Zapewne każdy z was chciał, żeby wasze światy były pełne najróżniejszej zwierzyny, pasącej się z miejsca do miejsca, jednak za każdym razem, gdy je dodajecie, stoją w miejscu i za nic w świecie nie chcą się ruszyć, chyba, że ujrzą jedzenie.
W tym tutorialu opiszę wam, jak zrobić, by potwory się szwendały po okolicy.
1. Z
dolnego paska wybierzcie ikonkę
stopy.
2. W
"objectpages" wybierzcie opcję
"waypoint".
3. Kliknijcie
prawym przyciskiem na świat ukazany w spacerze, a z listy wybierzcie
"Insert[special]".
4. Wpiszcie nazwę z przedrostkiem
SPAWN_ROAM_, np.
"SPAWN_ROAM_DRAGONSNAPPER_RUIN"5. W
"objectpages" wybierzcie opcję
"freepoint".
6. Powtórzcie punkt 3 i 4, jednak tym razem nazwa ma się zaczynać od
FP_ROAM_, np.
"FP_ROAM_DRAGONSNAPPER_RUIN". Zróbcie tak parę razy w kilku miejscach.
Spacer nie pozwoli na posiadanie takich samych nazw waypointów, więc zmieniajcie je na np.
"FP_ROAM_DRAGONSNAPPER_RUIN_1",
"FP_ROAM_DRAGONSNAPPER_RUIN_2" i tak dalej.
7. Zapiszcie zmiany w pliku .zen
Samo wstawienie wayp i freep nic nie da, trzeba jeszcze dodać w pliku
startup.d odpowiedni skrypt.
Żeby to zrobić, otwórzcie plik
_Work\Data\Scripts\content\Story\Startup.d i dodajcie taki skrypt:
Wld_InsertNpc (X,"Y");
Przy czym
X to
nazwa potwora, a
Y to jego
waypoint, np.
Wld_InsertNpc (DRAGONSNAPPER,"SPAWN_ROAM_DRAGONSNAPPER_RUIN");
Pamiętajcie, by nazwę potwora i jego waypoint pisać dużymi literami, inaczej nie pojawią się!
Potem już tylko rekompilacja skryptów i spakowanie moda, jednak to już inna sprawa