Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - RafalBudzis

Strony: [1] 2 3 ... 100
1
Jeśli kod wklejamy do ZS_Unconscious to po co sprawdzać czy NPC jest nieprzytomny? Ta funkcja odpala się tylko wtedy gdy NPC przechodzi w rutynę nieprzytomności wiec ta część warunku spełni się zawsze. Można by też zmodyfikować nieco skrypt aby nastawienia gildi czytał z tablicy w której zapisane są te nastawienia uniknęlibyśmy dziwnych ifów i tutek przyda by się osobą które zmieniają nastawienia glidi względem siebie w swoich modyfikacjach. Poza tym spoczko tutek ;) ale dobijanie moim zdaniem robiło klimat G1 :x i zwiększało trudność gry.

2
Skrypty / Nowa postać
« dnia: 2017-02-16, 21:40 »
Gdy robisz reparse script generuje się pliczek gothic.dat (chyba dawno nie modowałem :x) z twoimi skryptami. Gdy modyfikacja modyfikuje skrypty też tworzy swój pliczek gothic.dat. Gothic nie jest w stanie pracować z 2 plikami jednoczesnie więc wybiera tylko jeden z nich. Aby dodać swoja postać do moda musisz wypakować jego skrypty przez GothicVDFS a następnie przez Gothic Soucer. Następnie dodać do tej wersji skryptów swoją postać i wystartować zwykłego gothica z zaznaczeniem reparse script ;)

3
Pytania i problemy / Rozpoczęcie przygody z moddingiem
« dnia: 2017-02-16, 20:24 »
To ja jeszcze z chamską reklamą swojego poradnicza w straszniej jakości dźwięku ;D

https://www.youtube.com/playlist?list=PL27C107D056D79C31

Czipa również polecam u czipa nauczyć się podstaw skryptowania ważne aby ci powiedzieć ze w 6 cześci poradnika czipa jest dopiero pokazane jak uruchomić nasze zmiany w grze ;) Czip pokazuje jak robic dialogi, itemy i wiele innych podstawowych rzeczy w skryptach. W moim tutku nauczysz się edytować świat ale nie tylko ;)

Gotowe skrypty? - chyba znajdziesz ich trochę w zakładce tutoriale ;)

4
Pytania i problemy / Brak tekstur okienek!
« dnia: 2017-02-14, 20:26 »
Jak kiedyś kiedyś edytowałem teksturki w Corel Photo Paint X3 to przezroczystość na rogach była tworzona poprzez maskę zaznaczenia. Format tga jakoś te maska zaznaczenia przechowywał co skutkowało przezroczystością w grze. może miałeś zaznaczony cały obszar pliku gdy zapisywałeś ?

5
Skrypty / [plugin] Kolorowanie składni dedalusa
« dnia: 2017-02-06, 18:13 »
Pobrałem IntelliJ i linkowanie działa wyśmienicie! Świetna robota Avallach ;) przeglądałem też kod na gicie i wiedzę ze bez zapoznania się z SDK edytora nic ci nie będę w stanie pomóc a szkoda bo śmiga naprawdę świetnie. Do tego też jestem przyzwyczajony bardzo do dziwactw JSa (w VS Code pisze w node JS) i dziwnie mi sie patrzy na kod javy ;D

6
Skrypty / [plugin] Kolorowanie składni dedalusa
« dnia: 2017-02-05, 22:33 »
Kurcze szkoda ze pomysł zrealizowany i to w javie bo chętnie bym pomógł przy czymś takim a ani javy ani IntelliJ nie znam. Przez te nowe filmy soulfire mam potrzebę zrobienia czegoś dla modowania gothica. No nic ten pomysł chyba można już sobie darować (chyba ze znajdą się chetni na inny edytor xD) :x Ale powiem ze jestem zaskoczony nastawiałem się na komentarze "Gothic umarł" i się zawiodłem w pozytywny sposób ;D

7
Skrypty / [plugin] Kolorowanie składni dedalusa
« dnia: 2017-02-05, 21:38 »
Widzę ze modowanie Gothica jeszcze nie umarło i naszła mnie taka myśl może przydał by się lepszy edytor tekstowy dla gothica ? Zastanawiam się czy ktoś używa Notepad ++ z składnią dedalusa lub Crimson Editor ?

Mój pomysł zakładałby stworzenie pluginu do Visual Studio Code oraz stworzenie naprawdę zaawansowanej obsługi języka:
- kolorowanie składni
- podpowiadanie funkcji i parametrów
- podpowiadanie zadeklarowanych instancji, prototypów, stałych, zmiennych
- linkowanie funkcji, stałych (klikasz w miejscu użycia na nazwę funkcji w kodzie a edytor przenosi cię do pliku z jej deklaracją)
- polecenia odpalenia gry z parsowaniem skryptów z poziomu edytora
- przechwytywanie logów (wyświetlanych w zSpy)
- wyświetlanie lini wystąpienia błędu pobieranej z logów zSpy

Poza ostatnim punktem jestem pewny ze da się wszystko wykonać. Gdy mnie nie było na forum udało mi się wykonać juz dwa pluginy do tego edytorka i myśle ze bez problemu bym to zrobił. O co chce się tu zapytać ? Kto by chciał z tego skorzystać ? Oraz kto by chciał pomóc przy tworzeniu pluginu ? Z góry mówię ze jeśli się zdecyduje projekt będzie open source na github. Jeśli ktoś nie zna ani systemu kontroli wersji GIT ani sposobu tworzenia plugin`ów a chciałby pomóc na pewno coś się znajdzie a GITa powoli sie nauczy ;)

8
To naprawiamy ? może identyfikatory się przesunęły tylko ? Wtedy wystarczy dodać odpowiednią liczbę i będzie po problemie ;) Dlatego ponawiam swoje pytanko ;)
Cytuj
ok a jak wytniesz i zostawisz pozostałe to jakie masz numerki ?

Jeśli będzie więcej błędów może warto spytać twórców czy dadzą wam źródła będzie prościej ;) a dodatkowo będą mogli umieścić wasze spolszczenie na swojej stronie. Same plusy :P

9
ok a jak wytniesz i zostawisz pozostałe to jakie masz numerki ?

10
14665 powinien być adresem (wskaźnikiem) na obiekt oNpc i numerek (int) może być poprawna wartością. Lecz w skryptach nie znajdziesz takiego numerka. Numer wskaźnika nie pokrywa się z identyfikatorem postaci (ID).

Aby zweryfikować wskaźniki wyświetl je po dodaniu tego skrypty powinno się wyświetlić w zSpy (wywołaj przed błędem)


PrintDebug("identyfikatory smoka");
PrintDebug(IntToString(Mst_Default_Dragon_Rock));//prototyp
PrintDebug(IntToString(B_SetVisuals_Dragon_Rock));//Visuals funtion
PrintDebug(IntToString(Dragon_Rock));//instance


jesli na 100 % bład jest tam gdzie podałeś to w którymś wld_insertnpcs jako drugi parametr będzie liczba która pokaże sie po wywołani tej funkcji

PrintDebug(IntToString(B_SetVisuals_Dragon_Rock));//Visuals funtion

11
Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na literkę S na końcu. Oryginalna nazwa funkcji wstawiającej  NPC to

Wld_InsertNpc
funkcja z numerkiem jako parametr nazywa się

wld_insertnpcs
i jest to funkcja dodana prawdopodobnie przez moderów i nie wiemy jak ona działa może jako parametr ma właściwe liczby i jest tu wszystko poprawnie. Wskazujesz ze błędem jest "B_SETVISUALS_DRAGON_ROCK" to dlaczego nie chcesz jej pokazać ?

12
@Nefario pokaż jeden z uszkodzonych pliczków z folderu content\Story\NPM\Monster\ być może jest jakiś błąd w skryptach. Pamiętam ze dawno temu Gothic sourcer nie radził sobie z dekompilacją modów które używały Ikarusa może teraz nie radził sobie z czymś innym.

Prawdopodobnie w jakiś sposób funkcja zostaje użyta jako obiekt klasy oNPC sposobów jest wiele

INSTANCE Dragon_Rock (B_SetVisuals_Dragon_Rock)funkcja użyta jako prototyp

Mdl_SetVisual (B_SetVisuals_Dragon_Rock, "Dragon.mds")funkcja użyta jako parametr

trudno zgadywać lepiej zerknąć w skrypt ;)

13
Skrypty / [G2 NK]Brak interakcji z bryłą rudy
« dnia: 2015-02-18, 21:48 »
A gdzie masz funkcje Orehacken_S1 ?? ta funkcja bedzie odpalała monolog jeśli w spacerze wpisałeś w onStateFunction Orehacken musisz w skryptach napisać funkcje z _S0 _S1 lub _S2

Orehacken_S0 - funkcja wykona się przy starcie animacji
Orehacken_S1 - funkcja wykona się starcie klatek odpowiedzialnych za zapetloną cześc animacji
Orehacken_S2 - funkcja po zakonczeniu animacji

w twoim wypadku wystarczy tyko Orehacken_S1

14
HTML i CSS / CSS3 - przesuwane tło w IE
« dnia: 2015-01-12, 21:31 »
Cały kod HTML

<td id="headlogo2">
<div>

<div style="overflow:hidden; width:auto; height:120px; position:relative;">

<div style="
background: url(http://i.imgur.com/nr9dJcU.jpg) repeat center top;
height: 120px;
width: 6000px;
position: absolute;
top: 0px;
left: -3px;/* TEN ATRYBUT ZMIENIASZ JSem ABY DIV Z TŁEM SIĘ RUSZAŁ */
"> </div>

</div>
</div>
</td>

z Headlogo2 usuń te tło i już będziesz miał statyczne tło
potem w JS zmieniasz tylko zznaczony parametr left

15
HTML i CSS / CSS3 - przesuwane tło w IE
« dnia: 2015-01-12, 18:04 »
Będzie to działać z divem rozszerzającym się na pusty obszar?

Jeśli div będzie miał overflow:hidden i ustaloną wysokość i szerokość to będzie obcinał obiekty wewnętrzne.


Chyba o to pytałeś jeśli nie to rozwiń temat.

16
HTML i CSS / CSS3 - przesuwane tło w IE
« dnia: 2015-01-08, 08:22 »
Już próbowałem, też nie działa. :(

To zrób to po staremu

<div z overflow hidden>
<div z tłem i szerokością 2 razy większą niz tło></div>
</div>

A potem na JS w "petli" na setTimeOut przesuwasz div`a który jest w środku. I bedzie działać na 100 % :D

17
HTML i CSS / CSS3 - przesuwane tło w IE
« dnia: 2015-01-06, 12:06 »
Może form- to zamień na 0% - 100% ? Z IE to zawsze zgadywanie.

@keyframes bgscroll {
    0% {background-position:0 0;}
    100% {background-position:-2975px 0;}
}

18
C, C++ / char i string
« dnia: 2014-11-19, 17:53 »
Char i String są typami. Takich funkcji chyba nie ma. w char zapisujesz jeden znaczek, literkę, cyferkę. w string zapisujesz tekst czyli wiele char`ów.

19
Platforma .NET / [C#] '*' przy pisaniu w konsoli
« dnia: 2014-11-01, 22:51 »
W pętli pobierasz znak po znaku i zapisujesz jaki problem ?

http://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/471w8d85(v=vs.110).aspx

a stringa zapisujesz normalnie
string s0 = '';
[...]
var klawisz = Console.ReadKey(false);
s0 = s0 + klawisz.Key.ToString();
[...]

20
Skrypty / Biją się pomiędzy sobą
« dnia: 2014-11-01, 22:48 »
Pierwsze pytanie po co to zmieniac ?

I z jakiej gildii na jaka ? być może zmiana gildii jest jakoś kolejkowana i odbywa się po jakims czasie. może najpierw zmień im gildie na jakaś neutralną np chrząszcza (chrząszcz nie zaatakuje bandyty) a dopiero potem zmien na właściwą .

Strony: [1] 2 3 ... 100
Do góry