Usuwanie tekstur od A do Z 3737 5

O temacie

Autor Cichybob

Zaczęty 20.04.2013 roku

Wyświetleń 3737

Odpowiedzi 5

Cichybob

Cichybob

Użytkownicy
posty3
  • Użytkownicy
Witam, na wstępie od razu powiem że jestem zielony w sprawach spacerów, blenderów i w ogóle, chociaż na tym właśnie mi zależy. Potrzebowałbym jakiś poradników, rady, filmików - potrzebuje usunąć miasto Khorinis, ewentualnie Farmę Onara ze wszystkich bundynków, żeby został sam grunt. Z tego co wyczytałem to potrzebne są jakieś programy do grafiki 3D, mam wrażenie że nie powinno być chyba trudne USUWANIE przedmiotów i dodanie spacerem ziemi, chociaż nie mogę znaleźć odpowiedniego turiorala do tego. Dlatego też kieruję swą prośbę do was o pomoc w tej sprawie.

Dodam również że tejże mapy z wykonanym 'gruntownym remontem' potrzebuję na GMPA.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Usuwanie tekstur od A do Z
#1 2013-04-20, 21:32(Ostatnia zmiana: 2013-04-20, 21:35)
To jest trudne, bo nie chodzi o przedmioty. Do tego Spacer nie potrafi "dodawać ziemi".

To o czym piszesz to model terenu. W jego skład wchodzą m.in. wszystkie budynki. Po usunięciu ich, musiałbyś porządnie odtworzyć teren który powinien być pod nimi (bo inaczej zostaną zwyczajnie dziury) i oteksturować go na nowo. To dużo pracy, a problemy z siatką mogą być momentami dość trudne.

Potrzebujesz Bleneda lub 3DSM z wtyczką Kerrax no i oczywiście jakiegoś doświadczenia w grafice 3d.

Spacer służy tylko i wyłącznie do dodawania małych obiektów, takich jak rośliny albo itemy, i obiektów związanych z silnikiem, takich jak światła, dźwięki, triggery, waypointy itd. Nie służy do edycji modeli.

Dla porównania, dodanie domków w puste miejsce jest banalne w porównaniu z tym co chcesz zrobić. Tutaj to usuwanie jest o wiele trudniejsze, bo nie są oddzielnymi obiektami, ale integralną częścią terenu.

Aha, tekstura to obrazek który jest nakładany na model. Jakbyś usunął tekstury, to dane obiekty zrobiłyby się szare, ale nadal istniały. Ty chcesz usuwać i przerabiać elementy siatki modelu.

Cichybob

Cichybob

Użytkownicy
posty3
  • Użytkownicy

Cichybob

Usuwanie tekstur od A do Z
#2 2013-04-20, 21:36(Ostatnia zmiana: 2013-04-20, 21:41)
A jeśli chciałbym stworzyć jakiś większy teren? Rzeki, pola, wyżyny, niziny? Nie ma jakiegoś łatwiejszego sposobu na własnego worlda w Gothicu? I czy na tym forum znajdzie się taki ochotnik, który podjąłby się tego zadania?

Mam również mapkę z pewnego moda i chcę ją trochę zedytować, gdzie ona może się znajdować? I takie dodawanie domków, nie domków jest skomplikowane? Znajdę tutaj jakiś prosty turioral na ten temat? Mod jest z Gothica 2 ''Juran''
 

Jerzy

Jerzy

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
Wiekszy/nowy świat? to mogło by być bardziej proste niż edycja już terenu tego który oferuje nam orginalnie gothic 2 ale to i tak musiałbys nauczyć się obsługi blendera lub 3ds maxa - bez tego nie zdziałasz praktycznie nic.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Usuwanie tekstur od A do Z
#4 2013-04-20, 22:02(Ostatnia zmiana: 2013-04-20, 22:02)
A jeśli chciałbym stworzyć jakiś większy teren? Rzeki, pola, wyżyny, niziny? Nie ma jakiegoś łatwiejszego sposobu na własnego worlda w Gothicu?
Nie ma łatwiejszego sposobu niż stworzenie modelu w edytorze 3d. Spacer nie jest edytorem 3d. Do czego służy Spacer napisałem w poprzednim poście. Najkrócej mówiąc, jeśli coś jest większe niż ludzik, to Spacer nie nadaje się do wstawiania tego. A stworzyć w nim czegoś całkiem nowego (jak nawet płaskie pole) nie da się w ogóle.

Mam również mapkę z pewnego moda i chcę ją trochę zedytować, gdzie ona może się znajdować?
...tam gdzie ją masz. Ale jeśli nie masz mapki, tylko samego moda, to szukaj w pliku .mod w sekcji /data/worlds/. Będzie w formacie .zen, jeśli będziesz chciał zedytować teren/budynki, to będziesz musiał otworzyć ją w Blenderze/3DSM z pluginem Kerrax.

I takie dodawanie domków, nie domków jest skomplikowane?
Dodawanie domków jest skomplikowane, bo wymaga edycji modelu terenu w edytorze 3d.
Dodawanie nie-domków jest łatwe, pod warunkiem że te nie-domki są mniejsze niż bohater, więc można je bez problemu wstawić w Spacerze. Mogą być to przykładowo krzaki, kamienie czy stoły.

Cichybob

Cichybob

Użytkownicy
posty3
  • Użytkownicy
Postaram znaleźć rozwiązane w tej sprawie, najwyżej sobie odpuszczę, albo będę się uczył obsługi programów do grafiki 3D. Tak czy siak, bardzo dziękuje za pomoc. Można zamknąć.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry