Odmrażanie wody, MaterialFilter 61951 5

O temacie

Autor

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 61951

Odpowiedzi 5

Kazzmir
  • Gość

Kazzmir
Gość

Odmrażanie wody, MaterialFilter
2008-01-20, 21:13(Ostatnia zmiana: 2010-02-04, 19:40)
Nie jest to identyczny sposób, jak ten o którym pisałem na starym forum, jednak ten też wymaga potwierdzenia, wiem tylko, że u mnie działa.
UWAGA! Jeżeli masz włączonego spacera, wyłącz go przed wykonaniem któregokolwiek punktu!
1.Jeżeli mamy w folderze [główny folder gothica]work_/tools/ jakikolwiek plik o rozszerzeniu .pml (plik monitora wydajności) kasujemy je wszystkie, a treść pliku MATLIB.ini jakby nie byłą zamieniamy na
CODE

[MATERIALFILTER]

2.Sciagamy MATLIB oto link: http://www.worldofgothic.de/dl/index.php?g...;release_id=140
wypakowywujemy do folderu:
[główny folder gothica]work_/tools/
3.Odpalamy spacera
4.Wczytujemy jakąś siatkę, czyli wybieramy open mesh i wybieramy: [główny folder gothica]work_/data/meshes/oldcamp.3ds
4.Klikamy
Settings>Load MaterialFilter ...
(Wybieramy po kolei wszystkie pliki .pml z folderu [główny folder gothica]work_/tools/
5.W spacerze wybieramy World>Compile World, zaznaczamy editormode i outdoor zamiast indoor po czym klikamy OK
6.Wybieramy World>compile Light, zaznaczamy Compile Light High i klikamy OK
[No i mamy jak widać woda płynie i jest prześwitująca  ]
Aby w następnych światach rozmroziła się woda...
1.Wczytujemy naszą siatkę, w której zawarty jest cały świat, u mnie(jak i u większości)World.zen
2.Wybieramy World>Compile World, zaznaczamy editormode i outdoor zamiast indoor po czym klikamy OK
3.Wybieramy World>compile Light, zaznaczamy Compile Light High i klikamy OK
4.Sprawdzamy czy woda płynie, jeżeli tak to wszystko na początku jak i teraz zrobiliśmy dobrze, zapisujemy świat

Wszelkie Prawa Zastrzeżone!
Zabrania się kopiować całości czy części tego dokumentu!
 

Kazzmir
  • Gość

Kazzmir
Gość

Odmrażanie wody, MaterialFilter
#1 2008-01-20, 21:48(Ostatnia zmiana: 2009-08-12, 11:21)
Cytat: shergar link=topic=49.msg137#msg137 date=Jul 30 2006, 22:09\'
Tutorial by Siekacz.

W związku z tym, że coraz więcej osób ma problem z zamarzniętą wodą, a sposób orca nie działa, postanowiłem napisać ten tutek.

A więc bierzemy się do dzieła.

Otwieramy spacera. Wybieramy zakładkę "file", a następnie open mesh. Wyskoczy nam okienko, otwieramy plik np. surface.3ds (znajduje sie w Gothic PL\_Work\Data\Meshes) i czekamy, aż załaduje się świat.
Po wczytaniu świata wciskamy zakładkę "world", a następnie "compile world"
Pojawi się okienko. Zaznaczamy kwadracik editormode (reszty nie zaznaczamy), a po prawej stronie zaznaczamy "outdoor". I znowu czekamy. Po skompilowaniu świata ponownie wybieramy zakładkę "world" i wybieramy przycisk "compile light" (przecież trzeba widzieć co się robi.

A teraz bierzemy się za te cholerną wodę.



1. Zaznaczamy ten przycisk
2. Zaznaczamy jakiś obszar wody (w tym wypadku rzeka)
3. Ustawiamy parametry tak jak na screenie (parametry rzeki, do jezior, wodospadów trzeba ustawić nieco inaczej)

Jeżeli chcemy zobaczyć jak trzeba ustawić parametry różnych typów wody, to wczytujemy jakikolwiek zen w którym działała woda i kompilujemy świat z opcją editor mode.

Poprawiamy wodę we wszystkich 3ds. (odlcamp.3ds newcamp.3ds itd. itp.)

I teraz najważniejsze.
Po naprawieniu wody w 3ds NIE zapisujemy świata, a wczytujemy zen w którym chcieliśmy tą wodę naprawić!! Po wczytaniu zena zapisujemy świat i gotowe ;)  


Być może, że u niektórych woda będzie działać w surface.3ds od razu. Wtedy macie bardzo ułatwione zadanie, bo wystarczy że otworzycie 3ds a następnie swój zen.

Pamiętajcie, że musicie naprawić KAŻDY rodzaj wody(wodospady, jeziora, rzeki, itp.).



Cytat: tunczyk link=topic=49.msg60437#msg137 date=Jul 16 2007, 11:53\'
A ja jeszcze żeby wam ułatwić robotę dodam spis odpowiednich parametrów:

rzeka koło so - 0 -2.9999999e-005
odnoga rzeki odchodząca od strony os - 0 -2.9999999e-005
wodospad do morza - 0 -0.00030000001
morze - 0 0
jeziorko z wodospadami koło bagna - 0 0
wodospady koło os - 0 -2.9999999e-005
fragment rzeki od cmentarza orków do wodospadów os - 0 -0.00030000001
spływ od starej wieży do cmentarza - 0 -0.00050000002
jeziorko starej wieży Xardasa - 0 0
wodospady koło starej wieży - 9.9999997e-005 0
zabagnione jeziorko koło wieży Xardasa - 0 0
jeziorko the trial - 0 0
wodospad the trial - 0 -2.9999999e-005
rzeka no - 0 -2.9999999e-005
jeziorko no - 0 0
jeziorko rybaków - 0 0
start - 0 0

Niektóre wartości mogą się powtarzać, ale to dlatego, że brałem lokacje po kolei.

Mam nadzieję, że wiecie gdzie jest "jeziorko the trial"
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Permanentne rozmrożenie wody

Już było o rozmrażaniu, ale jeszcze nikt nie napisał jak to zniwelować KOMPLETNIE.
Dzięki temu woda zawsze będzie rozmrożona, nawet po użyciu Macros.

Otwieramy mesh, kompilujemy świat z włączoną opcją editor mode, kompilujemy światło i bierzemy się do roboty.

1. Najpierw tworzymy nowy filtr, w moim przypadku Water2.


2. Teraz wybieramy tekstury, którym chcemy nadać wartości i przenosimy je do naszego filtru za pomocą:


W okienku zostanie pokazany aktualny filtr tekstury, zmieńcie go a tekstura zostanie tam przeniesiona.
UWAGA: Opcja "Fix" służy do szybszego przenoszenia tekstur, jeżeli wybierzesz swój filtr i zaznaczysz ją, każda kliknięta tekstura z okna Materials zostanie od razu przeniesiona.

3. Ustawiamy atrybuty tekstur w oknie Objects, zakładka Modify(automatycznie wybierana przy kliknięciu na teksturę).


4. I wybieramy Save Materials


Od dzisiaj twoje zmiany nie znikną, ponieważ są w nowym filtrze.

Jeżeli coś palnąłem, to proszę o powiadomienie, poprawię :D "

Tutek można publikować! ;3
 

Gawaan

Gawaan

Złote Wrota
posty3
Propsy11
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
Nie ma zdjęć :/
 

czesiokolo

czesiokolo

Użytkownicy
posty1
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Czy ktoś mógłby odświeżyć wątek, albo napisać poradnik od nowa? Przy braku zdjęć nie jest łatwo się połapać.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry