Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - bgb

Strony: [1] 2 3 ... 46
1
Też mnie czasem wkurzają te instalatory. Na szczęście większość z nich można otworzyć 7zipem, pominąć proces instalacji i wypakować wszystkie potrzebne do grania pliki ręcznie.

2
Skrypty / Gothic 2 - licznik potworów w dzienniku
« dnia: 2017-04-24, 12:32 »
Tutaj problemem nie jest zliczanie do zmiennej tylko jej aktualizowanie w dzienniku.

3
Skrypty / G2NK - Nowa linijka w menu statystyk
« dnia: 2017-04-21, 11:43 »
Spoiler
spoko :)

Funkcja "prostująca"
func void Equip_ITAR_MIL_L()
{
if(Npc_IsPlayer(self))
{
MILArmor_Equipped = TRUE;
if(MIL01_Equipped == TRUE)
{
self.protection[PROT_EDGE] += BA_Bonus01;
self.protection[PROT_BLUNT] += BA_Bonus01;
self.protection[PROT_POINT] += BA_Bonus01;
self.protection[PROT_MAGIC] += BA_Bonus01;
self.protection[PROT_FIRE] += BA_Bonus01;
};
ATR_EDGEDEFENSE = self.protection[PROT_EDGE];
Npc_SetTalentSkill(self,NPC_TALENT_EDGEDEFENSE,ATR_EDGEDEFENSE);
};
};

func void UnEquip_ITAR_MIL_L()
{
if(Npc_IsPlayer(self))
{
MILArmor_Equipped = FALSE;
if(MIL01_Equipped == TRUE)
{
self.protection[PROT_EDGE] -= BA_Bonus01;
self.protection[PROT_BLUNT] -= BA_Bonus01;
self.protection[PROT_POINT] -= BA_Bonus01;
self.protection[PROT_MAGIC] -= BA_Bonus01;
self.protection[PROT_FIRE] -= BA_Bonus01;
};
ATR_EDGEDEFENSE = self.protection[PROT_EDGE];
Npc_SetTalentSkill(self,NPC_TALENT_EDGEDEFENSE,ATR_EDGEDEFENSE);
};
};

A tu ten bonus o którym pisałem.
Jest zadeklarowany w IT_Addon_Belts.d
const int BA_Bonus01 = 5;
Tak jest w oryginalnym L'hiverze, ten bonus jest stosowany nie tylko do pasów ale też do niektórych pancerzy z L'hivera. Wydało mi się dziwne że ta wartość wynosi 5, zamiast 0.

To co wkleiłeś wyżej to oryginalna gothicowa funkcja, występująca przy pasach i pancerzach. Jak ustawisz w niej bonus na 0 to nie dostaniesz 5 dodatkowej obrony, gdy założysz np. pas strażnika + zbroja strażnika. Funkcja odświeżająca wartość obrony to jest tylko to:

func void edge_def_update()
{
if(Npc_IsPlayer(self))
{
ATR_EDGEDEFENSE = self.protection[PROT_EDGE];
Npc_SetTalentSkill(self,NPC_TALENT_EDGEDEFENSE,ATR_EDGEDEFENSE);
};
};

I to powinieneś wszędzie poustawiać w pancerzach/pasach/biżuterii:
on_equip = edge_def_update;
on_unequip = edge_def_update;

Po prostu do tych itemów, które już mają swoje funkcje on_equip oraz on_unequip dopisałem osobno te odświeżanie. Teraz jak o tym pomyślę to głupie, że przepisywałem całą funkcję od nowa bo też wystarczyłoby przecież tam powsadzać edge_def_update i by grało.

A i jeszcze coś. Nie zapomnij wsadzić tej funkcji odświeżającej także do init_global() w startupie bo inaczej po wczytaniu zapisu obrona nie będzie się wyświetlać. Chyba trzeba też było dodać coś takiego do instancji pc_hero żeby nie było problemów przy starcie nowej gry:
Npc_SetTalentSkill(self,NPC_TALENT_EDGEDEFENSE,0);
ATR_EDGEDEFENSE = 0;

Co do tick tocka, to tak jasne, że można go tutaj wykorzystać i sam to nawet rozważałem, ale w końcu wybrałem tę metodę (opierającą się na samych skryptach) bo chciałem uniknąć ingerencji w lhiverowe zeny przy spolszczaniu moda (musiałbym dodawać te tick tocki przy każdej kolejnej wersji spolszczenia Lhivera). Jednak jak ktoś robi swojego moda to jak najbardziej pomysł godny rozważenia. No i tak jak Zucklov wspomniał jest jeszcze FF, który byłby najwygodniejszy, no ale kolega chciał uniknąć Ikarusa.

4
Skrypty / G2NK - Nowa linijka w menu statystyk
« dnia: 2017-04-20, 20:49 »
Szczerze mówiąc to nie wiem co masz na myśli z tym bonusem :P Najlepiej wklej fragment skryptu z lhivera, o którym mowisz.

5
Skrypty / G2NK - Nowa linijka w menu statystyk
« dnia: 2017-04-20, 11:15 »
FOgidel Ci dobrze napisał. Musisz wykorzystać jedną z obecnych w skryptach, ale nieużywanych w grze umiejętności, która pozwala na "połączenie" pomiędzy skryptami z gothic.dat i menu.dat. Dokładnie tak właśnie dodałem tę dodatkową obronę, gdy jeszcze zajmowałem się spolszczaniem L'hivera. Było to w wersji bodajże 0.91, zanim jeszcze oryginalny rosyjski mod miał ten "feature". Cały myk polega na tym, by przypisywać wartość obrony do wartości tej niewykorzystanej umiejętności i oczywiście trzeba też zadbać by ta wartość była uaktualniana np. poprzez wsadzenie funkcji do onequip i unequip pancerzy, pasów, pierścieni (wszystkiego co modyfikuje obronę).

6
Offtopic / O Biblii [wydzielone z "Oto Ziemia"]
« dnia: 2017-04-03, 22:54 »
dr. Hovind mówi, że kod genetyczny człowieka jest bardziej podobny do cytryny niż do małpy xD

Wykształcenie

W 1974 r. ukończył nieakredytowany Midwestern Baptist College, na którym uzyskał stopień Bachelor's degree w zakresie edukacji religijnej. W latach 1988–1991 studiował korespondencyjnie na nieakredytowanym uniwersytecie Patriot Bible University w Kolorado, gdzie uzyskał tytuł doktora edukacji chrześcijańskiej[1].

W latach 1975–1988 pracował jako nauczyciel w prywatnych szkołach baptystycznych.

Pogratulować wiarygodnych autorytetów!  :ok:

7
Offtopic / Planeta Małp, a ewolucjoniści xD
« dnia: 2017-04-03, 11:51 »
Nie chcę się chwalić, ale... https://zapodaj.net/cac775b4e8db7.jpg.html
O Twojej inteligencji najlepiej chyba świadczy chwalenie się takim "certyfikatem" z pseudotestu internetowego o zerowej wiarygodności. Strona dziś już nawet nie istnieje co jest chyba wymowne ile ten certyfikat jest wart. Jedynie do czego takie testy internetowe się nadają to do zarabiania pieniędzy na naiwnych.

Polecam poczytać, pozycja: Testy IQ w Internecie

https://pl.wikipedia.org/wiki/Test_inteligencji

8
Zapewne waypoint potrzebny do przyzwania Quarhodrona w wersji 0.9.9 uległ zmianie, a w skryptach nie zostało to zmienione. Zapytaj o to autora spolszczenia. Ewentualnie możesz spróbować przyzwać Quarhodrona kodem:
Insert NONE_ADDON_111_Quarhodron

9
Pytania i problemy / Brak deszczu i innych pfx
« dnia: 2017-03-07, 18:16 »
W starszych wersjach Dx 11 moda nie było deszczu ani bariery. Zainstaluj nowszą:
https://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1485121-D3D11-Renderer-f%C3%BCr-Gothic-2-%28alpha%29-20

10
Spacer / Stworzenie Magicznej Bariery - G2: NK
« dnia: 2017-02-27, 02:43 »
Tak, jakieś pozostałości są, podobno także pioruny przy burzach w G2 używają tego 'miejsca' bariery z G1. Moim zdaniem cała trudność leży właśnie w przeniesieniu wizualnej części bariery bo obrażenia to można wywołać nawet poprzez poustawianie triggerów reagujących dotyk.

11
Spacer / Stworzenie Magicznej Bariery - G2: NK
« dnia: 2017-02-27, 02:16 »
Odtworzenie magicznej bariery w G2 nie jest w żadnym wypadku błahostką. W G1 była ona zaprogramowana w engine gry, z G2 została usunięta i właściwie nikomu jeszcze nie udało się jej zaimplementować by działała dokładnie tak samo jak w G1. Jest z tym masa problemów, jak wywołanie obrażeń czy chociażby ten który wymieniłeś, czyli brak widoczności bariery nawet mimo ustawionego maksymalnego zasięgu widzenia w grze. W modzie Bractwo Śniącego: Droga ku wolności próbowano poradzić sobie z tym problemem w taki sposób, że bariera jest vobem, a nie częścią mesha. Autorzy ustawili tam wartość zasięgu widzenia vobów w zenie (bodajże vobfarplanedefault ale mogę się mylić bo  piszę z pamięci) na bardzo dużą i dzięki temu bariera jest widoczna z pozycji podłoża. Niestety vob o wielkości całej GD czasem się buguje i niepoprawnie wyświetla przezroczystość.

12
Ukończone modyfikacje / [G½] SystemPack
« dnia: 2017-02-26, 12:07 »
Probowalem. Strona ledwo sie odpala, a po odpaleniu same błędy i brak opcji downloadu. Ale czego sie spodziewac po tak nedznej przegladarce :D
Hmm to dziwne, u mnie na wersji IE, która jest z windows 7 nie ma błędów no i pobiera. Czyżbyś miał jeszcze windowsa XP i starszego IE?

Ogólnie to z tym yandexem jest dziwna sprawa. Sprawdzałem na 3 komputerach i tylko na jednym pobieranie startowało bez żadnych problemów. Mimo to większości osób, chyba to pobieranie działa bo tylko nieliczni w sieci piszą o tym problemie.

13
Ukończone modyfikacje / [G½] SystemPack
« dnia: 2017-02-26, 11:56 »
Yandex doesn't work for me at all. Nothing happens after hitting download button and I tried it dozen times. Can I get both system pack and rev2 from anywhere else?
Spróbuj poprzez Internet Explorer. Nie żartuje, na żadnej innej przeglądarce nie działa mi pobieranie z yandexa :F

14
Materiały / Tekstury Maliksoft'a
« dnia: 2017-02-21, 16:05 »
To, że ktoś wstawia coś do internetu za darmo to znaczy, że zgadza się na kopiowanie i używanie tekstur przez kogokolwiek. Chyba, że autor napisze, że zabrania kopiowania/używania tekstury - wtedy nie można.
Nope. Samo wstawienie swoich prac nie implikuje zgody na dowolne wykorzystywanie ich.

Niestety Gizbor ale Bogdan Zwei ma rację. Jak się z tym nie zgadzasz to pokaż że się myli, linki,screeny cokolwiek co pokaże że textury, które wykorzystał Maliksoft nie były udostępniane darmowo oraz czy autor nie zażyczył sobie podpisu itp.
Przecież Gizbor już podał linki do oryginalnych prac i widać skąd one zostały wzięte. Blog-portfolio autora i forum graficzne. Co On ma więcej udowadniać?

To jest w ogóle śmieszne, że dalej to ciągniecie. Sprawy dawno by nie było, gdyby Maliksoft potrafił przyznać się do błędu i zwyczajnie podawał autorów tekstur które skleja. Zamiast tego obraził się i wszystko pokasował. Dziecinada, ale jak widać skuteczna bo znowu zlecieli się obrońcy i odkopali temat :F

15
Skrypty / Usunięcie efektów broni.
« dnia: 2017-02-20, 22:51 »
Te smugi przy machaniu bronią? Albo zmienić teksturę, albo w pliku ini ustawić:
zShowWeaponTrails=0

Edit. Jeśli nie chcecie modyfikować gothic.ini to można nadpisać tę wartość w .ini modyfikacji. Wyglądałoby to wtedy tak:

[OVERRIDES]
GAME.zShowWeaponTrails=0

16
OTO JEST! Długo wyczekiwany film dokumentalny z Andrzejem Tomeckim!

Zapraszamy do oglądania i podawajcie dalej! :)
https://www.youtube.com/watch?v=O9-r6dbUpfQ

85 letni pan Andrzej był w Gothicu głosem Lothara, Grega czy choćby Gravo. Poza tym brał też udział w Powstaniu Warszawskim i jest prawdziwą gwiazdą estrady!

Pan Andrzej będzie też wkrótce oglądał film, więc nie zapomnijcie przekazać mu jakichś pozdrowień ;)

PS: Wkrótce opublikujemy też oddzielny materiał z prac z panem Andrzejem nad dubbingiem do 'Dziejów' i jego fragmentami z gry. Stay tunned!

PS2: Dla zainteresowanych podlinkowujemy też piosenki pana Andrzeja;
https://www.youtube.com/watch?v=uKVKXEBKLBI

https://www.youtube.com/watch?v=IGVBAFWPj50

17
Pytania i problemy / Gothic II Przestał działać.
« dnia: 2017-02-20, 15:44 »
No, właśnie do Górniczej Doliny nie wejdę. W połowie ładowania wywala Gothic 2 Przestał działąć.

Post połączony: 2017-02-20, 14:49
Tak wygląda koniec logu :
Spoiler
Jak log jest za długi to zspy ma czasem problem z jego wyświetleniem (przynajmniej u mnie tak jest). Więc zamiast screena daj File->save as... i zapisz log jako plik tekstowy. Potem otwórz chociażby notatnikiem i wklej tutaj końcówkę, jako kod.

18
Pytania i problemy / Npc_ExchangeRoutine() nie działa
« dnia: 2017-02-18, 16:49 »
Miałem kiedyś podobny problem, tyle że w G1. Niby wszystko było dobrze, a nie działało. Kombinowałem z tym długo i w końcu pomogło zmienienie kolejności wywoływania poszczególnych funkcji. Spróbuj najpierw wywołać zmiany rutyn, a dopiero po tym AI_StopProcessInfos (self);

19
Orientuje się ktoś, czy istnieje jakiś mod, w którym Stary Obóz nie jest zniszczony, a jedynie zamknięta jest brama do zamku?
W modzie "Bractwo Śniącego: Droga ku wolności" jest stary obóz z G1, ale również i cała stara kolonia, gdyż akcja tego moda dzieje się bodajże grubo przed G1.

20
Zbroja z płytek królowej pełzaczy:
Spoiler

Średnia zniszczona zbroja Palladyna + zniszczony hełm palladyna: (Występowanie; Górnicza dolina)
Spoiler
Czemu te tekstury są takie rozpikselowane?

Strony: [1] 2 3 ... 46
Do góry