Broń i zbroja z efektem cząsteczkowym 13399 2

O temacie

Autor

Zaczęty 24.01.2008 roku

Wyświetleń 13399

Odpowiedzi 2

ficus
  • Gość

ficus
Gość

Broń i zbroja z efektem cząsteczkowym
2008-01-24, 20:00(Ostatnia zmiana: 2008-02-12, 16:06)
Jak widać w tytule tutek będzie o tym jak zrobić magiczna broń w G2 NK
Niestety sposów niedziała w G1 i G2 bez dodatku

1.Otwieramy plik IT_MeleeWeapons w folderze _work/data/scripts/content/items
2.Szukamy broni kórą chemy polepszyć
3.Ja urzyje broni ze wczesniejszego tutka :D  :

INSTANCE ItMw_1h_Miecz(C_Item)
{
name = "Miecz";

mainflag = ITEM_KAT_NF;
flags = ITEM_SWD;
material = MAT_METAL;

value = Value_Miecz;

damageTotal = Damage_Miecz;
damagetype = DAM_FIRE;

range = Range_Miecz;

cond_atr[2] = ATR_STRENGTH;
cond_value[2] = Condition_Miecz;
visual = "ItMw_037_1h_sword_long_02.3DS";

wear            =   WEAR_EFFECT;
effect            =   "SPELLFX_FIREBOW";


description = name;
TEXT[2] = NAME_Damage; COUNT[2] = damageTotal;
TEXT[3] = NAME_Str_needed; COUNT[3] = cond_value[2];
TEXT[4] = NAME_OneHanded;
TEXT[5] = NAME_Value; COUNT[5] = value;
};
Miejsca czerwone oznaczaja zmian bądż żeczy które trzeba dopisać :P
No wiec tak :
DAM_FIRE - oznacza, to że broń zadaje obrażenia od ognia i dodatkowe obrażenia od podpalenia(taki rodzaj czaru)
Można zamiast tego nopisać DAM_MAGIC niestety nie da to dodatkkowych obrażeń ALE stwoory mają przeważnie większą obronę przed broniami białymi niż przed magią więc broń i tak będzie lepsza ;)
Do wyboru mamyy jeszcze effekty w tej broni jest
"SPELLFX_FIREBOW" = efekt z łuku ognistego czyli cała broń płonie.
"SPELLFX_BOW"       = efekt z magicznego łuku czyli cała broń połyskuje na niebiesko.
"SPELLFX_MAGESTAFF2" = efekt urzywany w kijach maga czyli od broni lecą malutkie niebieskie iskry.
"SPELLFX_WEAKGLIMMER" = efekcik runek czuli broń połyskuje na biało

Pozwalam kopiować część lub całość tego tutka.

Oj byłbym zapomniał ważna żecz :
Dając DAM_MAGIC albo DAM_FIRE NPC zabity przez naszą postać ginie!!!
Jeśli ktoś chce tego uniknąć radze dać DAM_EDGE ale wtedy nie będzie + obrażeń :P
Coś za coś.

No, żeby was zachęcić dołączam też zdjęcia:
Miecza z polepszeniem - "SPELLFX_BOW"


Ognistego miecza z polepszeniem - "SPELLFX_FIREBOW"(Mój ulubiony :P )


A teraz te gorsze:

Miecza z polepszeniem od runy - "SPELLFX_WEAKGLIMMER"

Na pierwszy żut oka nie widać zmiany ale jak się bardziej przyjżeć :P  obiecuje jak zrobiće to u siebie to to zauwarzycie
ta opcja wygląda jakny od miecza odbijał sie blask.

no iwreszcie miecza z polepszeniem - "SPELLFX_MAGESTAFF2"

jak wyrzej nie zabardzo to widać jak postać stoi w miejscu :(   ale na początku klingi widać dwie małe iskierki jak to zrobicie to zobaczycie więcej


No to są wszystkie zdjęcia jeszcze dodam linki do nich;
1. http://c.wrzuta.pl/wi18519/e8d17d850019a58...RNBceu&ft=f
2. http://c.wrzuta.pl/wi19982/d0899e55000f721...Xpc7xx&ft=f
3. http://c.wrzuta.pl/wi16844/922000f9000c851...JoUcZU&ft=f
4. http://c.wrzuta.pl/wi3444/02a61427001f42ca...qgW2ao&ft=f
 

ficus
  • Gość

ficus
Gość

Broń i zbroja z efektem cząsteczkowym
#1 2008-01-25, 11:51(Ostatnia zmiana: 2009-07-06, 16:43)
Na początku tutka radzę przeczytać mój wcześniejszy tutorial "Magiczna broń w G2 NK!!!".
1.W tym tutorialu opisałem w jaki sposób można zrobić w Gothicu 2 Noc Kruka broń, która świeci, albo się pali w taki sam sposób możemy polepszyć pancerz:
Wystarczy pod Visual wpisać taką linijkę
effect = "SPELLFX_FIREBOW";Rzecz jasna można użyć innego efektu (patrz tutek "Magiczna broń ..")

No więc to już koniec z tymi efektami  

2.Przedmiot dodający manę lub życie:
do skryptu broni bądź jakiegoś innego przedmiotu piszemy:
Zakładamy że przedmiot ten to miecz jak zawsze :P
Cytuj
FUNC VOID Equip_Miecz()// nazwa naszej broni ( nie trzeba dawac ItMw_2h)
{
   if Npc_IsPlayer (self)
   {
      Npc_ChangeAttribute (self, ATR_MANA_MAX,20);//ile ma dodać maksymalnej many(możemy też wpisać HITPOINTS czyli życie)
      Npc_ChangeAttribute (self, ATR_MANA,20);// ile ma dodać many polecam napisać to samo
   };
};
Ten skrypt zwiększa manę przy założeniu broni teraz trzeba napisać żeby ją zmniejszał przy ściągnięciu
FUNC VOID UnEquip_Miecz()
{
if Npc_IsPlayer (self)
{
Npc_ChangeAttribute (self, ATR_MANA_MAX, - 20);

if self.attribute [ATR_MANA] >= 20
{
Npc_ChangeAttribute (self, ATR_MANA, - 20);
}
else
{
self.attribute[ATR_MANA] = 0;
};
};

};
   
//Chyba nie muszę tłumaczyć, trzeba tak jak wcześniej tylko z "-"

3.Dodawanie siły lub zręczności

Dokładnie tak samo jak wyżej tylko nie piszemy max_STRENGTH bo coś takiego nie istnieje skrypt ma wyglądać tak:

FUNC VOID Equip_Miecz()
{
if Npc_IsPlayer (self)
{

Npc_ChangeAttribute (self, ATR_STRENGTH,20);
};
};
FUNC VOID UnEquip_Miecz()
{
if Npc_IsPlayer (self)
{


Npc_ChangeAttribute (self, ATR_STRENGTH, - 20);

};
};
};
   

Chyba zrozumiałe :P  rzecz jasna zamiast Miecz trzeba dać nazwę broni a zamiast STRENGHT można dać DEXTERITY czyli zręczność.

4.Dodawanie zdolności posługiwaniu się bronią :P
To jest najłatwiejsze. W instancji broni wpisujemy pod RANGE :
on_equip = Equip_2H_04;
on_unequip = UnEquip_2H_04;

Zrozumiałem 2H czyli bronie dwuręczne, 4 czyli ile ma dodać w unequip nie musimy dawać minusa "-"
Zamiast 2H można dać 1H czyli jednoręczne bronie


THE END

Pozwalam kopiować część lub całość tutorialu :P
 

BezioMan

BezioMan

Użytkownicy
posty17
  • Użytkownicy
Chodzi mi o taką samą zbroję jak itar_firearmor_addon. Więc kopiujemy skrypt firearmor, który się znajduje na końcu IT_Addon_Armor w Items. Podstawiamy co chcemy(atrybuty, szczególnie wygląd, cena, itp.) i powinno powstać takie coś jak to: // ******************************************************
instance ItAr_blebleble_Addon (C_Item)
{
name = "Ognista zbroja";

mainflag = ITEM_KAT_ARMOR;
flags = 0;

protection [PROT_EDGE] = 150;
protection [PROT_BLUNT] = 150;
protection [PROT_POINT] = 150;
protection [PROT_FIRE] = 100;
protection [PROT_MAGIC] = 70;

// FIXME_Noki: Werte
value = 1519;

wear = WEAR_TORSO | WEAR_EFFECT;
effect = "SPELLFX_FIREARMOR";

visual = "ItAr_Raven_ADDON.3ds"; -model 3D naszej zbroi
visual_change = "Armor_MayaZombie_Addon.asc"; - tekstura naszej zbroi
visual_skin = 0;
material = MAT_METAL;

description = name;

TEXT[1] = NAME_Prot_Edge;
COUNT[1] = protection [PROT_EDGE];
TEXT[2] = NAME_Prot_Point;
COUNT[2] = protection [PROT_POINT];
TEXT[3] = NAME_Prot_Fire;
COUNT[3] = protection [PROT_FIRE];
TEXT[4] = NAME_Prot_Magic;
COUNT[4] = protection [PROT_MAGIC];
TEXT[5] = NAME_Value;
COUNT[5] = value;
};
a w grze się to tak powinno prezentować :)  http://img517.imageshack.us/img517/8974/ognistazbrojaew7.jpg
Tego tutka możecie kopiować.
Wszystkie prawa zastrzeżone, zakaz kopiowania i wykorzystywania gdziekolwiek
(Joke tylko taki :P  )
Edit:Wiem, że nic specjalnego, ale może się ktoś pobawi tym :)  Mi tam się podoba xP
 
Big"B" [/b]


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry