Problem z zadaniem 2695 3

O temacie

Autor tobiczek

Zaczęty 6.08.2010 roku

Wyświetleń 2695

Odpowiedzi 3

tobiczek

tobiczek

Użytkownicy
posty18
  • Użytkownicy

tobiczek

Problem z zadaniem
2010-08-07, 00:21(Ostatnia zmiana: 2010-08-07, 01:09)
mam sobie npc i chce dostac qesta na przyniesienie mleka truskawkowego

no wiec zagaduje do niego ale kiedy mam dostac zadanie mam tylko koniec bo chcialem zrobic tak ze bede mial wybor nie albo tak a moja rozmowa konczy sie na "nie a dlaczego?" i potem chcialem zrobic zeby powiedziec tak i dostac wpis do dziennika albo nie i zeby misja przepadla. a zamiast nie albo tak mam tylko koniec.znowu jesli mu przyniose mleka truskawkowego dostaje doswiadczenie i kase ale wpisu w dzienniku nie ma a chce zeby ten qest jako tako wygladal

//*********************************************************************
//   Info Hello
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_Bau_2555_Władysław_siema   (C_INFO)
{
   npc         = Bau_2555_Władysław;
   nr          = 1;
   condition   = DIA_Bau_2555_Władysław_siema_Condition;
   information = DIA_Bau_2555_Władysław_siema_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "Hej! co tam?";
};

FUNC INT DIA_Bau_2555_Władysław_siema_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Bau_2555_Władysław_siema_Info()
{
   AI_Output (other,self ,"DIA_Bau_2555_Władysław_siema_15_00"); //Hej! co tam?
   AI_Output (self ,other ,"DIA_Bau_2555_Władysław_siema_55_01"); //człowieku nie widzisz że pracuje
        AI_Output (other,self ,"DIA_Bau_2555_Władysław_siema_15_02"); //no nie zbyt
   AI_Output (self ,other ,"DIA_Bau_2555_Władysław_siema_55_03"); //a myślisz że kto pilnuje farmy i pogania do roboty he he!
        AI_Output (self ,other ,"DIA_Bau_2555_Władysław_siema_55_04"); //A ty nie masz nic do pracy??

};

//*********************************************************************
//   Zadanie
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_Bau_2555_Władysław_zadanie   (C_INFO)
{
   npc         = Bau_2555_Władysław;
   nr          = 1;
   condition   = DIA_Bau_2555_Władysław_zadanie_Condition;
   information = DIA_Bau_2555_Władysław_zadanie_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "nie a dlaczego?";
};

FUNC INT DIA_Bau_2555_Władysław_zadanie_Condition()
{
if (npc_knowsinfo (other, DIA_Bau_2555_Władysław_siema))
{
   return TRUE;
};
};

FUNC VOID DIA_Bau_2555_Władysław_zadanie_Info()
{
        AI_Output (other,self ,"DIA_Bau_2555_Władysław_siema_15_00"); //nie a dlaczego??   
        AI_Output (self ,other ,"DIA_Bau_2555_Władysław_siema_55_01"); //potrzebuje kogoś co skoczył by po mleko truskawkowe dla moich robotników sądze że 5 butelek wystarczy może się tym zajmiesz?
   
        Info_ClearChoices   (DIA_Bau_2555_Władysław_siema);
   Info_AddChoice   (DIA_Bau_2555_Władysław_siema, "mógłbym", DIA_Bau_2555_Władysław_siema_ja );
   Info_AddChoice   (DIA_Bau_2555_Władysław_siema, "Nie", DIA_Bau_2555_Władysław_siema_nie );
};

func void DIA_Bau_2555_Władysław_siema_ja ()
{
   AI_Output         (other, self, "DIA_Bau_2555_Władysław_siema_ja_15_00"); //tak
   AI_Output         (self, other, "DIA_Bau_2555_Władysław_siema_ja_08_01"); //świetnie w takim razie przynieś 5 butelek tego mleka jeden z magów sprzedaje je w drodze do klasztoru
   
        Log_CreateTopic (TOPIC_Dostawamleka, LOG_MISSION);
        Log_SetTopicStatus (TOPIC_Dostawamleka, LOG_RUNNING);
        B_LogEntry (TOPIC_dostawamleka,"Mam przynieść 5 butelek mleka truskawkowego do Władysława.");
};

func void DIA_Bau_2555_Władysław_siema_nie ()
{
   AI_Output         (other, self, "DIA_Bau_2555_Władysław_siema_nie_15_00"); //Nie
   AI_Output         (self, other, "DIA_Bau_2555_Władysław_siema_nie_08_01"); //Jak nie to nie w takim razie nagroda cie ominie
};

//*********************************************************************
//   Koniec Zadania
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_Bau_2555_Władysław_dostawamleka   (C_INFO)
{
   npc         = Bau_2555_Władysław;
   nr          = 1;
   condition   = DIA_Bau_2555_Władysław_dostawamleka_Condition;
   information = DIA_Bau_2555_Władysław_dostawamleka_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "Mam 5 butelek mleka";
};

FUNC INT DIA_Bau_2555_Władysław_dostawamleka_Condition()
{
if (npc_knowsinfo (other, DIA_Bau_2555_Władysław_zadanie))
&& (npc_hasitems (other, ItFo_MilkTruska) >= 5)
{
   return TRUE;
};
};

FUNC VOID DIA_Bau_2555_Władysław_dostawamleka_Info()
{
   AI_Output (other,self ,"DIA_Bau_2555_Władysław_dostawamleka_15_00"); //Mam 5 butelek mleka
   AI_Output (self ,other ,"DIA_Bau_2555_Władysław_dostawamleka_55_01"); //Świetnie daj je tutaj
        AI_Output (self ,other ,"DIA_Bau_2555_Władysław_dostawamleka_55_02"); //a no i kilka drobnych
   
       
        B_giveinvitems (other, self, ItFo_MilkTruska, 5);
        Createinvitems (self, itmi_gold, 120);
        B_giveinvitems (self, other, itmi_gold, 120);
        B_LogEntry (TOPIC_dostawamleka,"5 butelek mleka truskawkowego zostało dostarczonych");
        Log_SetTopicStatus (TOPIC_dostawamleka, LOG_SUCCESS);
        B_GivePlayerXP  (XP_dostawamleka);
};

----------------------------------------2---------------------------------------------
Wiec tak teraz chcialbym sie spytac o inna rzecz chcialbym qest typu jest se najemnik on zleca nam zaniesienie listu do drugiego najemnika no i tamten najemnik czyta ten list potem ten drugi leci do tego pierwszego bije go ale nie zabija i wraca do swojego waypointu no i ten najemnik nr2 ktory pobil tego nr1 mowi ze niemoze w to uwierzyc ze ten zrobil se z niego jaja i dostajemy 150 expa ;p

----------------------------------------3-----------------------------------------------
a wiec taki qescik ze jest sobie farmer nr1 no i opowiada ze farmer nr2 ma jakas tajemna ksiege dostaje wpis zeby zdobyc ksiege no i chcialbym zeby temu farmierowi nr2 dalo sie ukrasc ta ksiege i potem czytamy te ksiege i misja wykonana

dali byscie opis jakis tego co powyzej napisalem opisali byscie co i jak bardzo bym prosil
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

Problem z zadaniem
#1 2010-08-29, 12:35(Ostatnia zmiana: 2010-08-29, 12:52)
mam podobny problem, ponieważ opieram się na tym przykładzie. Podam swój kod, i potrzebuję wiedzieć, dla czego, npc nie zaczepia bohatera sam od siebie by wypowiedzieć swoją kwestię ?
I czy w ogole, jeśli by zaczepił, pojawiły by się kwestie do wyboru po stronie beziego

//*********************************************************************
// Info nowezadaniebyemace
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz   (C_INFO)
{
npc = NONE_2111_Jotka;
nr       = 1; //na której pozycji będzie opcja dialogowa
condition   = DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz_Condition; // potrzebne dalej do ustalania warunków, jakie powinniśmy spełnić by móc porozmawiać
information = DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz_Info;
permanent   = FALSE; // FALSE - rozmawiamy tylko jeden raz na dany temat
Important = TRUE;

};

FUNC INT DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz_Condition() //funkcja warunkowa dla rozmowy
{

if (npc_knowsinfo (other, DIA_NONE_2111_Jotka_browar))
{
return TRUE;
};

};

FUNC VOID DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz_Info() // tutaj jest tekst który bedą wypowiadac nasze postaci.
{

AI_Output (self ,other,"DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz_55_00"); //hej, jest jeszcze jedna kwestia...
AI_Output (other ,self,"DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz_15_01"); //Taaak, czego tam pięknotko ?
AI_Output (self ,other,"DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz_55_02"); //musisz zabić zwierza w jaksini...

Info_ClearChoices (DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz);
Info_AddChoice (DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz, "mógłbym", DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz_tak );
Info_AddChoice (DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz, "Nie", DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz_nie );

};



func void DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz_tak ()
{

AI_Output (other, self, "DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz_tak_15_00"); //mógłbym
AI_Output (self, other, "DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz_tak_55_01"); //świetnie w takim razie przynieś 5 butelek tego mleka jeden z magów sprzedaje je w drodze do klasztoru
Log_CreateTopic(TOPIC_zabijZwierza, LOG_MISSION); //dodano do dziennika misji
Log_SetTopicStatus(TOPIC_zabijZwierza, LOG_RUNNING);
B_LogEntry(TOPIC_zabijZwierza,"Jotka rozkazała zabić zwierza, ciekawe jak długo stała przed ta jaskinią."); //wpis do dziennika

};

func void DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz_nie ()
{
AI_Output (other, self, "DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz_nie_15_00"); //Nie moge tego zrobic
AI_Output (self, other, "DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz_nie_55_01"); //Jak nie to nie w takim razie nagroda cie ominie
Info_ClearChoices (DIA_NONE_2111_Jotka_Zwierz);
};


SKRYPTY PARSOWAŁEM SPACEREM

EDIT: porównałem kod z tym i nie moge doszukać się róznic...
http://themodders.or...__1#entry105193

Dodam jeszcze, że bez funkcji tak, nie i choice, wszystko działa, NPC zagaduje. Gdyby jeszcze parowanie nie trwało minutami, to porobił bym parę poprawek na szybko, potestował sobie i pewnie zaraz nie było by problemów, a tu zwyczajnie, zmęczyła mnie ta cała kompilacja dla testów....

hehe, oderwijcie się na chwilę od tego Gothica III QPPL:lol2:
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

Florek

Florek

Użytkownicy
posty71
Propsy1
  • Użytkownicy
Cytat: tobiczek link=topic=11041.msg106210#msg106210#msg106210#msg106210 date=1281133294
mam sobie npc i chce dostac qesta na przyniesienie mleka truskawkowego

no wiec zagaduje do niego ale kiedy mam dostac zadanie mam tylko koniec bo chcialem zrobic tak ze bede mial wybor nie albo tak a moja rozmowa konczy sie na "nie a dlaczego?" i potem chcialem zrobic zeby powiedziec tak i dostac wpis do dziennika albo nie i zeby misja przepadla. a zamiast nie albo tak mam tylko koniec.znowu jesli mu przyniose mleka truskawkowego dostaje doswiadczenie i kase ale wpisu w dzienniku nie ma a chce zeby ten qest jako tako wygladal

//*********************************************************************
//   Info Hello
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_Bau_2555_Władysław_siema   (C_INFO)
{
   npc         = Bau_2555_Władysław;
   nr          = 1;
   condition   = DIA_Bau_2555_Władysław_siema_Condition;
   information = DIA_Bau_2555_Władysław_siema_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "Hej! co tam?";
};

FUNC INT DIA_Bau_2555_Władysław_siema_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Bau_2555_Władysław_siema_Info()
{
   AI_Output (other,self ,"DIA_Bau_2555_Władysław_siema_15_00"); //Hej! co tam?
   AI_Output (self ,other ,"DIA_Bau_2555_Władysław_siema_55_01"); //człowieku nie widzisz że pracuje
        AI_Output (other,self ,"DIA_Bau_2555_Władysław_siema_15_02"); //no nie zbyt
   AI_Output (self ,other ,"DIA_Bau_2555_Władysław_siema_55_03"); //a myślisz że kto pilnuje farmy i pogania do roboty he he!
        AI_Output (self ,other ,"DIA_Bau_2555_Władysław_siema_55_04"); //A ty nie masz nic do pracy??

};

//*********************************************************************
//   Zadanie
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_Bau_2555_Władysław_zadanie   (C_INFO)
{
   npc         = Bau_2555_Władysław;
   nr          = 1;
   condition   = DIA_Bau_2555_Władysław_zadanie_Condition;
   information = DIA_Bau_2555_Władysław_zadanie_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "nie a dlaczego?";
};

FUNC INT DIA_Bau_2555_Władysław_zadanie_Condition()
{
if (npc_knowsinfo (other, DIA_Bau_2555_Władysław_siema))
{
   return TRUE;
};
};

FUNC VOID DIA_Bau_2555_Władysław_zadanie_Info()
{
        AI_Output (other,self ,"DIA_Bau_2555_Władysław_siema_15_00"); //nie a dlaczego??   
        AI_Output (self ,other ,"DIA_Bau_2555_Władysław_siema_55_01"); //potrzebuje kogoś co skoczył by po mleko truskawkowe dla moich robotników sądze że 5 butelek wystarczy może się tym zajmiesz?
   
        Info_ClearChoices   (DIA_Bau_2555_Władysław_siema);
   Info_AddChoice   (DIA_Bau_2555_Władysław_siema, "mógłbym", DIA_Bau_2555_Władysław_siema_ja );
   Info_AddChoice   (DIA_Bau_2555_Władysław_siema, "Nie", DIA_Bau_2555_Władysław_siema_nie );
};

func void DIA_Bau_2555_Władysław_siema_ja ()
{
   AI_Output         (other, self, "DIA_Bau_2555_Władysław_siema_ja_15_00"); //tak
   AI_Output         (self, other, "DIA_Bau_2555_Władysław_siema_ja_08_01"); //świetnie w takim razie przynieś 5 butelek tego mleka jeden z magów sprzedaje je w drodze do klasztoru
   
        Log_CreateTopic (TOPIC_Dostawamleka, LOG_MISSION);
        Log_SetTopicStatus (TOPIC_Dostawamleka, LOG_RUNNING);
        B_LogEntry (TOPIC_dostawamleka,"Mam przynieść 5 butelek mleka truskawkowego do Władysława.");
};

func void DIA_Bau_2555_Władysław_siema_nie ()
{
   AI_Output         (other, self, "DIA_Bau_2555_Władysław_siema_nie_15_00"); //Nie
   AI_Output         (self, other, "DIA_Bau_2555_Władysław_siema_nie_08_01"); //Jak nie to nie w takim razie nagroda cie ominie
};

//*********************************************************************
//   Koniec Zadania
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_Bau_2555_Władysław_dostawamleka   (C_INFO)
{
   npc         = Bau_2555_Władysław;
   nr          = 1;
   condition   = DIA_Bau_2555_Władysław_dostawamleka_Condition;
   information = DIA_Bau_2555_Władysław_dostawamleka_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "Mam 5 butelek mleka";
};

FUNC INT DIA_Bau_2555_Władysław_dostawamleka_Condition()
{
if (npc_knowsinfo (other, DIA_Bau_2555_Władysław_zadanie))
&& (npc_hasitems (other, ItFo_MilkTruska) >= 5)
{
   return TRUE;
};
};

FUNC VOID DIA_Bau_2555_Władysław_dostawamleka_Info()
{
   AI_Output (other,self ,"DIA_Bau_2555_Władysław_dostawamleka_15_00"); //Mam 5 butelek mleka
   AI_Output (self ,other ,"DIA_Bau_2555_Władysław_dostawamleka_55_01"); //Świetnie daj je tutaj
        AI_Output (self ,other ,"DIA_Bau_2555_Władysław_dostawamleka_55_02"); //a no i kilka drobnych
   
       
        B_giveinvitems (other, self, ItFo_MilkTruska, 5);
        Createinvitems (self, itmi_gold, 120);
        B_giveinvitems (self, other, itmi_gold, 120);
        B_LogEntry (TOPIC_dostawamleka,"5 butelek mleka truskawkowego zostało dostarczonych");
        Log_SetTopicStatus (TOPIC_dostawamleka, LOG_SUCCESS);
        B_GivePlayerXP  (XP_dostawamleka);
};

----------------------------------------2---------------------------------------------
Wiec tak teraz chcialbym sie spytac o inna rzecz chcialbym qest typu jest se najemnik on zleca nam zaniesienie listu do drugiego najemnika no i tamten najemnik czyta ten list potem ten drugi leci do tego pierwszego bije go ale nie zabija i wraca do swojego waypointu no i ten najemnik nr2 ktory pobil tego nr1 mowi ze niemoze w to uwierzyc ze ten zrobil se z niego jaja i dostajemy 150 expa ;p

----------------------------------------3-----------------------------------------------
a wiec taki qescik ze jest sobie farmer nr1 no i opowiada ze farmer nr2 ma jakas tajemna ksiege dostaje wpis zeby zdobyc ksiege no i chcialbym zeby temu farmierowi nr2 dalo sie ukrasc ta ksiege i potem czytamy te ksiege i misja wykonana

dali byscie opis jakis tego co powyzej napisalem opisali byscie co i jak bardzo bym prosil
a dodałeś do pliku log_constans_mattes misje ???   :huh:  :huh:  :huh:
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

Problem z zadaniem
#3 2010-08-29, 13:06(Ostatnia zmiana: 2010-08-29, 13:25)
chyba Ci chodziło o, LOG_Constants_Notes.. tak dodałem.

 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry