A to od poziomkaz jest bardzo dobrym tutorialem wszystko co jest Ci potrzebne tam jest.
no nie byłbym tego taki pewien. mesh w tutku ma za dużo poly, sam autor stwierdza, że robi "dość sporych rozmiarów świat". Faktycznie, może ten z tutoriala nie jest aż tak duży, żeby nie użyć tylu poly ilu on tam zapodał. Bo jest na prawdę ok, ale zakładamy, że projektuje się dużo, dużo większe i bardziej skomplikowane światy. Mógł w każdym razie na początku powiedzieć cokolwiek o proporcjach poly w stosunku do rozmiaru świata i ewentualnych kompromisach na które trzeba by było pójść w projektowaniu świata. Podsumujmy, jesli będziesz się trzymać gęstości siatki, jaką prezentuje autor świata, a masz zamiar zrobić świat "wielkości połowy Oldworld.ZEN" to trzymaj się mocno i kombinuj, żeby nie spiepszyć optymalizacji.
https://www.youtube.com/watch?v=9Y6nP7jpzZw
2:28 to co autor tam prezentuje, to samobujstwo przy projektowaniu dużego świata. Nie wiem, dla czego autor nie wypowiada się, kiedy takie coś jest dopuszczalnea kiedy nie.
7:13 te zbocza to porażka. Siatka jest za szczegułowa. Ma za dużo polygonów, Gestość super, jak chce się kombinować i robić wypukłości na samym modelu a nie tylko je imitować teksturą. Tylko dla czego do końca tutoriala, autor nie podejmuje takich kroków ? Płaskie ściany, równie dobrze mogą być stworzone za pomocą jednego poly na 5 metrów, a nie tak jak tam widać, że na pięć metrów tych poly jest w ilości sztuk pięć !
przyznam, że tworzyłem mesh wg. tego tutoriala, i dzisiaj mocno tego żałuję.
takie akcje, to można robić przy małych światach, albo na użytek współczesnych enginów.