Dostosowanie gry dla niewidomych 30779 90

O temacie

Autor Gushasad

Zaczęty 25.03.2016 roku

Wyświetleń 30779

Odpowiedzi 90

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Jestes fanem gothicow, to w takim razie jak grales wczesniej skoro jestes niewidomy?
I jakim cudem piszesz na forum? Wytlumacz mi to koles.
Skończ kurwa z tym wyszydzaniem niepełnosprawnego. Takie osoby mają specjalny system komputerowy i przeglądarkowy do czytania i pisania w internecie (podobnie jak osoby które mogą tylko ruszać głową, albo całkowicie sparaliżowane - wtedy tylko oczami). A jak myślisz rozmawia przez internet Stephen Hawking? Co za kurwa kpina, gdzie jest moderator?

Cóż, dodam od siebie, że to jest osoba, którą wybraliście na moderatora Waszego działu :)
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



lirin

lirin

Użytkownicy
posty8
Propsy10
ProfesjaAktor głosowy
  • Użytkownicy
Nie wchodzi, popraw, bo nasz ochany wyszydzacz powie, iż to fake. :D

Nie rób szydery i bez ironii. Mnie to tam na prawdę mało interesuje co kto uważa. Nie widzę i mi z tym wyjątkowo dobrze. :P
Zastanawiam się, czemu link nie działa skoro wkleiłem cały.
 
Administrator, sound designer and voice director
Undead-assault team

Gushasad

Gushasad

Użytkownicy
posty46
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Noo w sumie masz racje.
Ale co z tym modem? SPrubuuje się ktoś podjąć?
 

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W imieniu społeczności forum chciałem przeprosić za zachowanie kolegi Maca. Sam mam w rodzinie osobę niewidomą i też nie obce mi są realia życia takiej osoby. To co tu się stało, i te wszystkie głupawe teksty to jednorazowy wyskok. Bardzo cieszymy się z Waszej obecności, i jestem pewien że wspólnymi forumowymi siłami uda się znaleźć jakieś ułatwienia.

Nie wchodzi, popraw, bo nasz ochany wyszydzacz powie, iż to fake. :D
Poprawiłem za kolegę, był to błąd kodu forum.

Cóż, dodam od siebie, że to jest osoba, którą wybraliście na moderatora Waszego działu :)
Miej pretensję do tych, którzy to zrobili. Kiedy to się stało ja nie wchodziłem już na to forum od dwóch lat i nie miałem NIC wspólnego z przyznawaniem moderacji działów. Ktokolwiek to zrobił niech się bije w pierś, ale nie używaj żadnego 'was' bo prawie nikt z teamu nie wchodzi nawet na to forum

Gushasad

Gushasad

Użytkownicy
posty46
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy

Gushasad

Mam prośbę
#24 2016-03-25, 15:03(Ostatnia zmiana: 2016-03-25, 15:05)
@Dark,
Nie, to nie chodzi o to, poprostu śmieszy mnie zachowanie kilku indywidualistów.
 

lirin

lirin

Użytkownicy
posty8
Propsy10
ProfesjaAktor głosowy
  • Użytkownicy
Dzięki za poprawkę. Myślałem, że kod łyka dłuższe linki. :)
 
Administrator, sound designer and voice director
Undead-assault team

Gushasad

Gushasad

Użytkownicy
posty46
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
CO do Gothica, jakby tak zdeassemblować grę?
Visual Basic 6, w którym Gothic jest pisany, jest językiem interpretowanym, więc Reverse Engineering PL: Inżynieria wsteczna powinna być możliwa
 

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty454
Propsy257
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Cytuj
  Cytat: Simen w Dzisiaj o 14:52

Cóż, dodam od siebie, że to jest osoba, którą wybraliście na moderatora Waszego działu :)

Miej pretensję do tych, którzy to zrobili. Kiedy to się stało ja nie wchodziłem już na to forum od dwóch lat i nie miałem NIC wspólnego z przyznawaniem moderacji działów. Ktokolwiek to zrobił niech się bije w pierś, ale nie używaj żadnego 'was' bo prawie nikt z teamu nie wchodzi nawet na to forum

Ja odpowiadam za tę nominację i wcale się nie wstydzę tej decyzji, bo obowiązki moderatora działu wypełniał on należycie i sumiennie stosując się starannie do moich instrukcji. Ludzie, którzy teraz podważają reputację teamu na podstawie jego obecnego zachowania powinni raczej sami uderzyć się w pierś wspominając co robili gdy on pracował.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Niestety Gothic jest napisany w C++, nie Visual Basic. A do tego żaden z nich nie jest interpretowany - oba są kompilowane (mam doświadczenie w obu, w pierwszym programuję zawodowo).
Reverse engineering silnka Gothica jest bardzo zaawansowanym zajęciem - używamy do tego disassemblera IDA Pro. Kod można wstrzykiwać / podmieniać korzystając z zewnętrznych narzędzi (jak G2EXT), podmiany jednej z bibliotek DLL lub wykorzystywania exploita w systemie skryptów pozwalającego na dostęp do pamięci procesu.
Obawiam się że nikt takiej modyfikacji nie stworzy - w polskiej społeczności aktywnych modderów nie ma nikogo o odpowiednich kompetencjach. Dawniej zapewne byłoby to realne przy kooperacji mojej i DemonicalMonka, a jeszcze wiele lat wcześniej - Orcwarriora. Obecnie jest jeszcze kilka odpowiednich osób w społeczności niemieckiej.

Podstawowym problemem jest to że nie ma żadnego sposobu na pozyskanie źródeł gry. Jedynie kodu w assemblerze i ewentualnie generowanego na jego podstawie pseudokodu lub częściowo ręcznie odtwarzanych nagłówków klas.
Gdyby znalazło się grono chętnych programistów C++ być może dałoby się zorganizować niepubliczny wgląd w część źródeł, chociaż na pewno nie ich udostępnienie przez sieć. Umowy NDA i prawa własności tego kodu wciąż obowiązują.

@lirin - to o czym piszesz jest bardzo ciekawe. Jesteśmy społecznością nie tylko modderów - w dużej części niezależnych deweloperów na różnym stopniu zaawansowania i postępu w projektach. Ja sam jestem w tej drugiej grupie i tak jak pisałem ten temat uświadomił mi że tkwi w nim znaczny potencjał - być może w wielu przypadkach projektowanie interfejsów biorąc pod uwagę wygodę obsługi dla niewidomych może także sprawiać że będą w jakiś sposób przyjaźniejsze dla osób widzących. W przypadku gier zgaduję że można w ten sposób osiągać znacznie pełniejsze wrażenia związane z pogrążaniem się w wirtualnym świecie.
Mógłbyś udostępnić tweeta w którym jest link do tego wątku?

Gushasad

Gushasad

Użytkownicy
posty46
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Wstrzykiwać/podmieniać kod? Wystarczy, a co z moim pomysłęm z zewnętrzną aplikacją? Tak właśie można jeszcze grać w Pokemon CRystal.

Post połączony: 2016-03-25, 15:43
A czego pottrzebujesz @avallachu w tej kooperacji?
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Zeby wyjasnic wszystko, to myslalem na poczatku ze to jakas prowokacja zwlaszcza po poscie gothera, a nawet nie wiedzialem ze sa programy ktore pozwalaja pisac na komputerze i czytac.
A sam nawet nie pokonalbym potwora w gothicu zamknietymi oczami. Wiec brak wiedzy i zle odczytane intencje byly przyczyna. Wiec przepraszam za moj blad i zachowanie.

Zreszta niech ktos pierwszy rzuci kamien kto sie nigdy nie pomylil nigdy w zyciu. (Dobra, teraz mozecie obrzucac mnie blotem)
 

Gushasad

Gushasad

Użytkownicy
posty46
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Jasne, rozumiem ciebie. Nie mam ci nic za złe, ja też nie zrozumiałęm twojej wypowiedzi do końca.
Najfajniej bije się orkó i gobliny, bo okrążają.
 


Gushasad

Gushasad

Użytkownicy
posty46
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Jasne, rozumiem.
Ja nawet mam zamiar przepisać Gothica od początku, ale moje umiejętności programistyczne są mniejwięcej na takim poziomie, jak moja walka w Gothicu. BTW, dodałem ciebie na GG. :D

Post połączony: 2016-03-25, 16:09
ALe i tak straszna szkoda, że nikt się tego nie podejmie. Moim zdaniem, pwoinniśmy spróbowaćPS: Wszyscy twierdzą, że się czegoś nie da zrobić, robi to ten, który o tym stwierdzeniu ni
 

lirin

lirin

Użytkownicy
posty8
Propsy10
ProfesjaAktor głosowy
  • Użytkownicy

lirin

Mam prośbę
#34 2016-03-25, 16:48(Ostatnia zmiana: 2016-03-25, 16:54)
Jasne, rozumiem.
Ja nawet mam zamiar przepisać Gothica od początku, ale moje umiejętności programistyczne są mniejwięcej na takim poziomie, jak moja walka w Gothicu. BTW, dodałem ciebie na GG. :D

Post połączony: 2016-03-25, 16:09
ALe i tak straszna szkoda, że nikt się tego nie podejmie. Moim zdaniem, pwoinniśmy spróbowaćPS: Wszyscy twierdzą, że się czegoś nie da zrobić, robi to ten, który o tym stwierdzeniu ni


Na prawdę? przepiszesz Gothica w pojedynkę dodatkowo na ślepo nie widząc designu map etc? no nie chce ostudzać twoich zamiarów ale powiem tylko tyle: Jakem ślepy tak chce to zobaczyć! jak ci się powiedzie to obiecuje, że odtworzę 1 do 1 jakiś obraz Picassa. :)

A, co do drugiej części posta. Myślę, że wstrzymałbym się przed tego typu stwierdzeniami. Wiem, że często dotrzeć do developerów jest ciężko, że mają w dupie to i tamto ale zauważ, że taki mod to nie w kij dmuchał i potrzebna jest na prawdę nie złą wiedza, umiejętności no i ogrom czasu. Mówię to mimo, że sam nie koduję ale siedzę w developingu na tyle długo, że wiem z czym to się je.

Kilka osób wyjaśniło tu bardzo klarownie mechanizmy więc dla mnie jest to jasne. Jeśli ktoś zechce się tego podjąć będzie fantastycznie, świetnie etc aczkolwiek sądzę, że takie śmiałe posty nie pasują. Jeśli się mylę, poprawcie mnie! :)

Autor tego tematu zatweetował więc o Tweeta lepiej pytać jego. :)

PS. Gdyby był potrzebny sound design, voice acting chętnie podejmę współpracę o ile czas i inne projekty na to pozwolą.

No to tego...
Peace out!
 
Administrator, sound designer and voice director
Undead-assault team

Gushasad

Gushasad

Użytkownicy
posty46
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
No nie, mapki mi powie ktoś, jak wyglądają. :D
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Kiedyś zastanawiałem się nad portowaniem Gothica na inny silnik. Wtedy implementacja mechanizmów wspierających rozgrywkę dla osób z niepełnosprawnościami byłaby jak najbardziej możliwa.
Portowanie nie ma żadnego związku z pracą z assetami takimi jak mapy, modele czy grafiki. To sprawa czysto programistyczna - napisanie nowego kodu, który będzie działał z oryginalnymi zasobami.

Jest to jednak projekt na co najmniej wiele miesięcy nawet dla dobrego zespołu programistów. Koszt poszedłby w setki tysięcy.

Dość proste byłoby przeportowanie Gothica na silnik tekstowy - taki gdzie są tylko i wyłącznie dialogi, a między lokacjami "chodzisz" wybierając je z listy. Taki projekt oceniłbym na kilka tygodni pracy na pełen etat. Do zrobienia w budżecie powiedzmy 10k zł.

Gushasad

Gushasad

Użytkownicy
posty46
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
A po co budżet? Przecież to niewymaga żadnych bibliotek EDc EDC
 


Gushasad

Gushasad

Użytkownicy
posty46
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
A no tak. No to wątek można zamknąć już. Pozostaje jeszcze zrobienia MUD'a w uniwersum Gothica, ale jak będzie jakaś beta twojej gry, jestem chętny do testó
 


0 użytkowników i 3 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry