Bitwa 7a - Kusze i łuki 146440 266

O temacie

Autor Żadna Głupia Spółgłoska

Zaczęty 30.05.2011 roku

Wyświetleń 146440

Odpowiedzi 266

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

Nie wiem czy nie robię trochę od dupy strony tym razem, że tak bez diffuse ale tak to na razie wygląda.

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Komuchpl

Komuchpl

Użytkownicy
Co? Ja?
posty146
Propsy130
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Co? Ja?
Łuk dla odmiany:
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Bitwa 7a - Kusze i łuki
#143 2011-06-11, 13:31(Ostatnia zmiana: 2011-06-11, 15:44)
Łuk wygląda już lepiej niż kusza, która miała fatalny tex i widoczne błędy w mapowaniu (rozciągnięcia). Pokazuj siatkę, bo bez niej nie sposób ocenić modelu. Na razie jedyne co można o nim powiedzieć to że jest kompletnie fantastyczny, bo jeśli to drzewo nie jest tak naprawdę pękiem karbonowych nanorurek to pewnie połamałoby się przy próbie naciągnięcia, a już na pewno nie zapewniłoby porządnego odrzutu.

@down: trochę nie rozumiem skąd te oskarżenia o jej mierność.

Chciałem odwzorować polakierowaną, wypolerowaną powierzchnię z jednego z gatunków drewna używanego w łuczarstwie i wydawało mi się że wygląda całkiem znośnie.

iktorn

iktorn

Użytkownicy
posty89
Propsy12
  • Użytkownicy

iktorn

Bitwa 7a - Kusze i łuki
#144 2011-06-11, 13:45(Ostatnia zmiana: 2011-06-11, 14:06)
Wszystkie prace dobre, a parę nawet świetnych, ale to praca Wietrzyka mi najbardziej przypadła do gustu. Moim zdaniem Avallach popsuł dobry model przez mierną teksturę drewna.

@UP:
No ta tekstura mi nie przypada do gustu, w 2D jeszcze ujdzie, ale na modelu się prezentuje sztucznie i w porównaniu z teksturą Wietrzyka wygląda jak z fantasy, a chyba nie takie było Twoje zamierzenie.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
kolego strasznie gruba cieciwa :D
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dracon

Bitwa 7a - Kusze i łuki
#146 2011-06-11, 15:22(Ostatnia zmiana: 2011-06-11, 15:28)
Komuch, jedyne, do czego można się przyczepić, to złe ułożenie słojów drewna na ramionach łuku. W rzeczywistości pękłyby już podczas naciągania cięciwy na łuk i nie dawałyby żadnej sprężystości. Ułóż słoje równolegle do nich.
WWZ: Cięciwa musi wytrzymać ogromną siłę - to nie łuk. Kusze ponoć potrafią przebić drewnianą stodołę na wylot.

//Edit:
Cytuj
Dracon, strasznie masywna kolba w porównaniu do łuczyska.
Ogólnym moim zamysłem jest mała, "kieszonkowa" kusza (około 0,4m długości). Gdybym zrobił małą kolbę, trzymałoby się niewygodnie.
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium


KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

Komuchpl

Komuchpl

Użytkownicy
Co? Ja?
posty146
Propsy130
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Co? Ja?
@Avallach:

Druga połowa jest taka sama.
 

WoYo

WoYo

DreamVader
artysta
posty398
Propsy236
ProfesjaGrafik 3D
  • DreamVader
  • artysta

WoYo
DreamVader

Bitwa 7a - Kusze i łuki
#150 2011-06-11, 20:12(Ostatnia zmiana: 2011-06-11, 20:32)
Łuk dla odmiany:

Ile tris?
@down: Też patrzyłem na siatkę to mnie zaciekawiło :D


Faren

Faren

RaveN Studio
Farelka
posty1172
Propsy1496
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Farelka
Mówiąc że nie musi wejść do goticzka nie myślałem, że zrobisz coś co na crysisa jest zbyt szczegółowe :D
 
makin' bacon

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Bitwa 7a - Kusze i łuki
#153 2011-06-11, 20:45(Ostatnia zmiana: 2011-06-11, 20:49)
Nikt nie mówi że jest zbyt szczegółowe jak na Crysisa. W ogóle nie jest szczegółowe jak na żadną grę, bo szczegółów na tym modelu jest bardzo mało. Jest za to marnowana gigantyczna ilość zbędnych trójkątów. Przykładowo cięciwa mogłaby się składać nie różniąc się wyglądem z 6 tris, podczas gdy komuch na oko zrobił ją z wielu tysięcy.

Szczegółowy model może zostać zrobiony zgodnie z zasadami low-poly (a więc modelowanie detali tam gdzie jest to uzasadnione ich istotnością i widocznością) i na odwrót, jak w tym przypadku, model który nie jest specjalnie skomplikowany może być niepotrzebnie dzielony na wiele dodatkowych tris.

Komuchpl

Komuchpl

Użytkownicy
Co? Ja?
posty146
Propsy130
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Co? Ja?
Wersja 'poprawiona':

1285tri

Btw. cięciwa miała tylko 12 tri :lol:  viewport 3ds'a ma chyba takie coś do siebie, że wygląda na pare tysięcy
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Bitwa 7a - Kusze i łuki
#155 2011-06-11, 21:13(Ostatnia zmiana: 2011-06-11, 21:15)
WTF, wyraźnie pokazało ją podzieloną na mnóstwo segmentów: http://s2.ifotos.pl/img/luk-siatk_hearxqw.png
W takim razie to nie była siatka modelu, tylko jakiś rodzaj wizualnego odwzorowania powierzchni. Ewentualnie mogłeś włączyć coś w rodzaju podglądowego autosmootha który dzieli powierzchnie na kwadraty?

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy

Klark Cent

Bitwa 7a - Kusze i łuki
#156 2011-06-11, 21:24(Ostatnia zmiana: 2011-06-11, 23:24)
Może on wpierw robi H-poly pod normal mapę a potem przerabia to w ZB jak firebat z maxa czy jak mu tam : p na low i w ogóle czepiacie się xd

PS ogółem to żart ale ok : p
 

iktorn

iktorn

Użytkownicy
posty89
Propsy12
  • Użytkownicy
Nie czepiają się, bo na tej cięciwie jest więcej poly, niż na całym modelu[no może przesadzam troszeczkę].
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Ogólnym moim zamysłem jest mała, "kieszonkowa" kusza (około 0,4m długości). Gdybym zrobił małą kolbę, trzymałoby się niewygodnie.
W takim razie po co strzemię? Czy w takich małych kuszach w ogóle się ich używało?

WTF, wyraźnie pokazało ją podzieloną na mnóstwo segmentów: http://s2.ifotos.pl/img/luk-siatk_hearxqw.png
Kwestia pikselozy. Spróbuj narysować cztery niewygładzane linie obok siebie.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

Bitwa 7a - Kusze i łuki
#159 2011-06-12, 17:58(Ostatnia zmiana: 2011-06-12, 17:59)



Nie mam pomysłu na diffuse  :[

Te efekty to przegięcie oczywiście XD


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry