Reparsowanie a mody. 2627 8

O temacie

Autor Mayonezorro

Zaczęty 31.12.2013 roku

Wyświetleń 2627

Odpowiedzi 8

Mayonezorro

Mayonezorro

Użytkownicy
Niewiedza jest błogosławieństwem.
posty85
Propsy24
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Niewiedza jest błogosławieństwem.
Witam, postanowiłem pograć sobie w Gothic'a 2 wraz z patchem Ironkeep i modyfikacja, jednego z członków Ironkeep - Heights of Power. Instalacja Gothic'a i patcha, przebiega bezproblemowo, wszystko działa, jest po polsku - gdy instaluje Heights of Power, wszystko też działa ale dialogi są po angielsku, rozumiem że modyfikacja dodała jakieś opcje dialogowe. Postanowiłem to naprawić, ściągnąłem G2MDK plus polskie skrypty, wgrywam wszystko, reparsuje skrypty Gothic Starterem - gra odpala sie po polsku - ale znika zawartość Heights of Power - nowe itemy i inne barachła. Dodam, że mod sam w sobie nie ma paczki .mod, tylko dodaje coś do skryptów plus pliczek .vdf do folderu Data. A więc moje pytanie brzmi następująco:

Czy da się zrobić, żeby gra była po polsku, wraz z działającym Heights of Power? Rozumiem, że z racji dodania nowej opcji dialogowej może być to niemożliwe, ale wolę zapytać się ekspertów :)

Pozdrawiam, Mayonezorro.
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
wyciagnij plik gothic.dat z ironcostam.vdf zdekompiluj skrypty zmien na polskie i jak chcesz to sam spolszcz zrepresuj w spacerze i spakuj w .vdf i jest :D
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Szybciej się parsuje GothicStarterem lub Preparserem dostępnym na WOGu.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
To nie jest kwestia odpowiedniego połączenia plików. Musiałbyś samemu oddzielić dodaną przez moda zawartość od oryginalnej angielskiej (korzystając z narzędzia do wykrywania zmian w kodzie), a następnie wprowadzić takie same zmiany w polskich skryptach. Sporo roboty. Ewentualnie mógłbyś użyć mojego narzędzia do takich rzeczy, ale gdzieś wcięło załącznik w którym była binarka i pliki źródłowe, a ja chyba nie mam tego ani na pc, ani żadnym hostingu :lol2: Ale w sumie i tak było dość dziko zrobione i gdyby zmiany w modzie były zbyt duże to mogła by wyjść miejscami sieczka.

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
ja to napisalem tak jak ja bym to zrobil i wiem ze zadzialo by, juz robilem takie cos, trzeba sie jescze w tych rzeczach orientowac.
 


Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
no zdekompilowal bym skrypty z .dat do tlumacza z korektowal i zreprasowal i spakowal w vdf 
 

Mayonezorro

Mayonezorro

Użytkownicy
Niewiedza jest błogosławieństwem.
posty85
Propsy24
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Niewiedza jest błogosławieństwem.
Spróbuje jutro sposobem Mrdragothic'a i dam znać jak poszło - w zasadzie mógłbym grać po angielsku ale mam widzimisie żeby wszystko było po polsku :)

Dzięki za sugestie,

Pozdrawiam, Mayonezorro.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@mrdragothic Zdekompilowanie nic nie da przy dialogach ponieważ opcje dialogowe są zapisywane jako komentarze więc są pomijane przy kompilacji. Dlatego też dialogi tworzymy osobno.

Rozwiązanie problemu

paczka mod to właśnie paczka vdf rozszerzenie .mod to takie widzi misie autora programu Gothic Starter. Gothic starter z resztą przy startowaniu modyfikacji wrzuca paczkę mod do folderu z .vdf i zamienia mu rozszerzenie na vdf a gdy wyłączymy modyfikacje paczka wraca na swoje miejsce i dostaje z powrotem rozszerzenie .mod a więc te paczkę możesz dowolnie edytować tak samo gdyby była to paczka .mod

podmień sobie pliku OU w paczce wtedy dialogi dodane po prostu nie bedą miały wyświetlanej chmurki a reszta bedzie po polsku.

plik Gothic.dat odpowiada za wszystko poza dialogami (itemy itp) możesz albo szukać nazw w środku pliku i je ostrożnie zmieniać (ponieważ łańcuchy znaków powinny być zapisane w nie naruszonej formie) lecz to trochę ryzykowne i DUŻO do przeszukania :D No i możesz tak jak już mówił @mrdragothic zdekompilować ten plik i zmieniać wszystko w otrzymanych skryptach.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry