unikalny miecz 13838 39

O temacie

Autor ShadowR

Zaczęty 20.12.2009 roku

Wyświetleń 13838

Odpowiedzi 39

ShadowR

ShadowR

Użytkownicy
posty21
  • Użytkownicy
mam następujacy problem
chciałem zrobić miecz którym da się zabić tylko wybrana osobę

przykładowo:
jednym - tylko potwory
drugim-  tylko ludzi

lub

- golema rozwalić  tylko młotkiem : D

ale nigdzie nic nie znalazłem ;/
dopiero zaczynam wiec nie wiem co gdzie w jakim pliku się znajduje
i ciezko mi coś samemu wykminić
probował juz ktos cos takiego zrobić?

sory za chaos w wypowiedzi  ;]
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Obejrzyj sobie jak to jest zrobione że ostatniego szamana w g1 można zabić tylko Urizielem. Możesz albo skorzystać ze specjalnych typów obrażeń, albo dać danym NPC flags=2, i napisać skrypt który w razie nakładania odpowiedniego miecza czyni ich śmiertelnymi. I cofa to przy ściąganiu (funkcją on_equip i on_unequip)

ShadowR

ShadowR

Użytkownicy
posty21
  • Użytkownicy
Obejrzyj sobie jak to jest zrobione że ostatniego szamana w g1 można zabić tylko Urizielem. Możesz albo skorzystać ze specjalnych typów obrażeń, albo dać danym NPC flags=2, i napisać skrypt który w razie nakładania odpowiedniego miecza czyni ich śmiertelnymi. I cofa to przy ściąganiu (funkcją on_equip i on_unequip)


mógłbyś mi napisać jak nazywa się  skrypt tego szamana?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

unikalny miecz
#3 2009-12-20, 20:02(Ostatnia zmiana: 2009-12-20, 20:13)
Już nie musisz z niego korzystać, podałem ci przecież prostszą metodę. Ustaw jakiejś grupie NPC flags na 2, i w skrypcie broni która ma ich ranić, ustaw on_equip na funkcję która będzie zmieniała im flags na 0. A on_unequip na funkcję która z powrotem ustawi im na 2 (będą z powrotem nieśmiertelni).
Przykładowo:

Najpierw specjalny potwór
INSTANCE specjalny_wilk (Mst_Default_Wolf)
{
name = "Specjalny wilk";
flags = NPC_FLAG_IMMORTAL;
Set_Wolf_Visuals();
Npc_SetToFistMode(self);
};

Potem broń, zwyczajna ale zawierająca aktywatory funkcji
INSTANCE specjalny_miecz (C_Item)
{
name = "Specjalny miecz";

mainflag = ITEM_KAT_NF;
flags = ITEM_2HD_SWD;
material = MAT_METAL;

value = 1;

on_equip = Equip_specjalny_miecz;
on_unequip = UnEquip_specjalny_miecz;

damageTotal = 10;
damagetype = DAM_EDGE;
range =  150;

cond_atr[2]   = ATR_STRENGTH;
cond_value[2]  = 10;

visual = "ItMw_2H_Sword_01.3DS";

description = name;
TEXT[1] = "Tą bronią możesz zranić specjalne wilki";
TEXT[2] = NAME_Damage; COUNT[2] = damageTotal;
TEXT[3] = NAME_Str_needed; COUNT[3] = cond_value[2];
TEXT[4] = NAME_TwoHanded;
TEXT[5] = NAME_Value; COUNT[5] = value;
};

I funkcja która przy zdejmowaniu będzie uśmiertelniała, a przy ściąganiu unieśmiertelniała
func void Equip_specjalny_miecz()
{
specjalny_wilk.flags = 0;
};

func void UnEquip_specjalny_miecz()
{
specjalny_wilk.flags = NPC_FLAG_IMMORTAL;
};

ShadowR

ShadowR

Użytkownicy
posty21
  • Użytkownicy
ok a jakiś tekst
gość bije orka innym mieczem niż powinien i wyskakuje mu
"ten miecz nie jest skuteczny przeciwko orkom"
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

unikalny miecz
#5 2009-12-20, 20:26(Ostatnia zmiana: 2009-12-20, 20:26)
Z tym tekstem trzeba by dodać w B_Orc_AssessDamage warunek:
if ( Npc_GetReadiedWeapon(hero) != specjalny_miecz )
{
PrintScreen ("ten miecz nie jest skuteczny przeciwko orkom", -1,-1,"FONT_OLD_20_WHITE.TGA",3);
};

ShadowR

ShadowR

Użytkownicy
posty21
  • Użytkownicy
Wszytko idzie dobrze tylko gdzie dodac ta funkcje która przy zdejmowaniu będzie uśmiertelniała, a przy ściąganiu unieśmiertelniała?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

unikalny miecz
#7 2009-12-20, 20:49(Ostatnia zmiana: 2009-12-20, 20:51)
Gdziekolwiek, najlepiej pod samym mieczem.
Aha, taka mała rada: najpierw użyj mojego skryptu w niezmienionej formie, dopiero jak zadziała, weź się za "obsługę" orków, to będzie już bardziej skomplikowana sprawa.

ShadowR

ShadowR

Użytkownicy
posty21
  • Użytkownicy

ShadowR

unikalny miecz
#8 2009-12-20, 21:08(Ostatnia zmiana: 2009-12-20, 21:17)
Gdziekolwiek, najlepiej pod samym mieczem.
Aha, taka mała rada: najpierw użyj mojego skryptu w niezmienionej formie, dopiero jak zadziała, weź się za "obsługę" orków, to będzie już bardziej skomplikowana sprawa.

w porządku jak zadziała to edytuje post i napisze ; ]


edit ;

blad

" Unknown ididentifier "w tej lini

specjalny_wilk.flags = 0;
 

maciejG

maciejG

Użytkownicy
posty450
Propsy1
  • Użytkownicy

maciejG

unikalny miecz
#9 2009-12-20, 21:24(Ostatnia zmiana: 2009-12-20, 21:35)
"ten miecz nie jest skuteczny przeciwko orkom"
Oglądałeś film czip#msgote author=ShadowR link=topic=8111.msg74422#msg74422 date=1261340649]"ten miecz nie jest skuteczny przeciwko orkom"[/quote]
Oglądałeś film czipa 17?  :)  Obawiam się, że on to zrobił na nieco innej zasadzie.  :)
@sown:
No  :)  .
 
Spoiler

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Oglądałeś film czip#msgote author=maciejG link=topic=8111.msg74454#msg74454 date=1261341154]Oglądałeś film czipa 17?  :)  Obawiam się, że on to zrobił na nieco innej zasadzie.  :)
Najlepsza była patelnia na wrzoda xP
 


ShadowR

ShadowR

Użytkownicy
posty21
  • Użytkownicy

ShadowR

unikalny miecz
#12 2009-12-20, 22:07(Ostatnia zmiana: 2009-12-20, 22:19)
nie ogladalem zadago czip17 ; >

dalej nie dziala :)

" Unknown ididentifier : FLAGS"

w tej lini

specjalny_wilk.flags = 0;
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
eie ogladalem zadago chip17 ; >
ejemy, ty ogadaci zadag chip, achoi.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

ShadowR

ShadowR

Użytkownicy
posty21
  • Użytkownicy
ejemy, ty ogadaci zadag chip, achoi.

w jakim to języku : D

btw to pokaz mi to co masz mi pokazać
o jakiego czip17 chodzi?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

unikalny miecz
#15 2009-12-21, 09:13(Ostatnia zmiana: 2009-12-21, 09:43)
nie ogladalem zadago czip17 ; >

dalej nie dziala o_o

" Unknown ididentifier : FLAGS"

w tej lini

specjalny_wilk.flags = 0;
Spróbuj czegoś takiego, ale nie wiem czy zadziała, tamto poprzednie rozwiązanie wydawało się w porządku
VAR C_NPC special_monster;
special_monster = Hlp_GetInstanceID(special_wolf);
special_monster.flags = 0;
I analogicznie postąp przy funkcji ściągania, z tym że nie musisz już na nowo definiować zmiennej (pierwsza linijka).

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
w jakim to języku : D
Ja(i zapewne nie tylko) nie zrozumiałem Ciebie, Ty nie zrozumiałeś Mnie, więc jesteśmy kwita.

To zdanie miało ukryty cel.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy

jendrzejs

unikalny miecz
#17 2009-12-21, 16:28(Ostatnia zmiana: 2009-12-21, 16:28)
On nie ma nawet pojęcia KTO to jest czip17  o_o   o_o   :D   (bez urazy ale tak mi sie zdaje po twoich wypowiedziach) ;D
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
On nie ma nawet pojęcia KTO to jest czip17
No i co z tego? Skiśnie mu jelito, bo nie zna jakiegoś tam czipa?
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Kito

Kito

Użytkownicy
posty162
Propsy17
  • Użytkownicy
a dokładniej, jak czip to zrobił bo oglądałem filmik i jestem pod wrażeniem
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry