Modyfikacja wyglądu czarów 1953 7

O temacie

Autor Unelith

Zaczęty 27.04.2013 roku

Wyświetleń 1953

Odpowiedzi 7

Unelith

Unelith

Użytkownicy
posty40
  • Użytkownicy
Wiem jak zmienić teksturę kule ognia zastępując starą, ale chciałbym zrobić całkowicie nowy czar. Nie mam jednak pojęcia jak zmienić wygląd nowego czaru, jednocześnie zostawiając czar na którym się wzorowałem (np. kula ognia) w spokoju. Jeśli ktoś by mógł mi to rozjaśnić, to byłbym wdzięczny.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Musiałbyś przede wszystkim skopiować wszystkie pfx i vfx używane przez ten czar. Znajdziesz je w folderze _work\data\scripts\system\. Następnie musiałbyś zrobić jeszcze nowy czar oparty na starym, a to już jest naprawdę dużo wcale nie oczywistej roboty, musiałbyś poszukać tutorialu (jeśli taki w ogóle istnieje).

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič

Mark56
Moderator

Modyfikacja wyglądu czarów
#2 2013-04-27, 19:52(Ostatnia zmiana: 2013-04-27, 19:53)
tutorial na czar lekko zaawansowane , nie radze robić to bez pojęcia o skriptach vfx
 


Unelith

Unelith

Użytkownicy
posty40
  • Użytkownicy

Unelith

Modyfikacja wyglądu czarów
#3 2013-04-27, 20:30(Ostatnia zmiana: 2013-04-27, 20:52)
Niestety ale nie rozumiem zbytnio niemieckiego. Mimo tego próbowałem chociaż oprzeć się na nazwach plików tam podanych.

Spróbowałem obadać troche skrypty które wydają mi się związane z magią.

Na pierwszy rzut oka nie wydawało się to zbyt trudne. No pokopiować tam pare linijek w PfxInstMagic.d, pozamieniać np. "Fireball" na "Bluefireball". Podobnie w Spell_ProcessMana.d, CTRL+C, CTRL+V. Ale problem w tym, że za cholerę nie mogę w skrypcie czaru  Scirpts\Content\AI\Magic\Spells\Spell_InstantFireball.d znaleźć żadnego odniesienia do PFX'ów jakich ma używać ten czar. W pliku PfxInstMagic.d jest np. MFX_FIREBALL_INIT, natomiast nie ma InstantFireball ani niczego w ten deseń. W jakim pliku się takowe rzeczy znajdują?

EDIT: A jednak udało mi się z pomocą Notepada++ znaleźć to czego szukałem (tak mi się wydaje). Scripts\System\VisualFX\VisualFXInst.d, w tym pliku połączone zostały PFX'y w efekt który można wywołać w grze.

Pozostają jeszcze pytania:
Czy jeśli np. nazwę czar "Spell_BlueFireball", a efekt "spellFX_BlueFireball" (nie wymieniam już wszystkich suffixów), to czy gra sama "ogarnie" że ten efekt do tego czaru czy jeszcze trzeba gdzieś to przypisać?

Oprócz tego dręczy mnie fakt że w większości plików jest odniesienie do ID zdeklarowanego w Scripts\Content\_intern\Constants.d, ale w samym pliku z czarem czegoś takiego nie ma.

Jestem więc pewien że to jeszcze nie wszystko.


EDIT 2: Właściwie to już do wszystkiego doszłem, czytajac ten niemiecki poradnik kilkanaście razy. Pokombinuję trochę i jak będzie trybić to może napiszę tutorial po polsku.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Czary są oskryptowane trochę na hackach. Tzn część tego systemu jest w silniku i trzeba zgadywać jak on rozpoznaje i łączy komponenty czarów. Pamiętam że pfx lub vfx są rozpoznawane po nazwie czaru, a animacje po jakimś trzyliterowym skrócie.

Unelith

Unelith

Użytkownicy
posty40
  • Użytkownicy

Unelith

Modyfikacja wyglądu czarów
#5 2013-04-27, 22:01(Ostatnia zmiana: 2013-04-27, 22:09)
Akurat skończyłem testy i właśnie jedyne co przeszkadzało to brak animacji. Wygląda na to że muszę wrócić do tajemniczych trzyliterowych skrótów (wpisałem tam wtedy byle co, nie sądziłem że to ważne) w Constants.d

EDIT: No i wszystko działa.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Robiłem ze 4 czary i jak pamiętam animacja czarowania jest zadawana v 3 literowym skrócie. Vfx to najwazniejsza czesc czaru łączy on pfx (efekt cząsteczkowy ) i funkcjonalność jak światło emitowane , typ (np pocisk) , i inne. Pamiętam tez iż często zdarzało się ze po lekkich zmianach czar nie zadawał damage.... ale kule ognista jak tylko pozmieniasz nazwy na pewno zrobisz :)  to był mój pierwszy czar. PFXy da się zrobić szybko pomocą DOPA-PARTER (od sektspinnera)
 


Unelith

Unelith

Użytkownicy
posty40
  • Użytkownicy

Unelith

Modyfikacja wyglądu czarów
#7 2013-04-27, 22:25(Ostatnia zmiana: 2013-04-27, 22:28)
Rzeczywiście przydatny program, ale niestety nie odczytuje on tekstur w formacie .tex, jedynie .tga a używanie .tga jest według mnie dość niewygodne, wolę wszystko pakować w jeden folder, mniej z tym roboty. Co do kuli ognistej to rzeczywiście nie było ciężko zrobić jej niebieski odpowiednik, tylko cholernie dużo z tym roboty.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry