[ZenGine] Union 11826 33

O temacie

Autor Siemekk

Zaczęty 4.06.2019 roku

Wyświetleń 11826

Odpowiedzi 33

Fabio

Fabio

The Modders
posty3276
Propsy2018
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
(...) duża część osób nie będzie go używała, ze względu na poziom trudności, który jest trudniejszy od ikarusa, bo to c++, (...)
Z drugiej strony, ludzi znających C++ jest znacznie więcej, niż znających to dziwactwo w którym są napisane skrypty Gothic. Być może ten cały Union będzie szansą na rozpoczęcie przygody z moddingiem dla wszystkich tych osób, które znały C++ ale, których dotychczas odstraszała forma oryginalnych skryptów.

To dziwactwo, na którym są napisane skrypty Gothic jest pochodną C, poza tym pisanie podstawowych skryptów jest tak banalne (chociażby przy tej ilości dostepnych tutoriali), że osoby, które znają C++ powinni BEZ PROBLEMU sobie poradzić.

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty640
Propsy218
Profesjabrak
  • Użytkownicy
SystemPack powstawał na tej samej zasadzie co Union. I o dziwo SystemPack jest legitny, natomiast Union zły :F
 
while (!success) try{...}

Elgcahlxukuth

Elgcahlxukuth

Użytkownicy
posty47
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
To dziwactwo, na którym są napisane skrypty Gothic jest pochodną C, poza tym pisanie podstawowych skryptów jest tak banalne (chociażby przy tej ilości dostepnych tutoriali), że osoby, które znają C++ powinni BEZ PROBLEMU sobie poradzić.
Jasne że sobie poradzą z samą składnią skryptów, ale wydaje mi się, że struktura tych danych i sposób w jaki się tam wprowadza zmiany to jest coś zupełnie mniej przyjemnego, niż praca ze zwykłym kodem źródłowym przeciętnego projektu pisanego obiektowo w języku C++. Ktoś ko jest przyzwyczajony do programowania we współcześnie tworzonych projektach w dowolnym obiektowym języku, może mieć dużą niechęć do zabawy w tych skryptach - to trochę jak przesiąść się z gry typu Wiedźmin 3 na Gothic 1 - z początku będzie razić, że wszystko jest kanciaste i brzydkie i niefunkcjonane itd.

Nie wnikałem w tego Uniona, ale czy przypadkiem nie jest tak, że on udostępnia względnie wygodne API, w którym można pisać efektywniej, niż w w przypadku skryptów?
 

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
posty336
Propsy110
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
(...) duża część osób nie będzie go używała, ze względu na poziom trudności, który jest trudniejszy od ikarusa, bo to c++, (...)
Z drugiej strony, ludzi znających C++ jest znacznie więcej, niż znających to dziwactwo w którym są napisane skrypty Gothic. Być może ten cały Union będzie szansą na rozpoczęcie przygody z moddingiem dla wszystkich tych osób, które znały C++ ale, których dotychczas odstraszała forma oryginalnych skryptów.

Co do WoG,
z tego co gdzieśtam słyszałem, to Union powstał w taki sposób, że w praktyce zdeassemblowano oryginalną grę, i użyto tak powstałego kodu jako bazy do Union. Dlatego właśnie jest to totalnie nielegalne. W krajach innych niż Polska czy Rosja ludzie po prostu mają inne podejście do praw autorskich i utożsamiają je z szacunkiem do twórców gry. Myślę że, stąd właśnie wynika odcinanie się WoG od Uniona, a nie z poczucia rywalizacji i konkurencji względem LeGo itp. Wielu z WoG'owch wyjadaczy prywatnie pracuje w branży IT jako programiści, to też trochę wpływa na ich postrzeganie zagadnienia praw autorskich software'u.

A co do tego, że ludzi znających c++ jest więcej, to fakt, jednakże większość modderów jest amatorami.


W tym przypadku deassembleracja orginalnej gry nie łamie praw. LeGo także posiada adresy zdessamblerowane i nikt się o to nie rzuca. Union na wogu nie jest zakazany, tylko po prostu jeden mod @Siemekk 'a się na nim pojawił i był to port g1 na silnik g2. No i rzucili się za to, bo nie było żadnego sprawdzania, czy posiada się orginał g1.
(...) duża część osób nie będzie go używała, ze względu na poziom trudności, który jest trudniejszy od ikarusa, bo to c++, (...)
Z drugiej strony, ludzi znających C++ jest znacznie więcej, niż znających to dziwactwo w którym są napisane skrypty Gothic. Być może ten cały Union będzie szansą na rozpoczęcie przygody z moddingiem dla wszystkich tych osób, które znały C++ ale, których dotychczas odstraszała forma oryginalnych skryptów.

To dziwactwo, na którym są napisane skrypty Gothic jest pochodną C, poza tym pisanie podstawowych skryptów jest tak banalne (chociażby przy tej ilości dostepnych tutoriali), że osoby, które znają C++ powinni BEZ PROBLEMU sobie poradzić.

A co do skryptów, to nie powiedziałbym, że jest to pochodna C. Autorzy po prostu zrobili taką składnię, jak im się podoba. W bardzo wielu aspektach się bardzo różni. Można rzec, iż składnia jest trochę podobna do C i C++, jednakże jest to coś innego.
Autorzy zrobili takie skrypty, jakie im najbardziej odpowiadały. Są klasy, ale są one użyteczne głównie w silniku. Tak samo metody w klasach to takie jakby pointery i są użyteczne także tylko w silniku. Do funkcji i zmiennych/stałych są prefixy, czego nie ma w C. Także nie ma tak na prawdę typowych wskaźników. Nie można od razu przypisywać wartości do zmiennych i przechodzą różne inne rzeczy, które nie znajdują się w tych językach.  Tak samo daedalus nie ma wiele rzeczy z tych języków.
A ogólnie, to jak można nazwać język skryptowy pochodną C?  :lol2:
Może być jedynie stylizowany, chociaż różnic jest bardzo wiele i sam język rządzi się zupełnie innymi prawami.
 
while(false) do();

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty640
Propsy218
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Obawiam się, że daedalus nie był stylizowany, tylko sterylizowany.
 
while (!success) try{...}

siewka181

siewka181

Użytkownicy
PomiotBeliara
posty411
Propsy68
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • PomiotBeliara
ciagle blad ze nie moze polaczyc sie z serwerem
 
JAK NAZYWA SIĘ CHOROBA NA KTÓRĄ CIERPIĄ WYZNAWCY ADANOSA ?
WADA NOSA :d
Motyw do Google Chrome by ja: https://www.mychrometheme.com/t/94h6ywsfrpdltksaofn965n3e
http://z0r.de/L/z0r-de_4014.swf

piootrek86

piootrek86

Użytkownicy
Fanatyk Gothica
posty89
Propsy13
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Fanatyk Gothica
Pobrałem "Resource Manager'a" ale nie łączy się z serverem...jakieś rady?
 
Mam pomysł na moda ale nie mam chęci i zdolności :D

Riv

Riv

Użytkownicy
posty85
Propsy27
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Pobrałem "Resource Manager'a" ale nie łączy się z serverem...jakieś rady?

Pobierasz najnowszą wersję stąd https://worldofplayers.ru/threads/41415/ ?
 

piootrek86

piootrek86

Użytkownicy
Fanatyk Gothica
posty89
Propsy13
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Fanatyk Gothica
Pobrałem "Resource Manager'a" ale nie łączy się z serverem...jakieś rady?

Pobierasz najnowszą wersję stąd https://worldofplayers.ru/threads/41415/ ?

Tak, próbowałem obydwa nawet ale nic nie działo.
 
Mam pomysł na moda ale nie mam chęci i zdolności :D

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty62
Propsy17
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Dobra, mam porządną przerwę od wszystkiego więc pora na Uniona, żeby porobić te pluginy co chciałem (czy jeden masowy, dopasowany do moda [wliczając w to ten o usuwaniu przedmiotów z ekwipunku przy punktach wytwarzania]). Żeby jednak nie zjebać od pierwszego kontaktu, potrzebuję wyklarowanej sytuacji w paru podstawowych kwestiach merytorycznych. Oczywiście wiadomo, że muszę poczytać sobie na temat programowania w C++, klas i zrobić tutoriale z Resource Managera, ale mi chodzi jedynie o całościową koncepcję i całkowity pakiet instalacyjny. Mam jeszcze zamiar ogarnąć kod źródłowy wtyczki "Quickloot", aby zobaczyć czyjąś strukturę kodu dla Uniona.

A. Zadaniem Uniona (czy jego części AST) i stworzonego pluginu będzie "nadpisanie" elementów (bajtów?) Gothicowego silnika "w pamięci", w celu osiągnięcia efektów, których nie ogarnie się za pomocą samego Daedalusa?
C. Za pomocą funkcji (wewnętrznych i zewnętrznych) zawartych w jego pakiecie?
D. A wszystko w roboczym środowisku programistycznym C++? Czy dobrze kombinuję?

***

Do stworzenia wtyczki potrzeba:

A. Środowiska programistycznego Visual Studio (w wersji co najmniej 2012).
B. .NET Framework co najmniej w wersji 4.7.2.
C. Visual C++ 2010.

Tutaj trzy pytania:

A. Czy może być bezpłatne Visual Studio 2019 "IDE Community" z tego linku? Potrzebuje pobrać jakieś 8 GB danych, co jest całkiem chyba dużo, ale inne wersje mają porozbijane pakiety czy coś, więc chciałbym wiedzieć czy to w zupełności wystarczy?
B. Ten .NET Framework to wystarczy jak jest zainstalowany w systemie za pomocą Windowsowych aktualizacji, czy trzeba jakąś roboczą wersję "offline/standalone"? Bo wychodzi na to, że w moim systemie jest v4.8 dzięki aktualizacjom.
C. Czy chodzi o pakiet Visual C++ Redistributable 2010, jak np. z tego linku, czy znów trzeba roboczą wersję "offline/standalone"? Bo wychodzi na to, że w moim systemie jest wersja v10.0.40219, obie 32/64 bity.

Dzięki z góry!
 

Splash

Splash

Moderator
posty4097
Propsy3299
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
A. Czy może być bezpłatne Visual Studio 2019 "IDE Community" z tego linku?
Musisz mieć po prostu kompilator v100. Możesz nawet skompilować na nowszej wersji, ale nie gwarantuje to poprawnego działania pluginu.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...

kremuwkarz

kremuwkarz

Użytkownicy
posty52
Propsy5
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
niech ktos zuploaduje uniona bo sciaganie plikow z WOG ru padlo na kilka tygodni.
 

N1kX

N1kX

Użytkownicy
posty49
Propsy7
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
  • online
Chcesz zaktualizować temat i opis? Cóż, jak również opis dostępnych wtyczek, które ładnie uzupełniają grę?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3276
Propsy2018
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Przydałoby się, trochę nieaktualne.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry