Narzędzia dla programisty 3804 5

O temacie

Autor Vuler

Zaczęty 18.04.2011 roku

Wyświetleń 3804

Odpowiedzi 5

Vuler

Vuler

Użytkownicy
posty60
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Z tego co mi wiadomo to przynajmniej dwie osoby na tym forum zajmują się bardziej poważnie gamedevem, dlatego chciałem dowiedzieć się coś na temat tego w co z punktu widzenia programisty warto zainwestować czas? Przy czym nie chodzi mi tu o języki programowania, ale bardziej o konkretne narzędzia, czy może SDK którejś z platform mobilnych.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Co do urządzeń przenośnych, to należy wymienić w zasadzie tylko 3 systemy:
- Windows 7 Phone
- Android
- iOS

Oczywiście są jeszcze inne, jak np. Blackberry czy Symbian, ale nie mają tak wielkiego udziału w rynku (choć możliwe, że kiedyś się to zmieni...).
Wydaje mi się, że najlepiej sprawa wygląda z Androidem, bo Google wspiera zarówno Windowsa, jak i Linuksa czy Macintosha. Pisze się w Javie, a sam Android ma dość pokaźną dokumentację na swojej stronie. O Windowsie 7 Phone wiem tylko, że pisze się w C#. IMO najgorzej sprawa wygląda z iOS, bo raczej większość posiada PC z Windowsem czy Linuksem niż Maca. Oczywiście można postawić maszynę wirtualną, ale komu się chce :D  Pisze się w Objective-C.

Jeśli zamierzasz tworzyć gry, to w zasadzie możesz się zastanowić nad silnikiem Unity. Można w nim pisać w C#, Boo lub javascript (z tego co Avallach mi pisał, to nie jest to "zwykły" js, a znacznie "ulepszony"). Unity wspiera m.in. Windowsa, iOS czy Androida, ale Linuksa niestety już nie ;/

Warto jeszcze zastanowić się nad UDK. Niedawno zostało dodane wsparcie dla iphonów.

Jak nie interesują cię komórki i chciałbyś tworzyć gry od podstaw, to warto zainteresować się biblioteką DirectX czy OpenGL.

Więcej SDK nie znam i nie pamiętam :D  W sumie wszystko napisałem z punktu widzenia teoretyka :D

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
Tak jak przedmówca, możesz jeszcze spróbować Unigine (płatne, ciężko się załapać na triala) (googluj :) ).
Najlepsze doświadczenia mam z UDK, w dodatku podobno Epic Games pracuje nad supportem dla Androida (czas stworzenia gry to minimum rok, a do tego czasu sporo może się zmienić).
UDK miażdży konkurencję, jeśli chodzi o grafikę
https://www.youtube.com/watch?v=XgS67BwPfFY

Crytek - ich sandbox jest chyba najprostszy w obsłudze, ale jednak płatny (to jest zaletą UDK).
Co do Unity - tu mam mieszane wrażenia, z jednej strony bardzo łatwa obsługa, z drugiej strony słaba grafika i niska wydajność. Aby grać tam przy ok 30 fps muszę mieć ustawione detale na Lowest (czy jakoś tak), rozdziałka 640x480 i wtedy co 5 sekund mam przycięcia. Może mój komp to nie jest torpeda, ale skoro Crysis 2 działa na nim na 1024x768 na najniższych to czemu Unity tak muli...
 


Vuler

Vuler

Użytkownicy
posty60
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jenak między całymi środowiskami do tworzenia gier typu UDK/Unity i Directx/OpenGL jest duża rozbieżność w poziomie abstrakcji, ucząc się tego drugiego prawdę mówiąc bardziej skupiamy się na tym jak działa renderowanie grafiki
a nie na tworzeniu samej gry, co przykładowo nie będzie zbyt przydatne dla indie developerów, oni szukają przecież gotowego frameworka. Nie twierdzę jednak, że nie warto zainteresować się niskopoziomowymi bibliotekami graficznymi, sam miałem z OpenGL'em dużą styczność, ale tak jak pisałem wyżej, wtedy bardziej skupiasz się na tym jak działa tworzeniu grafiki od strony matematyki.
 

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
Heh, Ava - dziś pójdę do kumpla z Bootcampem (demko Unity) na pendrivie, jego komp wygląda tak:
Core i3 5x0 (nie pamiętam jaki model) 2,2 GHz
ATI Radeon 5750
4 GB Ram DDR 3 1333 MHz
I reszty nie pamiętam, w każdym razie potem zdam sprawozdanie.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry