Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Remix

Strony: [1] 2 3
1
Muzyka / Mix/Mastering
« dnia: 2015-10-04, 13:50 »
Znajdują się na tym forum osoby zajmujące się mix/masteringiem i nagrywaniem wokalu/instrumentów? Zawsze chciałem się w to pobawić i tak sobie ostatnio przysiedziałem, poczytałem parę artykułów, nagrałem swoją chińską gitarę i zacząłem grzebać. Ale moim pytaniem do osób, które sie tym troszkę zajmują, brzmi: Jakich efektów używacie do obróbki wokalu/instrumentów, prócz oczywistego odszumiania i podbijania odpowiednich pasm częstotliwości?

2
Platforma .NET / [C#] FileScanner
« dnia: 2015-01-31, 14:22 »
Siemka! Ostatnio wpadłem na malutki pomysł, by stworzyć program znajdujący pliki, których nie używaliśmy od jakiegoś czasu. Już prawie go skończyłem, tylko brakuje mi małej funkcjonalności, która nie jest jakoś szczególnie potrzebna ale sprawiłaby, że program byłby bardziej przydatny. Chodzi mi tu głównie o odinstalowywanie programów tak jak w panelu sterowania. Tutaj pada moje pytanie, czy wiecie gdzie zapisywane są dane nt. tych programów. Oczywiście zazwyczaj używa się do tego odpowiedni plik aplikacji, który go odinstalowywuje, jednak sam panel sterowania też musi jakoś go odnaleźć...

No i mam jeszcze jedną prośbę, chciałbym byście ocenili mój kod. Co mógłbym w nim zmienić, by wyglądał on lepiej, bardziej profesjonalnie? https://www.sendspace.com/file/oo11rt

3
Programowanie / [Java] Programowanie na androida, problem
« dnia: 2014-09-07, 10:14 »
Siemka! Może ktoś z was tutaj programuje pod androida i odpowie mi na pytanie czemu moja aplikacja się wgl nie włącza... Plik XML content'u app'ki:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    android:orientation="vertical"
    android:layout_width="fill_parent"
    android:layout_height="fill_parent"
    >
   
    <EditText
        android:id="@+id/TextBoxLog"
        android:layout_width="fill_parent"
        android:hint="Login"
    />
   
    <EditText
        android:id="@+id/TextBoxPass"
        android:layout_width="fill_parent"
        android:hint="Pass"
    />
   
    <Button
        android:id="@+id/akcept"
        android:layout_width="fill_parent"
        android:text="Kliknij Tu"
    />
</LinearLayout>

Plik logiki app'ki:
package test.android;

import android.app.Activity;
//import android.content.Context;
import android.os.Bundle;
//import android.view.View;
//import android.view.View.OnClickListener;
//import android.widget.Button;
//import android.widget.EditText;
//import android.widget.Toast;

public class MainActivity extends Activity
{
    /** Called when the activity is first created. */
   
    @Override
    public void onCreate(Bundle savedInstanceState)
    {
        super.onCreate(savedInstanceState);
        setContentView(R.layout.main);
       
       // Button button = (Button)findViewById(R.id.akcept);
        //Button_Click butt = new Button_Click(getApplicationContext());
        //button.setOnClickListener(butt);
    }
}

/*
class Button_Click implements OnClickListener
{
    Context ap;
   
    public Button_Click(Context con)
    {
        ap = con;
    }
   
    @Override
    public void onClick(View v)
    {
        EditText loginbox = (EditText)v.findViewById(R.id.TextBoxLog);
        EditText passbox = (EditText)v.findViewById(R.id.TextBoxPass);
       
        Toast.makeText(ap, loginbox.getText() + " " + passbox.getText(), Toast.LENGTH_SHORT).show();
    }
}
*/

Używam NetBeans IDE... Czy problem może leżeć po stronie środowiska lub wirtualnego urządzenia?

4
Aplikacje / JetBrains dotPeek
« dnia: 2014-08-27, 10:08 »

dotPeek jest darmowym dekompilatorem .NET od firmy JetBrains, pozwalającym na dekompilowanie programów napisanych w technologii .NET (od wersji 1.0 po 4.5) do kodu C#.


Pobierz!
Więcej o dotPeek
Strona twórców

5
Programowanie / Visual Studio 2012 - problem
« dnia: 2014-08-26, 11:41 »
Nie wiem generalnie jak opisać to coś dlatego dam screena :D


Zna ktoś skrót klawiszowy na wyłączenie tych poziomych przerywanych linii?

6
Programowanie / Programowanie na linux
« dnia: 2014-07-31, 23:04 »
Siemka! Ostatnio po głowie chodzi mi programowanie na linuxie... Wszystko ładnie pięknie jednak zastanawiam się jak stworzyć program w takiej formie by był odpalany przez plik (podobnie jak na windowsie) na wzór serwera samp...

7
Platforma .NET / [C#/XNA] Kamera a "obiekty"
« dnia: 2014-07-05, 21:53 »
Przepraszam jeśli źle nazwałem ten temat jednak nie wiedziałem jak go nazwać :)

Mam mianowicie malutki problem dot. kamery. Otóż mam taki oto kod kamery:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using Microsoft.Xna.Framework;
using Microsoft.Xna.Framework.Graphics;
using Microsoft.Xna.Framework.Input;

namespace Camera
{
    public class Camera2D
    {
        protected float _zoom;
        protected Matrix _transform;
        protected Matrix _inverseTransform;
        protected Vector2 _pos;
        protected float _rotation;
        protected Viewport _viewport;
        protected MouseState _mState;
        protected KeyboardState _keyState;
        protected Int32 _scroll;

        public float Zoom
        {
            get { return _zoom; }
            set { _zoom = value; }
        }
        /// <summary>
        /// Camera View Matrix Property
        /// </summary>
        public Matrix Transform
        {
            get { return _transform; }
            set { _transform = value; }
        }
        /// <summary>
        /// Inverse of the view matrix, can be used to get objects screen coordinates
        /// from its object coordinates
        /// </summary>
        public Matrix InverseTransform
        {
            get { return _inverseTransform; }
        }
        public Vector2 Pos
        {
            get { return _pos; }
            set { _pos = value; }
        }
        public float Rotation
        {
            get { return _rotation; }
            set { _rotation = value; }
        }


        public Camera2D(Viewport viewport)
        {
            _zoom = 1.0f;
            _scroll = 1;
            _rotation = 0.0f;
            _pos = Vector2.Zero;
            _viewport = viewport;
        }

        /// <summary>
        /// Update the camera view
        /// </summary>
        public void Update()
        {
            //Call Camera Input
            Input();
            //Clamp zoom value
            _zoom = MathHelper.Clamp(_zoom, 0.0f, 10.0f);
            //Clamp rotation value
            _rotation = ClampAngle(_rotation);
            //Create view matrix
            _transform = Matrix.CreateRotationZ(_rotation) *
                            Matrix.CreateScale(new Vector3(_zoom, _zoom, 1)) *
                            Matrix.CreateTranslation(_pos.X, _pos.Y, 0);
            //Update inverse matrix
            _inverseTransform = Matrix.Invert(_transform);
        }

        /// <summary>
        /// Example Input Method, rotates using cursor keys and zooms using mouse wheel
        /// </summary>
        protected virtual void Input()
        {
            _mState = Mouse.GetState();
            _keyState = Keyboard.GetState();
            //Check zoom
            if (_mState.ScrollWheelValue > _scroll)
            {
                _zoom += 0.1f;
                _scroll = _mState.ScrollWheelValue;
            }
            else if (_mState.ScrollWheelValue < _scroll)
            {
                _zoom -= 0.1f;
                _scroll = _mState.ScrollWheelValue;
            }
            //Check rotation
            /*
            if (_keyState.IsKeyDown(Keys.Left))
            {
                _rotation -= 0.1f;
            }
            if (_keyState.IsKeyDown(Keys.Right))
            {
                _rotation += 0.1f;
            }
             */
            //Check Move
            if (_keyState.IsKeyDown(Keys.A))
            {
                _pos.X += 2.5f;
            }
            if (_keyState.IsKeyDown(Keys.D))
            {
                _pos.X -= 2.5f;
            }
            if (_keyState.IsKeyDown(Keys.W))
            {
                _pos.Y += 2.5f;
            }
            if (_keyState.IsKeyDown(Keys.S))
            {
                _pos.Y -= 2.5f;
            }
        }

        /// <summary>
        /// Clamps a radian value between -pi and pi
        /// </summary>
        /// <param name="radians">angle to be clamped</param>
        /// <returns>clamped angle</returns>
        protected float ClampAngle(float radians)
        {
            while (radians < -MathHelper.Pi)
            {
                radians += MathHelper.TwoPi;
            }
            while (radians > MathHelper.Pi)
            {
                radians -= MathHelper.TwoPi;
            }
            return radians;
        }

    }
}

I tutaj pojawia sie mój problem, chciałbym napisać kod który zmieniałby pewną zmienną w zależności od tego jaki prostokąt na ekranie został kliknięty. I tutaj pojawia się problem. Próbowałem dodawać wartość wektora kamery do poszczególnych wartości pozycji myszki ale to nie zadziałalo... Ma ktoś jakieś pomysły?

8
C, C++ / [C++] Używanie dll z C# w C++
« dnia: 2014-06-10, 21:32 »
Wiem że do "podpięcia" funkcji z C++ w C# trzeba użyć DllImport i extern... A jak sytuacja wygląda w C++? Próbowałem zrobić to podobnie jak w C# jednak dużo mi nie wyszło.. To może być problem z modyfikatorami metod które chcę importować?

9
Platforma .NET / [C# + XNA + LUA] Ucz się LUA! - program
« dnia: 2014-05-06, 21:58 »
Chciałbym przedstawić wam efekt mojej 3-dniowej zabawy z C# i bibliotekami do implementacji j. LUA w kodzie C#. "Ucz się LUA!" to mały program, dzięki któremu osoby dopiero poznające "skryptowanie" lub LUA. Program "Zleca" nam napisanie 11 prostych lub trudniejszych ćwiczeń do wykonania. Mamy także możliwość sprawdzenia jak wygląda poprawnie wykonane ćwiczenie :) Tuż po zainstalowaniu programu, przed zaczęciem pracy zapoznajcie się z spisem funkcji w pliku "Funkcje.doc" :)

Linki do pobrania programu:
Sendspace
Chomikuj
Proszę o opinie :)

W przypadku jakichkolwiek problemów z programem proszę pisać w tym temacie...

10
Offtopic / Co to za film?
« dnia: 2014-01-10, 20:24 »
Słucham muzyczki i natrafiam na to:
https://www.youtube.com/watch?v=qG7DYFnExM4
Może ktoś kojarzy z jakiego to filmu? Bo coś mi się wydaje że może być nawet spoko...

11
Offtopic / Praca programisty
« dnia: 2013-12-20, 22:47 »
Ostatnio tak się zastanawiam, jak właściwie praktycznie wygląda praca jako programisty? Ktoś tu na pewno jest z tego zawodu więc możecie coś opowiedzieć, typu jak np. wygląda praca w zespole, rozwiązywanie problemów w zespole, czy jest trudno itp.?

12
Siemka! Długo się nad tym zastanawiałem, macie jakiś sposób na zmiane rozmiaru buttonów i innych rzeczy po zmianie okna? Próbowałem już zmiany w Properties w Eventach by button_resize wywoływany był wraz z form_resize ale dziwnie to nic nie daje....

13
Gotowe aplikacje / [C#/XNA] Camera2DLib
« dnia: 2013-07-03, 12:31 »
Siemkia! Chciałbym przedstawić mam moje ostatnie "dziecko" napisane w C#/XNA ułatwiające (przynajmniej początkującym) tworzenie i obsługę kamery 2D w grach XNA bez wykorzystywania macierzy. Biblioteka opiera się na kilku prostych klasach.

Spis klas:
Spoiler
Camera(CreateObjectCenter cObj, Control controls) - Podstawowa klasa biblioteki inicjująca działanie kamery oraz klawiszy do operowania nią

Metody
Update(int step, Object2D[] objects) - Aktualizuje kamerę o daną wartość (step), przesuwając/oddalając obiekty (objects) w stronę centralnego obiektu

Zoom(Object2D[] objects, int action, int value) - Powiększa lub zmniejsza "pole widzenia" kamery o wartość parametru "value" w zależności od wartości parametru "action", jeśli parametr "action" ustawimy na 0 zmniejszamy punkt widzenia (przybliżamy kamerę do sceny), a jeśli na 1 zwiększamy punkt widzenia (oddalamy się od sceny)

MoveCamera(Object2D[] objects, int x, int y) - Zmienia położenie kamery o dane wartości, parametry x i y przemieszczają kamerę wzdłóż osi x i y.


Spoiler
CreateObjectCenter(int x, int y, int w, int h, Texture2D tex) - tworzy obiekt centralny o podanych danych, pozycji x, y, wielkości, wysokości obiektu oraz danej teksturze

Metody
DrawObject(SpriteBatch sprite) - rysuje obiekt centralny

Spoiler
Control(Keys key_up_camera, Keys key_down_camera, Keys key_left_camera, Keys key_right_camera) - definiuje klawisze do obsługi kamery, kolejno: klawisz zmieniający położenie kamery w górę, dół, lewo i prawo

Metody
BRAK

Spoiler
Object2D(Texture2D tex, Rectangle rec) - definuje obiekt w przestrzeni 2D o podanej teksturze i Rectangle

Metody
Draw(SpriteBatch sprite) -- rysuje obiekt

Spoiler
DrawAllObjects(Object2D[] objects, SpriteBatch sprite) - Rysuje wszystkie obiekty (prócz obiektu centralnego)

Metody
BRAK

Przykład użycia biblioteki w aplikacji:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using Microsoft.Xna.Framework;
using Microsoft.Xna.Framework.Audio;
using Microsoft.Xna.Framework.Content;
using Microsoft.Xna.Framework.GamerServices;
using Microsoft.Xna.Framework.Graphics;
using Microsoft.Xna.Framework.Input;
using Microsoft.Xna.Framework.Media;
using Camera2DLib;

namespace TestCam
{

    public class Game1 : Microsoft.Xna.Framework.Game
    {
        GraphicsDeviceManager graphics;
        SpriteBatch spriteBatch;

        Texture2D[] tex = new Texture2D[2];

        CreateObjectCenter center;
        Camera cam;
        Control controlkey;
        Object2D[] array_objects = new Object2D[3];
       
        public Game1()
        {
            graphics = new GraphicsDeviceManager(this);
            Content.RootDirectory = "Content";
        }

        protected override void Initialize()
        {

            tex[0] = Content.Load<Texture2D>("IMG_0001O");
            tex[1] = Content.Load<Texture2D>("IMG_0006");

            center = new CreateObjectCenter(150, 150, 30, 30, tex[0]);
            controlkey = new Control(Keys.Up, Keys.Down, Keys.Left, Keys.Right);
            cam = new Camera(center, controlkey);

            Object2D ob1 = new Object2D(tex[1], new Rectangle(2,5,30,30));
            Object2D ob2 = new Object2D(tex[1], new Rectangle(160,0,30,30));
            Object2D ob3 = new Object2D(tex[1], new Rectangle(500,0,30,30));

            array_objects[0] = ob1;
            array_objects[1] = ob2;
            array_objects[2] = ob3;

            base.Initialize();
        }

        protected override void LoadContent()
        {
            spriteBatch = new SpriteBatch(GraphicsDevice);
        }

        protected override void UnloadContent()
        {
           
        }

        protected override void Update(GameTime gameTime)
        {
            if (GamePad.GetState(PlayerIndex.One).Buttons.Back == ButtonState.Pressed)
                this.Exit();

            cam.Update(20, array_objects);

            if (Keyboard.GetState().IsKeyDown(Keys.F1))
            {
                cam.Zoom(array_objects, 0, 50);
            }

            if (Keyboard.GetState().IsKeyDown(Keys.F2))
            {
                cam.Zoom(array_objects, 1, 50);
            }
            cam.MoveCamera(array_objects,100,-100);

            base.Update(gameTime);
        }

        protected override void Draw(GameTime gameTime)
        {
            GraphicsDevice.Clear(Color.CornflowerBlue);

            DrawAllObjects draw = new DrawAllObjects(array_objects, spriteBatch);

            center.DrawObject(spriteBatch);

            base.Draw(gameTime);
        }
    }
}


lub Pastebin

Sposób instalacji biblioteki w programie:
Spoiler
1. Pobierz bibliotekę z linku poniżej
2. Stwórz projekt gry Windows
3. Kliknij PPM w References
4. Wybierz "Add Reference"
5. W oknie dialogowym zaznacz zakładkę "Browse"
6. Wskaż lokalizację biblioteki
7. Wciśnij "OK" by dodać bibliotekę do projektu
8. Zacznij pisać grę z użyciem mojej biblioteki :)

Download:
Sendspace

14
C, C++ / Dev C++ & OpenGL
« dnia: 2013-06-20, 07:04 »
Siemka! Ostatnio postanowiłem pobawić się trochę OpenGL a więc do Dev C++ pobrałem odpowiednie paczki (glut'a i freeglut'a) i kiedy otwieram ich projekty, nawet w podstawowym kodzie wyskakuje mi błąd przy #include <GL/glut.h> o treści "No such file or directory". Co mam na to zaradzić? (bo drugiego dnia samemu mi się z tym walczyć nie chce :)  )

15
Siemka!! Ostatnio kupiłem Metro 2033 na steam, na początku wyskakiwał mi błąd o physxloader.dll, podmieniłem odpowiednie pliki i po włączeniu gra strasznie mi laguje nawet na low, jednak przed wlaczeniem wyskakuje mi blad D3D cos tam cos tam i komunikat ze jest cos z karta i gra nie bedzie dzialac stabilnie, jakies propozycje do rozwiazania tego problemu?

16
Platforma .NET / [C#/XNA] "Opóźnienie GameTime"
« dnia: 2013-06-15, 14:44 »
Siemka!! Od pewnego czasu zastanawiam się nad pewną rzeczą, mianowicie przy moim ostatnim "spotkaniu" z XNA próbowałem zrobić menu gdzie po kolejnych napisach poruszałoby się tak jak w gothicu (strzałka w dół, strzałka do góry itp.) jednak efekt był chyba wiadomy, kolory na poszczególnych napisach zmieniały się niebywale szybko. Doszedłem do dwóch przykładowych rozwiązań. Jednym z nich to było odnalezienie metody która tak jak w przypadku myszki, pozwalałaby określić czy przycisk jest wciśnięty, wiadomo IsKeyDown...Jednak to nie tu leży rozwiązanie a w GameTime który zapierdziela co sekundę (o ile dobrze sobie przypominam), a więc gdyby opóźnić działanie GameTime ten problem mógłby zniknąć. Tutaj pojawiają siędwa pytania: Czy dobrze kombinuję? Jak to zrobić?

@EDIT: CZy może zwykłe działanie GameTime + 3 załatwiłoby sprawę?

17
Programowanie / Directx 7 SDK & Directx 11 SDK: różnice
« dnia: 2013-06-07, 20:58 »
Siemka!

Zastanawiam się nad kupnem książki "Direct 3D Bibla" (czy jakoś tak :D ), została ona wydana w 2001 roku i dot. directx 7 SDK, jednak wiadomo że teraz gier specjalnie pod directx 7 robić nie będę jednak chciałbym siędowiedzieć czy są jakieś większe różnice między tymi dwoma środowiskami (bądź fameworkami), czy jest różnica między np. nazwami zmiennych czy są to różnice czysto techniczne (no i dodanie wielu innych rzeczy między tymi wersjami)

18
Sprzęt, oprogramowanie / PC + Pad
« dnia: 2013-05-11, 21:01 »
Siemka! Ostatnio naszła mnie taka chęć na kupno konsoli...Po dłuższych przemyśleniach i oszacowaniu wydatków na nową konsolę postanowiłem jej nie kupować, ale dziś pomyślałem, czemu nie kupić pada pod pc?? Wiem że takie coś w ogóle istnieje i można takie coś zrobić ale mam 2 pytania:

-Czy pad'y pod pc które działają pod Win XP itp. będzie mi działać pod 8? (Raczej tak ale nie mam pewności :D )
-Jak wygląda kompatybilność i ustawienia takich padów pod gry na pc?

19
Pytania i problemy / Postal 2 - polski dubbing
« dnia: 2013-04-14, 22:15 »
Siemka! Grał ktoś z was może w Postal 2? Jeśli tak to mógłby mi ktoś udostępnić folder sounds z polskim dubbingiem lub powiedzieć skąd takowy dubbing można pobrać? :)

20
Siemka! Od razu przejdę do konkretów, poszukuję grafika 2D do prostej strzelanki 2D na silniku XNA.

Wymagam:
  • Zapał do pracy
  • Umiejętność tworzenia tekstur 2D (np. bronie itp.)
  • Umiejętność tworzenia tekstur "button'ów" do różnego rodzaju menu
[/b]

Będzie to strzelanka tylko jeszcze nie wiem do końca czy nie skusić się na tryb MP :)

Strony: [1] 2 3
Do góry