Funkcja przypisująca obiekt z silnika do instancji wygląda przykładowo tak:
MEM_AssignContentInst (MEM_Game, game);
MEM_AssignContentInst to nazwa funkcji. W nawiasach są argumenty oddzielone przecinkiem. Pierwszy argument to identyfikator instancji do której chcesz przypisać obiekt - w twoim przypadku tym identyfikatorem jest HpEdit (które przed chwilą stworzyłeś). Drugi argument to adres obiektu - jak sam wcześniej znalazłeś, znajduje się on w MEM_Game.hpBar, jednak żeby MEM_Game samo było przypisane, musisz wcześniej wywołać MEM_InitGlobalInst.
Tak więc pod tą nową instancją stwórz nową funkcję (nazwa dowolna, argumenty i zwracany typ mogą być puste), czyli przykładowo:
instance HpEdit (oCViewStatusBar);
func void PrzeniesPasek ()
{
MEM_InitGlobalInst();
...
}
I w miejscu kropek dopisz wywołanie tej funkcji która przypisze pasek z silnika do twojej instancji.
Metoda Edkasumo nie tworzy nowej instancji, a jedynie zmienną, ale efekt jest ten sam, różni się tylko użyta funkcja i ilość argumentów.