Gothic 2 - pozycja gracza na mapie? 241 4

O temacie

Autor Graveir

Zaczęty 13.02.2020 roku

Wyświetleń 241

Odpowiedzi 4

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1262
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Takie pytanie. Czy można w jakiś w miarę prosty sposób ustawić pozycję gracza na danej mapce lokacji? Konkretnie chodzi mi o szkic świątyni z G1. Patrząc po skrypcie innych map zauważyłem, że chyba funkcja "Doc_SetLevelCoords" odpowiada za pokazanie się znacznika postaci po otwarciu mapy. No i zrobiłem mały dopisek, przez co mój skrypt wygląda tak:
INSTANCE ItWrTemplemap(C_Item)
{
name = "Mapa";

mainflag = ITEM_KAT_DOCS;
flags = ITEM_MISSION;

value = 30;

visual = "ItWr_Map_01.3DS";
material = MAT_LEATHER;

scemeName = "MAP";
on_state[0] = UseTemplemap;

description = "Szkic świątyni";
TEXT[4] = NAME_Value; COUNT[4] = value;
};

FUNC VOID UseTemplemap()
{
if (Npc_IsPlayer(self))
{
B_SetPlayerMap(ItWrTemplemap);
};

var int nDocID;

nDocID = Doc_CreateMap ()   ; // DocManager
Doc_SetPages ( nDocID, 1 );
Doc_SetPage ( nDocID, 0, "Map_Temple.tga", 1 );  //  1 -> DO NOT SCALE
Doc_SetLevel ( nDocID, "OldWorld\ORCTEMPEL1.ZEN" ); // Positionsanzeige funzt nicht!
Doc_SetLevelCoords  (nDocID, -43000, 50000, 170000, -29000);
Doc_Show ( nDocID );
};
I o ile znacznik faktycznie się pojawił, to różnica w położeniu gracza jest dość znacząca. Poniżej zdjęcie pokazujące, gdzie jest wskaźnik, a gdzie faktycznie znajdowała się postać.
https://imgur.com/Q5iU1mk
Żółta kreska pokazuje miejsce, gdzie naprawdę stałem(przed pierwszą bramą), a wskaźnik pozycji był na schodach do 1 sali. Więc czy jest możliwość, żeby wskaźnik był tak dokładny jak w zwykłych mapach?
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3666
Propsy4812
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Moze sama mapa jest niedokladna?
 

Splash

Splash

Moderator
posty4047
Propsy3250
ProfesjaNierób
  • Moderator
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1262
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Próbowałem ogarnąć Blenderem według poradnika, ale raczej to zbyt problematyczne. Czy jest jakiś inny sposób na rozwiązanie problemu lub sprawdzenie, czy przykładowo tekstura jest za mała?
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1262
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry