Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - A.K.

Strony: [1]
1
W sumie informacja nie jest może na tyle ciekawa, żeby zakładać nowy temat, ale nie znalazłem sensownego zbiorczego o hostingach, a może to kogoś zainteresuje.

Otóż popularne swego czasu CBA.pl zmienia plan FREE, ograniczając darmową ofertę hostingową do jednego roku. Później trzeba przejść na jeden z płatnych planów, inaczej konto FREE (tylko konto hostingowe, nie profil użytkownika) zostanie zawieszone.

Istniejące konta FREE starsze niż rok są ważne jeszcze tylko do 2 marca, więc jeśli ktoś jest przywiązany do swojej stronki, czy innego "pierwszego 4óm w phpBB by Przemo" i nie chce opłacać planów CBA.pl, powinien szybko szukać innego hostingu.

Źródło: LINK

2
Pomyślałem sobie: zabieram się za ambitne projekty, a potem zostawiam je niedokończone. Zrobiłbym może dla jakąś małą, prostą aplikację.

Tak więc napisałem program do losowania w formie "jednorękiego bandyty", z obsługą od jednego do pięciu slotów.

Losować można w zasadzie cokolwiek. Wystarczy stworzyć sobie kategorię, dodać do niej kilka pozycji, wybrać ustawienia losowania i użyć wajchy po prawej stronie.


Jak widać program przydaje się, kiedy musimy wybrać jakąś ciekawą i oryginalną zawartość do swojego moda  :D




Linki do pobrania:

Windows
Linux


Program wymaga JRE w wersji 8 lub wyższej oraz karty graficznej, zgodnej z OpenGL.

------------------------------------------------------------------

Jak już mówiłem, miała być mała, prosta aplikacja...


:F

Dla zainteresowanych: Link do GitHuba

3
Twórczość / トワマガ様
« dnia: 2019-01-19, 10:56 »

Kolejny niezły (moim zdaniem :P) pomysł, zepsuty przez brak umiejętności i błędy w początkowym etapie prac.

Jakoś tak niecałe trzy lata temu wpadłem na pomysł zrobienia gierki wspomagającej naukę kany, łączącej (wzorem Puzzle Questa) teoretycznie niezbyt pasujące do siebie elementy pojedynków z przeciwnikami i minigierek, uczących szybkiego pisania na klawiaturze.
W niedługim czasie projekt zawiesiłem, z uwagi na problemy w wymyśleniu sensownej fabuły oraz poziom umiejętności graficznych, zbiegający do 0.

Teraz, niczym wzorcowy nekromanta, wywlekam na światło dzienne kolejnego trupa, nadając mu nędzne pozory życia :F

トワマガ様 jest właściwie grywalną prezentacją (niewielkich...) możliwości technologii 雨エンジン (autorskiej biblioteki java, współpracującej z LWJGL 2 i Slick-Util).

Charakteryzuje się:
  • Brakiem sensownej fabuły
  • Słabą oprawą graficzną
  • Jeszcze gorszą oprawą audio
  • Odpalaniem wyłącznie w oknie 768x1024px  :facepalm:


Rozgrywka sprowadza się do pojedynku ze sterowanym przez SI przeciwnikiem. Walka podzielona jest na tury, podczas których można użyć jednej z umiejętności leczenia lub ataku. Za aktywację płacimy punktami akcji (AP), odnawiającymi się w każdej turze.
Po aktywowaniu umiejętności, przez ekran (z góry na dół) zaczynają przesuwać się znaki kany. Celem gracza jest wpisywanie ich za pomocą rōmaji, zanim miną dolną granicę. W ten sposób zwiększamy (tura gracza) lub zmniejszamy (tura SI) efekt użytej umiejętności.

Galeria



Sterowanie:
[A]-[Z] - Do wpisywania liter
[Enter] - Zatwierdzenie wpisanego tekstu/Aktywacja umiejętności/Przejście do kolejnej planszy fabularnej lub linii dialogowej
[Backspace] - Usunięcie ostatniej wpisanej litery
[Strzałki GÓRA/DÓŁ] - Wybór umiejętność z listy
[Esc] -  Menu/Wyjście

Wymagania:
- JRE 8 lub wyższe
- Karta graficzna, zgodna z OpenGL


------------------------------------------

Zainteresowanych stworzeniem własnej gry z pomocą 雨エンジン (W dobie darmowych silników? Już to widzę...), zapraszam do pobrania biblioteki:

Link
Javadoc dla klasy Project

i odwiedzenia GitHuba:

雨エンジン
Przykładowy projekt - トワマガ様

W swojej grze można użyć domyślnego zbioru znaków (kana - hiragana/katakana), lub stworzyć dowolny własny zestaw.

Uwaga!
Pozostałe niezbęne biblioteki (LWJGL 2, Slick-Util i uJavniacz) nie są dołączone do paczki .zip i należy pobrać we własnym zakresie.
雨エンジン w obecnej wersji 0.2.1 udostępnia wyłącznie okno 768x1024px.
Z uwagi na zastosowanie błędnych rozwiązań programistycznych, których zmiana wymagałaby dużych nakładów czasu, a także użycie przestarzałej technologii (LWJGL 2, kiedy już od dłuższego czasu dostępna jest wersja 3), dalszy rozwój biblioteki w najbliższym czasie nie jest planowany.

4
Gotowe aplikacje / Policz se lokatę
« dnia: 2018-08-05, 19:46 »
Program pod tytułem: Uczyłem się podstaw JavaFX i napisałem prosty kalkulator, dowodzący, że lokaty są bez sensu pozwalający obliczyć, ile można zarobić na lokacie.

W przybliżeniu.

Dużym przybliżeniu.

Tak bardzo przybliżeniu.

Wspominałem o przybliżeniu? Chyba jeszcze nie...

Znaczy, zaokrąglenie jest pesymistyczne - zyski w dół, podatek w górę - więc program czasem drobne zgubi  :ok::facepalm: (zwłaszcza, że komputer liczy zmiennoprzecinkowe nieco inaczej, a do tego wykazałem się pełnym profesjonalizmem, na przykład używając typu float :F)

Ogólnie taki sobie programik - zabaweczka, pokazujący z grubsza, czym w rzeczywistości jest np. "lokata 4% na 90 dni".


Tak więc, jeśli masz zbyt mało bezwartościowych śmieci na HDD...


5
Takie pytanko, odnośnie dobrych praktyk. No więc mam sobie program, w którym bardzo ważna jest wydajność w trakcie działania. Obiekty, których będę potrzebował, tworzę sobie zaraz po uruchomieniu. I teraz: Czy jeśli jeden obiekt(X) powinien zawierać tablicę informacji, przechowywanych w innych obiektach(Y) (niektóre obiekty X mogą korzystać z tych samych Y), to czy mogę stworzyć sobie w głównej klasie tablice z tymi obiektami, a w samych obiektach X zawrzeć tylko tablicę indeksów, wskazujących na lokalizację w tablicach klasy głównej, jak poniżej:


co zwalnia mnie z konieczności przeszukiwania tablic po ID, bo mam od razu dostęp bezpośredni, czy też taka praktyka jest niedopuszczalna i mimo spadku wydajności powinienem to zrobić klasycznie? A może jest jakiś inny sposób, żeby to zrobić bez niepotrzebnych przeszukiwań tablic?

Dodam, że całość ma być dość elastyczna, czyli to, jakich i ilu obiektów będę potrzebował będzie wiadome dopiero po tym, jak program w początkowej fazie pobierze i przemieli sobie dane z zewnątrz. Nie ma więc za bardzo jak zrobić coś na sztywno.

Piszę w Javie, ale w sumie pytanie ogólne.

6
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Kolejny Dzień
« dnia: 2017-04-18, 06:45 »

Podziękowania dla Darka, za udostępnienie modeli i tekstur.


Opis z zapowiedzi projektu:


Lumpecja - do niedawna niepodległe królestwo, obecnie zaledwie jedna z niezliczonych prowincji Wielkiego Imperium. Nieustanne przemiany polityczne i społeczne, wzajemne oddziaływanie dwóch różnych kultur oraz lokalne konflikty - wszystkie one wywołują coraz większy chaos wśród mieszkańców tej niewielkiej krainy, której wcześniej już nieobce były zjawiska wszechobecnego absurdu i zamętu. Na domiar złego utracono kontakt z miejscowymi kopalniami węgla, co jeszcze mocniej zachwiało i tak już bardzo niestabilną sytuacją gospodarczą regionu.

Aby załagodzić napiętą sytuację, lokalne władze ogłaszają amnestię dla więźniów politycznych. Jedyny objęty nią skazaniec opuszcza mury więzienia, zderzając się z nową, nieznaną dotąd rzeczywistością. Dokąd się uda? Jak potoczy się jego historia?

Na razie wiadomo tylko jedno - naprzeciwko jest karczma...



W skrócie - jest to mod o charakterze komediowym, z nowym, niewielkim światem i realiami całkowicie odmiennymi od znanych z serii Gothic.

Choć projekt planowany był jako dłuższa modyfikacja, zmęczony pracą nad nim postanowiłem opublikować jedynie krótki, dokończony na szybko fragment. Pełne ukończenie wszystkich zadań głównych i pobocznych powinno zająć około godziny.

Uczciwie powiem, że mod nie jest jakoś specjalnie dobry (między innymi dlatego postanowiłem przerwać prace), ale może zagracie i ocenicie sami.


POBIERANIE (LINKI BEZPOŚREDNIE):

INSTALATOR

WERSJA .ZIP



PORADNIK na STRONIE PROJEKTU


GALERIA:

Spoiler



PS: Nie planuję kontynuacji.

7
Archiwum / [G2NK] Kolejny Dzień
« dnia: 2016-07-25, 23:15 »
Spoiler
A, co mi tam...  :cool:




Lumpecja - do niedawna niepodległe królestwo, obecnie zaledwie jedna z niezliczonych prowincji Wielkiego Imperium. Nieustanne przemiany polityczne i społeczne, wzajemne oddziaływanie dwóch różnych kultur oraz lokalne konflikty - wszystkie one wywołują coraz większy chaos wśród mieszkańców tej niewielkiej krainy, której wcześniej już nieobce były zjawiska wszechobecnego absurdu i zamętu. Na domiar złego utracono kontakt z miejscowymi kopalniami węgla, co jeszcze mocniej zachwiało i tak już bardzo niestabilną sytuacją gospodarczą regionu.

Aby załagodzić napiętą sytuację, lokalne władze ogłaszają amnestię dla więźniów politycznych. Jedyny objęty nią skazaniec opuszcza mury więzienia, zderzając się z nową, nieznaną dotąd rzeczywistością. Dokąd się uda? Jak potoczy się jego historia?

Na razie wiadomo tylko jedno - naprzeciwko jest karczma...




Kolejny Dzień to "komediowy" mod do Gothic II +NK, z zupełnie nowym światem i fabułą. Będzie co prawda nieco dłuższy niż Jaskinia, ale nie tak dopracowany. :F

Ogólnie prace rozpoczęły się w pierwszej połowie 2014r. Później projekt został na ładnych parę miesięcy zawieszony, ponieważ... efekt wydał mi się zbyt kiepski, żeby poświęcać na to więcej czasu. Nie chodzi tu tylko o beznadziejne modele, słabe tekstury i tragiczne mapowanie, ale też o bałagan w skryptach i ogólną nijakość fabuły. Jakiś czas temu uznałem jednak, że może dam temu potworkowi szansę i dokończę go przynajmniej na tyle, żeby wypuścić chociaż okrojoną wersję. Obecnie prace są już na takim etapie, że w jakiejś formie to najpewniej kiedyś wyjdzie, ale na polskiego Podróżnika nie liczcie.

Więcej zrzutów możecie obejrzeć na TEJ stronie, w zakładce Galeria.

8
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Jaskinia
« dnia: 2016-03-13, 20:03 »
Miałem dać to rok temu, jako żarcik na 1 kwietnia, ale uznałem, że to głupie.

Jednakże, ponieważ mam dziś dobry humor, wrzucam tak dla hecy.  :F


Jaskinia

 

Jaskinia to mała modyfikacja, oferująca króciutką historię, w stworzonym od podstaw świecie.
Akcja rozgrywa się krótko po wydarzeniach znanych z pierwszej części gry. Jednak zamiast pojawić się w wieży Xardasa trafiamy do tajemniczej jaskini, gdzie ów nekromanta wita nas dość enigmatyczną przemową...

   
Do pobrania:

   Instalator

   Wersja .zip

Strony: [1]
Do góry