Połączenie .ZEN 3211 7

O temacie

Autor hiciorman

Zaczęty 2.05.2010 roku

Wyświetleń 3211

Odpowiedzi 7

hiciorman

hiciorman

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
Jak połączyć kilka światów w jeden tak jest zrobione w G2NK jest podzielone na kilka a w jednym wszystko jest razem jak coś takiego zrobić?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Połączenie .ZEN
#1 2010-05-02, 14:36(Ostatnia zmiana: 2010-05-02, 14:41)
Funkcja macros.
W tym tutoriali opiszę mało znaną, a bardzo przydatną funkcję spacera, która nazywa się Macros i która służy do łączenia zenów (jest to szczególnie przydatne przy tworzeniu dużych światów, gdyż maksymalny limit polygonów dla mesha, który może być wczytany przez Spacer to 65 tys.)

1. Otwieramy spacer, a jeśli był włączony to go resetujemy w File/Reset
2. W Tools wybieramy MAcros, pojawia się nam nowe okno.
3. W oknie mamy przykładowe tryby kompilacji zenów z Gothica, ponieważ omawiam to na przykladzie Spacera2 wezmę taki przykład: chcemy skompilować wyspę smoków. Klikamy więc w Compile DragonIsland i pojawia się nam coś takiego:

reset
set error 3
Load world newworld\NEWWORLD_PART_DRAGON_ISLAND_01.ZEN
Load world newworld\NEWWORLD_PART_DRAGON_FINAL_01.ZEN
compile world outdoor
compile light high

4. Gdy teraz dwa razy klikniemy w Compile DragonIsland Spacer zacznie wykonywać poszczególne operacje i połączy dwa zeny w jeden. (może to zająć dłuższą chwilę)
5. Jeśli chcemy skompilować własne zeny musimy napisać swoją przykładową kompilację (podobną do tej przykładowej, a zmieniając tylko nazwy zenów), przed tem klikając w New.

To chyba wszystko, w razie jakichś pytań, niejasności można pisać na PW.
Tutek można kopiować dla dobra polskiego moddingu xD

Możesz też zobaczyć:
http://themodders.org/index.php?showtopic=3179
http://themodders.org/index.php?showtopic=8182

hiciorman

hiciorman

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy

hiciorman

Połączenie .ZEN
#2 2010-05-02, 14:41(Ostatnia zmiana: 2010-05-02, 14:51)
dziękuje to jeszcze kilka pytań:
1.jakiej wielkości powinno się robić te światy?
2. mi chodzi o takie światy w których się gra jako w jednym bez przechodzenia przez teleporty itp ??
3.światy gothic wyglądają jak robione z jednego boxa czy tak jest w rzeczywistości??
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Połączenie .ZEN
#3 2010-05-02, 14:52(Ostatnia zmiana: 2010-05-02, 14:53)
Wydaje mi się że dobrze byłoby się zmieścić w kilkuset tysiącach trójkątów.
Co do pytania trzeciego - są robione z wielu obiektów, a wiele z nich jest łączonych już z osobnych zenów przy pomocy tego macrosa.

hiciorman

hiciorman

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy

hiciorman

Połączenie .ZEN
#4 2010-05-02, 14:54(Ostatnia zmiana: 2010-05-02, 14:58)
czyli taki przykładowy domek jest zrobiony osobno i włączony na stałe do zena??
trójkątów??
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
czyli taki przykładowy domek jest zrobiony osobno i włączony na stałe do zena??
trójkątów??
Wszelkie budynki i większe obiekty muszą być dołączone jeszcze do mesha terenu, inaczej deszcz przez nie przenika, mogą być też problemy z detekcją kolizji.
"Wielkość" modeli 3D określa się nie w jednostkach odległości, ale w stopniu skomplikowania, bo to on ma wpływ na to z jaką wydajnością obiekt będzie wyświetlany przez kartę graficzną. Pojedynczy mesh terenu może mieć do 64k tris, vob powinien mieć w granicach 1000.

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
a ja mam pytanie, gdzie sprawdzić z ilu trisów (trójkątów?) jest zbudowany mesh ? i vob ?

a jeśli się ma wyspe przeciętą w losowym miejscu na pół, na przykład w lini rzeki. to trzeba to zatachować w 3DSmax, bo to już do macrosa się nie nadaje ?

a Hiciormanowi w ost. pytaniu raczej chodziło o to, czy domki projektuje się w 3dSMaxie od razu z terenem, czy ładuje się je osobno i czy jako vob, czy robi sie macros ?

Polecacie takie rzeczy jak płotek, drabina, pomost narysować z terenem w 3dSMaxie, czy wstawić w spacerze jako vob ? Przyznam że o tyle lepiej chyba zaprojektować zróźnicowane obiekty, niz polegać na spacerze, ale co Wy o tym myślicie ? Wtedy własnie chyba już te ilości trójkątów będą się szybko powiekszać, tak ?
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
po użyciu macros, jak wpłynąć na położenie względem siebie zenów ?
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry