Chodzenie po wodzie 4245 11

O temacie

Autor carelion

Zaczęty 26.04.2013 roku

Wyświetleń 4245

Odpowiedzi 11

carelion

carelion

RaveN Studio
Moete Kita Zo!
posty153
Propsy73
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Moete Kita Zo!
Witam mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić że jak nacisne przycisk lub zmienna będzie na 1 to postać będzie potrafiła chodzić po wodzie.
 


Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Cytuj
Witam mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić że jak nacisne przycisk lub zmienna będzie na 1 to postać będzie potrafiła chodzić po wodzie.
Z cyklu "I ty mozesz zostać Jezusem" :D
 

carelion

carelion

RaveN Studio
Moete Kita Zo!
posty153
Propsy73
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Moete Kita Zo!

carelion
RaveN Studio

Chodzenie po wodzie
#3 2013-04-26, 15:55(Ostatnia zmiana: 2013-04-26, 15:59)
a jeśli chciałbym chodzić po ścianach?

EDIT:
a czy wie ktoś jak zrobić by npc mógł chodzić po wodzie a ja nie.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Tego typu modyfikacje są dla ciebie zbyt zaawansowane, uwierz mi. Wątpię żebyś był w stanie edytować tą potwornie zrobioną namiastkę silnika fizyki jaka jest w silniku Gothica, do tego poprawnie obsługując m.in. obrót postaci i niezależne kierunki grawitacji dla różnych obiektów.

Jedyne uproszczone rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy to obrót całego pomieszczenia, tak żeby ściana była w rzeczywistości podłogą.

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Co do chodzenia po wodzie dla wybranych NPC pobawił bym się mds`ami tak zeby postać latała nad terenem :D  Krwiopijcą można przelecieć nad wodą a animacja skrzydłami jest w tym czasie wykonywana więc coś na styl tego trzeba by zrobić dla człowieka. Chyba ze starczy się MDS szkieletu maga możesz go używać dla zwykłych NPC :)

carelion

carelion

RaveN Studio
Moete Kita Zo!
posty153
Propsy73
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Moete Kita Zo!
Nawet jak bym zrobił obracanie się budynku to i tak wszyscy npc nie będa stać tam gdzie byli  :[
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič

Mark56
Moderator

Chodzenie po wodzie
#7 2013-04-26, 17:47(Ostatnia zmiana: 2013-04-26, 17:50)
Sektspinner wyjaśniał iż chodzenie po wodzie u krwopijci albo chodzenie pod woda u golema jest sprawa skriptu SPECIES.d
kdzie sie definiuje np
WATER_DEPTH_KNEE [GIL_HUMAN] = 65; // Wassertiefe ab der WWalk-Mode aktiv (in cm)
WATER_DEPTH_CHEST [GIL_HUMAN] = 140; // Wassertiefe ab der Swim-Mode aktiv (in cm)
jak to zmienisz na
// .Der Wert "999999" für fiegende Monster führt dazu, dass Wasserpolys wie statische Polys behandelt werden
// auch auf diesen "laufen" und niemals ins Schwimmen/Tauchen kommen können.
WATER_DEPTH_KNEE [GIL_HUMAN] = 999999;
WATER_DEPTH_CHEST [GIL_HUMAN] = 999999;
wszystci npc beda chodzili po wodzie (dlatego najlepiej to zrobic uzyciem pointerov i mem_helpera)
jak sie domyslam to
SURFACE_ALIGN [GIL_MEATBUG] = 2;
SLIDE_ANGLE [GIL_MEATBUG] = 50;
sprawia to "chodzenie po ścianach" zwiększaniem slide_angle można zrobić ze npc nie będzie zosuwalo się z tekiego terenu.
i surface_algin prawdopodobnie daje możliwość obracania npc pionowo na polygon na którym jest
 



carelion

carelion

RaveN Studio
Moete Kita Zo!
posty153
Propsy73
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Moete Kita Zo!
Sektspinner wyjaśniał iż chodzenie po wodzie u krwopijci albo chodzenie pod woda u golema jest sprawa skriptu SPECIES.d
kdzie sie definiuje np
WATER_DEPTH_KNEE [GIL_HUMAN] = 65; // Wassertiefe ab der WWalk-Mode aktiv (in cm)
WATER_DEPTH_CHEST [GIL_HUMAN] = 140; // Wassertiefe ab der Swim-Mode aktiv (in cm)
jak to zmienisz na
// .Der Wert "999999" für fiegende Monster führt dazu, dass Wasserpolys wie statische Polys behandelt werden
// auch auf diesen "laufen" und niemals ins Schwimmen/Tauchen kommen können.
WATER_DEPTH_KNEE [GIL_HUMAN] = 999999;
WATER_DEPTH_CHEST [GIL_HUMAN] = 999999;
wszystci npc beda chodzili po wodzie (dlatego najlepiej to zrobic uzyciem pointerov i mem_helpera)
jak sie domyslam to
SURFACE_ALIGN [GIL_MEATBUG] = 2;
SLIDE_ANGLE [GIL_MEATBUG] = 50;
sprawia to "chodzenie po ścianach" zwiększaniem slide_angle można zrobić ze npc nie będzie zosuwalo się z tekiego terenu.
i surface_algin prawdopodobnie daje możliwość obracania npc pionowo na polygon na którym jest
Tylko jak zrobić że że mogę na każdą ścianę wejść poprzez podejście do niej...
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
A może herbatę ci zrobię ? :ayfkm:  
Spróbowałeś to co napisałem ?
Jak to tak nie działa to jest tak jak napisał Av
Cytuj
Tego typu modyfikacje są dla ciebie zbyt zaawansowane, uwierz mi. Wątpię żebyś był w stanie edytować tą potwornie zrobioną namiastkę silnika fizyki jaka jest w silniku Gothica, do tego poprawnie obsługując m.in. obrót postaci i niezależne kierunki grawitacji dla różnych obiektów.

Jedyne uproszczone rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy to obrót całego pomieszczenia, tak żeby ściana była w rzeczywistości podłogą.
 


carelion

carelion

RaveN Studio
Moete Kita Zo!
posty153
Propsy73
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Moete Kita Zo!

carelion
RaveN Studio

Chodzenie po wodzie
#11 2013-04-27, 19:53(Ostatnia zmiana: 2013-04-27, 19:54)
Wcale nie chciałem gotowca.
Nie spróbowałem ale spróbuje tak czy inaczej dzięki wszystkim za pomoc.

Temat do Zamknięcia.

EDIT:
Już wiem o co chodzi dzięki Mark56.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry