Produkcja modów do Gothica 8568 22

O temacie

Autor siewka181

Zaczęty 30.05.2015 roku

Wyświetleń 8568

Odpowiedzi 22

siewka181

siewka181

Użytkownicy
PomiotBeliara
posty411
Propsy68
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • PomiotBeliara
Witajcie nie wiem czy dobrze z działem trafiłem jeżeli nie to proszę o umieszczenie we właściwym.
Dobra ale o co chodzi ?
Chciałbym się dowiedzieć od czego trzeba by zacząć jeżeli chciałbym sam zrobić mod do gothica nie mówię tu o extra produkcji ale wiadomo coś początkowego.
Skrypty jakie języki musze poznac ? coś jeszcze do tych języków?
Co ze światem itp ?

Co chciałbym uzyskać ?
Jako pierwszy mod po prostu chciałbym zrobić małą,naprawdę małą miejscówkę jakąś rutynę,quest wiadomo takie podstawy aby po woli robić lepsze rzeczy.
Nie wiem czy to się liczy ale mniej wiecej łatwiej będzie o tyle że robiłem coś takiego:


Także wiem o co chodzi ze zmiennymi,warunkami po prostu wiem mniej wiecej co za co odpowiada także to w jakiś sposób ułatwia sprawę.
Coś tam w spacerze kombinowałem ale to nie jest wiadomo nic takiego ale się odnajdę.
Blender coś w tym stylu do produkcji mapy ?

ps.ewetualne koszta pieniężne mogą zostać poniesione jeżeli chodzi o ewentualne dokształcenie się mojej osoby.
 
JAK NAZYWA SIĘ CHOROBA NA KTÓRĄ CIERPIĄ WYZNAWCY ADANOSA ?
WADA NOSA :d
Motyw do Google Chrome by ja: https://www.mychrometheme.com/t/94h6ywsfrpdltksaofn965n3e
http://z0r.de/L/z0r-de_4014.swf

Fareus

Fareus

Labirynt
posty428
Propsy646
Profesjabrak
  • Labirynt
Tu masz całą serię z podstawą skryptowania:
https://www.youtube.com/watch?v=9FdM9MHCneQ

Jeśli chodzi o mapy to tutaj masz kurs Gothic blendera:
https://www.youtube.com/watch?v=uNJbReRub5g


Tyle jeśli chodzi o jakieś podstawy.
 
Jebać homo i lewaków, bóg, honor, ojczyzna ~ Jezus Chrystus 27r. n.e. Jerozolima, marsz antyrzymski

siewka181

siewka181

Użytkownicy
PomiotBeliara
posty411
Propsy68
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • PomiotBeliara
Tu masz całą serię z podstawą skryptowania:
https://www.youtube.com/watch?v=9FdM9MHCneQ

Jeśli chodzi o mapy to tutaj masz kurs Gothic blendera:
https://www.youtube.com/watch?v=uNJbReRub5g


Tyle jeśli chodzi o jakieś podstawy.
szkoda że takie to antyczne 2k9
A jakieś kursy online ?
Nie wiem czy na coś to się przyda ale umiem troche operować w FreeBSD,Mysql,python
 
JAK NAZYWA SIĘ CHOROBA NA KTÓRĄ CIERPIĄ WYZNAWCY ADANOSA ?
WADA NOSA :d
Motyw do Google Chrome by ja: https://www.mychrometheme.com/t/94h6ywsfrpdltksaofn965n3e
http://z0r.de/L/z0r-de_4014.swf

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Skrypty pisze się w stworzonym do tego celu języku Daedalus. Jest on podobny do bardzo uproszczonego C. Skrypty są kompilowane przez grę - wystarczy odpalić ją z odpowiednim przełącznikiem (na przykład przez GothicStarterMod).

Mapy tworzy się na dwóch "poziomach":
 - podłoże, budynki, większe struktury tworzysz w zewnętrznym edytorze grafiki 3d (na przykład Blender)
 - mniejsze, powtarzalne oraz interaktywne obiekty musisz ustawić w edytorze świata Gothica, nazwanym Spacer

Jeśli chcesz zrobić coś od zera, najpierw będziesz musiał wymodelować w Blenderze świat, oteksturować go w Blenderze lub Spacerze, skompilować w Spacerze światło, ustawić startpointa, waypointy i inne takie bzdury. Potem przyjdzie czas na pisanie skryptów. Niestety składnia rutyn jest jak dla mnie dość irytująca, ale wzorując się na gotowych da się dość łatwo skleić własne.

Nie wiem czy na coś to się przyda ale umiem troche operować w FreeBSD,Mysql,python
Co FreeBSD ma do języków programowania? :lol2:

Fareus

Fareus

Labirynt
posty428
Propsy646
Profesjabrak
  • Labirynt
Jeśli chodzi o tekstury to w tym poradniku masz mniej więcej. No a jeśli chodzi o budynki to trzeba na własną rękę szukać, w internecie nie brakuje filmików o modelowaniu w blenderze, tu jest kurs po polsku: http://polskikursblendera.pl/
 
Jebać homo i lewaków, bóg, honor, ojczyzna ~ Jezus Chrystus 27r. n.e. Jerozolima, marsz antyrzymski

siewka181

siewka181

Użytkownicy
PomiotBeliara
posty411
Propsy68
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • PomiotBeliara
Jeśli chodzi o tekstury to w tym poradniku masz mniej więcej. No a jeśli chodzi o budynki to trzeba na własną rękę szukać, w internecie nie brakuje filmików o modelowaniu w blenderze, mu jest kurs po polsku: http://polskikursblendera.pl/
Dzięki na pewno skorzystam :p

Skrypty pisze się w stworzonym do tego celu języku Daedalus. Jest on podobny do bardzo uproszczonego C. Skrypty są kompilowane przez grę - wystarczy odpalić ją z odpowiednim przełącznikiem (na przykład przez GothicStarterMod).

Mapy tworzy się na dwóch "poziomach":
 - podłoże, budynki, większe struktury tworzysz w zewnętrznym edytorze grafiki 3d (na przykład Blender)
 - mniejsze, powtarzalne oraz interaktywne obiekty musisz ustawić w edytorze świata Gothica, nazwanym Spacer

Jeśli chcesz zrobić coś od zera, najpierw będziesz musiał wymodelować w Blenderze świat, oteksturować go w Blenderze lub Spacerze, skompilować w Spacerze światło, ustawić startpointa, waypointy i inne takie bzdury. Potem przyjdzie czas na pisanie skryptów. Niestety składnia rutyn jest jak dla mnie dość irytująca, ale wzorując się na gotowych da się dość łatwo skleić własne.

Nie wiem czy na coś to się przyda ale umiem troche operować w FreeBSD,Mysql,python
Co FreeBSD ma do języków programowania? :lol2:
No w sumie nie wiem tylko tyle że robiłem serwery do gry metin2 :P client side and serwer side.
Ja planuję zacząć od skryptowania na gotowym świecie a potem dokształcić się w robieniu własnego jak już ''liznę'' języków programowania to komplikowanie itp będzie już przyjaźniejsze niż uczyć się od dupy strony :D ale czy moja filozowia jest dobra tego nie wiem :P.
czyli to są
c,c++,c#,lua ? i tych musze sie nauczyć aby skimin Gothica
 
JAK NAZYWA SIĘ CHOROBA NA KTÓRĄ CIERPIĄ WYZNAWCY ADANOSA ?
WADA NOSA :d
Motyw do Google Chrome by ja: https://www.mychrometheme.com/t/94h6ywsfrpdltksaofn965n3e
http://z0r.de/L/z0r-de_4014.swf


Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Ewentualnie jak masz czas to pierdol gothic, bierz się za C# i Unity,
Polecam Wiecznie Narzekający Noob. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

siewka181

siewka181

Użytkownicy
PomiotBeliara
posty411
Propsy68
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • PomiotBeliara
Ewentualnie jak masz czas to pierdol gothic, bierz się za C# i Unity,
Polecam Wiecznie Narzekający Noob.
Wiesz czas zawsze się znajdzie po pracy zawsze te 8h wolnego jest :> + weekendy także można szybko się wyuczyć.
Tylko kwestia zapału i chęci zawsze chciałem się nauczyć :D nic nie poradzę że wole pracować przy kompie niż nawet na tej sztaplarce także myśle że motywacja będzie tylko kwestia trudności tych języków oraz żeby nie wpoić sobie za dużo na raz bo to też nie dobrze trzeba jakiś harmonogram.

Nie, tylko Daedalus. Ani C, ani C++, ani C#, ani Lua.
Skoro jest on jak uproszczony c to czy nauka bogatszych C nie będzie lepsza ?
Poza tym nigdzie nie mogę znaleźć kursów tego języka.
 
JAK NAZYWA SIĘ CHOROBA NA KTÓRĄ CIERPIĄ WYZNAWCY ADANOSA ?
WADA NOSA :d
Motyw do Google Chrome by ja: https://www.mychrometheme.com/t/94h6ywsfrpdltksaofn965n3e
http://z0r.de/L/z0r-de_4014.swf

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Dedalus został stworzony przez Piranie i został wykorzystany wyłącznie w dwóch pierwszych odsłonach Gothic (no i w Noc Kruka). 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

siewka181

siewka181

Użytkownicy
PomiotBeliara
posty411
Propsy68
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • PomiotBeliara

siewka181

Produkcja modów do Gothica
#10 2015-05-30, 22:09(Ostatnia zmiana: 2015-05-30, 22:17)
Dedalus został stworzony przez Piranie i został wykorzystany wyłącznie w dwóch pierwszych odsłonach Gothic (no i w Noc Kruka).
Czyli zostaje samouctwo.
Oglądanie gotowych skryptów i po prostu wyciąganie wniosków.
A do unity co możesz polecić ? od czego zacząc etc.?
 
JAK NAZYWA SIĘ CHOROBA NA KTÓRĄ CIERPIĄ WYZNAWCY ADANOSA ?
WADA NOSA :d
Motyw do Google Chrome by ja: https://www.mychrometheme.com/t/94h6ywsfrpdltksaofn965n3e
http://z0r.de/L/z0r-de_4014.swf

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
To zależy od tego co już teraz potrafisz. 
Jeżeli nie znasz jeszcze żadnego języka programowania poza tymi które wymieniłeś wyżej, najlepiej będzie jeśli zaczniesz od zaznajomienia się z C# i UnityScript (powszechnie nazywany JavaScriptem, co nie jest do końca poprawne) i wybraniem który Ci bardziej odpowiada. Bądź przygotowany na to że oba języki mają swoje wady i zalety. 
Później czeka Cię pierwszy projekt, polecam zacząć od czegoś prostego np. Pong czy PacMan, tylko po to żeby zapoznać się z samym procesem i poszerzyć swoją wiedzę na temat Unity.
Przy pierwszym projekcie (i w sumie przy każdym następnym) dokumentacja jest Twoim najlepszym przyjacielem. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

siewka181

siewka181

Użytkownicy
PomiotBeliara
posty411
Propsy68
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • PomiotBeliara
To zależy od tego co już teraz potrafisz.
Jeżeli nie znasz jeszcze żadnego języka programowania poza tymi które wymieniłeś wyżej, najlepiej będzie jeśli zaczniesz od zaznajomienia się z C# i UnityScript (powszechnie nazywany JavaScriptem, co nie jest do końca poprawne) i wybraniem który Ci bardziej odpowiada. Bądź przygotowany na to że oba języki mają swoje wady i zalety.
Później czeka Cię pierwszy projekt, polecam zacząć od czegoś prostego np. Pong czy PacMan, tylko po to żeby zapoznać się z samym procesem i poszerzyć swoją wiedzę na temat Unity.
Przy pierwszym projekcie (i w sumie przy każdym następnym) dokumentacja jest Twoim najlepszym przyjacielem.
czyli jest to już wyższa półka i trzeba się przygotować na wiele nerwów,łez,potu :D
I teraz mam dylemat czy zacząć uczyć się moddingu na gothicu czy po prostu wjechać na unity od razu.
Wydaje mi się że na gothicu jest to łatwiejsze.Ale znowu unity daje lepsze perspektywy w koncu gothic nie oszukujmy się jest już stary i raczej ten jezyk co sie w nim używa niezbyt mi się przyda w przyszłości.
Ehh te dylematy.
 
JAK NAZYWA SIĘ CHOROBA NA KTÓRĄ CIERPIĄ WYZNAWCY ADANOSA ?
WADA NOSA :d
Motyw do Google Chrome by ja: https://www.mychrometheme.com/t/94h6ywsfrpdltksaofn965n3e
http://z0r.de/L/z0r-de_4014.swf

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Skoro jest on jak uproszczony c to czy nauka bogatszych C nie będzie lepsza ?
Ta nauka niewiele ci da, bo Daedalus jest w porównaniu z nimi niesamowicie "biedny". Zresztą o ile w przypadku C++ nazywanie go bogatszym C jest dyskusyjne, to już przy C# jest bzdurą. C# o wiele, wiele bardziej przypomina choćby Javę niż C. To po prostu inny język.

Kursów Daedalusa nie znajdziesz, jest za to sporo tutoriali na naszym forum. Sporo nauczysz się też czytając oryginalne skrypty.

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Jeżeli chodzi o robienie świata ,przedmiotów itp. To polecam Blender:) Jest dużo na you tube poradników ,między innymi tworzy je Torkez uczy jak robić nowe zbroje ,kusze itd.:)

https://www.youtube.com/watch?v=cGLZdg_980k

 

siewka181

siewka181

Użytkownicy
PomiotBeliara
posty411
Propsy68
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • PomiotBeliara
To zależy od tego co już teraz potrafisz.
Jeżeli nie znasz jeszcze żadnego języka programowania poza tymi które wymieniłeś wyżej, najlepiej będzie jeśli zaczniesz od zaznajomienia się z C# i UnityScript (powszechnie nazywany JavaScriptem, co nie jest do końca poprawne) i wybraniem który Ci bardziej odpowiada. Bądź przygotowany na to że oba języki mają swoje wady i zalety.
Później czeka Cię pierwszy projekt, polecam zacząć od czegoś prostego np. Pong czy PacMan, tylko po to żeby zapoznać się z samym procesem i poszerzyć swoją wiedzę na temat Unity.
Przy pierwszym projekcie (i w sumie przy każdym następnym) dokumentacja jest Twoim najlepszym przyjacielem.

To którego się nauczyć lepiej,ktory jest bardziej przystępny ?
C# czy unityscript ? chyba jednak zamiast gothica zaczne z unity tylko który język bardziel polecasz/polecacie sie nauczyc jako newbie aby był bardziej przystępny. :hmmm:
 
JAK NAZYWA SIĘ CHOROBA NA KTÓRĄ CIERPIĄ WYZNAWCY ADANOSA ?
WADA NOSA :d
Motyw do Google Chrome by ja: https://www.mychrometheme.com/t/94h6ywsfrpdltksaofn965n3e
http://z0r.de/L/z0r-de_4014.swf


siewka181

siewka181

Użytkownicy
PomiotBeliara
posty411
Propsy68
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • PomiotBeliara

siewka181

Produkcja modów do Gothica
#17 2015-05-31, 13:35(Ostatnia zmiana: 2015-05-31, 14:04)
A na którym unity lepiej zacząc się uczyc ? Słyszałem głosy ze 4.6 bo mam 5 ale ponoć lepiej jest napoczątek ogarnąc 4.6 a później na piątke się przerzucać
 
JAK NAZYWA SIĘ CHOROBA NA KTÓRĄ CIERPIĄ WYZNAWCY ADANOSA ?
WADA NOSA :d
Motyw do Google Chrome by ja: https://www.mychrometheme.com/t/94h6ywsfrpdltksaofn965n3e
http://z0r.de/L/z0r-de_4014.swf

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Niby dlaczego o_0?
Zawsze używa się najnowszej wersji oprogramowania, chyba że ma się naprawdę bardzo ważne powody. Na Unity 5 masz wszystko to co na Unity 4, plus wiele poprawek i dodatkowych możliwości.

siewka181

siewka181

Użytkownicy
PomiotBeliara
posty411
Propsy68
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • PomiotBeliara
tak słyszałem na necie że 4.6 jest bardziej łatwiejsza do ogarnięcia.
A i ps zacząc od kursu UNITY3D czy odrazu od języka c# powiem przewałkowałem trochę jezyka c# ale nadal nie zbyt wiem jak go w samym programie użyć.
Dlatego moje zapytanie czy najpierw z samym Unity3D się zaznajomić robienie terenów itp czy dalej na sam początkej język?
 
JAK NAZYWA SIĘ CHOROBA NA KTÓRĄ CIERPIĄ WYZNAWCY ADANOSA ?
WADA NOSA :d
Motyw do Google Chrome by ja: https://www.mychrometheme.com/t/94h6ywsfrpdltksaofn965n3e
http://z0r.de/L/z0r-de_4014.swf


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry