zmiana koloru czcionki w dialogach 35599 87

O temacie

Autor pawbuj

Zaczęty 15.12.2014 roku

Wyświetleń 35599

Odpowiedzi 87

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Kto Ci dał gotowca?

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Kto Ci dał gotowca?
dobrze jest? to już gotowe? :D
wzorowałem się na zmianie w logach!
szczerze to myślę, że jestesmy w czarnej dupie obaj z tym tematem!
chodzi o zmianę koloru tylko tego textu co mówi hero i ewentualnie opcji dialogowych. do tego chyba daleko!
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Kto Ci dał gotowca?
dobrze jest? to już gotowe? :D
wzorowałem się na zmianie w logach!
szczerze to myślę, że jestesmy w czarnej dupie obaj z tym tematem!
chodzi o zmianę koloru tylko tego textu co mówi hero i ewentualnie opcji dialogowych. do tego chyba daleko!

Z tego, co mi wiadomo, to dialogi (napisy) są "wyświetlane/wywoływane" (?) funkcją PrintDialog(). Trzeba będzie albo się podpiąć i przerobić PrintDialog() (o ile można, nie jestem aż tak zaawansowany w te klocki, LOL), albo zrobić swoją fukcję i podmienić ją z funkcją PrintDialog(), ale o podmianie to jak na razie nie mówimy.

Jeśli mówię błędnie, to mnie lepsi poprawią. Jeśli chodzi o LeGo i Ikarus'a, to moje umiejętności wynoszą... no w sumie stanowczo za mało, żeby móc pomagać w pisaniu skryptów (w sumie, wszystkie większość moich prób robienia skryptów za pomocą tych oto "zabawek" kończyły się błędami, ponieważ nie jestem w stanie ogarnąć tych skryptów...).
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
w g1 nie ma PrintDialog niestety. funkcja , która pokazałem,  działa świetnie....ale do zmiany tła w dialogach. Moim zdaniem to nie ta klasa. Próbowałem połączyć inną klasę.pole ale przekombinowałem oCInformationManager. DlgStatus i wywala mi unknown dla dlgstatus.I jeszcze jeden problem. Żeby to idealnie działało to trzeba to hookować, inaczej silnik zawsze powróci do pierwotnych ustawień.

moim zdaniem to ta klasa
class oCInformationManager
{
    /*
    typedef
    enum zEInformationManagerMode
    {
        INFO_MGR_MODE_IMPORTANT ,
        INFO_MGR_MODE_INFO      ,
        INFO_MGR_MODE_CHOICE    ,
        INFO_MGR_MODE_TRADE
    }
    zTInfoMgrMode; */

    var string LastMethod           ;  //zSTRING                         
    var int DlgStatus               ;  //zCViewDialogChoice*    //das sind Views. Das heißt vermutlich nur Anzeige
    var int DlgTrade                ;  //oCViewDialogTrade*     //das sind Views. Das heißt vermutlich nur Anzeige
    var int DlgChoice               ;  //zCViewDialogChoice*    //das sind Views. Das heißt vermutlich nur Anzeige
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Pierdolisz głupoty, że tak powiem.
Klasa inna jako bazowa niż oCGame Cie nie obchodzi, nie ruszasz innych klas.
Po prostu nie wszystko zrobiłeś, za mało, gothic nie czyta Ci w myślach..

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
   // Referenzen auf Einzelstückklassen.
    var int guilds;                 //oCGuilds*                       
    var int infoman;                //oCInfoManager*                   
    var int newsman;                //oCNewsManager*                   
    var int svmman;                 //oCSVMManager*                 
    var int trademan;               //oCTradeManager*                 
    var int portalman;              //oCPortalRoomManager*     
    var int spawnman;               //oCSpawnManager*
a konkretnie pole infoman, dobrze myślę?

własciwe po co mi to skoro odnosi sie do boxa, nie do samego textu dial.?
var zCView dialogcol; dialogcol = _^(MEM_Game.array_view[1])
MEM_WriteInt(_@(dialogcol.color), col);
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
   // Referenzen auf Einzelstückklassen.
    var int guilds;                 //oCGuilds*                       
    var int infoman;                //oCInfoManager*                   
    var int newsman;                //oCNewsManager*                   
    var int svmman;                 //oCSVMManager*                 
    var int trademan;               //oCTradeManager*                 
    var int portalman;              //oCPortalRoomManager*     
    var int spawnman;               //oCSpawnManager*
a konkretnie pole infoman, dobrze myślę?
Nie
Cytuj
własciwe po co mi to skoro odnosi sie do boxa, nie do samego textu dial.?
var zCView dialogcol; dialogcol = _^(MEM_Game.array_view[1])
MEM_WriteInt(_@(dialogcol.color), col);
To jest tylko część, nie jest gotowe.
[/code]
[/quote]

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
odpuszczam. zajmę się rzeczami , które już opanowałem. Zrobię to szybciej i z satysfakcją. I dzięki za LEGO.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
odpuszczam. zajmę się rzeczami , które już opanowałem. Zrobię to szybciej i z satysfakcją. I dzięki za LEGO.

Gdybym ja napisał tak samo, uznałbym, że mówię "Jestem żałosny i słaby. Nie dam rady i nigdy nie będę w stanie tego ogarnąć." Nie ma poddawania się; rusz się i poducz się skryptów zaawansowanych i Ikarus'owych. Nie bądź mięczakiem. Jeśli nie wychodzą Ci zaawansowane skrypty, przełóż je na następny dzień, dziś poucz się czegoś, czego jeszcze nie potrafisz a jesteś w stanie się nauczyć.

Tyle z mojego offtopic'a.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

zmiana koloru czcionki w dialogach
#29 2014-12-17, 20:51(Ostatnia zmiana: 2014-12-17, 21:37)
Nie offtop, a dobra rada.
Zacznij od mniej skomplikowanych rzeczy.
Przejrzyj dokumentacje Ikarusa, tam są opisane prawie wszystkie funkcje ( po niemiecku ) + przykłady.
Dokumentacja dołączona jest razem z pakietem skryptów Ikarus.
Czytaj, analizuj.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
odpuszczam. zajmę się rzeczami , które już opanowałem. Zrobię to szybciej i z satysfakcją. I dzięki za LEGO.

Gdybym ja napisał tak samo, uznałbym, że mówię "Jestem żałosny i słaby. Nie dam rady i nigdy nie będę w stanie tego ogarnąć." Nie ma poddawania się; rusz się i poducz się skryptów zaawansowanych i Ikarus'owych. Nie bądź mięczakiem. Jeśli nie wychodzą Ci zaawansowane skrypty, przełóż je na następny dzień, dziś poucz się czegoś, czego jeszcze nie potrafisz a jesteś w stanie się nauczyć.

Tyle z mojego offtopic'a.
dzięki za ten patos rodem z amerykańskich filmów akcji, ale to tak nie zadziała. Pobawisz się skryptami  to pogadamy - żeby zrobić moda to musi to sprawiać frajdę!
Nawet gdyby powiedzmy udało się, to funckję trzeba hookować, a więc nadal jestem w czarnej dupie. Zresztą zmieniłem font_defualt,tga na bardziej jaskrawy i efekt jest lepszy niż standardowy w grze.
 

carelion

carelion

RaveN Studio
Moete Kita Zo!
posty153
Propsy73
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Moete Kita Zo!

carelion
RaveN Studio

zmiana koloru czcionki w dialogach
#31 2014-12-18, 09:00(Ostatnia zmiana: 2014-12-18, 09:48)
Jeśli chodzi o hookowanie to jest przecież Wiki od LeGo:http://lego.worldofplayers.de/?HookEngine
A dodatkowo użytkownik Zerxes zrobił listę funkcji z silnika:
http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1023720-Skriptpaket-LeGo/page14?p=17631567#post17631567
EDIT:
Nie znajdzie adresu.
Zresztą mówimy o g1, a HookEngine w g1 wygląda inaczej niż w G2.
Zapomniałem że chodzi o g1  :/
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Cytuj
Nawet gdyby powiedzmy udało się, to funckję trzeba hookować,
Skończ już to... nic nie trzeba hookować :facepalm:

Post połączony: 2014-12-18, 09:07
Jeśli chodzi o hookowanie to jest przecież Wiki od LeGo:http://lego.worldofplayers.de/?HookEngine
A dodatkowo użytkownik Zerxes zrobił listę funkcji z silnika:
http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1023720-Skriptpaket-LeGo/page14?p=17631567#post17631567
Nie znajdzie adresu.
Zresztą mówimy o g1, a HookEngine w g1 wygląda inaczej niż w G2.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
dzięki za ten patos rodem z amerykańskich filmów akcji, ale to tak nie zadziała. Pobawisz się skryptami  to pogadamy - żeby zrobić moda to musi to sprawiać frajdę!
Nawet gdyby powiedzmy udało się, to funckję trzeba hookować, a więc nadal jestem w czarnej dupie. Zresztą zmieniłem font_defualt,tga na bardziej jaskrawy i efekt jest lepszy niż standardowy w grze.

Nie żeby coś, ale ja moduję Gothic'a już 6 lat. No, powiedzmy, że sześć, bo co jakiś czas robię sobie przerwę, przez co dużo zapominam, a potem znowu wracam. A ten "patos rodem z amerykańskich filmów akcji" to z żadnego filmu. Sam tak robię, jak napisałem. A co do chęci - tak samo potrzeba chęci do np. ćwiczeń, a czasami ich brak, i co? Będziesz siedział i grał, bo nie masz chęci ćwiczyć i tak codziennie. Gdybym ja robił wszystko tylko wtedy, jakbym miał chęci, to najprawdopodobniej siedziałbym tylko w jednym miejscu, albo spał przez cały czas.
Zdanie "Potrzebuję na to chęci" po prostu mi mówi, że dana osoba jest po prostu leniem i tylko by siedziała przed tym zasranym komputerem i tylko grała w jakieś pierdzielone WoW'y, WoT'y, LoL'e itp.
Kiedy będziesz do pracy chodził, to też tylko jak będziesz miał chęci?

Jestem świadomy offtopic'a i warna na którego zasługuję za najechanie (obrazę) na użytkownika tej strony internetowej.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
trochę czasu minęło odkąd ten temat powstał - może modderzy G2NK wiedzą jak zmienić kolor czcionki tylko w dialogach. w G1 powinno działać analogicznie.
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Ja bym to zrobił podmieniając fonta.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Ja bym to zrobił podmieniając fonta.
wiem, że to jest sposób, ale jest kilka ale.

 wtedy podminienisz kolor nie tylko dialogów (nazwy vobów, kolory napisów SVM etc.).

nie o taki efekt mi chodzi.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4212
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Ja to zrobiłem tak, ale problem jest taki, że zmienia kolor tylko ostatniej linijki :F
func void ChangeConversationColor ()
{
    var zCView view; view = MEM_PtrToInst (MEM_Game.array_view[1]);
    var zCList list; list = MEM_PtrToInst (view.textLines_next);
    var zCViewText viewtext; viewtext = MEM_PtrToInst (list.data);

    if (viewtext.color != -256)
    {
    viewtext.color = kolor czcionki, gdy postać się wypowiada
    }
    else
    {
    viewtext.color = kolor czcionki, gdy npc się wypowiada
    };

    viewtext.colored = true;
};
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Ja bym to zrobił podmieniając fonta.
wiem, że to jest sposób, ale jest kilka ale.

 wtedy podminienisz kolor nie tylko dialogów (nazwy vobów, kolory napisów SVM etc.).

nie o taki efekt mi chodzi.
Nie podaje ci nic na tacy ale mógłbyś zrobić tak jak mówię w poście wyżej a później w Menu_Defines dodać stringa z nowym fontem, który miałby białe kolorki i w plikach itemów/postaci zdefiniować
fontname = MENU_FONT_XXXFakt, że to trochę na około, ale zadziała :D


EDIT:
@UP:
A nie można tak?
func void ChangeConversationColor ()
{
    var zCView view; view = MEM_PtrToInst (MEM_Game.array_view[0] || (MEM_Game.array_view[1] || (MEM_Game.array_view[2] || (MEM_Game.array_view[3]);
    var zCList list; list = MEM_PtrToInst (view.textLines_next);
    var zCViewText viewtext; viewtext = MEM_PtrToInst (list.data);

    if (viewtext.color != -256)
    {
    viewtext.color = kolor czcionki, gdy postać się wypowiada
    }
    else
    {
    viewtext.color = kolor czcionki, gdy npc się wypowiada
    };

    viewtext.colored = true;
};

Zakładam, że [1] to numery linii
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
fontname = MENU_FONT_XXX

w nazwach itemów i npc hmm, wydaje mi się , że w g1 nie defniujemy zmiennej fontname przy itemach/npc. sprawdzę. jest to też pomysł.

@Splash, funkcje uruchamiasz za pomocą Frame Functions?

Wielkie dzięki za pomoc!
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry