Ikarus (Pakiet skryptów) 283773 1020

O temacie

Autor orcwarrior

Zaczęty 11.06.2010 roku

Wyświetleń 283773

Odpowiedzi 1020

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders

orcwarrior
The Modders

Ikarus (Pakiet skryptów)
2010-06-11, 18:47(Ostatnia zmiana: 2010-06-11, 18:48)
Nie chce mi się zabardzo tłumaczyć posta z mojego łamanego angielskiego. Zainteresowani tematem będa napewno wiedziec o co chodzi, i pewnie też będa podjarani ze da sie to odpalić pod G1, niestety nie wszystko jeszcze działa.
Prosze o testy czy u was też śmiga.


http://forum.worldofplayers.de/forum/showt...p;#post13070849
 



Goran

Goran

Użytkownicy
posty168
Propsy39
  • Użytkownicy
Nie chce mi się zabardzo tłumaczyć posta z mojego łamanego angielskiego. Zainteresowani tematem będa napewno wiedziec o co chodzi, i pewnie też będa podjarani ze da sie to odpalić pod G1, niestety nie wszystko jeszcze działa.
Prosze o testy czy u was też śmiga.


http://forum.worldofplayers.de/forum/showt...p;#post13070849


A co to tak w ogóle jest, jeśli można zapytać, bo my english is słaby  :lol:
 

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders
A co to tak w ogóle jest, jeśli można zapytać, bo my english is słaby  :lol2:

Paczka skryptów dzieki której możesz dobrać się do każdego adresu w pamieci gothica.
Bardziej po ludzku możesz dobrać się do wszystkich klas gothica, zrobić naprawde dużo wiecej niż w wypadku podstawowych skryptów Gothica.
 



inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Ikarus (Pakiet skryptów)
#3 2010-06-11, 21:56(Ostatnia zmiana: 2010-06-12, 09:28)
Zajmuję się tym odkąd ukazało się ne WoGu, po dłuugich kombinacjach nawet zrobiłem własną wersję działającą też przez wykorzystanie oc_npc.enemy i systemu news, ale trochę inaczej. Jest też podobny, ale mniej rozwinięty skrypt NicoDE, który bez problemu działa pod g1. Niestety mam problemy z budową klas i miejscami w pamięci do których można by się odnosić jako do pewnej bazy (typu obiekt oGame) - numery są inne niż w g2nk, a chociaż mam IDĘ PRO Advanced nie udało mi się znaleźć ani tych miejsc ani definicji klas (nawet z pomocą odpowiednich pluginów. Ogólnie możliwości są niewyobrażalne, ale błędy związane z doprowadzeniem tego do stanu używalności (przynajmniej u mnie) jeszcze większe :lol2:

//Edit: Dopiero teraz przeczytałem Twojego posta na WoG - Naprawdę tego dokonałeś : O :lol2:
Wielkie gratulacje, teraz te możliwości są otwarte na oścież - mogę wiedzieć skąd skąd wziąłeś te dane o których ja napisałem że nie mogłem sobie poradzić?

Co do rozmiarów klas - pamiętam że był temat na WoGu gdzie Nico zamieścił prawidłowe wielkości dla g1 (chyba był to temat o tworzeniu alternatywnego parsera skryptów, można poszukać)

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders
Jakbyś znalazł ten temat może byłby przydatny, choć najwiekszym problem pozostaje zawartosc tych klas, w g1 czesto wygladaja zupełnie inaczej, nie tylko czegos brakuje, ale także czasem jest czegos troche wiecej (np. w oCSkyController_outdoor są na bank jakies pointery do oCBarrier których w G2 nie ma)

Osiągnałem to w ten sam sposób w jaki ty próbowaleś, w sumie samo wyszukiwanie adressów nie bylo ani bardzo żmudne, ani trudne bo nie mam żadnego doświadczenia z praca w IDA, w sumie jeden dzien wystarczyl by zebrać prawie wszystkie potrzebne adresy, najgorszy problem sprawiaja same klasy, do tej pory popoprawilem, jedna, może dwie i to nie całkowicie. Mam nadzieje że Nico bedzie w stanie coś pomóc, bo jak nie on to kto.

Acha jeśli możesz poświecić chwilę to przetestuj to czy działa u ciebie na kompie. Przykładowy skrypt:

var int ptr;
ptr = MEM_InstGetOffset(PC_Thief);

Print(MEM_ReadString(ptr+16));

//powinno wyswietlic PC_THIEF na ekranie

coprawda skrypt nie sprawdza wszystkich możliwosci Ikarusa, ale jeśli bedzie działać, to i reszta pewnie też.
 



Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
(chyba był to temat o tworzeniu alternatywnego parsera skryptów, można poszukać)
Czym niby miałby się różnić ten parser?

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Ikarus (Pakiet skryptów)
#6 2010-06-11, 22:38(Ostatnia zmiana: 2010-06-11, 22:56)
Czym niby miałby się różnić ten parser?
W końcu go zrobili - jest o wiele, wiele szybszy i nie wymaga odpalania całego engine, błędy sprawdza normalnie. Jeszcze inny jest dostępny w Gothic Sourcerze, trudno mi powiedzieć który jest najlepszy.

//edit: chyba się pomyliłem, wydaje mi się że chodziło mi o ten temat, ale nie ma tu niestety jednak rozmiarów. A parserów na WoG zdążyłem w sumie znaleźć kilka.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
błędy sprawdza normalnie.
Normalnie? Czyli jak? Możesz podać jakiegoś linka.

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders
Chodzi pewnie o Gothic preparser, skrypty kompiluje faktycznie szybciej, ale wczesniej byly z nim drobne problemy, nie wiem jak teraz.
 



muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
Lulz, to wygląda ciekawie :D
Po doświadczeniach z pisaniem bota do pikselówy to brzmi znajomo: MEM_WriteInt(ccsptr,1);

Przetestuję w najbliższej przyszłości.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Ikarus (Pakiet skryptów)
#10 2010-06-11, 23:19(Ostatnia zmiana: 2010-06-12, 09:30)
Chciałbym sprawdzić tą twoją testową funkcję, mam tylko pytanie -  w jakiej kolejności muszą być skrypty parsowane? (alfabetycznie wywala błędy, a nie za bardzo chce mi się kombinować skoro musisz mieć dobrą kolejność u siebie).

Gothic Preparser: http://forum.worldofplayers.de/forum/showthread.php?t=813778

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders
_INTERN\Floats32.D
_INTERN\IntToHex.D
_INTERN\ENGINECLASSES\*.D
_INTERN\IKARUS.D
_INTERN\IKARUS_HLP_FUNCS.D
 



inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Ikarus (Pakiet skryptów)
#12 2010-06-12, 17:25(Ostatnia zmiana: 2010-06-12, 17:26)
U mnie działa :)

Mam pytanie, nie wie ktoś może jak jest ustalana zmienna currParserID lub ParserID? Szukałem wszędzie, ale obie odwołują się tylko do siebie nawzajem :facepalm:

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders
Możesz sobie sam ustawić parsera za pomocą funkcji

MEM_SetParser(var int parserID)

Tylko nie wiem czemu to mogło by to słuzyć bez wiekszej wiedzy o parserach.
 



inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Ikarus (Pakiet skryptów)
#14 2010-06-12, 18:18(Ostatnia zmiana: 2010-06-12, 18:21)
Chodzi mi o to że kiedy używam np.
MEM_AssignInst (oGame, MEMINT_ReadInt (11208836));w celu ręcznego przypisania obiektu z pamięci do instancji w skryptach (tu przykładowo oGame)
jest przez MEM_AssignInst wykonywana m.in. funkcja MEM_ReinitParser, a przez nią MEM_SetParser (currParserID), mimo że żadna wartość currParserID nie była ustalana.

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders
Chodzi mi o to że kiedy używam np.
MEM_AssignInst (MEM_Game, MEMINT_ReadInt (11208836));jest przez MEM_AssignInst wykonywana m.in. funkcja MEM_ReinitParser, a przez nią MEM_SetParser (currParserID), mimo że żadna wartość currParserID nie była ustalana.


const int PARSER_CONTENT = 0;
const int PARSER_MENU    = 1;
const int PARSER_PFX     = 2;
const int PARSER_VFX     = 3;
const int PARSER_MAX     = 4;


Nie była ustalana wiec PARSER_CONTENT
 



inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
const int PARSER_CONTENT = 0;
const int PARSER_MENU    = 1;
const int PARSER_PFX     = 2;
const int PARSER_VFX     = 3;
const int PARSER_MAX     = 4;


Nie była ustalana wiec PARSER_CONTENT
Już rozumiem, o tym nie pomyślałem :facepalm:

DragonMaster

DragonMaster

Użytkownicy
posty20
  • Użytkownicy
Jak to zainstalować i czy dziła to pod Gothic 2 NK? :naughty:
 





inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Ikarus (Pakiet skryptów)
#18 2010-08-05, 10:20(Ostatnia zmiana: 2010-08-05, 10:22)
Pod g2nk została stworzona wersja oryginalna, dostępna na WoG. Orcwarrior przerobił ją pod g1 i od tego jest ten temat. Ogólnie różnią się głównie adresami komórek pamięci.
Tego się nie instaluje - to po prostu skrypt, tak jak skrypty NPC czy dUłAlI. Prawdopodobnie w paczce którą ściągniesz będzie readme z instrukcją gdzie to najlepiej wkleić, później trzeba tylko dopisać skrypty do gothic.src.
Niestety jeśli nie posiadasz pewnej wiedzy na temat engine i programowania, nie oczekuj że ktokolwiek ci w tym pomoże (przynajmniej ja w to wątpię).



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry