Zmienne i stałe, zrozumienie ich aluzji. 2183 3

O temacie

Autor Góral Żywiec

Zaczęty 19.02.2014 roku

Wyświetleń 2183

Odpowiedzi 3

Góral Żywiec

Góral Żywiec

Użytkownicy
Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
posty153
Propsy42
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
Witam ponowie przez te kilka miesięcy dowiedziałem się trochę o funkcjach i warunkach.

Ale jak zwykle stanąłem w miejscu. Problem polega na tym, że nie wiem, co to są zmienne i stałe! czytałem, że się je określa tekstowo i liczbowo (CONST int,Var int. Ale nie rozumiem ich.

Do czego one służą, po co one są potrzebne, jakie są ich rodzaje, gdzie można je stosować i jak je rozumieć.

Jedyną zmienną którą rozumiem, to jest to.

Return 1;- Odpowiada, że można z npc rozmawiać za pierwszym razem.
Widziałem poradniki na samouczkach, ale ich nie łapie czy może mi to ktoś wytłumaczyć najłatwiej jak, kto potrafi byłbym bardzo wdzięczny...
 

Sculler

Sculler

Użytkownicy
posty339
Propsy273
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
zmienna x
stała 10
int x = 10;
 
some things are meant to be

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
return 1 to akurat instrukcja zwracająca liczbę 1 :D

Kiedyś napisałem kursik co do jego treści nie jestem pewny czy jest idealna ale może co pomoże :D
http://budzis.republika.pl/kursy/programowanie-dedalus.html

Zmienna to coś gdzie możesz zapisywać dowolne (ale ustalone z góry) dane. Np punkty zdrowia są zmienną.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Zarówno zmienne i stałe to "pojemniki" do których możesz coś wsadzać. Różnią się sposobem ich tworzenia i tym, że zawartość stałej nawet jeśli zostanie zmieniona, to "zresetuje się" po wczytaniu gry do wartości jaką miała na początku.
const string imie = "test"; // tak deklaruje się stałe - od razu trzeba ustawić jej wartość
var string imie; // tak deklaruje się zmienne - zawartość ustawisz dopiero w ciele jakiejś funkcji lub definicji obiektu

Zarówno stałe i zmienne to pojemniki które muszą mieć określony "kształt" od którego zależy co możesz do nich wsadzać - ustawiasz go po wyrazie const lub var. Przykładowo int oznacza liczbę, string tekst, a c_npc postać w grze. Nie możesz wsadzić obiektu jednego rodzaju do pojemnika innego rodzaju.
Swoje typy mają też funkcje (mówi on jakiego rodzaju obiekt zwróci funkcja) oraz argumenty funkcji (które są podobne do zmiennych).


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry