No więc zacznę od tego, że to całe C_NPC wyjaśnił mi mEatrikZ
C_NPC... Co to do licha jest ?
Fachowa odpowiedź -
mEatrikZ 19:59:00
"Zajebiście przydatna Funkcja"
****************************************
Dobra, no więc już wiemy co to jest. Teraz czas na wyjaśnienie używania. Przykładowo, npc ma w ekwipunku pancerz, a my mu go chcemy założyć, gadając z innym gościem. Niewykonalne? Jak to nie!
załóżmy, ze zbroja nazywa się "ITAR_MIL_L", a npc : "ORG_71830_Meat"
bierzemy dialog jakiegokolwiek gościa i wstawiamy coś takiego :
var C_NPC wacek; wacek = Hlp_GetNpc(ORG_71830_Meat);
AI_EquipArmor (wacek,ITAR_MIL_L);
i tyle!
Ale należy wspomnieć, że
var C_NPC wacek; wacek = Hlp_GetNpc(ORG_71830_Meat);
wstawiamy na początek dialogu.
Pokażę na przykładzie dialogu z Hagenem:
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Info Hallo
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
INSTANCE DIA_Lord_Hagen_Hallo (C_INFO)
{
npc = PAL_200_Hagen;
nr = 2;
condition = DIA_Lord_Hagen_Hallo_Condition;
information = DIA_Lord_Hagen_Hallo_Info;
important = TRUE;
permanent = FALSE;
};
func int DIA_Lord_Hagen_Hallo_Condition ()
{
if (hero.guild != GIL_NONE)
&& (self.aivar[AIV_TalkedToPlayer] == FALSE)
&& (Kapitel < 3)
{
return TRUE;
};
};
func void DIA_Lord_Hagen_Hallo_Info ()
{
var C_NPC wacek; wacek = Hlp_GetNpc(ORG_71830_Meat);
AI_Output (self, other, "DIA_Lord_Hagen_Hallo_04_00"); //Słyszałem już o tobie.
if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_Lothar_EyeInnos))
|| (Andre_EyeInnos == TRUE)
{
AI_Output (self ,other, "DIA_Lord_Hagen_Add_04_03"); //Lothar doniósł mi, że chciałeś ze mną rozmawiać.
AI_Output (self, other, "DIA_Lord_Hagen_Hallo_04_01"); //Jesteś tym obcym, który domaga się Oka Innosa.
};
AI_Output (self, other, "DIA_Lord_Hagen_Hallo_04_02"); //Jestem Lord Hagen.
AI_Output (self, other, "DIA_Lord_Hagen_Hallo_04_03"); //Królewski paladyn, wojownik w służbie Innosa i namiestnik Khorinis.
AI_Output (self, other, "DIA_Lord_Hagen_Hallo_04_04"); //Jestem zajętym człowiekiem, więc nie marnuj mojego czasu. Mów od razu, co cię tu sprowadza.
AI_EquipArmor (wacek,ITAR_MIL_L);
};
Tym sposobem można zrobić dosłownie wszystko u kogoś, nawet z nim nie gadając! (np. zmienić rutynę, gildie, założyć hełm, itp.)
Właśnie nauczyłeś się bardzo przydatnej funkcji!
Tutorial można kopiować ile wlezie, a nawet jeszcze więcej, ale miłe słowo o autorze
@down - a może
to mEatrikZ nazwał to funkcją