O temacie
Autor
Zaczęty 20.01.2008 roku
Wyświetleń 5247
Odpowiedzi 0
Kazzmir Gość
Dobra - Dialog Manager tutorial by Ojciec redaktor-------------------------------Dialog manager składa się z dwóch okien. Zacznijmy od pierwszego:http://img217.imageshack.us/img217/6301/dm1yd8.jpgInstanceW polu Name des NPCs wpisujemy imię postaci (np. Mateusz).W polu Instance des NPCs wpisujemy instancję danej postaci (np. STT_999_Mateusz).Name des Dialogs to nazwa dialogu (nie ta wyświetlana), a nr to liczba która określa położenie dialogu na liście. Description to tekst który będzie wyświetlony na liście dialogów.Teraz omówię poszczególne opcje: - ENDE – dialog – ta opcja generuje dialog wyjścia z rozmowy - Permanent – zaznaczona umożliwia rozmowę na ten sam temat wiele razy - Importatnt – jeśli będzie zaznaczona to postać sama nam o tym powieConditionTu określane są warunki które umożliwiają nawiązanie danego dialogu. - NPC_KnowsInfo – NPC rozmawiał już na podany temat - NPC_HasItem – W pierwszym polu wpisujemy instancję przedmiotu, który jest niezbędny by nawiązać dialog, a w drugim ile tych przedmiotów potrzeba - Variable – Czy jakaś zmienna zwraca wartość TRUE - Andere – Inny warunekPrzycisk Befehle Ubernehmen generuje skrypt dialogu.ChoisesW dialogu spotykane są (Tak zwane prze zemnie ‘Pod dialogi’ ) dodatkowe opcje dialogowe. Bardzo często spotykane podczas treningu postaci itp.Aby włączyć możliwość dokonywania wyboru zaznaczamy opcję ‘Clearchoises’.Teraz wypełniamy 2 pola dla każdej nowej opcji. Pierwsze to jak będzie wyświetlone drugie to instancja (a raczej jej fragment). Najlepiej wypełnić to tak samo jak poprzednie.Teraz przyciski pod oknem skryptu: - befehle – otwiera drugie okno (o którym za chwilkę) - ? – Info o programie (po niemiecku) - Klick Mich! – generuje skrypt - Abbrechen – wyłącza programDrugie oknohttp://img480.imageshack.us/img480/1974/dm2ot3.jpgDie choice endung – nie wiem dokładnie, ale prawdopodobnie wybór dialogu do opcji dialogowej (pod dialogów)Wszystkie następne pola to tekst który będzie dialogiem wyświetlanym. Wpisujemy tam nasz dialog. Ta lista rozwijana po lewej stronie każdego pola mówi nam kto będzie mówił. Jeśli jest ustawione na self,other to będzie nawijać NPC, a jeśli odwrotnie – to bohater.Kolejne pola to lista funkcji jakie wykonają się podczas dialogu (np. dadzą lub postać zaatakuje).Jednak tych funkcji jest tak dużo, że nie mam zamiaru dzisiaj o nich pisać Miłego pisania dialogów -------------------------------Wszelkie prawa zastrzeżone