyć ich power bo więcej nam nie trzeba, to po kiego robić plan? Przecież to góra godzina roboty.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry