Nazwa modyfikacji: Gothic 2 Plus
Platforma: Gothic 2: Noc Kruka
Język modyfikacji: Polski
Aktualna wersja: 1.0
Wielkość modyfikacji: około 2GB
Rozpoczęcie prac: jesień 2018r.
Premiera (orientacyjna): wrzesień/październik 2020r.
Team: Lucki
Wykorzystane elementy modyfikacji:Returning - modele i tekstury
L'Hiver - modele, tekstury, podpatrzone skrypty
Uniwersalny System Walki Tarczą (USWT) - walka tarczą (zmodyfikowana)
Wasteland - powiększony świat Górniczej Doliny
Vurt's Gothic II Graphics Overhaul - modele i tekstury świata w wysokiej rozdzielczości
...wiele udostępnionych projektów niezależnych twórców.
Główne założenie: jak poprawiłaby się gra i co mogłaby dodać Piranha, gdyby miała więcej czasu na dopracowanie tytułu.
Opis: Modyfikacja nie ma na celu być rewolucyjna. Opiera się przede wszystkim na zachowaniu ducha oryginału i utrzymaniu przyjemność czerpania z rozgrywki w takim samym stopniu jak pierwowzór. Zmiany nie są inwazyjne. Nie ma tutaj rozbudowanych nowych światów, fabuły ani zadań. Każdy rozpoczynający rozgrywkę bez problemu dostosuje się do nowości, które są przejrzyste i stopniowo napotykane. Wprowadzone nowe elementy są alternatywne dla prowadzonej rozgrywki, dające więcej możliwości do rozwoju postaci. Natomiast elementy będące już w grze dostały udoskonalone zastosowanie i powiew świeżości nawet w kwestii wizualnej. Poprawienie balansu było bardzo ważna kwestią – zarazem trudności rozgrywki jak i napotykanych przeciwników i nagród, które temu towarzyszą – udało się to doskonale.
Zmiany:
Poniżej nie jest to koncept, który chętnie widziałbym w modyfikacji, a już w pełni działające funkcje, wymagające ostatnich testów i drobnego balansu.
- Rozwój postaci jest bardziej płynny na całej przestrzeni gry. Bohater zaczyna z siłą i zręcznością na poziomie 20 oraz umiejętnościami bojowymi na poziomie 15%. Każdy punkt kosztuje 2 punkty nauki na całej przestrzeni gry. Oczywiście odpowiednio jest to zbalansowane znajdowanymi tabliczkami, roślinami i innymi sposobami na zwiększenie statystyk. (Nie ma już sytuacji, że trzyma się pół gry tabliczki, mikstury w ekwipunku czy skrzyni, by użyć ich dopiero, gdy umiejętności staną się droższe) Tylko mana kosztuje 1/1PN zawsze!
-
(nowe) Dodano dwustopniowy system walki tarczą, jak i 24 tarcze do zdobycia. Noszenie tarczy dodaje odporności, lecz obciąża bohatera.
-
(nowe) Dodano ponad 20 nowych pancerzy do zdobycia podczas eksploracji świata, a szaty maga zapewniają mu premię do regeneracji many. Niezależni NPC posiadają nowy sprzęt, przez co nie ma już wrażenia, że większość wygląda podobnie.
-
(nowe) Dodano możliwość przejścia gry bez konieczności wyboru gildii.
-
(nowe) Dodano w świecie 35 mini-bossów dla rozdziałów 2-5.
-
(nowe) Dodano możliwość zostania czeladnikiem w Matteo, który specjalizuje się w wytwarzaniu i ulepszaniu pancerzy.
-
(nowe) Dodano górnictwo bez konieczności uczenia się go i inwestowania punktów nauki. Pozyskiwane materiały (głównie ruda żelaza i magiczna ruda) jest wykorzystywana w wielu dziedzinach rzemieślniczych.
- Rośliny w świecie występują rzadziej, lecz są w bardziej zbitych grupach. Towarzyszy tym miejscom nieznaczna poświata, która znika po zebraniu połaci.
-
(nowe) Nowe przedmioty. W tym Kostury maga, bronie wymagające zręczności, więcej magicznych łuków i kusz.
- Zbalansowano poziom trudności potworów i przedmiotów. Pancerze mają odporności zmniejszone o ok. 15%. Ceny u kupców wzrosły, jak i samego złota znajduje się mniej. Z to ekwipunku jest dużo więcej w świecie - trzeba eksplorować i stawiać czoła wyzwaniom.
- Do tworzenie wyrobów z alchemii, kowalstwa, tworzenia run są wymagane nowe składniki - głównie wykorzystano siarkę, smołę, węgiel, akwamaryn, kwarcyt, skałę krystaliczną, rudę i inne.
-
(nowe) Wróciły tereny zza palisady z Gothic 1, które były wcześniej niedostępne oraz zagospodarowano wiele wolnych przestrzeni w świecie i dodano tam potwory i ekwipunek.
-
(nowe) Dodano nowego NPC - łowczynię Elirenę - która daje 15 zleceń na grupy potworów w zamian za wybór nagrody. Jak i przyjmuje trofea z pokonanych mini-bossów.
Screeny
Pełna lista zmian:
Spoiler
- Techniczne
- Maksymalny zasięg widzenia zwiększony 3-krotnie.
- Modyfikacja w pełni kompatybilna z DirectX 11
- W menu głównym zobaczymy grafikę z oryginalnego Gothic 2, jak i usłyszymy muzykę z Gothic 1.
- Informacje o zdobytym doświadczeniu, zdobytym poziomie, wpisy w dzienniku i wymianie towaru wyświetla się po lewej stronie ekranu, Ponadto podczas wpisu w dzienniku, pokazuje się również nazwa zadania.
- Usunięto „FOGY” ze świata gry, powodujące brzydką i sztuczna mgłę w lasach i znikanie tekstur przy Directx 11.
- Wykorzystano sporą część modeli i tekstur o wyższych rozdzielczościach z oprawy graficznej Vurt's Gothic II Graphics Overhaul
- Ogólne/świat
- Usunięto większą część przedmiotów w świecie i raz jeszcze rozmieszczono je na nowo, w bardziej przemyślany sposób. Eksploracja jest bardzo nagradzana.
- Rośliny w świecie nie są już porozrzucane dosłownie wszędzie, lecz występują rzadziej w bardziej zbitych grupach. Towarzyszy tym miejscom nieznaczna poświata, która znika po zebraniu połaci.
- Rozwój postaci jest bardziej płynny na całej przestrzeni gry. Bohater zaczyna z siłą i zręcznością na poziomie 20 oraz umiejętnościami bojowymi na poziomie 15%. Każdy punkt kosztuje 2 punkty nauki na całej przestrzeni gry. Oczywiście odpowiednio jest to zbalansowane znajdowanymi tabliczkami, roślinami i innymi sposobami na zwiększenie statystyk. (Nie ma już sytuacji, że trzyma się pół gry tabliczki/ mikstury w ekwipunku czy skrzyni, by użyć ich dopiero, gdy umiejętności staną się droższe) Tylko mana kosztuje 1/1PN zawsze!
- Zmiany w punktach życia. Kamienne tabliczki życia zostały całkowicie usunięte ze świata, a bohater zyskuje co poziom 10 punktów trafień zamiast 12. Zrekompensowano tą stratę 200 punktami życia na początku gry oraz bierną życia 1/10s i many 1/60s.regeneracją
- Dodano dwustopniowy system walki tarczą, jak i 24 tarcze do zdobycia. Noszenie tarczy dodaje odporności, lecz obciąża bohatera, dlatego używanie ich powoduje karę do siły 5-10 oraz zręczność 5.
Nauczyciele: poziom I (broń jednoręczna: 35%, 10PN) – Wulfgar, Cord, Morgan, Keroloth,
Nauczyciele: poziom II (broń jednoręczna: 65%, 10PN) – Morgan, Keroloth,
Nauczyciele: poziom I (broń jednoręczna: 30%, 5PN) – Sergio (tylko dla nowicjusza/maga ognia).
- Dodano ponad 20 nowych pancerzy do zdobycia podczas eksploracji świata, a szaty maga zapewniają mu premię do regeneracji many. Niezależni NPC posiadają nowy sprzęt, przez co nie ma już wrażenia, że większość wygląda podobnie. (Razem 94 nowych pancerzy).
- Stworzono zdecydowanie większą liczbę przedmiotów. Wiele nowych jak i starych rzeczy dostało nowe tekstury pasujące do klimatu Gothic. Nieznacznie uległy zmianie również statystyki oraz wymagania.
- Dodano w świecie 35 mini-bossów dla rozdziałów 2-5, którzy stanowią sprawdzian umiejętności dla bohatera, równocześnie strzegąc lepszego ekwipunku. Każdy z nich posiada własne trofeum.
- Dodano nowego NPC w Khorinis – łowczynię Elirene, która daje serię 15 zleceń na potwory (po 3 dla każdego rozdziału) w zamian za drobne nagrody. Również za dostarczanie trofeów.
- Dodano tereny za palisadą orków w Górniczej dolinie z poziomem trudności dla rozdziału 5. Jak również wracają stare miejsca z Gothic 1 (cmentarzysko orków, kanion trolli, jaskinia goblinów i inne) Kilka pustych miejsc w świecie również zostało zagospodarowanych.
- Dodano nowe potwory. Są to goblińscy jeźdźcy oraz goblin-elita. Zombie nie reaguje na siłę zadawanych obrażeń, lecz na ich ilość.
- Nieznacznie zmieniono koszty kilku umiejętności dla lepszego balansu.
- Zwiększony został poziom trudności i nieznacznie zmodyfikowano statystyki potworów i niektórych NPC. Pancerze posiadają mniejsze odporności o około 15%, a minimalne zadawane/otrzymywanie obrażenia zostały ustawione z 5 na 10. Ponadto ceny u handlarzy są wyższe.
- NPC nie zaczepiają już bohatera, gdy ten ma niewłaściwy pancerz.
- Tawerna Orlana staje się miejscem z przyrządami rzemieślniczymi i kilkoma pustymi kuframi do trzymania przedmiotów.
- Koszty zaklęć ze zwojów zależą od kręgu z którego pochodzą - od 10 do 35 many.
- Brak gildii
- Dodano nową ścieżkę. W pierwszym rozdziale nie jest obowiązkowy wybór gildii, by dostać się do Lorda Hagena i rozpocząć rozdział 2. Wtedy wybór pozostałych gildii zostaje zablokowany.
- Aby dokonać tego wyboru należy posiadać poziom 10. Wtedy Vatras daje bohaterowi amulet kuriera, który pozwala wejść do ratusza.
- Bohater w dialogach z NPC jest traktowany jak najemnik.
- Dostanie się na statek w rozdziale 5 wymaga wręczenia 10’000 złota łapówki.
- Korzyści:
- nauka broni z magicznej rudy od rozdziału 2 z wyjątkiem najlepszych ostrzy na smoki u Carla, Dobry, Huno oraz Jana.
- możliwość wyuczenia się od 2 rozdziału „run defensywnych” – które nie wymagają kręgów magii u Neferiusa. Są to: światło, sen, korzeń, lodowa strzała oraz leczenie lekkich ran.
- możliwość podniesienia regeneracji many do 1 punktu na 15 sekund u Saturasa od rozdziału 2.
- Ścieżka wojownika
- Dodano więcej broni wymagających zręczności, równocześnie zwiększając wymagania do posługiwania się nimi.
- Dodano kilka magicznych łuków i kusz, które zadaja obrażenia od magii oraz posiadaja premię 10%. Wymagają magicznych strzał/bełtów. Tych też można znaleźć znacznie więcej w świecie.
- Dodano nowy pancerz najemnika. Jego parametry są miedzy lekkim, a średnim.
- Dodano nowy pancerz u strażnika. Jego parametry są miedzy lekkim, a średnim. Do kupienia u Pecka, gdy ten wróci na stanowisko.
- Zwiększono i zmniejszono u NPC limity nauki umiejętności. Z czasem trzeba szukać coraz lepszych mistrzów w swej dziedzinie. Każdy nauczyciel ma opisany swój limit przy dialogu.
- Średni pancerz łowcy smoków kosztuje 10’000 złota zamiast 12’000.
- Przy otrzymywaniu zbroi rycerza oraz paladyna, dostaje się alternatywny egzemplarz bez nakrycia głowy.
- Przy statystykach broni, został podany również zasięg jakim ona dysponuje.
- Miecze paladyna kupione u Harada i ich błogosławione wersje dodają premię do many.
- Wstępując w zakon paladynów regeneracja many biernie wzrasta z 60/s do 30/s.
- Albrecht nie daje paladynowi run, lecz uczy, jak je stworzyć. Uczy również niszczenia zła w rozdziale 5.
- U niektórych handlarzy nie można już kupować strzał i bełtów w nieskończoność. Nieograniczoną ilość sprzedaje Orlan za wyższą stawkę.
- Ścieżka maga/ magia
- Dodano kilkanaście użytecznych kosturów dwuręcznych dla maga, oraz specjalne dla nich tarcze, które zapewniają premię do many. Mag może w ten sposób wybrać między dwoma stylami gry na bliski dystans.
- Na runach widnieją statystyki przywołańców. Oni sami stali się bardzo wytrzymali, kosztem mniejszych obrażeń. Potrafią również wolno regenerować życie i służą o wiele dłużej. Można mieć jednocześnie jednego przywołańca tego samego kręgu. Przywołańcy nie giną po kliknięciu na nich (często zdarzało się przypadkowo), zamiast tego pojawia się opcja dialogowa, aby ich odwołać.
- Saturas może nauczyć Maga Ognia 3 kręgu magii nawet w rozdziale 2, będąc w Jarkendarze. Jest to spowodowane wyższym poziomem trudności w tej części świata.
- W rozdziale 2,3 oraz 5 wraz z postępem fabuły Mag ognia dostaje od Pyrokara bonusową premię do odporności na ogień i magię.
- W bibliotece klasztornej, księgi z zaklęciami oprócz podanych nowych wymagań co do wytworzenia czaru, maja podany również koszt punktów nauki do wyuczenia, aby rozważniej rozplanować ścieżkę magii.
- Łzy Innosa dodają magowi +5 siły, +5 zręczności, +5 many.
- Rzemieślnictwo
- Dodano górnictwo i wiele złóż do znalezienia, z których wydobywa się rudę żelaza potrzebną do kowalstwa czy tworzenia run, bryłki złota oraz magicznej rudy.
- Magiczna ruda staje się bardziej przydatna dla każdej z gildii. Łowca smoków kuje z niej miecze, mag wytwarza puste kamienie na stole runicznym, a paladyn potrzebuje ich do stworzenie swoich run. Dodatkowo musi dopłacić 10 bryłek za miecz z rudy u Harada.
- Wybór czeladnika daje różne inne profity.
- Wiele przedmiotów dostało opis „Materiał rzemieślniczy” lub „Materiał alchemiczny”. Pozwala to się lepiej zorientować jakie przedmioty mogą się w przyszłości przydać i których może lepie nie sprzedawać pochopnie.
- Składniki do formuł kowalskich, alchemicznych i tworzenia run zostały przemodelowane.
- Czarnej rudy nie da się już użyć. Służy teraz jako bardzo rzadki materiał rzemieślniczy.
- Muszle przeważnie dają jakiś materiał rzemieślniczy.
- Przy paladynie Albrechcie stoi stół runiczny.
- Płatnerstwo
- Dodano możliwość pozostania czeladnikiem u Matteo.
- Matteo może nauczyć bohatera 5 nowych zbroi do wykucia, a następnie każdą z nich ulepszyć dwukrotnie. Wymagane do wyuczenia jest pozyskiwanie futer oraz podstawy kowalstwa, które są niezbędne do uzyskiwania potrzebnych składników.
- Ulepszone pancerze (wersja wzmocniona oraz uszlachetniona) oprócz wyższych statystyk posiadają również coraz to lepszy wygląd.
- Biegłość w płatnerstwie pozwala również ulepszać szaty magów, aby czerpać korzyść nawet grając Magiem Ognia.
- Kowalstwo
- Na kowadle można wykonać kilka innych przedmiotów: przetopić rudę żelaza na sztabki rudy oraz bryłki magicznej rudy na sztabki magicznej rudy. Jak również wyciągnąć klingi (wymagane do wytworzenia mieczy).
- Harad uczy swojego czeladnika również wykuwania mieczy dwuręcznych.
- Kowal Jan uczy również broni z magicznej rudy o poziom wyższej, jak i El Bastardo jeśli bohater umie stworzyć rubinowe ostrze.
- Kowal Dobra uczy dobrego długiego miecza/dwuręcznego, jeśli bohater potrafi wykuć dobry miecz.
- Alchemia
- Constantiono może nauczyć swojego czeladnika każdej możliwej mikstury oraz 1 zupełnie nowej, która przyspiesza bierną regenerację życia.
- Constantino w zadaniu dla czeladnika nie wymaga już smoczego korzenia, goblińskiej jagody i szczawiu królewskiego.
- Mikstury lecznicze przywracają odpowiednio 100, 150, 200 punktów zdrowia, a many 50, 100, 150 punktów.
- Posiadając 2 rośliny i rdest uzyskuje się 3 mikstury lecznicze/many, gdyż ilość napotkanych ziół jest trochę mniejsza.
- Ekstrakt i eliksir posiadają również alternatywne składniki do uwarzenia mikstury.
- Mikstury ducha dają +3 many zamiast 5.
- Zębate ziele działa 60 sekund
- Zjedzenie szczawiu królewskiego da +5 do maksymalnego zdrowia oraz całkowicie regeneruje życie i manę.
- Mikstura przemiany duszy wymaga esencji many zamiast ekstraktu many.
- Animacja picia rzadkich mikstur jest dłuższa.
- Powstał drugi stół alchemiczny u Canstantino dla jego czeladnika.
- Riordian uczy mikstury siły oraz eliksiru leczniczego.
- Mikstura ze smoczych jaj znajduje się w podkategorii „specjalne” i dodaje siłę, zręczność oraz manę +3.
- Złodziejstwo
- Zmiany w otwieraniu skrzyń i przedmiotach w nich. Skrzynie podzielono na 4 poziomy trudności w zależności od liczny przesunięć wytrychem. Każdy poziom jest przyciasny odpowiedniej teksturze. Skrzynie i drzwi zamknięte na klucz dostały odpowiednie opisy.
- Niektóre klucze można ponownie wykorzystać do nowych kufrów o nazwie „zardzewiała skrzynia/drzwi”. Ich położenie i poprzedni właściciele można w pewien sposób logicznie wyjaśnić. Można tam natrafić na wyjątkowe przedmioty, czasami tylko dostępne dla odpowiedniej gildii czy rzemieślnictwa.
- Kradzież kieszonkowa daje około 2x mniej doświadczenia. Łupy u niektórych NPC zostały zmienione.
- Dołączając do gildii złodziei otrzymuje się kurtkę kieszonkowca.
- Od Goraxa da się ukraść klucz do spiżarni zamiast skarbca. Klucz do skarbca można zdobyć w inny sposób.
- Wytrychy występują tylko w otwartych już skrzyniach, jak i losowo można trafić z bandytów.
- Klucz do ostatnich drzwi Gomeza w Zamku jest do odszukania w Górniczej dolinie, gdyż pomieszczenie oferuje więcej korzyści.
- Pozyskiwanie trofeów
- Bosper może nauczyć swojego czeladnika pozyskiwanie skór gadów, kłów i zębów.
- Z książąt demonów, szkieletów-wojowników oraz harpii można zdobyć odpowiednio serce księcia demonów, kość przepełnioną magią oraz pióra.
- Wiele potworów pozostawia mniejszą ilość swoich trofeów, lecz są one więcej warte.
- Buster już prawidłowo daje doświadczenie za rogi cieniostwora.
- Z kąsaczy można pozyskać zęby.
- Tworzenie run
- Z 3 bryłek magicznej rudy oraz 5 bryłek żelaza można stworzyć pusty kamień runiczny. Jest to ważne, gdyż ograniczono ilość u handlarzy.
- Handel
- Zmieniono ceny przedmiotów. Część bardziej istotnych przedmiotów jest droższa/ znacznie droższa, lecz można na nie natrafić w świecie. Jest to wybór między pójściem na łatwiznę i kupieniem u handlarza, a bardziej szczegółową eksploracją świata.
- Handlarzy podzielono lepiej na kategorie oraz nie sprzedają ponad-przeciętnego ekwipunku na niższych rozdziałach.
- Lutero ma w swoim asortymencie wiele ciekawych rzeczy do kupienia, choć nie są one tanie.
- Księgi dodające premię do broni jednoręcznej i dwuręcznej dają teraz +2% zamiast 5%.
- Od Lutero można kupić księgi, które dodają +2% do umiejętności łuku oraz +2% do umiejętności kuszy.
- Od Lutero można nabyć nieograniczoną ilość razy „torbę niespodzianek” w której nigdy nie wiadomo co się znajduje. Od zwykłych przedmiotów, poprzez śmieci, rzeczy mało wartościowe, a czasem można trafić coś niezwykle dobrego. Torba ma na celu rodzaj hazardu, by ewentualnie pozbyć się nadmiaru złota. Z każdym rozdziałem można trafić inne przedmioty w torbie, jak i cena torby wzrasta (od 200 do 600 złota). Bardzo bym prosił grać uczciwie i nie wczytywać stanu z przed otwarcia torby - ma to być ryzyko zakupu.
- Zanim bohater wejdzie do Jarkendaru, na wyspie Khorinis w kilku miejscach może spotkać Lance’go, u którego można wymienić mikstury lecznicze na many, strzały na bełty i zakupić bryłki magicznej rudy za 1000 złota. Z wiadomych powodów po przekroczeniu portalu, Lance znika na dobre.
- Skórzany pancerz można kupić u Matteo i Orlana tylko w 1 rozdziale.
- Pomniejsze
- Gdy bohater zostanie obalony przez NPC, ten zostawia mu broń i zabierza 10% złota (złoto znika, nie można go odzyskać). Ma to na celu zachęcić do dalszej gry po pokonaniu, a nie wczytanie ostatniego zapisu.
- Modlitwa przy kapliczce daje zawsze +5 punktów życia, aby gracz nie nadużywał jej do stania się szybko silniejszym.
- Vatras za stare kamienne tabliczki ofiaruje tylko mikstury leczenia lub many.
- Smoki nie regenerują już swojego życia. W zamian dostali jej większą pulę. Oprócz tego każdy smok ma towarzystwo.
- Usunięto zadanie wyprowadzenia Diego z GD z powodu możliwości nabicia zbyt dużej ilości doświadczenia z silniejszych potworów już w rozdziale 2.
- Za oddanie Szponu Beliera Saturasowi, bohater otrzymuje +3 punkty nauki.
- Bagienny smok znajduje się w dawnym Obozie bractwa.
- Runa teleportacyjna na przełęcz do GD, przełęczy Khorinis i wieży demonów zostały usunięte.
- Teleport do tawerny Orlana można zdobyć już w 1 rozdziale.
- Lester udaje się do wieży Xardasa, co powoduje usłyszenie wcześniej niedostępnych kwestii dialogowych od obojga.
- W kilku miejscach pełzacze zostali zastąpieni pełzaczami-wojownikami.
- Każdej grupie bandytów przewodzi znana postać w Gothic I, która nie znalazła się w Gothic 2, lecz nie pełni żadnej innej funkcji prócz bycia bandytą.
- Wyuczenie Ognika u Riordiananie kosztuje 0 PN i 50 sztuk złota.
- Wulfgar daje premie +1 do broni jednoręcznej i dwuręcznej, gdy przyjdziemy do niego z rana.
- Zamieniono statystyki wilka ze ścierwojadem.
- Dopasowano poziom trudności i statystyki dla Franko, Estebana, Bloodwyna i Kruka, aby te postacie stanowiły wyzwanie.
- Przyjaznym NPC można wręczać miksturę pełni życia.
- Pan cienia Inubis oraz Archon stanowią dużo większe wyzwanie.
- Pomniejsze szkielety zostały usunięte lub zastąpione innymi nieumarłymi.
- Zamiast smoczych zębaczy w rozdziale III pojawiają się wargi dla lepszego balansu.
- Do wyboru jest 11 godzin snu zamiast 4.
- Runa teleportacyjna do Khorinis przenosi w okolice kuźni Harada.
- Została dodana dodatkowa kapliczka Innosa przy świątyni Adanosa w Khorinis.
- Rozdział VI: Dwór Irdorath jest prawdziwym testem dla prowadzonej postaci. Każda grupa potworów i komnata stanowi wyzwanie.
- Można odnaleźć ciało posłańca Baltrama oraz myśliwego Trokara.
- Ważni paladyni i rycerze noszą wersje bez nakrycia głowy.
- W kotlinie koło Groma jest tylko 1 Troll.
- Do kanionu w Jarkendarze towarzyszy tylko Matt. Jest bardziej wytrzymały, a ilość orków została zmniejszona.
- Jabłka nie dodają siły, a ciemne grzyby tylko 1 many zamiast 5.
- Gulasz Tekli dodaje zarówno+1 siły i +1 zręczności oraz regeneruje 200 życia.
- Zapłacenie Matteo za Grittę skutkuje lepszą nagrodą.
- Wilki Pepe oraz strzegące wejścia do GD są dorosłymi osobnikami zamiast młodymi.
- Pierścienie i amulety dodające many zaraz po założeniu zwiększają maksymalną jej ilość.
- Pierścień Morgana dodaje +1 do broni jednoręcznej i dwuręcznej. Oddanie go piratowi daję więcej doświadczenia.
- Z powodu większej liczby pancerzy do zdobycia, Eremicie można dać również te nowe.
- Gaan i Greg po rozmowie omijają topielce.
- Krwiopijcy przy farmie Bengara są umieszczeni nieco dalej, aby farmerzy ich nie atakowali.
- Krwiopijcy i szkielety-gobliny występują w mniejszych grupach.
- Oko Innosa daje +3 do odporności na broń oraz +5 na pozostałe odporności i ma odpowiedni opis o tym.
- Ze smoków można pozyskiwać po 10 smoczych łusek zamiast 12.
- Parcival uczy maga ognia oraz paladyna many do limitu 250.
- W rozdziale 4 w Górniczej dolinie można spotkać ducha Gomeza i rzucić mu wyzwanie.
- W rozdziale 3 w Khorinis można spotkać ducha Lotara i pokazać mu dowód na istnienie smoków. Skutkuje to ukrytym dialogiem, którego nie wprowadzono w oryginalnej wersji.
- Leżące na ziemi mikstury, runy i zwoje prawidłowo wyświetlają swoje konkretne nazwy zamiast ogólnych.
- Mag Daron w zamian za złoto daje inne premie - głównie doświadczenie. Usunięto datki po 100 oraz 200 złota, pozostawiając 20 datków po 50 złota.
- Nie można już pójść z Laresem do kamiennego kręgu w lesie. Bohater musi to zrobić sam.
- Pasy dla gildyjnych pancerzy można kupić dopiero w rozdziale 2 u Orlana. Nie zapewniają już premii + 5 gdy posiadamy inny pancerz niż wskazany.
- Sagita, Vatras oraz korzystanie ze snu uzdrowią bohatera tylko raz dziennie.
- Stworzenie pancerza z płytek pełzaczy skutkuje otrzymaniem doświadczenia.
- Można odzyskać fragment ornamentu od Laresa już w rozdziale 2 zamiast 3.
- Ksiega „Boska moc gwiazd” daje 1 many.
- Nie można modlić się do Beliara poświęcając życie/manę w zamian za złoto. Kapliczka służy wyłącznie do ulepszenia Szponu.
- Dodano skromny losowy ekwipunek z jaszczuroludzi, orków-ożywieńców i szkieletów-magów.
- Szkielet-mag przywołuje dwóch szkieletów do pomocy zamiast jednego. Przywołane szkielety nie posiadają kości do zdobycia.
- Z powodu mniejszego asortymentu czarów u handlarzy w początkowej części gry, osłabiono członków gildii złodziei, aby bohater miał szanse ich pokonać. Niemniej nadal stanowią poważne wyzwanie.
- Zadanie „Sprawa Fernando” można ukończyć również, rozmawiając z nim w więzieniu.
- Zadania „Zioła dla Constantino” zostaje zakończone zaraz po dialogu z nim.
- Wykopane skarby dla kapitana Grega mają odpowiednią adnotacje, aby utrudnić ich przypadkowe sprzedanie.
- W rozdziale 6 orkowie atakują statek, gdy bohater wraca na niego po pokonaniu orkowego pułkownika.
- Członkowie rady w klasztorze mają przypisane proste rutyny zamiast siedzenia ciągle na tronie.
- Limit załogi w rozdziale 5 został zniesiony i jest możliwe zabranie wszystkich zainteresowanych.
- Zasięg światła pochodni został zwiększony.
- Ciało Sengratha w rozdziale 4 zostało przeniesione w okolice przejścia przez orkową palisadę.
- Fester dołącza do drużyny podczas ataku na gniazdo polnych bestii.
- Xardas udaje się do słonecznego kręgu dopiero, gdy informuję nas o księdze Irdorath dla Pyrokara.
- Powalenie Corneliusa stanowi nieco większe wyzwanie.
- Diego za pomoc z Gerbrantem wręcza tylko 200 złota zamiast 500.
- Drobne
- Niewielkie zmiany w atrybutach NPC, ich ekwipunku i wyglądzie.
- Wiele ważnych NPC i handlarzy stoi dłużej przy swych stoiskach/ miejscach.
- Kolorowe kamienne tabliczki budowniczych potrzebne do przejścia Świątyni Addanosa są ponumerowane chronologicznie i mają bardziej precyzyjne opisy do ominięcia pułapek.
- Vatras daje inne nagrody przy zadaniu z wiadomością dla maga ognia.
- Topielce Krevo nie mają już ograniczonego zasięgu oddalenia się od swojego waypointa.
- Klucz do magazynu w GD można odnaleźć podczas eksploracji.
- Między wulkanem, a starą cytadelą w GD można zobaczyć ruiny dawnego mostu.
- Smocze skarby są w postaci różnych kosztowności zamiast mieszków.
- Kilka lokacji zostało lepiej oświetlonych.
- Można już otworzyć skrzynię Estebana.
- Esteban po śmierci posada tylko 4 czerwone tabliczki zamiast 5.
- W pobliżu Estebana znajduje się wisielec osoby, która próbowała go zabic.
- Kamienne tabliczki dostały opis otrzymywanego bonusu.
- Gra zaczyna się o godzinie 2:00 zamiast 8:00, aby po rozmowie z Xardasem i przeszukaniu wieży zaczynał się poranek zamiast południe.
- Jan i Feros nie mają ograniczonych funkcji rozmowy/nauki nawet po otwarciu bramy w zamku.
- Zastąpiono nazwę początkową gildii „Brak przyn.” „ Brak gildii”, aby nazwa w pełni mieściła się w oknie.
- Dialog z Saturasem po znalezieniu Szponu Beliara nie ściąga już broni z bohatera.
- Orik o zagrożeniu ze strony bagiennego smoka wspomina na końcu.
- Dialog Orika odnoście ekwipunku za Hosh-Paka nie znika po przyjęciu zlecenia.
- Orkowie nie polują już na cieniostwory.
- Wygląd stoisk na targowisku w Khorinis stanowią odzwierciedlenie w czym dany handlarz się specjalizuje.
- Na farmie Onara powstało niewielkie ogrodzenie.
- Kilka bardziej pustych miejsc dostało dodatkowe elementy otoczenia.
- W kilku miejscach można dostrzec na drzewach listy gończe z podobizną bohatera.
- Naprawiono błąd, który powodował, że NPC Grom nie trafiał w swe rutyny i stał przy pniu całą noc.
- Naprawiono błąd, w którym Gorn w rozdziale 3 nie posiadał przy sobie broni.
- Starzy przyjaciele bohatera z Gothic 1 posiadają bronie, którymi posługiwali się w kolonii karnej.
- Kilof posiada odpowiednią informację, że służy do kopania złóż oraz skarbów.
- Poprawiona dialog „płytki pancerza zębacza” na pełzacza.
- Salandril oraz Vino gdy przebywają w klasztorze, siedzą w ławkach w głównej hali.
- Ramirez dostał stosowną informacje przy dialogu, że nauka otwierania zamków kosztuje 10 PN.
- Buster jest nieśmiertelny od rozdziału 3, ze względu na ataki Poszukiwaczy.
- Szybki śledź kosztuje 70 sztuk złota zamiast 30.
- Brzytwiaki nie atakują kąsaczy.
- Podczas dialogu z Poszukiwaczami i korzystaniu z kapliczki beliara nie występuje już „czerwona” aura z powodu problemu niewidocznych wyborów dialogowych przy korzystaniu z DirectX 11.
Chętnie poznam waszą sugestię na temat zmian.
Premiera orientacyjna: jesień 2020r.