Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Adanos

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7
41
Unity / Obiekt nad GUI
« dnia: 2013-07-10, 18:42 »
Jak ustawić obiekt nad GUI? :D  Bo jak wstawiam jakiś obiekt za pomocą skryptu, to znajduje się on pod przyciskiem (GUI.Button), a chciałbym żeby był nad.

42
Gry / Batman: Arkham Origins
« dnia: 2013-05-20, 19:44 »

43
Oferty pracy i pomocy / Pomoc przy obróbce dubbingu do ZW
« dnia: 2013-03-04, 20:40 »
Zespół Złote Wrota poszukuje czterech, pięciu osób do pomocy przy obróbce dubbingu. Chodziłoby o odszumienie, podgłośnienie, usunięcie ciszy na początku i na końcu, trzasków itp.

Chętni powinni:
- umieć posługiwać się programem Audacity,
- mieć wolny czas (myślę, że dziennie to godzina lub dwie),
- napisać w tym temacie lub do mnie na PW.

Oczywiście, pomocnicy zostaną umieszczeni w Creditsach.

44
Narzędzia / Rozbijanie drzewek vobów
« dnia: 2013-01-31, 23:54 »
Rozbijanie drzewek vobów (pliki *.zen)

Pomysłodawca programu Caesum, autor ja.

Program służy do rozbijania vobów. Przykład jeśli mamy drzewko(vob) d, a ono ma kilka synów a, b, c (są poziom niżej), to program ustawi je na jednym poziomie a, b, c, d.

Uwaga! Program nie działa, gdy zen składa się z kilku zenów!
Przed uruchomieniem programu należy skopiować wszystko od [VobTree % 0 0] w dół (program nie radzi sobie z binarnymi danymi, które są wyżej).

Wymagania: http://code.google.com/p/luaforwindows/

Uruchomienie programu (o nazwie zen.lua):
1. Jak już zainstalujemy Luę, należy uruchomić skrót na pulpicie.
2. Plik *.zen (wycięty wcześniej z danych binarnych) umieścić również na pulpicie.
3. W konsoli Lua wpisujemy: dofile("zen.lua")
4. Następnie podmien_plik("nazwa_pliku_bez_rozszerzenia")
5. Powinien się nam utworzyć plik nazwa_pliku_bez_rozszerzenia2 Powinien zostać zmieniony nasz plik oraz wyświetlić się informacja, ile zostało podmienionych vobów.

Poniżej kod, zapisać z rozszerzeniem *.lua.
--Adanos 2012-09-11
function podmien_plik(plik)
   nazwa_pliku = plik..'.zen'
   nazwa_pliku_tymczasowego = plik..'2.zen'
   local f = assert(io.open(nazwa_pliku, "r+"))
   local f2 = assert(io.open(nazwa_pliku_tymczasowego, "w+"))
   
   local i = 0
   
   for line in io.lines(nazwa_pliku) do
      wiersz = {}
     
      _, _, wiersz.id, _ = string.find(line, "childs(%d+)=int:(%d+)")
     
      if wiersz.id ~= nil then --childs6=int:0
         f2:write(" childs"..wiersz.id.."=int:0\n")
         i=i+1
      else f2:write(line.."\n")
      end
   end
   
   print("Podmieniono "..i)

   f:close()
   f2:close()
   f = assert(io.open(nazwa_pliku, "w+"))
   
   for line in io.lines(nazwa_pliku_tymczasowego) do
      wiersz = {}

      _, _, wiersz.id, wiersz.liczba = string.find(line, "childs(%w+)=int:(%d+)")
       
      if wiersz.id ~= nil then
         if wiersz.id == '1' then f:write(" childs1=int:"..(i-1).."\n")
         else f:write(" childs"..wiersz.id.."=int:"..wiersz.liczba.."\n")
         end
      else f:write(line.."\n")
      end
   end
   
   f:close()
   os.remove(nazwa_pliku_tymczasowego)
end

Mam nadzieję, że jest to w miarę dobra wersja :D  Program został napisany z rok temu do konkretnego celu i raczej dość dobrze się spisał. Testowano na zenie tworzonym do G2.

45
Narzędzia / Generator losowych NPC
« dnia: 2013-01-31, 23:26 »
Generator losowych NPC

Pobierz: http://www.mediafire.com/file/oe1sxt99mtae518/Generator_NPC.zip
https://mega.nz/#!pUABxDIR!d_mabysXfTZfu6XfUK040RolPp_sNHwoQbS5pk6_leo
https://www.sendspace.com/file/qnstos


Pomysłodawcą i betatesterem programu jest KolegaZWojska. Autorem ja :D

Program służy do generowania losowych NPC do Gothic 2, gdzie ustawia się parametry (liczbę tworzonych NPC, gildię etc.).
Dokumentacja "Generatora NPC" dla Gothic 2.

1. Aby uruchomić program, należy mieć zainstalowaną maszynę wirtualną Javy: http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jdk7-downloads-1880260.html
2. Prawdopodobnie będzie trzeba ustawić zmienne środowiskowe: http://tomasz.topa.pl/java/java-dodawanie-zmiennej-srodowiskowej-path
3. Następnie należy uruchomić wiersz poleceń i przejść do katalogu, w którym jest program.
4. Wpisać w wierszu poleceń: java -Dfile.encoding=cp852 -jar Generator.jar.
5. Należy postępować zgodnie z pojawiającymi się instrukcjami.

UWAGA!!!
Program odróżnia tekst od liczby. Należy podać wartość liczbową, gdy program prosi o podanie:
- liczby tworzenia NPC,
- id (jest to startowe id, od niego zależą id kolejnych NPC; przykładowo tworzymy 5 NPC, a id ustawiamy na 5000, utworzeni NPC będą mieli id odpowiednio 5000, 5001, 5002, 5003, 5004),
- wartości atrybutów dla funkcji B_SetAttributesToChapter (program nie sprawdza, czy wprowadzono liczbę w odpowiednim zakresie),
- wartości poziomu umiejętności B_SetFightSkills (program nie sprawdza, czy wprowadzono liczbę w odpowiednim zakresie)

Przy wprowadzaniu danych:
- gildia: wystarczy podać kdf, mil, itd,
- taktyki: wystarczy podać coward, master, itd,
- mds: wystarczy podać np. militia zamiast Humans_militia.mds,
- typ: wystarczy podać np. ambient,
- płeć: male lub female.

Dane znajdują się w katalogu "Dane". Powinny się znajdować tam trzy pliki: twarze.txt, ciała.txt i głowy.txt. W przypadku ich braku, program używa domyślnych wartości.

Nie należy w pliku z danymi mieszać tekstur dla kobiet i mężczyzn. Lepiej przygotować dwie wersje.

Po wygenerowaniu NPC, skrypty znajdują się w katalogu ./NPC/

Jeśli ktoś znajdzie jakiś błąd, to niech da znać.

46
Gry / Europa Universalis - dokonane podboje
« dnia: 2012-10-05, 17:24 »
Ostatnio znowu wróciłem do tej świetnej strategii :D  Nie mam starych podbojów, ale mam nowe :D  Oczywiście gram bez kodów i na najtrudniejszym poziomie :D

Oto one:
z EU 2, Austria (zaznaczona na biało), gra od 1 stycznia 1419 roku:


z EU3, ŚCRNN :D  (zaznaczone na szaro), zacząłem grać Bawarią, gra od 14 października 1399 roku:


z EU3, Państwo Papieskie (zaznaczone na szaro), gra od ligi w Cambrai, 10 grudnia 1508 roku:

plus Awinion :D

W sumie najbardziej mi się podoba wersja świata z Państwem Papieskim :D  A wam? :D  Może pochwalicie się swoimi podbojami?

47
Dzień Screena #5 / Konkurs - Najlepszy screen
« dnia: 2012-08-30, 20:31 »
Rzeka:



Ścieżka Przeznaczenia:



Wyspa Khorinis:


48
Dzień Screena #5 / Wyspa Khorinis
« dnia: 2012-08-30, 20:31 »
Cytuj
Wyspa Khorinis jest modyfikacją do Gothic 2 Noc Kruka, jej celem jest powiększenie wyspy Khorinis dodanie wielu nowych innowacji skryptowych, jak i również wielu wątków fabularnych. Dodaje trzy nowe światy z których pochodzą powyższe screeny, znajdziemy tam od lasów począwszy, a na pustyni kończąc. Mam nadzieję, że screeny się podobają, z poważaniem EdekSumo. :D





49
Dzień Screena #5 / Ścieżka Przeznaczenia
« dnia: 2012-08-30, 20:31 »
Cytuj
Modyfikacja "Ścieżka Przeznaczenia" jest tworzona pod G2NK i będzie ona rozszerzeniem znanej nam fabuły. Jednak mamy także zamiar co nieco pozmieniać w starych wątkach, tak, aby weterani Gothica nie wiedzieli wszystkiego - pomęczcie się na nowo np. z szukaniem oka Innosa.
Najważniejszą sprawą będzie możliwość wyboru (jakiego nie było standardowo w G2NK) ścieżki dobra lub zła, a może... w przyszłości przekonacie się sami ;)
Oczywiście będzie sporo easter egg'ów (przykład - ostatni screen - "pół jajcem", pół serio, choć nie twierdzę, że akurat to będzie), żeby umilić rozgrywkę.
Oczywiście różne (nowe) innowacje, nowe pancerze i inne.
Zapraszam do oceniania i dyskusji.

Strona projektu: http://czip17.tnb.pl








50
Dzień Screena #5 / Rzeka
« dnia: 2012-08-30, 20:30 »
Cytuj
Głównymi cechami wyróżniającymi tą modyfikację są: zupełnie nowy świat, o unikatowym klimacie, w którym położony został duży nacisk na dopracowanie świata i niebanalny design, który rozmiarami przewyższa NewWorld z Gothic 2; a także rozbudowana fabuła, uchwycająca losy każdego z uczestników przedstawionego w grze splotu wydarzeń w indywidualny sposób, bo jak się będzie można przekonać, każda z głównych postaci knuje tu własny plan aby wyjść na całej tej sytuacji jak najlepiej. Komu więc można zaufać - ta kwestia należy do gracza i tylko trafność jego decyzji prowadzi do szczęśliwego zakończenia.








51
Chciałbym, aby zostały dostarczone do mnie na PW do 29. sierpnia screeny wraz z krótkim opisem moda (dosłownie kilka zdań). Screeny powinny być zgodne z uwagami zawartymi w regulaminie: http://themodders.org/index.php?/topic/17755-regulamin-dnia-screena-2012/

52
Spacer / Niewidzialne przedmioty
« dnia: 2012-08-03, 17:24 »
Przy edycji zena po wstawieniu waypointu, triggera przedmioty leżące na ziemi (roślinki, bronie, etc.) stają się niewidzialne. Nie można ich podnieść i przenieść do ekwipunku, chociaż działa animacja podnoszenia. W Spacerze są wstawione, ale też ich nie widać. Wcześniej nie było na zenie tych problemów. Ktoś wie, jak to naprawić? :D

53
Dzień Screena 2012 - organizacja / Głosowanie
« dnia: 2012-07-25, 13:55 »
Podczas różnych dyskusji padły różne propozycje na temat głosowania i wyłonienia zwycięzcy DS. M.in.
Na temat zafałszowywania wyników, już wspominałem kiedyś - możemy nie liczyć wyniku na podstawie średniej arytmetycznej, ale ucinanej albo mediany.
W sumie można popatrzeć na przykładowe głosy z poprzednich lat i na ich podstawie wyliczyć różne typy średnich i zobaczyć który wydaje się najsprawiedliwszy.

Co wy na głosownie poprzez komentarze? Dodajmy to tego uzasadnienie takiej oceny i po kłopocie. Chociaż potem mogą być problemy z pominiętymi głosami.

Oraz powołanie jakiegoś jury, którego głos będzie miał największe znaczenie.

Ja jestem raczej za pozostawieniem głosowanie bez zmian, bez żadnych udziwnień. No cóż, ale to od was zależy, jak będzie wyglądało głosowanie.

Głosowanie ma być jawne czy tajne?

54
Dzień Screena #5 / Regulamin Dnia Screena 2012
« dnia: 2012-07-21, 14:09 »

1. Dzień Screena odbędzie się 31 sierpnia 2012 i potrwa do 2 września 2012 do północy czasu polskiego.

2. Uczestnikiem Dnia Screena może zostać każdy użytkownik forum, który chce zaprezentować swoją modyfikację.

3. Każdy użytkownik zgłaszający modyfikację do konkursu wyznacza do 7 grafik, a wśród nich typuje jedną do rywalizacji o miano najlepszej.



4. Zakaz umieszczania renderów, konceptów itp. Tylko i wyłącznie screeny.



5. Minimalny rozmiar screena to 1000 x 700 px. Maksymalny rozmiar screena to 1920 x 1080 px. Zalecany format jpeg.



6. Zakaz przesadnej obróbki screenów (mocnego sharpenowania, zwiększania kontrastu/nasycenia, rozmazywania itp.). Naturalnie jakiś minimalny retusz, w stopniu prawie niezauważalnym jest dopuszczany. Jednak screeny do przesady photoshopowane zwyczajnie nie będą dopuszczane do konkursu.



7. Zrzuty ekranu ukazujące grę w nocy powinny być dostatecznie czytelne dla oceniającego, tak aby ten mógł bezproblemowo zinterpretować ich właściwą zawartość. Zasadniczo najlepiej byłoby nie robić screenów po zapadnięciu zmroku, tylko w godzinach wieczornych.



8. Do screenów można dołączyć ramkę. Jednak nie może ona zakrywać więcej niż 20-25% całego obszaru. Ponadto jej kolorystyka nie może być jaskrawa, najlepiej jak będzie osadzona w odcieniach szarości, ew. kolorach pastelowych, bladych.

9. Na screenie można umieścić logotyp grupy lub nazwy o wymiarach 200 pikseli (szerokość) na 150 pikseli (wysokość).

10. Podczas tegorocznej edycji Dnia Screena absolutnie nie nadsyłamy materiałów bezpośrednio w trakcie trwania głosowania. Skoro ktoś nie zdążył na czas to jest tylko jego problem.

11. Podczas Dnia Screena nie pokazujemy żadnych dodatkowych grafik, pokazujemy tylko te które zostały zgłoszone.



55
Archiwum / CZ - bugi
« dnia: 2012-06-19, 20:41 »
Poprzedni temat został zamknięty, aby odciąć się od starych wersji moda. Tak więc proszę tu wpisywać wszystkie błędy (nawet te które zostały już kiedyś gdzieś zgłoszone!), które pojawią się od wersji z dnia 19 czerwca 2012.

Schemat zgłaszanie błędów:
Rodzaj błędu: (wywalanie do pulpitu, zawieszanie się, zadanie, brak NPC, błąd w dialogu etc.)
Rozdział: (nr rozdziału)
Opis błędu: (tu opisz błąd)
Rozmowa z: (opcjonalnie, jeśli dotyczy dialogów)
Screen: (opcjonalnie, jeśli trudno jest opisać dany błąd)
Status: zgłoszone

56
Pytania i problemy / Zawalona kopalnia
« dnia: 2012-06-12, 16:09 »
Czy w jakimś modzie wykorzystywany jest zen zawalonej kopalni (Abandonedmine.zen) z G1?

57
Dzień Screena #5 / Dzień Screena 2012
« dnia: 2012-06-06, 14:09 »
Drodzy użytkownicy!

Zwracam się do was, w szczególności do szefów grup lub osób indywidualnie tworzących moda, z zapytaniem, czy bylibyście zainteresowani kolejną edycją Dnia Screena? Wstępnie termin wyznaczam na sierpień. Na zgłoszenia czekam do końca czerwca.

Co do formy całego wydarzenia... Prawdopodobnie będzie podobnie jak rok temu. Jeśli ktoś by chciał, aby coś zostało dodane, zmienione w organizacji tego wydarzenia, niech pisze.

No i jak zwykle, pytanie, czy robimy imprezę otwartą na inne portale, czy raczej zamkniętą wewnątrz naszego forum?

Regulamin prawdopodobnie będzie podobny do tego z tamtego roku: http://themodders.org/index.php?/topic/14614-regulamin-dnia-screena-2011/

58
Sprzęt, oprogramowanie / 3 TB pamięci
« dnia: 2012-06-01, 12:03 »
Czy ktoś z was używał 3 TB pamięci? :D


60
Archiwum / FAQ
« dnia: 2012-03-08, 01:09 »
[list=1]
  • P: Czy mod został ukończony?
    O: Nie, na razie jest tylko wersja beta.

  • P: Nie mogę zainstalować moda za pomocą instalatora. Jak mam to zrobić?
    O: Najprościej pobrać wersję bez instalatora. Archiwum zawiera już patcha, który umożliwia uruchomienie gry:
    http://www.sendspace.com/file/6w74yh

    Wypakujcie do odpowiednich katalogów. Podmieńcie jeszcze plik *.ini moda na ten ze spoilera:

    Spoiler
    [INFO]
    title=Czas zapłaty
    description=Opis
    authors=The Modders
    version=0.8.4 BETA
    webpage=http://www.themodders.org
    icon=CzasZaplaty.ico

    [FILES]
    ; Dont attach file-extensions to these files.
    game=content\gothic
    fightai=content\fight
    menu=system\menu
    camera=system\camera
    music=system\music
    soundeffects=system\sfx
    particleseffects=system\particlefx
    visualeffects=system\visualfx
    outputunits=content\cutscene\ou
    ; List of vdf-files which have been added to the original gothic
    ; [separate them by spaces, include their extension ".mod"]
    vdf=CZASZAPLATY.MOD

    [SETTINGS]
    world=WORLD.zen
    player=PC_HERO

    [OPTIONS]
    force_parameters=-time:18:38
    force_subtitles=1
    force_animatedWindows=0
    show_info=1

    [OVERRIDES]
    INTERNAL.extendedMenu=1
    GAME.invSwitchToFirstCategory=1
    GAME.bloodDetail=3
    VIDEO.zStartupWindowed=0

  • P: Nie mogę uruchomić moda. Po włączeniu nowej gry wywala mnie do pulpitu.
    O: Należy zainstalować patcha: http://www.sendspace.pl/file/e781f81e611dfc3d0766f69
    Mesh, do folderu .\_Work\Data\Meshes\_compiled\
    Dll'ki do \system\


  • W modzie jest cicho i nie słychać muzyki. Czy jej nie ma?
    O: Prawdopodobnie mod był instalowany za pomocą instalatora, który do złego katalogu instalował muzykę. Należy zatem przenieść ją do katalogu: _Work\Data\Music\Czas_Zaplaty\[/i]

  • Gra mi się zacina i działa niestabilnie.
    O: Możliwe, że to wina kompasu, który spowalnia grę, można go wyłączyć w opcjach gry. Jeśli to nie pomaga, należy wyłączyć nieużywane programy działające w tle (przeglądarki internetowe, komunikatory, etc.), tak aby nieobciążały niepotrzebnie komputera.

  • Pojawiają mi się na górze ekranu różne napisy typu: "Error".
    O: Należy zainstalować drugi patch: http://www.sendspace.com/file/gj7yar

    Plik *.ini do gothic\system, plik *.mod do gothic\data\modvdf.
    Lista zmian:
    - poprawienie dialogu Hanka dotyczącego nauki oraz dodanie nauki siły u niego,
    - wyłączenie wyświetlania błędów na górze ekranu,
    - dodanie Fiskowi po jednym grogu i rumu (teraz ma po 2 sztuki z tych trunków),
    - dodanie NPC Mark, gawędziarza wraz z dialogami,
    - naprawienie zadania Rączki (chyba?),
    - poprawienie awansowania na wyższy poziom,
    - poprawienie dialogów Foxa z konfiturami,
    - drobne zmiany
    Zaleca się, aby grać od nowa. [/i]

  • Znalazłem błąd, zawiesiła mi się gra. Gdzie mogę to zgłosić?
    O: Najlepiej w tym temacie: http://themodders.org/index.php?topic=16459.msg1023026#msg1023026

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7
Do góry