Przejście do innego świata lub teleport do innego miejsca 8002 6

O temacie

Autor

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 8002

Odpowiedzi 6

Kazzmir
  • Gość
Cytat: Tomczako link=topic=62.msg60250#msg60250 date=Jul 15 2007, 11:24\'
Aby przejść z jednego świata do drugiego należy utworzyć:

Trigger Change Level
( okienko Objects, zakładka Create, następnie zCVob\zCTriggerBase\zCTrigger\oCTriggerChangeLevel)
w miejscu przejścia do drugiego świata ( w naszym przypadku będzie to wejście do starej kopalni).

Następnie klikamy prawym klawiszem myszy na wolny obszar i z menu wybieramy:
Insert[oCTriggerChangeLevel]

Oto screen, który prezentuje odpowiednie ustawienie opcji triggera:



Najważniejsze są dwa ostatnie pola:

levelName: swiat.zen, nazwa naszego świata
startVobName: StartPoint swiata, do którego chcemy się przenieść

Klikając na przycisk: Edit the Bbox a następnie na przycisk BoundingBox - Dialog możemy utworzyć obszar w formie np. prostopadłościanu, po przekroczeniu którego przeniesiemy się do innego świata.
Po wprowadzeniu interesujących nas wymiarów naszego prostopadłościanu naciskamy na przycisk: Stop.

Oczywiście, w przypadku przejścia do starej kopalni, musimy również utworzyć identyczny Trigger, tyle że "wyjścia" ze starej kopalni.
 

dezerter

dezerter

Użytkownicy
posty148
Propsy39
  • Użytkownicy
Witam w moim 1 tutku stworzonym specjalnie dla diegomez ;)
Teleporty typu teleport w górniczej oraz teleport do danego miejsca w świecie.


A więc zaczynamy otwieramy spacer 2.6 PL (używam wersji pl.)


TELEPORT DO IDNEGO ŚWIATA


Część 1 starpoint

Najpierw zajmiemy się start pointami na poziomym pasku spacera mamy rysunek tak jakby stopy klikamy na niego (rysunek a 1) wyskoczy nam okienko, w które wpisujemy nazwę naszego strat pointa w moim przypadku to TOMEK_EXIT ( w nazwie nie może być zadnyh polskich znaków ani spacji) na rysunku (rysunek 1 B) widać wpis w okienku object nic tu nie zmieniamy w zasadzie start point mamy gotowy i tu ważna informacja potrzebujemy 2 startpointy 1 przy teleporcie startowym i 2 przy teleporcie tym, do którego się przeniesiemy.

Rys 1
Spoiler

Część 2 teleport

Witam, 1 co to wchodzimy klikamy w oknie object active żeby uaktywniły nam się funkcje ;p  , następnie pzehodzimy do
zCTriggerBase (abstrakt)  /  zCTrigger / szukamy I klikamy na  oCTriggerChangeLevel   (rysunek 2) następnie prawym w głównym oknie spacer i klikamy na insert[oCTriggerChangeLevel]
W oknie object wyskoczy nam taki o hym jak to nazwać skrypt ;p  (rysunek 3) ustawiamy wszystko tak jak na rysunku w tym ze na samym dole mamy dane Zena i startpointu:
KLIKAMY NA vob Name I W DOLNYM OKNIE NADAJEMY NAZWE NASZEMU TELEPORTOWI
Klikamy na levelName i na samym dole nad Edit the Bbox wpisujemy nazwę Zena IDNEGO ŚWIATA DO KTUREGO BEDZEMY SIE PRZENOSIĆ(np., ADDON\ORCTEMPEL.ZEN), WAZNA JEST TU WIELKOSC LITER
Następnie klikamy na startVobName i na dole tak samo jak podczas wpisywaniu nazwy Zena wpisujemy tutaj nazwę startpointa, do którego się będziemy pzenosic TU TEZ JEST WAZNA WIELKOSC LITER (tego, którego robiliśmy w 1 części tutka) PO USTAWIENIU I WPISANIU NAZW ZENOW I STARPOINTOW KLIKAMY APPLY

Ostatnia rzeczą jest stworzenia pola zasięgu naszego teleporta w tym przypadku klikamy na Edit the Bbox następnie w głównym oknie naciskamy M i strzałkami oraz A i Y ustalamy wielkość szerokość oraz długość pola rażenia teleportu poczym PONOWNIE NACISKAMY M w oknie objects klikamy stop PO CZYM KLIKAMY APPLY LUB ACTIVE JAK JUZ TO ZROBIMY TO KLIKAMY W PUSTE POLE W GLUWNYM OKNIE SPACERA NASTEPNIE KLIKAMY F3 I NAJEDZZAMY NA KWADRACIK TELEPORTU KLIKAMY NA NIEGO I JESZCZE RAZ EDIT THE BBOX I SPRAWDZAMY JESLI RAMKA JEST USTAWIONA TAK JAK HCELISMY TO JEST GITARKA i teleport jest gotowy.  ;)  ;p  

Rys 2
Spoiler

Rys 3
Spoiler

Aha jeszcze 1 ważna rzecz oczywiście jak w przypadku startpointa tworzymy 2 teleporty jeden jako wejście/wyjście  w jednym miejscu w zenie  i 2 tez jako wejście /wyjście  w miejscu do którego się przeniesiemy ruznica miedzy nimi to tylko Ina nazwa startVobName   Dziękuje za wytrwałość i do zobaczenia wkrótce .



Prosze nie kopiować ani nie wstawiać tego tutka na własnym forum bez mojej zgody ;)

TELEPORT DO IDNEGO WAIPONTU

Witam  w 2 czesci poradnika ;p
A więc zaczynamy otwieramy spacer 2.6 PL (używam wersji pl.)

Część 1 waypoint
Pzehodzimy do okna object klikamy activate i pzehodzimy do zakładki pokazanej na (rysunek 3 A) zaznaczamy zCVobWaypoint
Nastepnie w gluwnym oknie prawym i insert[zCVobWaypoint]
Pojawi nam się skrypt (rys 2) w okienku object zaznaczamy vobName i nadajemy mu jakas nazwe (np.,DOM2      licza się duze litery bez polskih znakow)reszta pozostaje bez zmian po nadaniu nazwy klikamy Apply     waypoint mamy gotowy ;)

Rys 3
Spoiler

Rys2
Spoiler

Część 2 teleport
Pzehodzimy do okna object klikamy activate i pzehodzimy do zakładki pokazanej na (rysunek 3 B) zaznaczamy oCTriggerScript
Nastepnie w gluwnym oknie prawym i insert[oCTriggerScript]
Pojawi nam się skrypt (rys 1) w okienku object zaznaczamy
scriptFunc (na samym dole) i nadajemy mu nazwe EVT_TELEPORTSTATION_FUNC ta nazwa jest obowiazkowa oraz musza być duze litery do nazwy dodajecie jakis numer (w moim przypadku EVT_TELEPORTSTATION_FUNC32 ) reszte ustawiacie tak jak ja (rys 1) na koniec naciskacie Apply ustawiacie Edit the Bbox tak jak w 1 czesci tutka i po ustawieniu siatki zasegu naciskacie Apply
teleport mamy gotowy ;)  ale nie wylanczamy jeszcze spacka ;pp

Rys 3
Spoiler

Rys 1
Spoiler

Część 3 skrypt
Teraz przehodzimy do D:\Program Files\JoWood\Gothic II\_Work\data\Scripts\Content\Story\Events  odszukujemy tu skryptu o nazwie  Valley_Showcase_TriggerScript_Func   I otwieramy go notatnikiem

mamy tam taki skrypt:


//VALLEY_SHOWCASE_TRIGGERSCRIPT_FUNC
var int VALLEY_SHOWCASE_TRIGGERSCRIPT_FUNC_OneTime;
func void VALLEY_SHOWCASE_TRIGGERSCRIPT_FUNC ()
{
   if (VALLEY_SHOWCASE_TRIGGERSCRIPT_FUNC_OneTime == FALSE)
   {
      B_GivePlayerXP (XP_Addon_WackelBaum);
      VALLEY_SHOWCASE_TRIGGERSCRIPT_FUNC_OneTime = TRUE;
   };





Pod nim dopisujemy taka linijke:





func void EVT_TELEPORTSTATION_FUNC32  ()
{
Wld_PlayEffect(spellFX_Teleport_RING,  hero  , hero    , 0, 0, 0, FALSE );
    Snd_Play (MFX_TELEPORT_CAST);
    Npc_ClearAIQueue (hero);
AI_Teleport        (self, DOM2);

};




Opis skryptu:




func void EVT_TELEPORTSTATION_FUNCwasznumer  ()                                    // dane z teleporta
{
Wld_PlayEffect(spellFX_Teleport_RING,  hero  , hero    , 0, 0, 0, FALSE );
    Snd_Play (MFX_TELEPORT_CAST);
    Npc_ClearAIQueue (hero);
AI_Teleport        (self, wasza nazwa wayponta);                                  //dane z wayponta

};




Po zrobioniu skryptu zapisujemy go wlanczamy spacer i respanujemy skrypty po wszystkim wylanczamy spacer i mozemy cieszyc sie teleportem w gze ;)  

Prosze nie kopiować ani nie wstawiać tego tutka na własnym forum bez mojej zgody ;)  
 


Żeby nie było to ja Lynx z GMP

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty4840
Propsy3143
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Przejrzałem tutorial i przydałaby się korekta.

Cytuj
Rys 1
Spoiler
Cytuj
Rys 1
Spoiler
Dlaczego dwa różne rysunki nazywasz tak samo? Dlaczego po skrócie "Rys" nie ma kropki?

Jeśli wstawiasz jakiś kod, to najlepiej go dać w znaczniki [code][/code ] lub [quote][/quote]Jeśli odwołujesz się do jakiegoś rysunku, to napisz po prostu "(p. rys. 1)", a nie wstawiaj go po raz drugi.

Poza tym są, jak już wcześniej zauważono, błędy ortograficzne i interpunkcyjne. No i nie pisz wielkimi literami, jeśli to nie jest w żaden sposób uzasadnione.

diegomez

diegomez

Labirynt
posty454
Propsy63
  • Labirynt
A kto powiedział że dobry?

Ja tak mówię.

Przejrzałem tutorial i przydałaby się korekta.

Jak ci to tak przeszkadza to czemu sam jej nie zrobisz ? Admin ma chyba możliwość edytowania nie swoich postów ?

Mi osobiście tutorial się podobał. Dzięki specjalnej umiejętności,(którą jak widać mało osób posiada) zdania źle zapisane (ortografia, interpunkcja i co tam sobie jeszcze wymyślicie) poprawiałem w myślach i dzięki rozumieniu polskiej mowy, literek itp. potrafiłem zrozumieć to co zostało tu przekazane. I to wszystko w swojej głowie.  :lol:  

Witam w moim 1 tutku stworzonym specjalnie dla diegomez ;)
Teleporty typu teleport w górniczej oraz teleport do danego miejsca w świecie.

W końcu po wielu próbach mi się udało. Jeszcze raz wielkie dzięki Lynx.
 

victor1511

victor1511

Użytkownicy
posty15
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mógłby ktoś odświeżyć screeny, bo mam z nimi problem
 

saberem

saberem

Użytkownicy
posty3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cześ.Też prosiłbym o odświeżenie/dodanie nowych screenów, ponieważ mam problem z ustawieniem tego triggera. Ewentualnie mógłby ktoś podać prawidłowe ustawienia? Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc :)
 

starcd78

starcd78

Użytkownicy
LUJ
posty68
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • LUJ
Korekta:

Spoiler
Wld_PlayEffect("spellFX_Teleport_RING",  hero  , hero    , 0, 0, 0, FALSE );
    Snd_Play ("MFX_TELEPORT_CAST");
    Npc_ClearAIQueue (hero);
    AI_Teleport        (self, "Nazwa Waypointu");
 
Keep calm and kill all ~~ Gorn



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry