Zacznijmy od tego do czego w ogóle jest używana funkcja prototype ?? W Gothicu 2 NK użyta jest min. do Szponu Beliara, tą funkcją można też zrobić bardzo szybko komplecik takich mieczy jak np. Runiczny miecz z czasu zapłaty (Ale nie wiem czy ta funkcja została wykorzystana w modzie)
NO więc piszemy takie coś:
prototype Sword_1H (C_Item)
{
name = "Miecz";
mainflag = ITEM_KAT_NF;
flags = ITEM_SWD;
material = MAT_METAL;
//value = 0;
//damageTotal = 0;
damagetype = DAM_EDGE;
range = Range_Orkschlaechter;
cond_atr[2] = ATR_STRENGTH;
cond_value[2] = 10;
visual = "MIecz.3DS";
effect = "SPELLFX_FIRESWORDBLACK";
description = name;
TEXT[2] = NAME_OneHanded;
TEXT[3] = NAME_Damage; COUNT[3] = damageTotal;
TEXT[4] = NAME_ADDON_ONEHANDED_BELIAR;
TEXT[5] = NAME_Value; COUNT[5] = value;
};
Jak zauważyliście zamiast "INSTANCE" jest "PROTOTYPE". No wiec stworzyliśmy prototyp danego miecza, ale nie możemy go zobaczyć w grze, bo program czyta go jako prototyp no więc co teraz??
Piszemy takie coś:
instance Sword_1H_01 (Sword_1H)
{
};
NO więc tworzymy miecz ALE w nawiasie piszemy nazwę prototypu teraz stworzyliśmy miecz

ten miecz będzie miał wszystkie właściwości jakie są podane w prototypie

No ale do czego to może służyć ??
No więc wystarczy, że np.
instance Sword_1H_01 (Sword_1H)
{
value = 100;
damageTotal = 50; COUNT[5] = value; COUNT[3] = damageTotal;
};
Wpiszemy tutaj jakieś odwołanie to zmieni ono właśnie ten parametr miecza xD można np. zrobić prototyp i 100 mieczy dla niego i każdemu dawać o 1 damage więcej :
Jest to szybszy sposób robienia masowo mieczy a także innych itemków
Tutorial może być skopiowany tylko do użytku na tym forum. Jak ktoś chce go umieścić na innym to tylko i wyłącznie za moją zgodą.