Gothic II NK - Nordmar i Varrant. 9638 32

O temacie

Autor Necro59

Zaczęty 19.05.2014 roku

Wyświetleń 9638

Odpowiedzi 32

Necro59

Necro59

Użytkownicy
Nekromanta
posty1002
Propsy98
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Nekromanta
Siemka! Zapraszam do dyskusji na temat tego, jak waszym zdaniem byłoby realnie upchnąć do Gothica 2 te 2 światy (lokacjami nie mogę tego nazwać, bo GII ma nie ten silnik co G3). Zawsze marzyłem, żeby w gothicu 2 ktoś stworzył 2 zeny, byłaby to gorąca pustynia - Varrant, a także kraina skuta lodem - Nordmar. Oczywiście byliby tam NPC, i misje na równi całego Gothica II i dodatku :D Zapraszam do dyskusji ^^
 
"Jestem NAJLEPSZYM Nekromantą na świecie, jedynym władcą podziemi, ożywieńców, i demonów... Dziwko!"

PC, na którym siedzę:

Karta Graficzna: GeForce GTX 550Ti
Procesor: Intel(R) Core(TM) Quad CPU Q9300 @ 2.50GHz
Pamięć: 3,00GB pamięci RAM (użyteczne 3,00 GB)
System Operacyjny: Windows 7 Ultimate.

Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Znając możliwość tego silnika to jeden świat np. Nordmar trzeba byłoby podzielić na części, która każda będzie oddzielnym światem. No niestety, ale albo świat ma wyglądać dobrze albo świat będzie oszczędny w ilości tris i będzie niesamowicie kanciasty.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Necro59

Necro59

Użytkownicy
Nekromanta
posty1002
Propsy98
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Nekromanta
Hmm, ale chyba Nordmar dałoby się upchnąć na wielkość mapy Khorninis? Czy to działa tak, że im więcej światów wgrywamy do gry, tym gra jest mniej kompatybilna?
 
"Jestem NAJLEPSZYM Nekromantą na świecie, jedynym władcą podziemi, ożywieńców, i demonów... Dziwko!"

PC, na którym siedzę:

Karta Graficzna: GeForce GTX 550Ti
Procesor: Intel(R) Core(TM) Quad CPU Q9300 @ 2.50GHz
Pamięć: 3,00GB pamięci RAM (użyteczne 3,00 GB)
System Operacyjny: Windows 7 Ultimate.

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Przede wszystkim miasta sa zalosnie zrobione w calym g3. Tyczy sie to wszystkich 3 krain.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Kompatybilna z czym? : |

Ilość trójkątów w zenie może być bardzo duża o ile używa się macrosa. Generalnie rozmiar świata nie powinien mieć wpływu na płynność grafiki. Jednak przy pewnej ilości npc i vobów obciążenie pamięci i procesora mogłoby robić się za duże i powodować długie wczytywanie, stąd dzielenie na zeny.

Necro59

Necro59

Użytkownicy
Nekromanta
posty1002
Propsy98
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Nekromanta
Aham :) Ale nie powiem, że grałbym w moda jakby takowy powstał. Ale mod nie miałby fabuły, po prostu znajdź wejście do światów, i wykonuj misje z dupy, przynieś zanieś pozamiataj :D
 
"Jestem NAJLEPSZYM Nekromantą na świecie, jedynym władcą podziemi, ożywieńców, i demonów... Dziwko!"

PC, na którym siedzę:

Karta Graficzna: GeForce GTX 550Ti
Procesor: Intel(R) Core(TM) Quad CPU Q9300 @ 2.50GHz
Pamięć: 3,00GB pamięci RAM (użyteczne 3,00 GB)
System Operacyjny: Windows 7 Ultimate.

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Aham :) Ale nie powiem, że grałbym w moda jakby takowy powstał. Ale mod nie miałby fabuły, po prostu znajdź wejście do światów, i wykonuj misje z dupy, przynieś zanieś pozamiataj :D


Ja tam chcialbym zobaczyc remake g3 na podobienstwo g2 :(

Post połączony: 2014-05-19, 19:57
W sumie nie czaje czemu PB porzuciła zengin i przerzuciła się na chujowy silnik
Texturpacki do g2 pokazują że można było znacznie ulepszyć silnik
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie, nie można było, texturepacki to nie ulepszanie silnika. Trzeba było się przerzucić na coś współczesnego (opartego o Dx9+ i Genome wcale nie jest taki tragiczny. Przecież chodzą zresztą na nim Riseny. W G3 problemem była stabilność, ale i sposób w jaki napisano shadery. A i assety (modele, tekstury, ogólnie klimat)  są w tyle w stosunku do g1 i g2 (nie licząc tego że są o generację do przodu).

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Przede wszystkim największym błędem Gothica 3, a raczej polityki JoWood było to, że grę wypuszczono zdecydowane za wcześnie. Tak wiele bym dał, by na moim 1GB Radeonie średniej klasy trójka chodziłaby bez ścin. Sam silnik jak zauważyłeś jest w porządku, choćby ze względu na fakt, że korzystają z niego wszystkie Riseny, choć niestety czasem animacje bardzo kuleją. 
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Animacje kuleją we wszystkich grach Piranhy i to już raczej jest wina ich twórców. Nigdy też do końca nie załapali do czego służy grawitacja, czego efektem są ich słynne animacje skoku. :F Co do G3, nie sądzę by kilka miesięcy więcej dało dużo, gra była monotonna do szpiku kości, a to już wina fabuły i designu lokacji. Optymalizacja też pewnie nie poprawiłaby się znacznie, patrząc na to jakie efekty dawały oficjalne łatki. Risen ma mocno przerobiony silnik, a świat o wiele mniejszy, ale to już pewnie za sprawą wniosków wyciągniętych z klapy G3.

Jeszcze odnośnie Zengine, w sumie pewnie mogliby dodać obsługę DirectX 9, czemu nie, ale Gamebryo dawało im dobrą bazę pod nowoczesny produkt, a do tego aktywną pomoc od twórców silnika. Bethesda też korzystała z Gamebryo(za czasów Morrowinda nazywane NetImmerse) i dobrze na tym wyszła.

EDIT: wracając jeszcze do tematu światów. Ja bym pewnie spróbował wyciągnąć jakoś meshe tych światów i użył jako referencje przy budowie własnych. Bez sensu byłoby wciskanie oryginalnych meshy, za dużo poly, a poza tym G3 w inny sposób teksturowało lokacje.
 

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Ja tam chcialbym zobaczyc remake g3 na podobienstwo g2 :(
chciałem zdać jakieś pytanie odnośnie tego, ale pojęcia nie mam, od której strony się za to zabrać :lol2:
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Animacje kuleją we wszystkich grach Piranhy i to już raczej jest wina ich twórców. Nigdy też do końca nie załapali do czego służy grawitacja, czego efektem są ich słynne animacje skoku. :F Co do G3, nie sądzę by kilka miesięcy więcej dało dużo, gra była monotonna do szpiku kości, a to już wina fabuły i designu lokacji. Optymalizacja też pewnie nie poprawiłaby się znacznie, patrząc na to jakie efekty dawały oficjalne łatki. Risen ma mocno przerobiony silnik, a świat o wiele mniejszy, ale to już pewnie za sprawą wniosków wyciągniętych z klapy G3.

Jeszcze odnośnie Zengine, w sumie pewnie mogliby dodać obsługę DirectX 9, czemu nie, ale Gamebryo dawało im dobrą bazę pod nowoczesny produkt, a do tego aktywną pomoc od twórców silnika. Bethesda też korzystała z Gamebryo(za czasów Morrowinda nazywane NetImmerse) i dobrze na tym wyszła.

EDIT: wracając jeszcze do tematu światów. Ja bym pewnie spróbował wyciągnąć jakoś meshe tych światów i użył jako referencje przy budowie własnych. Bez sensu byłoby wciskanie oryginalnych meshy, za dużo poly, a poza tym G3 w inny sposób teksturowało lokacje.

Moim zdaniem większość animacji z G1 i G2 są akurat w porządku. Jasne, że skoki łamią prawa grawitacji i wgl, ale jest przynajmniej zabawnie. Biorąc pod uwagę ile te gry mają lat to śmiało mogę stwierdzić, że nie zawodzą. A np. w Risen 2 to jest absolutna paranoja z nimi.

Co do łatek moim zdaniem optymalizacja znacznie się poprawiła, jasne że ciągle mam lagi, ale już nie tak bardzo. Poza tym weź pod uwagę to, że łatki były robione przez fanów, a potem oficjalnie dodane. Możliwe, że sytuacja by wyglądała inaczej, gdyby poprawą zajęła się Piranha Bytes, ale to kto wie.

Risen 3 ma być o wiele większym światem niż ten z Gothic 3, ale twórcy zastosowali dzielenie światów na części, jak to ma miejsce np. w Risen 2.

Co do tych światów w G2: Samemu czasem marzy mi się, by przenieść lokację z G3 na silnik G2, ale skonstruować fabułę różniącą się w wielu rzeczach. Pododawałbym gildie podobczne jak np. w Skyrimie i w ten sposób dałbym Myśliwych, Złodziei, Zabójców, Wolnych Magów, Czempionów, Alchemików itp, ale to tylko marzenia.

Cytuj
Ja tam chcialbym zobaczyc remake g3 na podobienstwo g2 :(
chciałem zdać jakieś pytanie odnośnie tego, ale pojęcia nie mam, od której strony się za to zabrać :lol2:

Mam nadzieję, że chodzi mu tylko o klimat :D
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Moim zdaniem większość animacji z G1 i G2 są akurat w porządku. Jasne, że skoki łamią prawa grawitacji i wgl, ale jest przynajmniej zabawnie. Biorąc pod uwagę ile te gry mają lat to śmiało mogę stwierdzić, że nie zawodzą. A np. w Risen 2 to jest absolutna paranoja z nimi.
Biorąc pod uwagę ile te gry mają lat dziwi mnie, że w 1996 roku Tomb Raider robiony na Sega Saturn miał znacznie lepsze(a z pewnością bardziej płynne) animacje. No ale to już chyba taka tradycja, że RPG może mieć tak chujowe animacje i w ogóle sterowanie jak tylko się da, a fani i tak będą się zachwycać.

Co do łatek moim zdaniem optymalizacja znacznie się poprawiła, jasne że ciągle mam lagi, ale już nie tak bardzo. Poza tym weź pod uwagę to, że łatki były robione przez fanów, a potem oficjalnie dodane. Możliwe, że sytuacja by wyglądała inaczej, gdyby poprawą zajęła się Piranha Bytes, ale to kto wie.
lol? Piranha Bytes zrobiła cztery łatki zanim community zajęło się grą. Ostatnia ich łatka była wydana kilka miesięcy po premierze, co powinno być wystarczające by naprawić chujową optymalizację. A jednak to dopiero po działaniu fanów gra stała się w ogóle grywalna.

Risen 3 ma być o wiele większym światem niż ten z Gothic 3, ale twórcy zastosowali dzielenie światów na części, jak to ma miejsce np. w Risen 2.
I co z tego? Piranha Bytes, faktycznie mistrzowie swoich technologii, skoro trzeba było czekać osiem lat, żeby ich silnik "pod wielkie światy" i "epickie walki" stał się w ogóle do tego odpowiedni. :lol2:

Co do tych światów w G2: Samemu czasem marzy mi się, by przenieść lokację z G3 na silnik G2, ale skonstruować fabułę różniącą się w wielu rzeczach. Pododawałbym gildie podobczne jak np. w Skyrimie i w ten sposób dałbym Myśliwych, Złodziei, Zabójców, Wolnych Magów, Czempionów, Alchemików itp, ale to tylko marzenia.
Może od razu na silniku Daggerfalla? No bo widzę, że działa tu zasada im starsze tym lepsze. :lol2:
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Biorąc pod uwagę ile te gry mają lat dziwi mnie, że w 1996 roku Tomb Raider robiony na Sega Saturn miał znacznie lepsze(a z pewnością bardziej płynne) animacje. No ale to już chyba taka tradycja, że RPG może mieć tak chujowe animacje i w ogóle sterowanie jak tylko się da, a fani i tak będą się zachwycać.
No cóż w RPG chyba tradycją jest to, że jakością nie powalają pod względem animacji i sterowania, ale moim zdaniem Gothic wyszedł nie najgorszej pod tym kątem. Myślę, że w RPG chodzi jednak o dobrą fabułę i wielowątkowość (Gothic i wielowątkowość  :lol:) niż o samą mechanikę gry, ale to zobaczymy jak wyjdzie Dragon Age III :D

lol? Piranha Bytes zrobiła cztery łatki zanim community zajęło się grą. Ostatnia ich łatka była wydana kilka miesięcy po premierze, co powinno być wystarczające by naprawić chujową optymalizację. A jednak to dopiero po działaniu fanów gra stała się w ogóle grywalna.

Przepraszam, w takim razie mój błąd. Zwracam honor :)

.
I co z tego? Piranha Bytes, faktycznie mistrzowie swoich technologii, skoro trzeba było czekać osiem lat, żeby ich silnik "pod wielkie światy" i "epickie walki" stał się w ogóle do tego odpowiedni. :lol2:
Racja, mogli wpadnąć na to już przy tworzeniu G3. Tutaj też zwracam honor :P

.Może od razu na silniku Daggerfalla? No bo widzę, że działa tu zasada im starsze tym lepsze. :lol2:
Musiałem przez chwilę ogarnąć co to Daggerfall, bo mi kompletnie wyleciało z głowy xD. A co do "im starsze tym lepsze" to niestety w wielu przypadkach taka prawda.                             
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Musiałem przez chwilę ogarnąć co to Daggerfall, bo mi kompletnie wyleciało z głowy xD. A co do "im starsze tym lepsze" to niestety w wielu przypadkach taka prawda.
Akurat mechanika w nowych grach uległa poprawie. Wiedźminy, Dragon Age, nawet Two Worlds i nowsze TESy poprawiły się pod tym względem w stosunku do ich trójwymiarowych poprzedniczek. Jak już, to co najwyżej atmosfera starszych gier była lepsza, ale i tu można by polemizować, bo takie gadanie to naprawdę duże uogólnienie.

W połowie pisania zmieniłem opinię i musiałem wywalić część posta.  :lol2:
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeszcze zależy jaka mechanika:P Bo konsolowy interfejs w grach na pc to imo uwstecznienie niż progress :F (tak pije tutaj do skyrima)

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
No, co do tego to racja. Do dzisiaj nie mogę się przyzwyczaić do chujowego konsolowego sterowania. A gry takie jak Dark Souls to już w ogóle porażka. Kupujesz grę, po czym musisz kupić gamepada, bo inaczej się nie da. :F
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Co do Wiedźminów będę polemizować. Dwójka rzeczywiście ma dobre sterowanie, ale niestety jedynka niespecjalnie :D Dragon Age też nie powalają w sterowaniu, ale przyzwyczaić się idzie. 
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ale ja nie piszę o wyłącznie sterowaniu. Napisałeś, że stare gry  = lepsze(co tym bardziej byłoby bez sensu, bo wiele starych RPGów ma chujowe sterowanie), a ja się z tym nie zgadzam. Wiedźmin miał fajne rozwiązania w gameplayu, Dragon Age był bardzo klasyczny i trzymał się kupy. Nawet Two Worlds 2 ujdzie, chociaż tutaj kuleje wszystko inne. Skyrim trudno powiedzieć, bo pamiętam jego OKROPNY start, który trzymał się chyba przez rok lol.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Znaczy w odniesieniu czym starsze tym lepsze chodziło mi o fabułę, szczególnie jeśli chodzi o kontynuację serii. Co do sterowania to ciągle mam to samo zdanie i bardzo Wiedźmina lubię, ale jego sterowanie było czasami niewygodne. Dragon Age to moja ulubiona gra, co nie umniejsza faktu, że sterowanie raczej przeciętne.  :D
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu




0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry