Witam w moim pierwszym tutorialu edytora do World in Conflict. WiCEd jest edytorem do tworzenia nowych map w trybie multiplayer. Edytor nie jest prosty w obsłudze, więc zanim zaczniecie z nim szaleć, zapoznam was z podstawowymi funkcjami i jak zrobić nową mape.
Zaczynamy:
Rozdział 1: Nowa MapaTen rozdział pokaże wam jak ma powstać nowa mapa.
1. Uruchamiamy World in Conflict Edytor. Program od razu nas przywita trzema opcjami: New Map, Open Map i Tutorials. Wybieramy new map.
2. Pojawiają się dwie opcje: wybór nieba i wybór terenu. Wybieramy najpierw niebo, ja wybrałem " snowyday02 ". Następnie wybieramy teren, użyłem groundu " snow ". Pokazane jest to na trzech obrazkach.
3. Nazywamy mape. Ja nazwałem ją Kamczatka.
4. Świetnie! Zanim będziecie mogli ruszać się swobodnie po świecie, będziecie musieli wybrać jedną z dwóch opcji. Pierwsza opcja to generacja terenu, a druga to brak terenu, czyli teren robisz sam. Wybrałem pierwszą opcje która jest pokazana na obrazku.
5. Po wczytaniu mapy widzicie swoją wygenerowaną mape. Jeśli wygenerowany teren wam się nie podoba, powtórz punkty 1-4.
Rozdział 2: FunkcjeDrugi rozdział przedstawi funkcje jakie są dostępne w WiC( patrz obrazek) :
1. Paleta ObjectsWyjaśnienie:
1) Funkcja głównie przeznaczona do edytowania, przestawiania obiektów i innych rzeczy.
2) Druga funkcja to edytor obiektów. Czyli domki, samochody, drzewa jakie możesz wstawiać po mapie.
3) Funkcja trzecia to zaznaczanie tych samych obiektów np. jak wstawisz dwa takie same domki to ta funkcja to zaznaczy.
4) Ostatnia fukcja to nic innego jak kopiowanie.
2. Paleta TerrainWyjaśnienie:
1) Pierwsza funkcja to po prostu generacja mapy, zmiana groundu etc.
2) Podnosi, obniża teren.
3) Tu też podnosi i obniża, ale tu bardziej ostrzej.
4) Funkcja czwarta wyrównuje teren
5) Piąta funkcja to ramp tool. Generuje pagórki i wzgórza.
6) Height tool. Zaznaczając teren on czasami powiększa, albo pomniejsza.
3. Paleta Render1) Ta funkcja, to generacja tekstury. Zmienia teksture, która jest na groundzie
2) Druga funkcja natomiast to efekty atmosferyczne, świetlne etc.
4. Paleta Gameplay1) Pierwsza funkcja to zasady gry, zmiany drużyn lub trybu gry. Czyli głównie do multiplayera.
2) Druga funkcja jest wyjątkowo zabawna, bo to.. jest zwykła miara, do mierzenia odległości
Pozostałych dwóch palet nie wspomne, bo one są zbędne do omówienia. Dzięki temu tutorialowi poznaliście podstawowe funkcje edytora, oby wam to pomogło.
PS: W razie zastrzeżeń, prosze pisać w temacie " Komentarze do tutoriali ".
Autor tutoriala: Kereth