Zmiana kamery,walki,celowania bez integracji w silnik ? 5420 18

O temacie

Autor Draquer

Zaczęty 3.08.2015 roku

Wyświetleń 5420

Odpowiedzi 18

Draquer

Draquer

Użytkownicy
Problematyk :F
posty360
Propsy23
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Problematyk :F
Witam. Mam parę pytań dotyczących modyfikowania G2nk, ew. G1 mianowicie:
1. Czy dało by radę bez ingerowania w silnik gry ustawić kamerę jak jest np. w wieśku (kamerą można kręcić na prawi i lewo a postać ani drgnie) i za razem wyśrodkować na głowę postacii?
2. Czy dało by radę zrobić bez ingerowania w silnik gry ekwipunek na cały ekran razem z podgłądem na postać w uzbrojeniu?
3. Czy dało by radę zrobić bez ingerowania w silnik gry drzewko umiejętności w oknie pod np. przyciskiem "v", w którym mógłbym co poziom dodawać jeden punkt w daną umiejętność?
4. Czy da się bez rozpierdalania silnika na kawałeczki zrobić system walki na myszce np. lewy przycisk zwykłe cięcia, prawy przycusk szybkie cięcia itd. itp.
5. No i ostatrnie czy da sie bez ingerowania w piepszony silnik gry zrobić celownik do celowania z broni zasięgowych i czarów oraz swobodne przesuwanie kamery pidczas tego celowania jak np w skyrimie czy g3?
6. Czy dało by rade bez ingerowania w silnik gry zrobić zwierze które by umiało w nieskończoność latać i lądować coś jak ptak?
No troszkę siE rozpisałem.. Jeśli da się to wszystko zrobić to jak?
 
Spoiler
#include<iostream>
using namespace std;

int main()
{
      cout << "Hello theModders" <<endl;
      return 0;
}

oskardon

oskardon

Użytkownicy
posty91
Propsy38
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
1, 2,3 : nie.
4: ingerencja byłaby związana jedynie z przebindowaniem, reszta pracy wiązałaby się z tworzeniem animacji i skryptowaniem ich w mdsie. 
To byłoby na tyle zakładając że różnica ma być tylko w animacji. Jeśli chcesz żeby rodzaje cięć różniły się czymś więcej (szybkością, wielkością obrażeń, możliwością sparowania itd), to musiałbyś to zaprogramować osobno, także ingerując w silnik.
5. Ktoś kiedyś na forum pisał że da się zrobić bodajże celowanie na boki. Chyba nie dało się bez hacków w silniku zmieniać położenia celu w pionie.

W silniku siedzą niestety wszystkie podstawy rozgrywki i interfejs gry. W skryptach masz "zawartość" gry - zadania, postaci, konkretne przedmioty itd.
 
Life is brutal and full of zasadzkas.

Draquer

Draquer

Użytkownicy
Problematyk :F
posty360
Propsy23
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Problematyk :F
Dzięki za odpowiedź, mam jeszcze pytanie co do samego ingerowania w silnik, co by mi musiało być potrzebne do edycji go i czy jest to dość proste?
No i dalej czekam na odpowiedzi co do punktu 6
A i mógłby jeszcze ktoś mi wyjaśnić co można zrobić za pomocą Ikarusa oraz lego?
 
Spoiler
#include<iostream>
using namespace std;

int main()
{
      cout << "Hello theModders" <<endl;
      return 0;
}

carelion

carelion

RaveN Studio
Moete Kita Zo!
posty153
Propsy73
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Moete Kita Zo!
Na pewno potrzebny jest mózg i wolny czas :D, a tak naprawdę, jeśli ograniczasz się do wywołania twojego kodu już po Init_Global(wczytaniu świata) potrzebny ci Ikarus + co najwyżej jakiś Disassembler(np. IDA). Jednak jeśli chcesz wywołać swój kod wraz ze startem gry musisz stworzyć plik dll wykorzystujący G2Ext i wstrzyknąć go do procesu. Oczywiście piszę to sugerując, że znasz chociaż podstawy progamowania :ok:

 

Draquer

Draquer

Użytkownicy
Problematyk :F
posty360
Propsy23
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Problematyk :F
No dobra dzięki wszystkim za odpowiedzi, a co z tym potworem który by latał nonstop i po zauważeniu wroga zaczynał by lądowaç i walczyć z nim na ziemi? Tak chodzi mi o coś na obraz gryfa i zastanawiałem się czy nie zrobić czegoś takiego na przykładzie harpii no ale gryfa to ona nie przypomina. Dało by się dodać takie stworzonko z nowym modelem i animacjami latania w nieskończoność oraz lądowania i potem jakimiś atakami na ziemi?
 
Spoiler
#include<iostream>
using namespace std;

int main()
{
      cout << "Hello theModders" <<endl;
      return 0;
}

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Prawie wszystko co napisałeś jest mniej więcej osiągalne z pomocą lego, ikarus i bardzo dobrym opanowaniem samotnego moddingu gothica + programów do tworzenia animacji. Powiem w skrócie, zrobienie było by czasochłonne i bardzo zbugowane

aha no i wymaga to "integracji w silnik"...
 


oskardon

oskardon

Użytkownicy
posty91
Propsy38
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Gryfa dałoby się zrobić na samym mds.
Trzeba by zrobić mu animację żerowania, która polega na lataniu wokół miejsca w którym jest on ustawiony. W ramach ostrzegania przed atakiem musiałby lądować.

Problem w tym, że chociaż w animacji jego ciało latałoby, to hitbox znajdowałby się cały czas w jednym miejscu na ziemi. Tam by się "podświetlał" i atakowanie właśnie tego miejsca (bronią białą / dystansową / magią) zadawałoby mu obrażenia.

Zrobienie tego w poprawny sposób (npc naprawdę znajdujący się nad ziemią i poruszający ignorując przeszkody pod  nim) byłoby już bardzo problematyczne i wymagało korzystania z klas silnika.
 
Life is brutal and full of zasadzkas.

Draquer

Draquer

Użytkownicy
Problematyk :F
posty360
Propsy23
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Problematyk :F
No to kolejne pytanie  :F
1. Na co pozwala ikarus i lego? Jedyne co wiem to to że są to bardziej zaawansowane skrypty, ale ja bym chciał wiedzieć o tym więcej jest może jakiś poradnik gdzieś na forum? Jeśli tak to prosiłbym o linczaka albo nakierowanie gdzie powinienem szukać.
2. Odnośnie gryfa : Jest jakiś darmowy prpgram do animacji i co to jest MDS?
 Czy dało by się zrobić to z ikarusem i lego w g1?
Co do tego miejsca w którym miałby dostawać obrażenia to:
A jak bym zrobił rutynę kołowania składającą się z paru waypointów?
Jak to jest z jaszczurami w g1 które są przy brzegu obok so blisko topielców pod klasztorem zmiennokształtnych? One sobie tam chodzą a jeden nawet pływa, to jest rutyna?
 
Spoiler
#include<iostream>
using namespace std;

int main()
{
      cout << "Hello theModders" <<endl;
      return 0;
}

oskardon

oskardon

Użytkownicy
posty91
Propsy38
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Ikarus pozwala na modyfikowanie silnika w trakcie jego pracy, a więc zrobienie czegokolwiek co tylko potrafisz napisać i uciągnie ci komputer. LeGo nieco to upraszcza i zawiera sporo gotowych mini-modyfikacji.

Darmowym programem do animacji wspierającym eksport do odpowiedniego formatu jest Blender.

MDS to format skryptów opisujących animacje i związane z nimi eventy.

Cytuj
Czy dało by się zrobić to z ikarusem i lego w g1?
Co dałoby się zrobić? Darmowy program do animacji i MDSa? No jak się uprzesz :F

Co do rutyny to w niczym by nie przeszkadzała. Ale też nic byś nie zyskał. Hitbox dalej byłby na ziemi, a model w powietrzu.
 
Life is brutal and full of zasadzkas.

Draquer

Draquer

Użytkownicy
Problematyk :F
posty360
Propsy23
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Problematyk :F
Dobra dam sobie spokój z gryfem w powietrzu zrobię go na ziemi.
I moja chora wyobraźnia zrodziła pytanie.
Da się zrobić dla zwierzęcia ataki nie tylko w przód ale i na boki?
Oraz kolejne.
1. Da się zrobić miktury które by mogły wzmacniać ataki na określony czas i po upływie go przestały działać?
2. Czy da się zrobić eliksiry które by nakładały efekt na broń na jakiś określony czas
3. Czy w Ikarusie dałbym radę zmienić wcześniej wspomnianą kamere na taką jaka jest np. W gta czy wieśku?
 
Spoiler
#include<iostream>
using namespace std;

int main()
{
      cout << "Hello theModders" <<endl;
      return 0;
}

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
1. Obrażenia zadawane przez broń to stała, a nie zmienna, jednak może być przeskalowana ze wzrostem siły dla broni białej lub zręczności dla dystansowej. Najlepiej jest zrobić miksturę czasowo zwiększającą te atrybuty.
2. Tak, nawet bez użycia Ikarusa, wystarczą aivary.
3. Najprawdopodobniej tak, jednak nie dam ci żadnej porady, bo nie wiem jak można byłoby to zrobić.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

carelion

carelion

RaveN Studio
Moete Kita Zo!
posty153
Propsy73
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Moete Kita Zo!
3. Czy w Ikarusie dałbym radę zmienić wcześniej wspomnianą kamere na taką jaka jest np. W gta czy wieśku?
3. Najprawdopodobniej tak, jednak nie dam ci żadnej porady, bo nie wiem jak można byłoby to zrobić.
Ja bym zablokował rotacje gracza przy pomocy myszki, a później obracał kamerę albo nowo utworzony Vob, który bym ustawił jako kamera.
 

Draquer

Draquer

Użytkownicy
Problematyk :F
posty360
Propsy23
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Problematyk :F
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Mam nadzieję że to będą ostatnie pytania w tym wątku:
1. Co to jest aivara
2. Czy da się zrobić ataki nie tylko do przodu ale i na boki u zwierzęcia?
3. Czy da się ustawić u przedmiotów wymaganie nie siły czy zręczności a poziomu?
4. Dalej mnie męczy sprawa Ikarusa czy jest może gdzieś dobry poradnik jak używać jego funkcji?
Pytam bo jestem młodym (to za mocne określenie) w modowaniu Gothica i nie mam opanowanych nawet podstaw np. Nie wiem jak zrobić runiczną broń. Zdaję sobie sprawę z tego że jak nie umiem podstaw to nie mam co się brać za Ikarusa.
5. Ikarus to jest edycja silnika tak? Rozummiem przez to że mogę dzięki niemu bawić się interfejsem i całym hudem tak?
6. Jak mogę zmieniać bindy? Jakimś konkretnym programem czy bindy są w jakimś pliku ze skryptami. Nie mam dostępu do komputera i Gothica z gmdk więc nie mam jak sprawdzić.
7. Czy da się zmienić wszystkim itemom które leczą żeby nie dodawały od razu kawałek paska tylko żeby to wyglądało jak regeneracja po woli życie wraca i żeby to regenerowało ileśtam PROCENT HP i nawet jak życie bedzie pełne a czas regenerqcji się nie skończy żeby po zadaniu obrażeń dalej regenerowało.
Nie wiem czy napisałem zrozumiale mam nadzieję że tak
 
Spoiler
#include<iostream>
using namespace std;

int main()
{
      cout << "Hello theModders" <<endl;
      return 0;
}

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Aivar to jest typ zmiennej, który w odróżnieniu od zwykłej zmiennej, może być przypisany do NPC. Wyszukaj plik AI_Constants, tam masz pełną ich listę. Ograniczenia zwykłych skryptów pozwalają na maksymanie 100 aivarów, z czego nieedytowany Gothic wykorzystuje ich ok. 90, ale Ikarusem można to zmienić bardzo łatwo, zamieniając jedną liczbę w Classes.d
Ogólnie widzę, że jesteś bardzo zielony w moddingu (co sam przyznałeś), więc nie bierz się za Ikarusy i inne wynalazki, bo sobie nie poradzisz z językiem, w jakim jest to wszystko napisane. Poćwicz na podstawowych i zaczynaj się brać za rzeczy coraz trudniejsze (np. wspomniany miecz runiczny byłby dobrym testem), a na razie odstaw marzenia o tych rzeczach, które napisałeś - to jest dalekie od podstaw, a tutaj (już) się nie daje gotowców. Zresztą, jak dobrze opanujesz podstawy, będziesz w stanie zrobić takie nowinki jak najmniejszym nakładem pracy, bo zrozumiesz działanie skryptów. Poradników do Ikarusa jako takich nie ma, ale na http://forum.worldofplayers.de/forum/forums/104-Editing masz (niemieckie) forum pełne gotowych skryptów bądź problemów z nimi, w tym Ikarusa i Lego.
Co do 5: Ikarus między innymi pozwala na odwoływanie się do silnika, bezpośrednia edycja może nastąpić poprzez załadowanie bibliotek dll, na co ten pakiet skryptów pozwala.
6: Ikarus pozwala na sprawdzenie stanu, w jakim znajduje się pożądany klawisz - tak można bindować. Odbindować klawisz można łatwo w pliku ini.
7:
Cytuj
nawet jak życie bedzie pełne a czas regenerqcji się nie skończy żeby po zadaniu obrażeń dalej regenerowało
Choć nie ma to sensu, to możesz to też zrobić aivarem, który sprawdza, ile czasu zostało i wtedy zacznie regenerować PŻ. Procenty można zrobić prosto za pomocą zwykłego matematycznego dzielenia. Wtedy w miejscu, gdzie podawana jest ilość PŻ do regeneracji, piszesz działanie, w którym dzielisz max PŻ (np. PŻ/5 to 20%).
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Draquer

Draquer

Użytkownicy
Problematyk :F
posty360
Propsy23
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Problematyk :F
Dziękuję już ostatni raz w tym wątku, dużo moich wątpliwości rozwialiście, porady wezmę do siebie.
Wątek do zamknięcia.
 
Spoiler
#include<iostream>
using namespace std;

int main()
{
      cout << "Hello theModders" <<endl;
      return 0;
}

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Co do 3.To w bardzo prosty sposób, można to zrobić, na moim serwerze właśnie, tak miałem pancerze, musiałeś mieć dany lvl aby móc założyć.
 

carelion

carelion

RaveN Studio
Moete Kita Zo!
posty153
Propsy73
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Moete Kita Zo!
W OnEquip zbroi sprawdzasz, czy masz wystarczający poziom, jeśli nie ściągasz zbroje.
 

Draquer

Draquer

Użytkownicy
Problematyk :F
posty360
Propsy23
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Problematyk :F
Skoro jeszcze nikt nie zamknął tematu, to mam jeszcze jedno małe pytanie:
-Czy jak wstawię np. Do g1 zena z górniczą doliną z g2  to zen będzie oteksturowany czy nie?
Wiem że mogę sprawdzić, ale nie mam dostępu do gothica z gmdk, a jest mi to potrzebne.
 
Spoiler
#include<iostream>
using namespace std;

int main()
{
      cout << "Hello theModders" <<endl;
      return 0;
}

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Nie. Textury musisz przenieść tez.
 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry