Wypakowywanie/dekompilacja zasobów Arcanii 21967 21

O temacie

Autor inż. Avallach

Zaczęty 3.10.2010 roku

Wyświetleń 21967

Odpowiedzi 21

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Wypakowywanie/dekompilacja zasobów Arcanii
2010-10-03, 19:16(Ostatnia zmiana: 2010-10-06, 16:52)
Jak wypakowywać archiwa pak:
Pobieramy program SBPacker.exe. Potrzebna jest wersja konsolowa, musiałem się naprawdę namęczyć żeby ją znaleźć. Kto nie wierzy niech sam spróbuje jej poszukać :lol2:
Dla bardziej leniwych uploaduję: http://www.speedyshare.com/files/24527929/sbpacker.exe
Kopiujemy ten plik do folderu Arcania/data (tam gdzie są archiwa .pak). Następnie włączamy okno Uruchom i wpisujemy CMD. W konsoli która się pojawi wpisujemy:
cd ścieżka_do_arcanii/dataczyli npcd C:\Program Files\ArcaniA Demo\dataa następnie
sbpacker de -x nazwapaczki folderdocelowyczyli npsbpacker de -x basedata.pak basedata_work


Przypadki szczególne:
  • Music.pak - aby otrzymać kompletne ścieżki dźwiękowe należy dodatkowo przerobić pliki wynikowe aplikacją ArcaniaMusicUnpacker którą kopiujemy do folderu z wypakowaną zawartością paczki i uruchamiamy. Automatycznie przetworzy pliki - każdy trwa 6 minut, połowa z nich to soundtracki, połowa odgłosy tła.
  • Data0.pak - najciekawsze archiwum, jednak jako jedyne ma szczególne zabezpieczenia przed wypakowywaniem. Na szczęście jest narzędzie które pozwala je obejść - DataDump od NicoDE.
    Należy wrzucić oba pliki (exe i dll) do folderu głównego Arcanii i odpalamy. Załączy się małe okienko i gra. Czekamy aż załączy się ona do końca (powinno pokazać się menu główne), przełączamy się wtedy z powrotem do okienka programu i klikamy OK. Gra wyłączy się sama bądź po chwili robimy to ręcznie. W folderze Arcania/data pojawi się plik data0.dmp - w rzeczywistości jest to data0.pak, tylko już pozbawiony zabezpieczeń. Jego możemy wypakować standardową metodą.
  • Pliki .block - zawierają większość plików gier, są porozmieszczane po kilku paczkach. Niestety o ile wiem nie ma jeszcze metody rozpakowania/dekompilacji. Mogą być rozpakowane tym narzędziem: http://www.speedyshare.com/files/24570021/ExtractDataBlocks_Zlib1.zip


Są też inne programy, jednak żadnym z nich nie osiągnąłem nic sensownego. Gdyby ktoś mimo to był zainteresowany, oto one:Jeszcze raz linki do programów o potwierdzonej przydatności:

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Wypakowywanie/dekompilacja zasobów Arcanii
#1 2010-10-05, 18:08(Ostatnia zmiana: 2010-10-31, 13:32)
Bardzo przepraszam Nico Bendilna za umieszczenie w artykule łącza do pliku .zip zawierającego jego projekt Arcania-DataDump bez pliku ReadMe (chociaż zaznaczyłem że jest autorem). Zostało to zrobione niecelowo, w wyniku niestarannego zbierania w paczki plików już po wypakowaniu ich z oryginalnych archiwów i użyciu. Ten błąd zostanie naprawiony został już naprawiony.

I apologize Nico Bendiln for putting in the article link to zip file containing his project Arcania-DataDump without the ReadMe file (although I stated that he is the author). It was done unintentionally, due to careless collection files after extracting them from the original archives and use. This mistake will be fixed was fixed yet.

Fixed link: http://forum.worldofplayers.de/forum/attachment.php?attachmentid=31160

Content of ReadMe file:
Cytuj
Put DataDump.dll and DataDump.exe into the Arcania program directory.
Run DataDump.exe and wait for Arcania to finish starting (game menu).
Switch to the DataDump message box (Alt-Tab), click 'OK', and wait...
After Arcania is terminated by the DataDump tool, there should exists
a new PAK archive data\data0.dmp (view/extract it with sbpacker.exe).

"Use The Source, Luke!"




Dla niepoinformowanych: o ile wiem Nico jest jednym z twórców Gothica, a także osobą chyba najbardziej zasłużoną dla moddingu Gothica, Risena, a teraz także Arcanii. M.in. jako pierwszy upublicznił budowę klasy oCNpc i dał pomysł oraz fundamenty pod Ikarusa. Szkoda że zarejestrował się na naszym forum akurat żeby zwrócić mi uwagę na brak pliku ReadMe ;(

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytat: Avallach link=topic=11567.msg113756#msg113756#msg113756#msg113756 date=1286294916
This mistake will be fixed was fixed yet.
To co w koncu?
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Dla niepoinformowanych: o ile wiem Nico jest jednym z twórców Gothica, a także osobą chyba najbardziej zasłużoną dla moddingu Gothica, Risena, a teraz także Arcanii. M.in. jako pierwszy upublicznił budowę klasy oCNpc i dał pomysł oraz fundamenty pod Ikarusa. Szkoda że zarejestrował się na naszym forum akurat żeby zwrócić mi uwagę na brak pliku ReadMe ;(
Przyznaj się, tak naprawdę afiszujesz się tym, że postawiona tak wysoko w moddingu osoba tudzież twórca gothica zarejestrowała się specjalnie dla Ciebie :lol2:
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Cytat: Kyroman link=topic=11567.msg113816#msg113816#msg113816#msg113816 date=1286360934
Cytat: Avallach link=topic=11567.msg113756#msg113756#msg113816#msg113816 date=1286294916
This mistake will be fixed was fixed yet.
To co w koncu?
Skreśliłem "zostanie naprawiona" i zamiast tego napisałem "już została naprawiona". Aktualne jest to co nie skreślone czyli "została już naprawiona". Innymi słowy skreśliłem stan rzeczy który stał się nieaktualny :lol:  


Cytat: Aztek link=topic=11567.msg113822#msg113822#msg113816#msg113816 date=1286367595
Przyznaj się, tak naprawdę afiszujesz się tym, że postawiona tak wysoko w moddingu osoba tudzież twórca gothica zarejestrowała się specjalnie dla Ciebie :lol2:
Zarejestrował się specjalnie żeby zgłosić swoje pretensje ;(

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Wypakowywanie/dekompilacja zasobów Arcanii
#5 2010-10-06, 16:47(Ostatnia zmiana: 2010-10-06, 17:34)
Cytuj
  • Pliki .block - zawierają większość plików gry, są porozmieszczane po kilku paczkach. Niestety o ile wiem nie ma jeszcze metody rozpakowania/dekompilacji.
Z radością ogłaszam że powyższe stwierdzenie jest już nieaktualne.
http://www.xentax.com/uploads/author/johndoe/ExtractDataBlocks.zip

Oryginalne archiwum jest niekompletne, brakuje tej dll'ki: http://www.speedyshare.com/files/24569982/zlib1.dll

Program działa oczywiście w trybie konsolowym, niestety nie obsługuje automatycznego wykrywania plików, toteż jeśli chcemy wypakować ich więcej (w grze są ich setki, jeśli nie tysiące) najlepiej zautomatyzować to przez skrypt, choćby batch).

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Jest tam coś ciekawego? Bo z tego co zauważyłem to są to głównie tekstury, modele, dźwięki.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Wypakowywanie/dekompilacja zasobów Arcanii
#7 2010-10-06, 18:03(Ostatnia zmiana: 2010-10-06, 18:22)
Dokładnie. Zależy co uznajesz za najciekawsze - mnie najbardziej interesują modele 3D, jako że tym sam się najchętniej zajmuję. Niestety nie mam pojęcia czym je otwierać (pliki .model). Każdy plik zaczyna się od "VBIN", Google wskazało Visiva Animation Player, jednak nie działa.
Gdyby ktoś sam chciał popróbować, oto przykładowy plik:
http://www.speedyshare.com/files/24571467/0001_sword_1h_shortsword.model

@down: Bez kurwa spamu ;]

//edit: Quick3D PRO ani 3D Object Converter też nie działają, a potrafią otworzyć niemal wszystko (nawet Gothicowe animowane zbroje w asc :lol2: )

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Bez kurwa jaj. Powinien Cię za taką zbrodnię jeszcze do sądu podać. JESTEŚ PRZESTĘPCĄ.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Wypakowywanie/dekompilacja zasobów Arcanii
#9 2010-10-06, 19:15(Ostatnia zmiana: 2010-10-06, 19:16)
Plik wsadowy:
FOR %%X IN (*.block) DO ExtractDataBlock.exe %%XZapisujemy pod dowolną nazwą, np. arcania.bat i umieszczamy w katalogu, w którym znajdują się pliki *.blocks i ExtractDataBlock.exe. W bieżącym katalogu powinien się utworzyć podkatalog data z przekonwertowanymi plikami.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Wypakowywanie/dekompilacja zasobów Arcanii
#10 2010-10-06, 20:47(Ostatnia zmiana: 2010-10-06, 20:56)
Cytuj
Niestety nie mam pojęcia czym je otwierać (pliki .model).
Trzeba użyć jakiegoś edytora szesnastkowego:
http://forum.worldofplayers.net/forum/showthread.php?p=14116487&#post14116487

EDYCJA
Znalazłem na stronie Trinigy to: http://www.trinigy.net/images/stories/flexicontent/l_132_visiongameengine_exporter_0-1.jpg

Widać na nim eksporter plików *.model. Może jest gdzieś dostępny taki eksporter?

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
O ile zrozumiałem tamte modele wyciągnęli z pamięci RAM, zresztą nie mam pojęcia jak zmusić program do edycji 3d aby jakoś zinterpretował dane szesnastkowe ;)

Ten screen ze strony Trinigy też kiedyś widziałem, ale w życiu bym nie skojarzył, chyba nawet nie zwróciłem uwagi na exporter (masz naprawdę fotograficzną pamięć).

Poszukałem chwilkę i Google zwróciło mi link do kopii zapasowej tego engine, może tam coś znajdę.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
http://forum.worldofplayers.de/forum/showthread.php?p=14136419&#post14136419

Autorzy: LordOfWAR i Looker z World of Gothic
Nazwa: Arcania XML/CSV/BIN Converter
Download: Arc_Text_Conv_Tool.rar (WOP-link)
Do czego jest to przydatne? Jeśli wypakowałeś zasoby Arcanii, to zapewne zauważyłeś, że wszystkie teksty gry znajdują się w plikach *.xml i *.bin. Jednak gra używa tylko plików *.bin, tak więc jeśli chcesz zmienić jakiś tekst, to sama zmiana plików *.xml nie da żadnych rezultatów. Z tym programem, to będzie bardzo łatwo przekonwertować pliki *.xml do formatu *.csv, który można edytować w każdym programie, takim jak np. MS Excel. Po tym będziesz mógł przekonwertować plik *.csv z powrotem do *.xml i skompilować swój nowy plik *.xml do *.bin.

Loki-

Loki-

Użytkownicy
posty2
  • Użytkownicy
Witam Panów.
Od razu mówię, że z modowaniem gier mam nie za wiele wspólnego...
Jednakże potrzebuję dostać się do tekstur Arcanii, ale wyskakuje mi "błąd" przy użyciu Waszego sposobu:
Błąd

No dobra, trudno. Zrobi się to czym innym. Ale to nie jest takie proste. Ściągnąłem chyba ze 4 programy, które rzekomo miały otwierać archiwa .pak no ale niestety im się to nie udało...

Możecie mi pomóc?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Musisz wpierw przejść do katalogu, w którym masz wypakowany sbpacker i wpisać:
sbpacker de -x nazwakatalogu\nazwapaczki folderdocelowy
Albo wypakować sbpacker do katalogu, w którym są paczki i dopiero wtedy wpisać polecenia z pierwszego postu w wierszu poleceń.

Loki-

Loki-

Użytkownicy
posty2
  • Użytkownicy
Hmm, czyli mam wpisać:
1.cd F:\gothic 4\ArcaniA - Gothic 4\Data
2.sbpacker de -x F:\gothic 4\ArcaniA - Gothic 4\Data\datablocks0.pak F:\gothic 4\rozpakowane pliki pak

Coś takiego?
(mam nadzieję, że ten znaczek przed "iksem" to normalny myślnik?)
Czy w drugim poleceniu przed
F:\gothic 4\ArcaniA - Gothic 4\Data
mam również wstawić "cd"?

I jeszcze jedno... Bo po lekturze pierwszego postu wywnioskowałem, iż należy polecenia wklepywać w konsolę windy. Ok, ale jak kliknę dwa razy ten sbpacker.exe to też się otwiera coś jak konsola na ułamek sekundy i znika. To normalne rozumiem?

P.S. Domyślam się, że zadaję idiotyczne pytania, ale proszę o trochę wyrozumiałości:)
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
Hmm, czyli mam wpisać:
1.cd F:\gothic 4\ArcaniA - Gothic 4\Data
2.sbpacker de -x F:\gothic 4\ArcaniA - Gothic 4\Data\datablocks0.pak F:\gothic 4\rozpakowane pliki pak
Tak, jeśli sbpacker znajduje się w katalogu F:\gothic 4\ArcaniA - Gothic 4\Data.
Cytuj
I jeszcze jedno... Bo po lekturze pierwszego postu wywnioskowałem, iż należy polecenia wklepywać w konsolę windy. Ok, ale jak kliknę dwa razy ten sbpacker.exe to też się otwiera coś jak konsola na ułamek sekundy i znika. To normalne rozumiem?
Tak, to normalne.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Wypakowywanie/dekompilacja zasobów Arcanii
#17 2010-11-06, 20:37(Ostatnia zmiana: 2010-11-06, 20:41)
Cytat: Loki- link=topic=11567.msg117435#msg117435#msg117435#msg117435 date=1288953719
Witam Panów.
Od razu mówię, że z modowaniem gier mam nie za wiele wspólnego...
Jednakże potrzebuję dostać się do tekstur Arcanii, ale wyskakuje mi "błąd" przy użyciu Waszego sposobu:
Błąd

No dobra, trudno. Zrobi się to czym innym. Ale to nie jest takie proste. Ściągnąłem chyba ze 4 programy, które rzekomo miały otwierać archiwa .pak no ale niestety im się to nie udało...

Możecie mi pomóc?
Zapomniałeś wypakować do tego folderu sbpackera ;d

//edit:
Lub, co bardziej prawdopodobnie, w poleceniu cd wpisałeś złą ścieżkę dostępu.

Czy na pewno masz Gothica Arcanię w
F:\gothic 4\ArcaniA - Gothic 4\Data?

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytat: Avallach#msg date=1305108972och.yoyo.pl/arcania-unpacker.zip"
klikaj tu[/url]
W archiwum znajdziecie plik Arc_PakWorker.exe oraz sbpacker.exe(w folderze Tools), wypakujcie to do folderu "ArcaniA - Gothic 4\Data" i uruchomcie.
 

Anarkad

Anarkad

Użytkownicy
posty1
  • Użytkownicy
no a teraz jaką komędą scalić pliki do jednego - pak ?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry