Rozbijanie drzewek vobów 6858 31

O temacie

Autor Caesum

Zaczęty 11.02.2012 roku

Wyświetleń 6858

Odpowiedzi 31

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Rozbijanie drzewek vobów
2012-02-11, 20:14(Ostatnia zmiana: 2012-02-11, 20:56)
Poprawiam właśnie część świata, zrobioną przez pewną osobą i kurwicy dostaję. Niby level-design prawie, że w porządku(kilka rzeczy przeczyło wszelkim prawom fizyki... Logiki też, ale tylko pojedyncze), to jest cała masa drzewek vobów chuj wie po co. Praktycznie niemożliwe jest poprawienie czegoś bez przesuwania wszystkich innych vobów znajdujących się w tym samym miejscu - wszystko to dzięki drzewkom vobów.
Tak więc moje pytanie brzmi, da się je jakoś rozbić? Jeśli nie, to chyba będę musiał napisać pewnej osobie smutną wiadomość.
 

Lansjer

Lansjer

Rzeka
posty808
Propsy502
ProfesjaLvl designer
  • Rzeka
Chodzi ci o to jak usunąć konkretne voby znajdujące się wśród innych dobrze zrozumiałem?
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Rozbijanie drzewek vobów
#2 2012-02-11, 20:50(Ostatnia zmiana: 2012-02-11, 20:53)
No właśnie nie. Chodzi mi o to jak rozbić drzewko vobów nie usuwając przy tym żadnego z vobów.
 

Lansjer

Lansjer

Rzeka
posty808
Propsy502
ProfesjaLvl designer
  • Rzeka
Zrób screena jak możesz  :cool:
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Chodzi Ci o to "Rozdziel", "Połącz"? Niezbyt kminie ;x
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Rozbijanie drzewek vobów
#5 2012-02-11, 23:55(Ostatnia zmiana: 2012-02-12, 00:01)
No dobra, pokażę wam to w prosty sposób:

 

Lansjer

Lansjer

Rzeka
posty808
Propsy502
ProfesjaLvl designer
  • Rzeka
A nie możesz tego usunąć w pizdu i zrobić od nowa  :lol2:
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Możesz spróbować otworzyć notatnikiem i przestudiować jak działa takie coś
[VobTree % 0 0]
childs0=int:3
[% zCVobLevelCompo:zCVob 52224 1]
pack=int:0
presetName=string:
bbox3DWS=rawFloat:-28269.9238 -6809.24023 9384.10156 -5792.02148 3640.99243 32685.5898
trafoOSToWSRot=raw:0000803f0000000000000000000000000000803f0000000000000000000000000000803f
trafoOSToWSPos=vec3:0 0 0
vobName=string:LEVEL-VOB
visual=string:ADDON_PART_CANYON_P01.3DS
showVisual=bool:0
visualCamAlign=enum:0
visualAniMode=enum:0
visualAniModeStrength=float:0
vobFarClipZScale=float:1
cdStatic=bool:0
cdDyn=bool:0
staticVob=bool:0
dynShadow=enum:0
zbias=int:0
isAmbient=bool:0
[visual zCMesh 64513 2]
[]
[ai % 0 0]
[]
[]
childs1=int:741
[% oCItem:zCVob 0 3]
pack=int:0
presetName=string:
bbox3DWS=rawFloat:2653.61304 -3189.8501 30083.0605 2740.39014 -3175.32471 30126.6133
trafoOSToWSRot=raw:503e6fbff929c93d401dafbe0a13d63d03997e3f00000000b027ae3e786f12bdaa8f70bf
trafoOSToWSPos=vec3:2672.83643 -3179.87354 30112.8594
vobName=string:ITMW_1H_VLK_SWORD
visual=string:
showVisual=bool:0
visualCamAlign=enum:0
visualAniMode=enum:0
visualAniModeStrength=float:0
vobFarClipZScale=float:1
cdStatic=bool:1
cdDyn=bool:1
staticVob=bool:0
dynShadow=enum:0
zbias=int:1
isAmbient=bool:0
[visual % 0 0]
[]
[ai % 0 0]
[]
itemInstance=string:ITMW_1H_VLK_SWORD
[]

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Adanos, chyba szybciej i bezpieczniej byłoby zastosować się do propozycji Lansjera. Przynajmniej się bugów uniknie.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Rozbijanie drzewek vobów
#9 2012-02-12, 23:47(Ostatnia zmiana: 2012-02-13, 00:01)
Przy ilości drzewek, które twórca zena narobił, lepiej by było porzucić zen wpizdu i zacząć od nowa.

A jest chociaż jakiś sposób, by przesuwać vob, nie przesuwając przy okazji wszystkich vobów, które w nim "siedzą"?

Adanos - Przejrzałem zen i niestety, gdybym miał osobiście rozwalać każde drzewko to już prędzej by się od nowa ten zen zrobiło. Tych drzewek są setki.
 


Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Kazdy vob ma chyba swoje własne współrzędne, zapisane w trafoOSToWSPos. Mimo to ja tam dalej nie wiem, jak te drzewka rozwalić, z początku myślałem, że ma to związek z [VobTree % 0 0], potem z childs1=int:2, ale najwyraźniej się myliłem. Pierwsze się zaczyna wraz z vobem świata i jest to jedyne, jakie znalazłem, zaś drugie ma różne liczby, które najwyraźniej nie są zależne od drzewek(zrobiłem dwa razy ten sam zen, ale liczby były zupełnie inne).
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Wydaje mi się, że zarówno w pliku *.zen jak i w Spacerze nie muszą być w tej samej kolejności (ale odpowiednie poziomy wierzchołków są zachowane).
Przeanalizujemy pewien fragment
[VobTree % 0 0] //główny korzeń, dotyczy świata
childs0=int:1
[% zCVobLevelCompo:zCVob 52224 1] //właściwość pierwsza, w Spacerze "Internals" oraz "Vob"
pack=int:0
presetName=string:
bbox3DWS=rawFloat:-7026.43164 -5620.80273 -40609.8516 21182.4414 5403.01367 -4816.48047
trafoOSToWSRot=raw:0000803f0000000000000000000000000000803f0000000000000000000000000000803f
trafoOSToWSPos=vec3:0 0 0
vobName=string:LEVEL-VOB
visual=string:NEWWORLD_PART_FARM_01.3DS
showVisual=bool:0
visualCamAlign=enum:0
visualAniMode=enum:0
visualAniModeStrength=float:0
vobFarClipZScale=float:1
cdStatic=bool:0
cdDyn=bool:0
staticVob=bool:0
dynShadow=enum:0
zbias=int:0
isAmbient=bool:0
[visual zCMesh 64513 2] //właściwość druga, w Spacerze "visual"
[] //właściwość druga jest pusta
[ai % 0 0] //właściwość trzecia, w Spacerze "ai"
[] //właściwość trzecia jest pusta
[]
                childs1=int:1103 //liczba dzieci

http://s4.ifotos.pl/img/vobjpg_rxppssq.jpg

Tak więc wystarczy zmienić liczbę childs1=int:1103

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
No dobrze, obawiam się jednak, że dalej nie rozumiem. Z tego co rozumiem, mam zmienić liczbę w childsX=int:, ale na jaką? Zero? Jeden? I co to dokładnie zmieni? Tym sposobem rozpadnie się tylko jedno drzewko? Dodam jeszcze, że próbowałem coś sam wykombinować, ale dzięki temu rozwaliłem sobie tylko kopię świata. :lol2:
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Rozbijanie drzewek vobów
#14 2012-02-13, 14:25(Ostatnia zmiana: 2012-02-13, 14:29)
Zmień na 0. Jeśli zmienisz na 0, to wtedy będziesz miał zieloną fajeczkę, jak na obrazku:

No dobra prawie. Jeśli drzewo jest kilkupoziomowe, to zmiana jednej wartości childX zmniejszy wysokość drzewa o 1. Dlatego jeśli wysokość drzewa jest równe h, to należy zmienić h takich wartości (oczywiście trzeba najpierw właściwe znaleźć).

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzięki, teraz tylko kolejny problem. Jak mogę to zmienić(i w czym), aby później móc jednak otworzyć mojego zena? :D
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
W notatniku :D

A najlepiej Notepad++ lub w czymś, gdzie mógłbyś użyć magicznych klawiszy "ctrl+z". Jak zmienisz otwórz zena Spacerem. Jak się nie uda, bo coś źle zrobisz, to użyjesz w Notepad++ magicznych klawiszy.

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Rozbijanie drzewek vobów
#17 2012-02-13, 14:46(Ostatnia zmiana: 2012-02-13, 14:49)
Zrobiłem tak jak powiedziałeś - Efekt jeszcze piękniejszy, wszystkie voby zniknęły. Ustawiłem więc na jedynkę, efekt - każdy vob siedział w poprzednim. :lol2:
Żeby było ciekawiej, w moim zenie są trzy voby - jeden, dwa i trzy.
Domyślnie:
Jeden ma int 0.
Dwa ma int 1.
Trzy ma int 2.

Dwa siedzi w Jeden, Trzy jest oddzielnie.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Ale chyba nie wziąłeś tej pierwszej wartości, co jest w przykładzie? :D  W twoim przypadku wartość childX powinna wynosić nie więcej niż 2 :D  Odnajdź go po nazwie "min_cob_stone_v1.3ds"

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Rozbijanie drzewek vobów
#19 2012-02-13, 14:55(Ostatnia zmiana: 2012-02-13, 14:56)
Czarna magia. Kompletnie otępiałem. XD
Czy prosiłbym o zbyt wiele, gdybym chciał żebyś pokazał mi to na tym przykładzie? :D
[VobTree % 0 0]
childs0=int:1
[% zCVobLevelCompo:zCVob 52224 1]
pack=int:0
presetName=string:
bbox3DWS=rawFloat:-21924.9004 -10866.5088 -31060.5508 -10279.5527 -7914.95605 -20038.3281
trafoOSToWSRot=raw:0000803f0000000000000000000000000000803f0000000000000000000000000000803f
trafoOSToWSPos=vec3:0 0 0
vobName=string:LEVEL-VOB
visual=string:ZKWORLD_BW2.3DS
showVisual=bool:0
visualCamAlign=enum:0
visualAniMode=enum:0
visualAniModeStrength=float:0
vobFarClipZScale=float:1
cdStatic=bool:0
cdDyn=bool:0
staticVob=bool:0
dynShadow=enum:0
zbias=int:1
isAmbient=bool:0
[visual zCMesh 53505 2]
[]
[ai % 0 0]
[]
[]
childs1=int:2
[% zCVob 52224 3]
pack=int:0
presetName=string:
bbox3DWS=rawFloat:-15462.5479 -9552.45898 -28622.2227 -15294.2178 -9392.73438 -28547.4902
trafoOSToWSRot=raw:0000803f0000008000000000000000000000803f0000000000000080000000800000803f
trafoOSToWSPos=vec3:-15378.3838 -9472.59766 -28584.8574
vobName=string:TRZY
visual=string:ADDON_DUNGEON_SHELF_02.3DS
showVisual=bool:1
visualCamAlign=enum:0
visualAniMode=enum:0
visualAniModeStrength=float:0
vobFarClipZScale=float:1
cdStatic=bool:0
cdDyn=bool:0
staticVob=bool:0
dynShadow=enum:0
zbias=int:0
isAmbient=bool:0
[visual zCProgMeshProto 53505 4]
[]
[ai % 0 0]
[]
[]
childs2=int:0
[% zCVob 52224 5]
pack=int:0
presetName=string:
bbox3DWS=rawFloat:-15565.7422 -9552.45898 -28219.127 -15397.4121 -9392.73438 -28144.3945
trafoOSToWSRot=raw:0000803f0000008000000000000000000000803f0000000000000080000000800000803f
trafoOSToWSPos=vec3:-15481.5781 -9472.59766 -28181.7617
vobName=string:JEDEN
visual=string:ADDON_DUNGEON_SHELF_02.3DS
showVisual=bool:1
visualCamAlign=enum:0
visualAniMode=enum:0
visualAniModeStrength=float:0
vobFarClipZScale=float:1
cdStatic=bool:0
cdDyn=bool:0
staticVob=bool:0
dynShadow=enum:0
zbias=int:0
isAmbient=bool:0
[visual § 0 4]
[]
[ai % 0 0]
[]
[]
childs3=int:1
[% zCVob 52224 6]
pack=int:0
presetName=string:
bbox3DWS=rawFloat:-15812.4297 -9552.45898 -27969.8301 -15644.0996 -9392.73438 -27895.0977
trafoOSToWSRot=raw:0000803f0000008000000000000000000000803f0000000000000080000000800000803f
trafoOSToWSPos=vec3:-15728.2656 -9472.59766 -27932.4648
vobName=string:DWA
visual=string:ADDON_DUNGEON_SHELF_02.3DS
showVisual=bool:1
visualCamAlign=enum:0
visualAniMode=enum:0
visualAniModeStrength=float:0
vobFarClipZScale=float:1
cdStatic=bool:0
cdDyn=bool:0
staticVob=bool:0
dynShadow=enum:0
zbias=int:0
isAmbient=bool:0
[visual § 0 4]
[]
[ai % 0 0]
[]
[]
childs4=int:0
[]
[WayNet % 0 0]
[% zCWayNet 0 7]
waynetVersion=int:1
numWaypoints=int:0
numWays=int:0
[]
[]
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry