Gor Na Drak wyrusza zawsze o tej samej porze dnia, a jego podróż przebiega zawsze tą samą trasą i trwa zawsze tyle samo czasu, i nie przesadzę mówiąc że zawsze o 9.30 musi wdepnąć w to samo gówno

, ze szwajcarską (a raczej niemiecką) precyzją, dlatego prosty podprogram jest w stanie wczytać go we właściwym czasie i miejscu.
można przeprowadzić eksperyment i zatrzymać łysego w jednym miejscu (atakując go) tycze czasu ile zajmie mu dotarcie do celu, a potem teleportować się to tego celu kodem i Gor Na Drak tam będzie.
jeśli chodzi o NPC eskortujących gdzieś gracza (na których to zapewne opierają się skrypty tej modyfikacji) mamy kilka zmiennych:
- godzina w której gracz wydaje polecenie
- oczekiwanie na gracza, gdy ten zostaje w tyle
- napotkane potwory
więc nie da się przewidzieć pozycji tych NPC gdy nie są wczytani, twórcy poszli na łatwiznę i wymyślili, że będą się przenosić od razu do celu...
wypadało by stworzyć własną funkcję, w której NPC będą sprawdzali czy gracz jest w pobliżu, jeśli nie to kolejny waypoint będą traktować jako ostateczny cel, jeśli tak, to będą szli do kolejnego.
ale co ja tam wiem, nie moduje Gothica