[G2NK] Gothic 2 Plus PL 4224 18

O temacie

Autor lucki666

Zaczęty 25.07.2020 roku

Wyświetleń 4224

Odpowiedzi 18

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty44
Propsy33
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

lucki666

[G2NK] Gothic 2 Plus PL
2020-07-25, 11:20(Ostatnia zmiana: 2020-07-26, 19:54)
Nazwa modyfikacji: Gothic 2 Plus
Platforma: Gothic 2: Noc Kruka
Język modyfikacji: Polski
Aktualna wersja: 1.0
Wielkość modyfikacji: około 2GB
Rozpoczęcie prac: jesień 2018r.
Premiera (orientacyjna): wrzesień/październik 2020r.
Team: Lucki

Wykorzystane elementy modyfikacji:
Returning - modele i tekstury
L'Hiver - modele, tekstury, podpatrzone skrypty
Uniwersalny System Walki Tarczą (USWT) - walka tarczą (zmodyfikowana)
Wasteland - powiększony świat Górniczej Doliny
Vurt's Gothic II Graphics Overhaul - modele i tekstury świata w wysokiej rozdzielczości
...wiele udostępnionych projektów niezależnych twórców.

Główne założenie: jak poprawiłaby się gra i co mogłaby dodać Piranha, gdyby miała więcej czasu na dopracowanie tytułu.

Opis: Modyfikacja nie ma na celu być rewolucyjna. Opiera się przede wszystkim na zachowaniu ducha oryginału i utrzymaniu przyjemność czerpania z rozgrywki w takim samym stopniu jak pierwowzór. Zmiany nie są inwazyjne. Nie ma tutaj rozbudowanych nowych światów, fabuły ani zadań. Każdy rozpoczynający rozgrywkę bez problemu dostosuje się do nowości, które są przejrzyste i stopniowo napotykane. Wprowadzone nowe elementy są alternatywne dla prowadzonej rozgrywki, dające więcej możliwości do rozwoju postaci. Natomiast elementy będące już w grze dostały udoskonalone zastosowanie i powiew świeżości nawet w kwestii wizualnej. Poprawienie balansu było bardzo ważna kwestią – zarazem trudności rozgrywki jak i napotykanych przeciwników i nagród, które temu towarzyszą – udało się to doskonale.

Zmiany:
Poniżej nie jest to koncept, który chętnie widziałbym w modyfikacji, a już w pełni działające funkcje, wymagające ostatnich testów i drobnego balansu.

- Rozwój postaci jest bardziej płynny na całej przestrzeni gry. Bohater zaczyna z siłą i zręcznością na poziomie 20 oraz umiejętnościami bojowymi na poziomie 15%. Każdy punkt kosztuje 2 punkty nauki na całej przestrzeni gry. Oczywiście odpowiednio jest to zbalansowane znajdowanymi tabliczkami, roślinami i innymi sposobami na zwiększenie statystyk. (Nie ma już sytuacji, że trzyma się pół gry tabliczki, mikstury w ekwipunku czy skrzyni, by użyć ich dopiero, gdy umiejętności staną się droższe) Tylko mana kosztuje 1/1PN zawsze!

- (nowe) Dodano dwustopniowy system walki tarczą, jak i 24 tarcze do zdobycia. Noszenie tarczy dodaje odporności, lecz obciąża bohatera.

- (nowe) Dodano ponad 20 nowych pancerzy do zdobycia podczas eksploracji świata, a szaty maga zapewniają mu premię do regeneracji many. Niezależni NPC posiadają nowy sprzęt, przez co nie ma już wrażenia, że większość wygląda podobnie.

- (nowe) Dodano możliwość przejścia gry bez konieczności wyboru gildii.

- (nowe) Dodano w świecie 35 mini-bossów dla rozdziałów 2-5.

- (nowe) Dodano możliwość zostania czeladnikiem w Matteo, który specjalizuje się w wytwarzaniu i ulepszaniu pancerzy.

- (nowe) Dodano górnictwo bez konieczności uczenia się go i inwestowania punktów nauki. Pozyskiwane materiały (głównie ruda żelaza i magiczna ruda) jest wykorzystywana w wielu dziedzinach rzemieślniczych.

- Rośliny w świecie występują rzadziej, lecz są w bardziej zbitych grupach. Towarzyszy tym miejscom nieznaczna poświata, która znika po zebraniu połaci.

- (nowe) Nowe przedmioty. W tym Kostury maga, bronie wymagające zręczności, więcej magicznych łuków i kusz.

- Zbalansowano poziom trudności potworów i przedmiotów. Pancerze mają odporności zmniejszone o ok. 15%. Ceny u kupców wzrosły, jak i samego złota znajduje się mniej. Z to ekwipunku jest dużo więcej w świecie - trzeba eksplorować i stawiać czoła wyzwaniom.

- Do tworzenie wyrobów z alchemii, kowalstwa, tworzenia run są wymagane nowe składniki - głównie wykorzystano siarkę, smołę, węgiel, akwamaryn, kwarcyt, skałę krystaliczną, rudę i inne.

- (nowe) Wróciły tereny zza palisady z Gothic 1, które były wcześniej niedostępne oraz zagospodarowano wiele wolnych przestrzeni w świecie i dodano tam potwory i ekwipunek.

- (nowe) Dodano nowego NPC - łowczynię Elirenę - która daje 15 zleceń na grupy potworów w zamian za wybór nagrody. Jak i przyjmuje trofea z pokonanych mini-bossów.

Screeny
Spoiler

Pełna lista zmian:

Spoiler
- Techniczne
- Maksymalny zasięg widzenia zwiększony 3-krotnie.

- Modyfikacja w pełni kompatybilna z DirectX 11

- W menu głównym zobaczymy grafikę z oryginalnego Gothic 2, jak i usłyszymy muzykę z Gothic 1.

- Informacje o zdobytym doświadczeniu, zdobytym poziomie, wpisy w dzienniku i wymianie towaru wyświetla się po lewej stronie ekranu, Ponadto podczas wpisu w dzienniku, pokazuje się również nazwa zadania.

- Usunięto „FOGY” ze świata gry, powodujące brzydką i sztuczna mgłę w lasach i znikanie tekstur przy Directx 11.

- Wykorzystano sporą część modeli i tekstur o wyższych rozdzielczościach z oprawy graficznej Vurt's Gothic II Graphics Overhaul

- Ogólne/świat
- Usunięto większą część przedmiotów w świecie i raz jeszcze rozmieszczono je na nowo, w bardziej przemyślany sposób. Eksploracja jest bardzo nagradzana.

- Rośliny w świecie nie są już porozrzucane dosłownie wszędzie, lecz występują rzadziej w bardziej zbitych grupach. Towarzyszy tym miejscom nieznaczna poświata, która znika po zebraniu połaci.

- Rozwój postaci jest bardziej płynny na całej przestrzeni gry. Bohater zaczyna z siłą i zręcznością na poziomie 20 oraz umiejętnościami bojowymi na poziomie 15%. Każdy punkt kosztuje 2 punkty nauki na całej przestrzeni gry. Oczywiście odpowiednio jest to zbalansowane znajdowanymi tabliczkami, roślinami i innymi sposobami na zwiększenie statystyk. (Nie ma już sytuacji, że trzyma się pół gry tabliczki/ mikstury w ekwipunku czy skrzyni, by użyć ich dopiero, gdy umiejętności staną się droższe) Tylko mana kosztuje 1/1PN zawsze!

- Zmiany w punktach życia. Kamienne tabliczki życia zostały całkowicie usunięte ze świata, a bohater zyskuje co poziom 10 punktów trafień zamiast 12. Zrekompensowano tą stratę 200 punktami życia na początku gry oraz bierną życia 1/10s i many 1/60s.regeneracją

- Dodano dwustopniowy system walki tarczą, jak i 24 tarcze do zdobycia. Noszenie tarczy dodaje odporności, lecz obciąża bohatera, dlatego używanie ich powoduje karę do siły 5-10 oraz zręczność 5.
Nauczyciele: poziom I (broń jednoręczna: 35%, 10PN) – Wulfgar, Cord, Morgan, Keroloth,
Nauczyciele: poziom II (broń jednoręczna: 65%, 10PN) – Morgan, Keroloth,
Nauczyciele: poziom I (broń jednoręczna: 30%, 5PN) – Sergio (tylko dla nowicjusza/maga ognia).

- Dodano ponad 20 nowych pancerzy do zdobycia podczas eksploracji świata, a szaty maga zapewniają mu premię do regeneracji many. Niezależni NPC posiadają nowy sprzęt, przez co nie ma już wrażenia, że większość wygląda podobnie. (Razem 94 nowych pancerzy).

- Stworzono zdecydowanie większą liczbę przedmiotów. Wiele nowych jak i starych rzeczy dostało nowe tekstury pasujące do klimatu Gothic. Nieznacznie uległy zmianie również statystyki oraz wymagania.

- Dodano w świecie 35 mini-bossów dla rozdziałów 2-5, którzy stanowią sprawdzian umiejętności dla bohatera, równocześnie strzegąc lepszego ekwipunku. Każdy z nich posiada własne trofeum.

- Dodano nowego NPC w Khorinis – łowczynię Elirene, która daje serię 15 zleceń na potwory (po 3 dla każdego rozdziału) w zamian za drobne nagrody. Również za dostarczanie trofeów.

- Dodano tereny za palisadą orków w Górniczej dolinie z poziomem trudności dla rozdziału 5. Jak również wracają stare miejsca z Gothic 1 (cmentarzysko orków, kanion trolli, jaskinia goblinów i inne) Kilka pustych miejsc w świecie również zostało zagospodarowanych.

- Dodano nowe potwory. Są to goblińscy jeźdźcy oraz goblin-elita. Zombie nie reaguje na siłę zadawanych obrażeń, lecz na ich ilość.

- Nieznacznie zmieniono koszty kilku umiejętności dla lepszego balansu.

- Zwiększony został poziom trudności i nieznacznie zmodyfikowano statystyki potworów i niektórych NPC. Pancerze posiadają mniejsze odporności o około 15%, a minimalne zadawane/otrzymywanie obrażenia zostały ustawione z 5 na 10. Ponadto ceny u handlarzy są wyższe.

- NPC nie zaczepiają już bohatera, gdy ten ma niewłaściwy pancerz.

- Tawerna Orlana staje się miejscem z przyrządami rzemieślniczymi i kilkoma pustymi kuframi do trzymania przedmiotów.

- Koszty zaklęć ze zwojów zależą od kręgu z którego pochodzą - od 10 do 35 many.

- Brak gildii

- Dodano nową ścieżkę. W pierwszym rozdziale nie jest obowiązkowy wybór gildii, by dostać się do Lorda Hagena i rozpocząć rozdział 2. Wtedy wybór pozostałych gildii zostaje zablokowany.

- Aby dokonać tego wyboru należy posiadać poziom 10. Wtedy Vatras daje bohaterowi amulet kuriera, który pozwala wejść do ratusza.

- Bohater w dialogach z NPC jest traktowany jak najemnik.

- Dostanie się na statek w rozdziale 5 wymaga wręczenia 10’000 złota łapówki.

- Korzyści:
   - nauka broni z magicznej rudy od rozdziału 2 z wyjątkiem najlepszych ostrzy na smoki u Carla, Dobry, Huno oraz Jana.
   - możliwość wyuczenia się od 2 rozdziału „run defensywnych” – które nie wymagają kręgów magii u Neferiusa. Są to: światło, sen, korzeń, lodowa strzała oraz leczenie lekkich ran.
   - możliwość podniesienia regeneracji many do 1 punktu na 15 sekund u Saturasa od rozdziału 2.

- Ścieżka wojownika
- Dodano więcej broni wymagających zręczności, równocześnie zwiększając wymagania do posługiwania się nimi.

- Dodano kilka magicznych łuków i kusz, które zadaja obrażenia od magii oraz posiadaja premię 10%. Wymagają magicznych strzał/bełtów. Tych też można znaleźć znacznie więcej w świecie.

- Dodano nowy pancerz najemnika. Jego parametry są miedzy lekkim, a średnim.

- Dodano nowy pancerz u strażnika. Jego parametry są miedzy lekkim, a średnim. Do kupienia u Pecka, gdy ten wróci na stanowisko.

- Zwiększono i zmniejszono u NPC limity nauki umiejętności. Z czasem trzeba szukać coraz lepszych mistrzów w swej dziedzinie. Każdy nauczyciel ma opisany swój limit przy dialogu.

- Średni pancerz łowcy smoków kosztuje 10’000 złota zamiast 12’000.

- Przy otrzymywaniu zbroi rycerza oraz paladyna, dostaje się alternatywny egzemplarz bez nakrycia głowy.

- Przy statystykach broni, został podany również zasięg jakim ona dysponuje.

- Miecze paladyna kupione u Harada i ich błogosławione wersje dodają premię do many.

- Wstępując w zakon paladynów regeneracja many biernie wzrasta z 60/s do 30/s.

- Albrecht nie daje paladynowi run, lecz uczy, jak je stworzyć. Uczy również niszczenia zła w rozdziale 5.

- U niektórych handlarzy nie można już kupować strzał i bełtów w nieskończoność. Nieograniczoną ilość sprzedaje Orlan za wyższą stawkę.

- Ścieżka maga/ magia
- Dodano kilkanaście użytecznych kosturów dwuręcznych dla maga, oraz specjalne dla nich tarcze, które zapewniają premię do many. Mag może w ten sposób wybrać między dwoma stylami gry na bliski dystans.

- Na runach widnieją statystyki przywołańców. Oni sami stali się bardzo wytrzymali, kosztem mniejszych obrażeń. Potrafią również wolno regenerować życie i służą o wiele dłużej. Można mieć jednocześnie jednego przywołańca tego samego kręgu. Przywołańcy nie giną po kliknięciu na nich (często zdarzało się przypadkowo), zamiast tego pojawia się opcja dialogowa, aby ich odwołać.

- Saturas może nauczyć Maga Ognia 3 kręgu magii nawet w rozdziale 2, będąc w Jarkendarze. Jest to spowodowane wyższym poziomem trudności w tej części świata.

- W rozdziale 2,3 oraz 5 wraz z postępem fabuły Mag ognia dostaje od Pyrokara bonusową premię do odporności na ogień i magię.

- W bibliotece klasztornej, księgi z zaklęciami oprócz podanych nowych wymagań co do wytworzenia czaru, maja podany również koszt punktów nauki do wyuczenia, aby rozważniej rozplanować ścieżkę magii.

- Łzy Innosa dodają magowi +5 siły, +5 zręczności, +5 many.

- Rzemieślnictwo
- Dodano górnictwo i wiele złóż do znalezienia, z których wydobywa się rudę żelaza potrzebną do kowalstwa czy tworzenia run, bryłki złota oraz magicznej rudy.

- Magiczna ruda staje się bardziej przydatna dla każdej z gildii. Łowca smoków kuje z niej miecze, mag wytwarza puste kamienie na stole runicznym, a paladyn potrzebuje ich do stworzenie swoich run. Dodatkowo musi dopłacić 10 bryłek za miecz z rudy u Harada.

- Wybór czeladnika daje różne inne profity.

- Wiele przedmiotów dostało opis „Materiał rzemieślniczy” lub „Materiał alchemiczny”. Pozwala to się lepiej zorientować jakie przedmioty mogą się w przyszłości przydać i których może lepie nie sprzedawać pochopnie.

- Składniki do formuł kowalskich, alchemicznych i tworzenia run zostały przemodelowane.

- Czarnej rudy nie da się już użyć. Służy teraz jako bardzo rzadki materiał rzemieślniczy.

- Muszle przeważnie dają jakiś materiał rzemieślniczy.

- Przy paladynie Albrechcie stoi stół runiczny.

- Płatnerstwo
- Dodano możliwość pozostania czeladnikiem u Matteo.

- Matteo może nauczyć bohatera 5 nowych zbroi do wykucia, a następnie każdą z nich ulepszyć dwukrotnie. Wymagane do wyuczenia jest pozyskiwanie futer oraz podstawy kowalstwa, które są niezbędne do uzyskiwania potrzebnych składników.

- Ulepszone pancerze (wersja wzmocniona oraz uszlachetniona) oprócz wyższych statystyk posiadają również coraz to lepszy wygląd.

- Biegłość w płatnerstwie pozwala również ulepszać szaty magów, aby czerpać korzyść nawet grając Magiem Ognia.

- Kowalstwo
- Na kowadle można wykonać kilka innych przedmiotów: przetopić rudę żelaza na sztabki rudy oraz bryłki magicznej rudy na sztabki magicznej rudy. Jak również wyciągnąć klingi (wymagane do wytworzenia mieczy).

- Harad uczy swojego czeladnika również wykuwania mieczy dwuręcznych.

- Kowal Jan uczy również broni z magicznej rudy o poziom wyższej, jak i El Bastardo jeśli bohater umie stworzyć rubinowe ostrze.

- Kowal Dobra uczy dobrego długiego miecza/dwuręcznego, jeśli bohater potrafi wykuć dobry miecz.

- Alchemia
- Constantiono może nauczyć swojego czeladnika każdej możliwej mikstury oraz 1 zupełnie nowej, która przyspiesza bierną regenerację życia.

- Constantino w zadaniu dla czeladnika nie wymaga już smoczego korzenia, goblińskiej jagody i szczawiu królewskiego.

- Mikstury lecznicze przywracają odpowiednio 100, 150, 200 punktów zdrowia, a many 50, 100, 150 punktów.

- Posiadając 2 rośliny i rdest uzyskuje się 3 mikstury lecznicze/many, gdyż ilość napotkanych ziół jest trochę mniejsza.

- Ekstrakt i eliksir posiadają również alternatywne składniki do uwarzenia mikstury.

- Mikstury ducha dają +3 many zamiast 5.

- Zębate ziele działa 60 sekund

- Zjedzenie szczawiu królewskiego da +5 do maksymalnego zdrowia oraz całkowicie regeneruje życie i manę.

- Mikstura przemiany duszy wymaga esencji many zamiast ekstraktu many.

- Animacja picia rzadkich mikstur jest dłuższa.

- Powstał drugi stół alchemiczny u Canstantino dla jego czeladnika.

- Riordian uczy mikstury siły oraz eliksiru leczniczego.

- Mikstura ze smoczych jaj znajduje się w podkategorii „specjalne” i dodaje siłę, zręczność oraz manę +3.

- Złodziejstwo
- Zmiany w otwieraniu skrzyń i przedmiotach w nich. Skrzynie podzielono na 4 poziomy trudności w zależności od liczny przesunięć wytrychem. Każdy poziom jest przyciasny odpowiedniej teksturze. Skrzynie i drzwi zamknięte na klucz dostały odpowiednie opisy.

- Niektóre klucze można ponownie wykorzystać do nowych kufrów o nazwie „zardzewiała skrzynia/drzwi”. Ich położenie i poprzedni właściciele można w pewien sposób logicznie wyjaśnić. Można tam natrafić na wyjątkowe przedmioty, czasami tylko dostępne dla odpowiedniej gildii czy rzemieślnictwa.

- Kradzież kieszonkowa daje około 2x mniej doświadczenia. Łupy u niektórych NPC zostały zmienione.

- Dołączając do gildii złodziei otrzymuje się kurtkę  kieszonkowca.

- Od Goraxa da się ukraść klucz do spiżarni zamiast skarbca. Klucz do skarbca można zdobyć w inny sposób.

- Wytrychy występują tylko w otwartych już skrzyniach, jak i losowo można trafić z bandytów.

- Klucz do ostatnich drzwi Gomeza w Zamku jest do odszukania w Górniczej dolinie, gdyż pomieszczenie oferuje więcej korzyści.

- Pozyskiwanie trofeów
- Bosper może nauczyć swojego czeladnika pozyskiwanie skór gadów, kłów i zębów.

- Z książąt demonów, szkieletów-wojowników oraz harpii można zdobyć odpowiednio serce księcia demonów, kość przepełnioną magią oraz pióra.

- Wiele potworów pozostawia mniejszą ilość swoich trofeów, lecz są one więcej warte.

- Buster już prawidłowo daje doświadczenie za rogi cieniostwora.

- Z kąsaczy można pozyskać zęby.

- Tworzenie run
- Z 3 bryłek magicznej rudy oraz 5 bryłek żelaza można stworzyć pusty kamień runiczny. Jest to ważne, gdyż ograniczono ilość u handlarzy.

- Handel
- Zmieniono ceny przedmiotów. Część bardziej istotnych przedmiotów jest droższa/ znacznie droższa, lecz można na nie natrafić w świecie. Jest to wybór między pójściem na łatwiznę i kupieniem u handlarza, a bardziej szczegółową eksploracją świata.

- Handlarzy podzielono lepiej na kategorie oraz nie sprzedają ponad-przeciętnego ekwipunku na niższych rozdziałach.

- Lutero ma w swoim asortymencie wiele ciekawych rzeczy do kupienia, choć nie są one tanie.

- Księgi dodające premię do broni jednoręcznej i dwuręcznej dają teraz +2% zamiast 5%.

- Od Lutero można kupić księgi, które dodają +2% do umiejętności łuku oraz +2% do umiejętności kuszy.

- Od Lutero można nabyć nieograniczoną ilość razy „torbę niespodzianek” w której nigdy nie wiadomo co się znajduje. Od zwykłych przedmiotów, poprzez śmieci, rzeczy mało wartościowe, a czasem można trafić coś niezwykle dobrego. Torba ma na celu rodzaj hazardu, by ewentualnie pozbyć się nadmiaru złota. Z każdym rozdziałem można trafić inne przedmioty w torbie, jak i cena torby wzrasta (od 200 do 600 złota). Bardzo bym prosił grać uczciwie i nie wczytywać stanu z przed otwarcia torby - ma to być ryzyko zakupu.

- Zanim bohater wejdzie do Jarkendaru, na wyspie Khorinis w kilku miejscach może spotkać Lance’go, u którego można wymienić mikstury lecznicze na many, strzały na bełty i zakupić bryłki magicznej rudy za 1000 złota. Z wiadomych powodów po przekroczeniu portalu, Lance znika na dobre.

- Skórzany pancerz można kupić u Matteo i Orlana tylko w 1 rozdziale.

- Pomniejsze   
- Gdy bohater zostanie obalony przez NPC, ten zostawia mu broń i zabierza 10% złota (złoto znika, nie można go odzyskać). Ma to na celu zachęcić do dalszej gry po pokonaniu, a nie wczytanie ostatniego zapisu.

- Modlitwa przy kapliczce daje zawsze +5 punktów życia, aby gracz nie nadużywał jej do stania się szybko silniejszym.

- Vatras za stare kamienne tabliczki ofiaruje tylko mikstury leczenia lub many.

- Smoki nie regenerują już swojego życia. W zamian dostali jej większą pulę. Oprócz tego każdy smok ma towarzystwo.

- Usunięto zadanie wyprowadzenia Diego z GD z powodu możliwości nabicia zbyt dużej ilości doświadczenia z silniejszych potworów już w rozdziale 2.

- Za oddanie Szponu Beliera Saturasowi, bohater otrzymuje +3 punkty nauki.

- Bagienny smok znajduje się w dawnym Obozie bractwa.

- Runa teleportacyjna na przełęcz do GD,  przełęczy Khorinis i wieży demonów zostały usunięte.

- Teleport do tawerny Orlana można zdobyć już w 1 rozdziale.

- Lester udaje się do wieży Xardasa, co powoduje usłyszenie wcześniej niedostępnych kwestii dialogowych od obojga.

- W kilku miejscach pełzacze zostali zastąpieni pełzaczami-wojownikami.

- Każdej grupie bandytów przewodzi znana postać w Gothic I, która nie znalazła się w Gothic 2, lecz nie pełni żadnej innej funkcji prócz bycia bandytą.

- Wyuczenie Ognika u Riordiananie kosztuje 0 PN i 50 sztuk złota.

- Wulfgar daje premie +1 do broni jednoręcznej i dwuręcznej, gdy przyjdziemy do niego z rana.

- Zamieniono statystyki wilka ze ścierwojadem.

- Dopasowano poziom trudności i statystyki dla Franko, Estebana, Bloodwyna i Kruka, aby te postacie stanowiły wyzwanie.

- Przyjaznym NPC można wręczać miksturę pełni życia.

- Pan cienia Inubis oraz Archon stanowią dużo większe wyzwanie.

- Pomniejsze szkielety zostały usunięte lub zastąpione innymi nieumarłymi.

- Zamiast smoczych zębaczy w rozdziale III pojawiają się wargi dla lepszego balansu.

- Do wyboru jest 11 godzin snu zamiast 4.

- Runa teleportacyjna do Khorinis przenosi w okolice kuźni Harada.

- Została dodana dodatkowa kapliczka Innosa przy świątyni Adanosa w Khorinis.

- Rozdział VI: Dwór Irdorath jest prawdziwym testem dla prowadzonej postaci. Każda grupa potworów i komnata stanowi wyzwanie.

- Można odnaleźć ciało posłańca Baltrama oraz myśliwego Trokara.

- Ważni paladyni i rycerze noszą wersje bez nakrycia głowy.

- W kotlinie koło Groma jest tylko 1 Troll.

- Do kanionu w Jarkendarze towarzyszy tylko Matt. Jest bardziej wytrzymały, a ilość orków została zmniejszona.

- Jabłka nie dodają siły, a ciemne grzyby tylko 1 many zamiast 5.

- Gulasz Tekli dodaje zarówno+1 siły i +1 zręczności oraz regeneruje 200 życia.

- Zapłacenie Matteo za Grittę skutkuje lepszą nagrodą.

- Wilki Pepe oraz strzegące wejścia do GD są dorosłymi osobnikami zamiast młodymi.

- Pierścienie i amulety dodające many zaraz po założeniu zwiększają maksymalną jej ilość.

- Pierścień Morgana dodaje +1 do broni jednoręcznej i dwuręcznej. Oddanie go piratowi daję więcej doświadczenia.
- Z powodu większej liczby pancerzy do zdobycia, Eremicie można dać również te nowe.

- Gaan i Greg po rozmowie omijają topielce.

- Krwiopijcy przy farmie Bengara są umieszczeni nieco dalej, aby farmerzy ich nie atakowali.

- Krwiopijcy i szkielety-gobliny występują w mniejszych grupach.

- Oko Innosa daje +3 do odporności na broń oraz +5 na pozostałe odporności i ma odpowiedni opis o tym.

- Ze smoków można pozyskiwać po 10 smoczych łusek zamiast 12.

- Parcival uczy maga ognia oraz paladyna many do limitu 250.

- W rozdziale 4 w Górniczej dolinie można spotkać ducha Gomeza i rzucić mu wyzwanie.

- W rozdziale 3 w Khorinis można spotkać ducha Lotara  i pokazać mu dowód na istnienie smoków. Skutkuje to ukrytym dialogiem, którego nie wprowadzono w oryginalnej wersji.

- Leżące na ziemi mikstury, runy i zwoje prawidłowo wyświetlają swoje konkretne nazwy zamiast ogólnych.

- Mag Daron w zamian za złoto daje inne premie - głównie doświadczenie. Usunięto datki po 100 oraz 200 złota, pozostawiając 20 datków po 50 złota.

- Nie można już pójść z Laresem do kamiennego kręgu w lesie. Bohater musi to zrobić sam.

- Pasy dla gildyjnych pancerzy można kupić dopiero w rozdziale 2 u Orlana. Nie zapewniają już premii + 5 gdy posiadamy inny pancerz niż wskazany.

- Sagita, Vatras oraz korzystanie ze snu uzdrowią bohatera tylko raz dziennie.

- Stworzenie pancerza z płytek pełzaczy skutkuje otrzymaniem doświadczenia.

- Można odzyskać fragment ornamentu od Laresa już w rozdziale 2 zamiast 3.

- Ksiega „Boska moc gwiazd” daje 1 many.

- Nie można modlić się do Beliara poświęcając życie/manę w zamian za złoto. Kapliczka służy wyłącznie do ulepszenia Szponu.

- Dodano skromny losowy ekwipunek z jaszczuroludzi, orków-ożywieńców i szkieletów-magów.

- Szkielet-mag przywołuje dwóch szkieletów do pomocy zamiast jednego. Przywołane szkielety nie posiadają kości do zdobycia.

- Z powodu mniejszego asortymentu czarów u handlarzy w początkowej części gry, osłabiono członków gildii złodziei, aby bohater miał szanse ich pokonać. Niemniej nadal stanowią poważne wyzwanie.

- Zadanie „Sprawa Fernando” można ukończyć również, rozmawiając z nim w więzieniu.

- Zadania „Zioła dla Constantino” zostaje zakończone zaraz po dialogu z nim.

- Wykopane skarby dla kapitana Grega mają odpowiednią adnotacje, aby utrudnić ich przypadkowe sprzedanie.

- W rozdziale 6 orkowie atakują statek, gdy bohater wraca na niego po pokonaniu orkowego pułkownika.

- Członkowie rady w klasztorze mają przypisane proste rutyny zamiast siedzenia ciągle na tronie.   

- Limit załogi w rozdziale 5 został zniesiony i jest możliwe zabranie wszystkich zainteresowanych.

- Zasięg światła pochodni został zwiększony.

- Ciało Sengratha w rozdziale 4 zostało przeniesione w okolice przejścia przez orkową palisadę.

- Fester dołącza do drużyny podczas ataku na gniazdo polnych bestii.

- Xardas udaje się do słonecznego kręgu dopiero, gdy informuję nas o księdze Irdorath dla Pyrokara.

- Powalenie Corneliusa stanowi nieco większe wyzwanie.

- Diego za pomoc z Gerbrantem wręcza tylko 200 złota zamiast 500.

- Drobne
- Niewielkie zmiany w atrybutach NPC, ich ekwipunku i wyglądzie.

- Wiele ważnych NPC i handlarzy stoi dłużej przy swych stoiskach/ miejscach.

- Kolorowe kamienne tabliczki budowniczych potrzebne do przejścia Świątyni Addanosa są ponumerowane chronologicznie i mają bardziej precyzyjne opisy do ominięcia pułapek.

- Vatras daje inne nagrody przy zadaniu z wiadomością dla maga ognia.

- Topielce Krevo nie mają już ograniczonego zasięgu oddalenia się od swojego waypointa.

- Klucz do magazynu w GD można odnaleźć podczas eksploracji.

- Między wulkanem, a starą cytadelą w GD można zobaczyć ruiny dawnego mostu.

- Smocze skarby są w postaci różnych kosztowności zamiast mieszków.

- Kilka lokacji zostało lepiej oświetlonych.

- Można już otworzyć skrzynię Estebana.

- Esteban po śmierci posada tylko 4 czerwone tabliczki zamiast 5.

- W pobliżu Estebana znajduje się wisielec osoby, która próbowała go zabic.

- Kamienne tabliczki dostały opis otrzymywanego bonusu.

- Gra zaczyna się o godzinie 2:00 zamiast 8:00, aby po rozmowie z Xardasem i przeszukaniu wieży zaczynał się poranek zamiast południe.

- Jan i Feros nie mają ograniczonych funkcji rozmowy/nauki nawet po otwarciu bramy w zamku.

- Zastąpiono nazwę początkową gildii „Brak przyn.” „ Brak gildii”, aby nazwa w pełni mieściła się w oknie.

- Dialog z Saturasem po znalezieniu Szponu Beliara nie ściąga już broni z bohatera.

- Orik o zagrożeniu ze strony bagiennego smoka wspomina na końcu.

- Dialog Orika odnoście ekwipunku za Hosh-Paka nie znika po przyjęciu zlecenia.

- Orkowie nie polują już na cieniostwory.

- Wygląd stoisk na targowisku w Khorinis stanowią odzwierciedlenie w czym dany handlarz się specjalizuje.

- Na farmie Onara powstało niewielkie ogrodzenie.

- Kilka bardziej pustych miejsc dostało dodatkowe elementy otoczenia.

- W kilku miejscach można dostrzec na drzewach listy gończe z podobizną bohatera.

- Naprawiono błąd, który powodował, że NPC Grom nie trafiał w swe rutyny i stał przy pniu całą noc.

- Naprawiono błąd, w którym Gorn w rozdziale 3 nie posiadał przy sobie broni.

- Starzy przyjaciele bohatera z Gothic 1 posiadają bronie, którymi posługiwali się w kolonii karnej.

- Kilof posiada odpowiednią informację, że służy do kopania złóż oraz skarbów.

- Poprawiona dialog „płytki pancerza zębacza” na pełzacza.

- Salandril oraz Vino gdy przebywają w klasztorze, siedzą w ławkach w głównej hali.

- Ramirez dostał stosowną informacje przy dialogu, że nauka otwierania zamków kosztuje 10 PN.

- Buster jest nieśmiertelny od rozdziału 3, ze względu na ataki Poszukiwaczy.

- Szybki śledź kosztuje 70 sztuk złota zamiast 30.

- Brzytwiaki nie atakują kąsaczy.

- Podczas dialogu z Poszukiwaczami i korzystaniu z kapliczki beliara nie występuje już „czerwona” aura z powodu problemu niewidocznych wyborów dialogowych przy korzystaniu z DirectX 11.


Chętnie poznam waszą sugestię na temat zmian.

Premiera orientacyjna: jesień 2020r.

 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3344
Propsy2058
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Tak z ciekawości. Co waży tyle, że wielkość modyfikacji jest określona na około 2GB? To bardzo dużo jak na modyfikacje do Gothica, gdzie w przypadku takiej wagi chodzi w sumie albo o tekstury, albo o dubbing.

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6338
Propsy2875
ProfesjaTester
  • Moderator
  • online
  • Nilfgaard

Simon Said
Moderator

[G2NK] Gothic 2 Plus PL
#2 2020-07-25, 21:47(Ostatnia zmiana: 2020-07-27, 07:33)
Muszę przyznać, że obecna zapowiedź moda o wiele bardziej mi się podoba. Masz więcej konkretów, nie obiecujesz jakiś absurdów i zachęcasz do zagrania. Mod opiera się o Uniona czy Lego/Ikarus? Czy minibossowie to tylko zwiększone hp i atak czy coś więcej?
EDIT: Teraz to dopiero zauważyłem. Warunkiem posiadania tematu jest umieszczenia screenów, więc nie ma "w najbliższych dniach", tylko masz na to dwie doby. Czemu zawsze sobie utrudniacie życie? -.-
EDIT2: Brawo
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



xendix

xendix

Użytkownicy
posty475
Propsy90
ProfesjaTester
  • Użytkownicy

xendix

[G2NK] Gothic 2 Plus PL
#3 2020-07-26, 16:26(Ostatnia zmiana: 2020-07-26, 23:19)
Mnie zapowiedz moda się podoba, fajnie byłoby przejsc g2nk z innym podejsciem do rozgrywki.
Tylko brakuje screenow, bez nich temat poleci.

Edit:Screeny nawet okej, dobrze ze wykorzystujesz modele z l'hiver.
 

gweniasty

gweniasty

Użytkownicy
posty1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dla mnie bomba , podoba mi się samo założenie moda już,a co dopiero urozmaicenia wprowadzone w nim.
Brakuje mi tylko akrobatyki jako umiejętności do nauczenia się, w modach rozszerzających jest to fajny addon, gdy nie gramy pod zręczność. Mała rzecz a cieszy.
Generalnie na moda czekam z wypiekami na twarzy i mam nadzieję, że wyjdzie.
 

Dezer0w

Dezer0w

Użytkownicy
posty10
Propsy2
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Props za poświatę przy roślinach, widzę że nie wszyscy sobie zamykają głowę na nowości z innych gier - takich których nie sposób łatwo ukraść 1:1 - Skyrim.
Tworzenie pancerzy też jest dobrym pomysłem, zmusi do pobiegania po mapie. Jednakowoż czy zbroja rycerska nie będzie zbyt op w pierwszym rozdziale? Składniki do jej zdobycia są ez. Może by dodać do niej jakiś wymagany składnik, do znalezienia tylko w Jarkendarze/GD?
Łowczyni dająca dodatkową kaskę za i tak must have wybijanie mapy(O ile robimy strong postać) też jest dobrym pomysłem, pewnie będzie miała skórzany pancerz z woga, który wielbią gracze RP, lub też pancerz Ves z wieśka.
Reasumując ciekawe pomysły zawarte w modzie, wizualnie jest okej, propsuje i z pewnością ogram.
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty44
Propsy33
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Cytuj
Tak z ciekawości. Co waży tyle, że wielkość modyfikacji jest określona na około 2GB? To bardzo dużo jak na modyfikacje do Gothica, gdzie w przypadku takiej wagi chodzi w sumie albo o tekstury, albo o dubbing.
To orientacyjna wielkość. Na pewno będę pod koniec usuwał część niepotrzebnych plików, więc myślę, że w 1,5 GB się zmieszczę. Najwięcej zajmują tekstury o wysokiej rozdzielczości. 2048x2048 ważą 5-8MB na plik. Dodatkowo 250 MB na zeny. Plus inne pomniejsze tekstury, modele, trochę animacji i głosów, dzwięków.

Cytuj
Mod opiera się o Uniona czy Lego/Ikarus?
Nie. Wiem, że daje to wiele nowych możliwości, ale nie potrzebowałem, aż takich zmian.

Cytuj
Czy minibossowie to tylko zwiększone hp i atak czy coś więcej?
Zwiększone życie i obrażenia. Jasne, fajnie by było stworzyć bardziej zaawansowane mechaniki walki z takimi przeciwnikami, ale czy pasowałoby to do klimatu starego Gothica? Walka zawsze była dość toporna i prosta, ale mimo to miała w sobie to coś. Czemu to zmieniać? Mino-bossowie są "dodatkową" atrakcją, a zarazem większym wyzwaniem w znanej nam już formie.

Cytuj
Brakuje mi tylko akrobatyki jako umiejętności do nauczenia się, w modach rozszerzających jest to fajny addon, gdy nie gramy pod zręczność. Mała rzecz a cieszy.
Dobra sugestia, wcześniej sam nie wpadłem, aby to dodać. Mam nadzieje, że Buster nie zapomniał jak uczyć akrobatyki.

Cytuj
Tworzenie pancerzy też jest dobrym pomysłem, zmusi do pobiegania po mapie. Jednakowoż czy zbroja rycerska nie będzie zbyt op w pierwszym rozdziale? Składniki do jej zdobycia są ez. Może by dodać do niej jakiś wymagany składnik, do znalezienia tylko w Jarkendarze/GD?
Biała perła jest dużo rzadsza do znalezieniu niż w originale. Nie występuje w początkowych etapach gry, a bardziej w okolicach rozdziału 3. Ponadto cieniostwory w modyfikacji to srodzy przeciwnicy, podobnie jak wargi, których nie spotkamy pojedynczo. Silniejsze zaklęcia są do kupienia od późniejszych rozdziałów, a i na początku np. bryły lodu tez nie uświadczymy. Zdobycie odpowiednich skór powiedźmy na poziomie 15-20 jest bardzo bardzo trudne, co nie znaczy, że niemożliwe.

Cytuj
Łowczyni dająca dodatkową kaskę za i tak must have wybijanie mapy(O ile robimy strong postać) też jest dobrym pomysłem, pewnie będzie miała skórzany pancerz z woga, który wielbią gracze RP, lub też pancerz Ves z wieśka.

Nie są to zlecenia typu: zabij 10 losowych goblinów czy przynieś 15 kłów. Konkretne potwory/postacie spanują się w chwili wzięcia zadania. Każde zlecenia ma mały zalążek nieskomplikowanej historii. Dla przykładu w kilku miejscach pojawiły się trutnie, które zatruły kilku farmerów i trzeba się ich pozbyć lub bandyci, którzy porwali mieszkańca i uciekli na północ - trzeba ich znaleźć i pozbyć się ich.

Same nagrody nie są jakieś wybitnie dobre, ale jak ktoś nie miał szczęścia do konkretnych przedmiotów, to nawet łuk 40 obrażeń lub 5 wytrychów na początkowym etapie potrafią ucieszyć. Zawsze można wybrać kilka złotych monet w ostateczności.

Ogólny zamysł "łowczyni" jest taki, że przemierzyła Myrtanę wzdłuż i wszerz. Jest niezwykle doświadczoną wojowniczką i powoli myśli o emeryturze. Jej ekwipunek jednoznacznie świadczy o jej kunszcie.
 

Parzival

Parzival

Użytkownicy
CEO (Itharu Team)
posty82
Propsy24
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
  • CEO (Itharu Team)
Zdobycie odpowiednich skór powiedźmy na poziomie 15-20 jest bardzo bardzo trudne, co nie znaczy, że niemożliwe.

Powiedz to Returningowcom, co na 1 lvl 10 skór zdobędą  :lol:
 

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty88
Propsy37
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Bracyku, lepiej wyrzuć ten pomysł "niespodzianek" u Lutero. Gracze i tak będą spamować zaklęciem "(szybko) zapisz/wczytaj", a to nawet z SystemPackiem wcześniej czy później się wykrzaczy. W każdej grze, przy czymś kosztownym, oportunizm zawsze będzie motywem przewodnim.

Wystarczy, że jedno małe gówno zapisze źle po 15 takich razach przy torbach i będą problemy w późniejszych fazach gry, a ty będziesz miał raporty o tym, że "twój mod jest jednak ch***wy i ty też".

Lepiej już zastąpić to czymś w rodzaju: "są dobre torby i są kiepskie torby, ale żeby dostać te lepsze, najpierw musisz kupić te gorsze" ustawione w jakimś ciągu, czyli np. dobra torba, kiepska torba, gówno torba, ekstra torba, ultra żałosna torba, świetna torba itd.

Tzn. jeśli chcesz żeby gracz potencjalnie wysprzęglił się z hajsu w jakiś, mniej lub bardziej, kontrolowany sposób (przez ciebie, czyli twórcę moda), bez wpływu na powstawanie błędów przez ciągłe spamowanie F5/F9, bo chce dostać wypasionego ogra Kafara z Myrtany, a nie wybiedzonego ścierwojada Antosia z Khorinis.
 

lee27

lee27

Użytkownicy
posty84
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
powodzenia zagram jak wydasz
 

minecraftkoxik2008

minecraftkoxik2008

Użytkownicy
tak było
posty18
Propsy3
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • tak było
wyglada bardzo intrygujaco, to moze byc najlepszy mod rozszerzajacy podstawke jesli wszystko sie uda - za co trzymam kciuki :]
 

sc00r3

sc00r3

Użytkownicy
posty21
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
@lucki666 można jakieś informacje co do premiery prosić? Mam na myśli czy podana data, jest aktualna - czy może wyjdzie nieco później?
 

Dziqu

Dziqu

Użytkownicy
posty36
Propsy10
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Co to gdzie to? :D
 

Parzival

Parzival

Użytkownicy
CEO (Itharu Team)
posty82
Propsy24
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
  • CEO (Itharu Team)
Czekam na tego potężnego modzika :lol:
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty44
Propsy33
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@sc00r3 premiera jest aktualna. Myślę, że połowa lub koniec października.

@Dziqu jest to jedna z wykorzystanych wolnych przestrzeni w świecie. Znajduje się przy wybrzeżu nieopodal Khorinis. Wcześniej było tam tylko urwisko, a teraz pozostałość po posiadłości myśliwych.
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty44
Propsy33
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Modyfikacja jest na ostatniej prostej. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to do końca tygodnia prace powinny zostać zakończone.
 

sc00r3

sc00r3

Użytkownicy
posty21
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Modyfikacja jest na ostatniej prostej. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to do końca tygodnia prace powinny zostać zakończone.
Czekam z niecierpliwością, aż znowu spotkam tego starego pryka Xardasa w Khorinis :D
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty44
Propsy33
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Modyfikacja do podglądu i niebawem do pobrania w dziale: Ukończone modyfikacje.

Temat do zamknięcia.
 

Czarny_Judasz

Czarny_Judasz

Użytkownicy
posty9
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Bardzo dobry mod się zapowiada
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry