Tworzenie nowego potwora - Gothic 1 3732 6

O temacie

Autor Ebhodini

Zaczęty 23.09.2020 roku

Wyświetleń 3732

Odpowiedzi 6

Ebhodini

Ebhodini

Użytkownicy
posty77
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Chciałbym stworzyć nowego potwora, powiedzmy wilkołaka na podstawie ciała orka zwiadowcy i głowy wilka. Wypakowałem plik anims.VFD potem sourcerem dekompilowałem MDS orka i wilka. Odpaliłem blenderem .ASC orka zwiadowcy żeby zobaczyć co da się modyfikować, głównie zależy mi na samym modelu 3d, od tego chciałem zacząć na animacje i teksturowanie czas przyjdzie później, a w benderze ani w trybie object ani edit nie mogę modyfikować samego modelu jedynie szkielet. Czy powinienem otworzyć to innym programem czy muszę włączyć jakąś funkcję w belnderze?
 

Ebhodini

Ebhodini

Użytkownicy
posty77
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Kontynuując nieco ten wątek. Stworzyłem nowego "potwora", zwykłego psa który będzie chodził po SO, nastawiony przyjaźnie do NPC itp. Oczywiście skrypty na podstawie zwykłego wilka, stworzyłem Mst_dog.d dodałem nową gildię w constants.d GIL_DOG jako 42 i rozszerzyłem GIL_MAX do 43.  W B_InitMonsterAttitudes.d dodałem odpowiednie funkcje dal psa jak i dodałem do wszystkich potworów i ludzi. W Spieces też dodałem odpowiednie liniki (oczywiście skoro to ma byc pies to zmodyfikowałem odpowiednio skrypty dla wilka). W końcu dodałem w Startup.d NPC dog w SO.

I tu część erroru z Zspy, nie wiem czy to przez to wywala błąd ale może...

                         GUILDS:Guild-attitude-table changed : GIL_ATTITUDES .... <oGuilds.cpp,#132>
                         GAM: Init-Script finished. .... <oGame.cpp,#846>
[i] 03:42 Info:  3 B:     ---------- 92% ---------- .... <zviewprogressbar.cpp,#142>
[i] 03:42 Info:  5 U:    PAR: Warning : Engine calls an undefined function. (index : 0 ) .... <zError.cpp,#462>

Szybki edit. Kiedyś udało mi się dodać takiego zwierza ale przypisując mu gildię chrząszcza jak widziałem w jakims poradniku, tylko wtedy każdy atak na chrząszcza kończył się atakiem NPCtów, które to widziały ponieważ chrząszcze miały ustawione FRIENDLY dla ludzi. Dlatego chciałem stworzyć nową gildię.
 

N1kX

N1kX

Użytkownicy
posty93
Propsy15
ProfesjaTłumacz
  • Zbanowany
W gotyku liczba Gildii jest zakodowana na stałe i nie można jej rozszerzyć.
Użyj GIL_ORCDOG / GIL_WOLF

Normalne jest implementowanie nowych Gildii tylko przy użyciu pakietu Union.
G1 max Guild - 42
G2 - 53-57 (Nie pamiętam dokładnie wersji bez dodatku)
G2a - 66
 

Ebhodini

Ebhodini

Użytkownicy
posty77
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Kurde szkoda... Dzięki za odpowiedź, może w takim razie ustawię orkowym psom gilię wilk a zmodyfikuję GIL_ORCDOG. Bo jak rozumiem modyfikacja w obrębie tych 42 zastanych gildii jest dozwolona?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Nie ma problemu z tworzeniem gildii nowych potworów tylko nowych gildii ludzkich @N1kX.

N1kX

N1kX

Użytkownicy
posty93
Propsy15
ProfesjaTłumacz
  • Zbanowany
Przez Union nie ma problemu, a więc zaczynają się problemy w tym, że potwory przestają zachowywać się tak, jak powinno. Więcej szczegółów może wyjaśnić twórca Union i nie zaleca modyfikowania silnika C_GilValues
To, co jest w skryptach, dotyczy tylko informacji, a nie edycji.

Zobaczmy.Możesz pokazać wszystkie pliki, w których coś zmieniłeś? Może masz błąd w skrypcie?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Sorry, nie zauważyłem, że dotyczy to Gothica 1. W G2NK jest ok (z potworami).


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry