Teksturowanie voba 6155 18

O temacie

Autor ING

Zaczęty 11.01.2014 roku

Wyświetleń 6155

Odpowiedzi 18

ING

ING

Użytkownicy
posty64
Propsy59
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Więc mam model z którego robię voba i chciałbym go o teksturować



Z texturą



Próbowałem w spacerze jednak potrafię tylko pojedynczą texturę na jednego face'a dać, co nie wyglądało dobrze. Więc jak dać jedną teksturę na kilka face'ów? Mam też problem z poruszaniem podczas edycji mesha w spacerze (raz mogę raz nie mogę).
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
W Spacerze nie teksturuj. Zrób to w programie do grafiki 3D.

ING

ING

Użytkownicy
posty64
Propsy59
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
O teksturowałem w programie (blenderze), ale co dalej? Jak zrobić żeby tekstury były widoczne w grze?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders

Fabio
The Modders

Teksturowanie voba
#3 2014-01-11, 20:52(Ostatnia zmiana: 2014-01-11, 22:08)
Jeśli są nowe musisz je wrzucić do "Meshes" wtedy będa widoczne.
I'm sorry :D Mac ma rację do textures nei wiem czemu napisałem meshes prawdopodobnie coś mi się pomieszało.

ING

ING

Użytkownicy
posty64
Propsy59
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Do foleru compiled i spakować  model z teksturą w mrm? Jeśli tak, to w jaki sposób?
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Teksture wrzucasz w textures compiled a nie meshes -_-
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
3DS - meshes
MRM - meshes/compiled (MRM to skompilowany plik 3DS, który tworzy Gothic po wczytaniu tego modelu)
TGA - textures
TEX - textures/compiled (TEX to skompilowany plik TGA, który tworzy Gothic po wczytaniu tej tekstury)
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

ING

ING

Użytkownicy
posty64
Propsy59
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
No pomyśleć że to takie proste a ja tak się z tym męczyłem (nie kompilowałem tekstur). Jeszcze jedna sprawa ze znikającymi ściankami, myślałem że jest to spowodowane przez niepołączone punkty których trochę miałem jednak nic się nie zmieniło po naprawieniu tego problemu.


 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Pytanie takie czemu dałeś to w oCMOB a nie zcVob?

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
To chyba i tak najmniej istotne jeśli chodzi o jego problem :D
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

ING

ING

Użytkownicy
posty64
Propsy59
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Pytanie takie czemu dałeś to w oCMOB a nie zcVob?

W poradniku było żeby voby przez oCMOB dodawać. A jaka jest różnica?
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Voby dodaje się przez zCvob. Moby daje się przez oCmob. Mob to np. łóżko, skrzynia itd.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

ING

ING

Użytkownicy
posty64
Propsy59
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Czyli ma się rozumieć moby to małe obiekty a voby duże?
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Vob to zwykły, nieduży obiekt. Mob też, tylko, że można go używać.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Skoro masz możliwość edytowania mesha, to akurat w twoim wypadku tego typu modele radziłbym ci łączyć bezpośrednio z nim, przez program do 3D. Dlaczego?
  • Vob z pewnej odległości staje się dziurawy tudzież kanciasty, często też w pizdu znika. Model połączony z meshem będziesz widział na takiej odległości, na jakiej masz ustawiony maksymalny zasięg w opcjach gry.
  • Taka oto palisada a raczej jej kawałek, w spacerze będzie przepuszczał wszelakiego rodzaju opady atmosferyczne czy chociażby światła statyczne/dynamiczne... anyway. Jeżeli połączysz go bezpośrednio z meshem w programie 3D, takich sytuacji nie będzie.
  • Dopóki nie rozpoczynasz wojny pomiędzy możliwościami wydajnościowymi zengina i swojej wyobraźni, dopóty wszystko będzie w porządku. Jak już zaczniesz strzelać vobami to tu, to tam, w pewnym momencie zen zwyczajnie będzie przeciążony i będziesz miał ogromny problem a w szczególnych wypadkach w ogóle nie będziesz mógł odpalić mesha, przez ilość trójkątów, które muszą zostać wczytane podczas poruszania się po świecie.
Z drugiej jednak strony, ostatni punkt ma też drugą stronę medalu. Zapytaj KZW, jak musiał walczyć ze spadkami FPS podczas modelowania zenów do Rzeki. Nie możesz każdej najmniejszej pierdoły łączyć w programie 3D z meshem, bo to też niezbyt dobrze działa na płynność gry.
Reasumując. Większe modele i te, które w jakiś sposób stanowią przeszkodę czy np chałupki/większe drzewa/inne dość nietypowe duże obiekty, lepiej jest połączyć w programie do 3D. Mniejsze, typu beczka, szafka czy stolik, zdecydowanie należy dodawać już w formie vobów z poziomu Spacera.
 

ING

ING

Użytkownicy
posty64
Propsy59
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Jak mesha z modelem łączyć? To nie jest przypadkiem to samo? Robię aktualnie kilka rzeczy na raz i może mi się mieszać.

Wracając jeszcze do tekstur. Wrzuciłem je jako .tga o takiej samej nazwie jak model do "_Work\data\Textures\_compiled" i próbowałem z konwertować (textures konvertiren) w gothicStarterze, lecz gdy się uruchomiła gra, zastałem czarne tło. W gomanie też próbowałem otworzyć i zapisać teksturę jako .tex ale jakiś błąd po niemiecku wyskoczył.
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Nie wrzucasz textur .tga do _compiled tylko do NOMIP

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Tekstury w formacie TGA wrzucasz do folderu textures i tyle. Możesz nawet zrobić w nim folder o nazwie zajebistetekstury i do niego wrzucić, a Gothic i tak je znajdzie...
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Teksturowanie voba
#18 2014-01-14, 15:21(Ostatnia zmiana: 2014-01-14, 18:44)
Racja, ale trzeba też pamiętać o stworzeniu nowego .vdf z nową teksturą :D. Nie używaj żadnych konwerterów (np. zenConverter)(tak wiem, że omawiany jest konwerter do tekstur) z platformy g2>g1, ponieważ nigdy nie otrzymasz pozytywnych efektów (w każdym razie ja tak miałem :adolf:).


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry