Wiedźmin 3: Dziki Gorn 771667 1986

O temacie

Autor Drock

Zaczęty 5.02.2013 roku

Wyświetleń 771667

Odpowiedzi 1986

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
No cóż, co prawda osobiście uważam, że jak ktoś gra w RPG (zwłaszcza w Wieśka) to jednak bardziej interesuje się fabułą, i generalnie wydaje mi się,że nowe zadania dodają nowe możliwości w większej liczbie niż karty do gwinta, ale to twoje zdanie, twój gust. 
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders

Fabio
The Modders

Wiedźmin 3: Dziki gon
#961 2015-07-10, 18:27(Ostatnia zmiana: 2015-07-10, 18:38)
Pełna lista zmian w patchu 1.07:

Spoiler
  • Wprowadzono nowy, alternatywny tryb responsywności poruszania się Geralta. Aby z niego skorzystać, należy włączyć go w opcjach rozgrywki.
  • Usunięto problem z unoszącym się w powietrzu koniem.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł zostać zablokowany w animacji celowania jeśli próbował rzucić bombę jadąc na koniu.
  • Naprawiono rzadki problem z niekończącym się ekranem ładowania podczas zadania Panie Lasu.
  • Wprowadzono różne poprawki dotyczące kolizji postaci oraz przedmiotów.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że po zakończeniu głównego wątku wciąż można było spotkać wojowników Dzikiego Gonu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze mogli ciągle kupować zagraniczne monety od lichwiarza i sprzedawać je w Banku Vivaldiego.
  • Usunięto możliwość zbierania złota z jednej skrzynki więcej niż raz.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre umiejętności nie były usuwane po użyciu Eliksiru Oczyszczenia.
  • Usprawniono mechanizm wybierania aktywnego przeciwnika na celowniku.
  • Wprowadzono zmiany w niektórych lokacjach, aby powstrzymać nieplanowaną progresję zadań mogącą spowodować problemy z grą, a także
    uniemożliwić opuszczenie fragmentów terenu.
  • Błąd sprawiający, że gracze nie mogli czasami używać znaków po pierwszej wizycie na Skellige został naprawiony.
  • Usunięto czasem występujące problemy z niepoprawnie naliczanymi obrażeniami.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre rodzaje broni nie traciły wytrzymałości.
  • Naprawiono błąd powodujący, że czasem prędkość gry nie wracała do normy po wcześniejszym użyciu ręcznego celowania.
  • Medytacja już nie będzie uniemożliwiona z powodu niektórych zadań.
  • Naprawiono problem z błędnie regenerującą się wytrzymałością.
  • Naprawiono błąd ze źle zliczanymi statystykami Geralta, w momencie gdy gracz stał w oparach bomby dwimerytowej.
  • Wprowadzona bardzo dużo poprawek, ulepszeń oraz doprecyzowań dotyczących wskazówek na mapie oraz etapów zadań.
  • Naprawiono błąd powodujący, że czasami grawitacja nie działała na konia gracza.
  • Dodano skrzynkę dla gracza. Gracze mogą teraz przechowywać w niej przedmioty, a dostęp do skrzyni uzyskają w różnych miejscach świata gry
    zaznaczonych na mapie.
  • Koń nie będzie już bez powodu zatrzymywał się niespodziewanie przed mostami oraz wąskimi przejściami.
  • Naprawiono błąd niesłusznie sugerujący, że gracz jest przeciążony.
  • Naprawiono rzadki błąd powodujący, że gracze nie mogli wybierać znaków.
  • Naprawiono problem powodujący, że gracz nie mógł czasami wytwarzać glyfów.
  • Naprawiono błąd powodujący, że niektórzy kupcy nie przyjmowali rupieci.
  • Materiały potrzebne do wytwarzania przedmiotów oraz składniki alchemii nie mają już wagi.
  • Naprawiono problem z brakiem kompatybilności między niektórymi częściami pancerza a fryzurami.
  • Naprawiono problem, który powodował, że czasami znak Quen wybuchał na Geralcie podczas scen dialogowych.
  • Naprawiono rzadko występujący błąd powodujący, że gracz nie mógł zagrać w Gwinta z Madame Serenity w Passiflorze.
  • Karta Zoltana (Gwint) powinna teraz zawsze być dostępna pod Drzewem Wisielców jeśli gracz nie wygrał jej wcześniej w Białym Sadzie.
  • Naprawiono problem uniemożliwiający graczom rozmowę oraz grę w Gwinta z karczmarzem w przybytku Na Rozstajach.
  • Poprawione rozmaite literówki oraz błędy we wszystkich wersjach językowych gry.
  • Liczne usprawnienia w systemie streamowania gry. Gracze zauważą znaczne zmniejszenie ilości tekstur niższej rozdzielczości, NPCe
    pojawiają się teraz szybciej, rozmaite elementy świata gry będą teraz
    ładowane znacznie szybciej. Zmiany te powinny być najbardziej widoczne
    na komputerach oraz konsolach bez dysków SSD.
  • Usprawniono wydajność na bagnach na terenie Ziemi Niczyjej.
  • Naprawiono problem powodujący spadki w wydajności gry podczas gdy w pobliżu była mgła.
  • Zoptymalizowano rozmaite efekty graficzne w zadaniu Bitwa w Kaer Morhen w celu uzyskania lepszej wydajności.
  • Wprowadzono szereg usprawnień, które pozytywnie wpływają na wydajność gry w wielu miejscach.
  • Usprawniono ogólną wydajność gry.
  • Naprawiono problem powodujący, że magiczna kopuła Keiry czasem negatywnie wpływała na wydajność.
  • Usunięto kursor myszy pojawiający się podczas niektórych przerywników filmowych.
  • Dodano ostrzeżenie pojawiające się w momencie, gdy na dysku nie ma miejsca na wykonanie nowego pliku zapisu.
  • Gra będzie teraz poprawnie zapamiętywać wybór ustawienia trybu wiedźmińskich zmysłów dla daltonistów.
  • Naprawiono błąd, przez który Zoltan czasami pojawiał się w złym miejscu po zakończeniu zadania Represje w Novigradzie.
  • Naprawiono problemy z dialogiem między Geraltem a Yennefer podczas zadania Ostatnie Życzenie.
  • Naprawiono błąd powodujący sytuację, w której pojawiały się dwie takie same postaci w jednej scenie w zadaniu Spis Cudzołożnic.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre etapy zadania Bitwa w Kaer Morhen były niedostępne dla gracza i niepoprawnie oznaczane jako
    niewykonane.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Lambert nie wsiadał do łódki w zadaniu Ostatnia Próba.
  • Naprawiono błąd, za sprawą którego w niektórych przypadkach Madame Serenity pojawiała się w złym miejscu podczas zadania Spisek.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że zadanie Fałszywe Papiery było oznaczane jako niewykonane w przypadku kiedy gracz nie wspomniał, że
    jeden z braci zginął.
  • Naprawiono błąd, który czasami nie pozwalał graczom wziąć udziału w ostatnim wyścigu konnym na Skellige,  Wyścigi Śmiałków: Ku chwale
    bogini!.
  • Naprawiono błąd, który powodował obecność niepożądanych przedmiotów w Novigradzie po zakończeniu zadania Bitwa w Kaer Morhen.
  • Naprawiono błąd, który nie pozwalał graczom na dalsze postępy w fabule w przypadku gdy zostali znokautowani przez strażników podczas
    podążania za Krwawym Baronem w zadaniu Sprawy Rodzinne.
  • Naprawiono problem, który powodował, że gracze nie mogli użyć pochodni w zadaniu Dorwać Juniora.
  • Usunięto występujący czasami niekończący się ekran ładowania w zadaniu Żelazna Dziewica.
  • Naprawiono błąd, który powstrzymywał graczy przed zakończeniem kontraktu Zlecenie: Barciowe Widziadło. Gracze, którzy mają problem z
    tym zadaniem będą musieli wrócić do zamarzniętego ula i jeszcze raz
    zbadać znajdujące się nieopodal ślady stóp.
  • Usunięto błąd, który powodował, że gracz mógł zostać zamknięty w pokoju w zadaniu Przez Czas i przestrzeń.
  • Naprawiono błąd, który czasami uniemożliwiał graczom progresję głównego wątku po zakończeniu zadania Dorwać Juniora, zwłaszcza po
    wizycie w obozie Vernona Roche'a.
  • Naprawiono problem z kupowaniem wina, który czasami nie pozwalał graczom zakończyć zadania Serce nie sługa.
  • Naprawiono błąd, który powstrzymywał progresję zadania W wilczej skórze po tym jak gracz przeczytał pamiętnik Morkvarga.
  • Usunięto rzadko występujący błąd powodujący, że gracze nie mogli przeszukać ciała żołnierza Dzikiego Gonu podczas zadania Echa
    przeszłości.
  • Keira teraz będzie bez problemów korzystać z portalu kiedy poprosimy ją aby udała się do Kaer Morhen podczas zadania Dla dobra nauki.
  • Naprawiono problem powodujący, że znajdującym się niedaleko Novigradu partyzantem Scoia'tael nie zawsze można było zagrać w Gwinta.
  • Naprawiono błąd powodujący sytuację, w której gracze mogli zostać zamknięci w piwnicy podczas zadania Królewski gambit.
  • Naprawiono błąd, który czasem powodował, że gracz nie mógł znaleźć Triss podczas zadania Ostatnie przygotowania.
  • Naprawiono problem z okazyjnym brakiem karczmarza w tawernie Zimorodek po zakończeniu zadania Teraz albo nigdy.
  • Naprawiono problem z Yennefer, która nie zawsze pojawiała się w Oxenfurcie podczas zadania Wielka Ucieczka.
  • Naprawiono problem powodujący, że Kapitan Wolverstone nie pojawiał się w karczmie Złocisty Jesiotr.
  • Naprawiono rzadki błąd powodujący, że ochroniarze nie byli wrogo nastawieni w zadaniu Racja stanu.
  • Naprawiono problem powodujący, że gryf w kontrakcie Zlecenie: Bestia z Oxenfurckiej Puszczy nie zawsze się pojawiał.
  • Wywerna będzie teraz zawsze pojawiać się w konktrakcie Zlecenie: Zmora kupieckiego traktu.
  • Naprawiono problem ze zrekrutowaniem Sukrusa ze Skellige na ochroniarza podczas zadania Miecze i pierogi.
  • Naprawiono rzadki problem, który powodował, że wizje w zadaniu Echa Przeszłości nie zawsze był wyświetlane.
  • Zlecenia: Licho przy studni już nie będzie liczyć się do osiągniecia Geralt Zawodowiec.
  • Naprawiono rzadko występujący problem powodujący, że gra nie mógł rozmawiać z Lambertem w Kaer Morhen podczas zadania Ostatnia Próba.
  • Naprawiono rzadki problem powodujący, że gracze nie mogli zakończyć zadania Tajemniczy handlarz.
  • Naprawiono błąd powodujący, że gracze nie zawsze mogli przywołać konia po zakończeniu zadania Lekcja szermierki.
  • Wejście do mauzoleum podczas zadania Poszukiwani: Rynsztunek szkoły żmii nie będzie już zamknięte bez powodu.
  • Naprawiono błąd powodujący, że gracze nie mogli używać znaków ani mieczy po zakończeniu walki na pięści w Szałwii i Rozmarynie podczas
    zadania Spis cudzołożnic.
  • Naprawiono problem, który uniemożliwiał graczom zbadanie źródła sygnału podczas zadania Zakłócenia.
  • Naprawiono problem z zadaniem Brudna forsa.
  • Naprawiono rzadki błąd związany z ekranem ładowania podczas kontraktu Zlecenie: Upiór z Eldbergu.
  • Naprawiono problem związany z ekranem ładowania w rezydencji Aeramasa podczas zadania Nabiał i ciemne siły.
  • Naprawiono problem, który powodował, że NPCe oferujący kontrakty, Zlecenie: Śmiertelne rozkosze oraz Zlecenie: Leśnica znikali.
  • Szereg usprawnień mających na celu poprawę stabilności działania gry.
  • Eliksir Oczyszczenia nie będzie już podpinał się w miejsca szybkiego wyboru w momencie, gdy graczowi skończy się jedzenie.
  • Dodano oddzielny panel na książki w ekwipunku.
  • Wprowadzono dodatkowe podpowiedzi na ekranach ładowania.
  • Przepisy (alchemia oraz wytwarzanie przedmiotów) mogą być teraz przypinane, co będzie skutkowało odpowiednim zaznaczeniem potrzebnych do
     ich wykonania składników w panelu sklepu.
  • Wprowadzono funkcjonalność, która zaznacza obecnie wyekwipowane przedmioty w panelu napraw.
  • Dodano rozróżnienie między książkami przeczytanymi i nieprzeczytanymi.
  • Lista dostępnych pakietów DLC jest teraz wyświetlana w osobnym menu celem większej przejrzystości.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Ktoś wie, czym jest ten "tryb responsywności poruszania się Geralta"?

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@Adanos zobaczymy jak to będzie, ale jak sama nazwa wskazuję "responsywność" to jako tako "czuły,wrażliwy" chodzi tutaj o Geralta i to szybkość wykonywania ruchu klikając w klawisze (na kompie) czy tam na padzie. W każdym razie to będzie trzeba raczej przetestować, bo na 'filmikach' się tego nie ujrzy.

oskardon

oskardon

Użytkownicy
posty91
Propsy38
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nie wiem czy to to, ale bardzo często wkurwiało mnie że szedł przed siebie nawet jeśli kamera była zwrócona w zupełnie innym kierunku. Najbardziej wyczuwało się to w wodzie i na koniu (obracał się nawet dopiero po paru metrach), ale i pieszo było to zauważalne. Sprawiało że manewrowanie na skraju przepaści często kończyło się upadkiem w nią.

Zgaduję że patch przyspiesza / wymusza obracanie się Geralta w odpowiednią. Dla porównania np w Gothicu postać zawsze idzie równo w kierunku w którym była zwrócona kamera (co jest bardzo wygodne i pozwala na precyzyjny ruch, ale wygląda nierealistycznie).
 
Life is brutal and full of zasadzkas.

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Ktoś wie po jakim upływie czasu od odczarowania Umy pojawi się konntynuacja zadania Spisek? 
 

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch

Tizgar

Wiedźmin 3: Dziki gon
#966 2015-07-10, 21:08(Ostatnia zmiana: 2015-07-10, 22:29)
Jedno z drugim niema za wiele wspólnego spisek jest kontynuowany po sprawie z loża czarownic
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Kto ma Witchera 3 na Gog i pożyczy mi na czas pobierania konto? :D
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Zireael

Zireael

Użytkownicy
Przezorny
posty388
Propsy304
NagrodyV
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przezorny
@up Jeśli wciąż szukasz, napisz PW to ci podam.
 
Ludzie (...) lubią wymyślać potwory i potworności. Sami sobie wydają się wtedy mniej potworni (...) Wtedy jakoś lżej im się robi na sercu. I łatwiej im żyć.

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Wiecie gdzie można zdobyć dwimerytową blache lub schemat na nią?
 

Zireael

Zireael

Użytkownicy
Przezorny
posty388
Propsy304
NagrodyV
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przezorny
Szukaj u kupców lub rzemieślników na pewno mają. Schematu nie powinieneś szukać bo go masz w ekwipunku, poszukaj dokładnie. ;)
 
Ludzie (...) lubią wymyślać potwory i potworności. Sami sobie wydają się wtedy mniej potworni (...) Wtedy jakoś lżej im się robi na sercu. I łatwiej im żyć.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
@up Jeśli wciąż szukasz, napisz PW to ci podam.
Props za chęci, ale @Simen już mnie poratował :D

 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Patch 1.07 dostępny.

Waga: 7GB

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
aż żałuje że już skończyłem grać bo ten patch w chuj poprawia
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Muszę pobrać. Swoją drogą ostatnio coraz bardziej doceniam muzykę. W Wieśku jest co prawda mało utworów, ale lepsze to niż w niektórych grach gdzie jest ich cała masa, utwory w Wieśku mają swój klimat, sa świetnie zrobione i znacząco uprzyjemniają czas spędzany na poruszaniu się po lasach, górach, w trakcie walki też zdarzają się ciekawe nuty które nadają walce jakby żwawszego tempa. 
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
https://www.youtube.com/watch?v=0aOp1p7e0d4

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Nowe ciekawe DLC się zbliża. :D
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Większego się nie dało?

Może być, chociaż pisali o tym 2 tygodnie temu.

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Autentycznie ciekawe DLC  :D Fajnie jakby dodawali więcej takich rzeczy do gry, żeby zwiększać różnorodność :D Nowe kawałki do soundtracku na przykład c:
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota

Powiem tak, zakończenie gry zajęło mi... 120 godzin. Mimo to nadal mam ponad 100 pytajników, kilka poszukiwań, zadania związane z gwintem i wyścigami a także 2 czy 3 zbugowane i popsute questy, no plus te których nie odkryłem (np. te co pojawiają się po nocnych wojażach w Novigradzie). Mam coś między 35 a 37 poziomem. Miałem dobre zakończenie mimo tego, że niektóre wydarzenia mi się nie podobały i nie chciałem aby świat został ukształtowany dokładnie tak. Trzeba jednak przyznać, że Redzi mocno skrócili wiele wątków przez co nie ma wyjaśnionej przyszłość czarodziejek z Loży ( po za Shelą i Keirą) czy wątki kilku przyjaciół są niedomknięte, mam nadzieje, że na prawią to w dodatkach lub ER. Jak wyglądał mój świat finalnie? Daje w "spoiler"

Spoiler
Udało mi się  pokojowo wyjść z spotkania Dijkstry z Fillipą. Następnie przeprowadziliśmy zamach na Radowida. Gdy ten zginął i nadszedł czas wyboru, ścieżka Dijkstry czy Rocha i Talara miałem problem. W 100% zgadzałem się z opinią polityczną Siga, bardzo go też lubiłem. Nie mogłem jednak pozwolić zabić temerczyków dlatego z prawdziwym żalem zabiłem Sigiego. To oznacza, że każdy kraj po za Skelige i Temerią wpada w łapy Emhyra. Na Skelige zasiadł Hjalmar, pomagał w Ragh na Rog, bitwie o Kear Morhen. Vesemir, Crach giną. Ciri ostatecznie zostaje wiedźminką, nie do końca wiadomo co stało się z Avallachem. Keira żyje i odchodzi z Lambertem. Letho żyje. Czarodziejki wszystkie po za de Tancarvil żyją. 

I rzeknę w sposób następujący: Wiedźmin 3 to najlepsza gra RPG jaka kiedykolwiek ujrzała światło dzienne. Kiedy pierwszy raz zaczynałem czytać tom opowiadań "Ostatnie Życzenie" wiedziałem, że wstępuje do wielkiego, unikalnego i zaczarowanego świata. Pełnego klątw, intryg, zdrad, wojen. Z zapałem pożarłem można powiedzieć całą sagę, opowiadania mam teraz jako audiobook i często słucham do poduszki. Wiele razy wracałem do książek, za każdym razem odkrywałem coś więcej. Pamiętałem też że będąc dzieciakiem, lubiłem oglądać jak rodzice grali w Wiedźmina, gra strasznie mi się podobała. Niestety kiedy już sam zacząłem chcieć utonąć w niesamowicie realistycznym świecie CD Projekt Red, nie było odpowiedniego sprzętu, gra też nie chciała się zbyt dobrze instalować. Resztę historii poznałem więc na YT, teraz mogę sam zagrać w W1, jak znajdę czas. Po porażce na PC podszedłem do W2 na Xboxie 360. Świat wykreowany przez Redów a zwłaszcza fabuła mnie wciągnęły niesamowicie. Potem pozostało czekać, od początku do końca na Wiedźmina aby wreszcie zagrać w ten cudny produkt. Mam w planach napisać recenzje, tak od siebie, na razie jednak nie mam na to czasu. Powiem tylko jedno, realizm, napięcie, te odczucia towarzyszyły mi przez całą rozgrywkę. Poznawanie miejsc wyjętych rodem ze słowiańszczyzny czy krain Wikingów to jedno, ale.... uczestnictwo w Rag na Roog? Bezcenne doznania zwłaszcza dla kogoś kto jako małe dziecko zaczytywał się w mitach Nordów i zawsze marzył o zobaczeniu czegoś takiego. A zobaczenie tylu dobrze znanych postaci, spacerowanie pod drzewami w dolinach obok Kear Morhen, wspinając się na skały, przeszukując stare miejsca Warowni Starego Morza, dowiadując się wielu ciekawostek związanych z życiem wiedźminów przed pogromem i patrzenie na majestatyczne wspaniałe góry. Uczestnictwo w treningu Ciri, marzenia, rzeczy małe a cieszą każdego fana prozy Sapkowskiego, nawet bardziej niż zanurzenie się w świat intryg i walk o władze w Novigradzie. Nie porównuje W3 do żadnego filmu, gry. Efektownie nie porównuje go do filmów Micheala Beya (kojarze takie porównania), fabularnie nie porównuje do Intersteller. Nie patrze na otwarty świat przez pryzmat tego ze Skyrima, czy ogromu Dragon Aga. Bo Wiedźmin jest od nich lepszy. Jak nazwałbym historię wiedźmina? Książką, najbardziej niesamowitą książkową historią, prawdziwym zwieńczeniem wielkiej historii, wielkiej legendy Białego Wilka. Kiedy o 2 w nocy szedłem spać aby wstać o 5 byle tylko dokończyć ostateczną konfrontacje, przypominały mi się czasy kiedy siedziałem do późna nad niesamowitą książką aby wreszcie dowiedzieć się jak to się zakończy. A moja podróż wcale się nie skończyła, ona dopiero się zaczyna.
 


0 użytkowników i 6 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry