Śnieg i tekstura nieba 5165 8

O temacie

Autor mateoboss

Zaczęty 8.01.2010 roku

Wyświetleń 5165

Odpowiedzi 8

mateoboss

mateoboss

Użytkownicy
posty53
Propsy1
  • Użytkownicy
Witam. Mam malutki problemik z którym nie potrafię się uporać. Stworzyłem cały świat od podstaw w 3Ds Max 9 i wrzuciłem do spacera. Ogólnie rzecz biorąc ogarniam go w znacznym stopniu, lecz TEGO nie potrafię zrobić. Chcę, aby niebo było takie jak w górniczej dolinie w nowym obozie (gdyż moja mapa to lodowa kraina), a także, żeby zamiast deszczu padał śnieg. Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi  :D
 

Skrzat

Skrzat

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy

Skrzat

Śnieg i tekstura nieba
#1 2010-01-08, 23:38(Ostatnia zmiana: 2010-01-08, 23:39)
Nie jestem na 100% pewien ale ja proponował bym tak:

W modelu na samej górze, zrób NIEWIDZIALNY (przeźroczysty) plane/box na całą górę pokrywając świat. To powinno zablokować deszcz.

Następnie, w spacerze poszukaj PFXa, o ile mi się wydaje był taki co nazywał się Snow. Niebo to zwykła tekstura którą trzeba podmienić w folderze z teksturami ale nie jestem na 100% pewien. Mogę się mylić :D

A właśnie, o w mordę. Gothic nie obsługuje alfa, ale jestem pewien że da się jakoś przeźroczysty plane/box zrobić ;)

A pozatym, jak umieścisz go wystarczająco wysoko to i tak nie bedzie go widać :D
 

mateoboss

mateoboss

Użytkownicy
posty53
Propsy1
  • Użytkownicy

mateoboss

Śnieg i tekstura nieba
#2 2010-01-08, 23:45(Ostatnia zmiana: 2010-01-08, 23:47)
Ha! A ja zawsze uważałem, że jednostronny plane w 3ds Max jest niepotrzebny :D  Teraz się okazuje że się myliłem. Ten pomysł z zablokowaniem deszczu nie jest zły. Wcale nie musi być na kanale alfa, bo w 3ds max jak zrobisz Plane'a, to on będzie widoczny tylko z góry. Ani w gothicu, ani w renderingu nie jest widoczny z dołu. Tylko, że to będzie dość kłopotliwe, bo mam już trochę obiektów w ZEN'ie i nie chce mi się kompilować wszystkiego od nowa z nowym 3Ds'em. Nie ma łatwiejszego sposobu?

Edit: Ale co z szumem deszczu i grzmotami? Przecież w górniczej dolinie, zamiast deszczu pada właśnie śnieg, i nie ma żadnych błyskawic, czy szumu deszczu.
 

Skrzat

Skrzat

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy

Skrzat

Śnieg i tekstura nieba
#3 2010-01-08, 23:48(Ostatnia zmiana: 2010-01-08, 23:49)
Był sposób na konwersję mesha chyba zachowując obiekty ale nie jestem pewien :D  Sprawdź, jestem na 100% pewny że coś było w tutorialach.

Pozatym masz rację, jednostronny plane widoczny z góry ;)

Innego sposobu osobiście nie widzę. Deszcz zawsze będzie padał na outdoor i jest to kontrolowane przez silnik. Niestety ;)


EDIT: A  na to już ci nie odpowiem :D  Zobacz jak zrobiona jest dolinka.
 

mateoboss

mateoboss

Użytkownicy
posty53
Propsy1
  • Użytkownicy
Oglądam cały czas plik OldWorld.zen i nie widze w nim nic szczególnego; żadnego fxa, żadnego kontrolera, który by mógł odpowiadać za śnieg w nowym obozie. Poczekamy na zawodowców, oni z pewnością będą wiedzieli, jak obejść to ustrojstwo bez zbytniego kombinowania :D
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
A właśnie, o w mordę. Gothic nie obsługuje alfa, ale jestem pewien że da się jakoś przeźroczysty plane/box zrobić :D
No co za pierdoły opowiadacie, Gothic obsługuje kanał alpha!

Cytat: mateoboss link=topic=8385.msg77800#msg77798 date=Jan 8 2010, 11:45 PM\'
Ha! A ja zawsze uważałem, że jednostronny plane w 3ds Max jest niepotrzebny :D  Teraz się okazuje że się myliłem. Ten pomysł z zablokowaniem deszczu nie jest zły. Wcale nie musi być na kanale alfa, bo w 3ds max jak zrobisz Plane#msgote author=Skrzat link=topic=8385.msg77798#msg77798 date=1262991841]A właśnie, o w mordę. Gothic nie obsługuje alfa, ale jestem pewien że da się jakoś przeźroczysty plane/box zrobić :D
No co za pierdoły opowiadacie, Gothic obsługuje kanał alpha!

Cytat: mateoboss link=topic=8385.msg77800#msg77798 date=Jan 8 2010, 11:45 PM\'
Ha! A ja zawsze uważałem, że jednostronny plane w 3ds Max jest niepotrzebny :D  Teraz się okazuje że się myliłem. Ten pomysł z zablokowaniem deszczu nie jest zły. Wcale nie musi być na kanale alfa, bo w 3ds max jak zrobisz Planea, to on będzie widoczny tylko z góry. Ani w gothicu, ani w renderingu nie jest widoczny z dołu. Tylko, że to będzie dość kłopotliwe, bo mam już trochę obiektów w ZEN#msgote author=Skrzat link=topic=8385.msg77798#msg77798 date=1262991841]A właśnie, o w mordę. Gothic nie obsługuje alfa, ale jestem pewien że da się jakoś przeźroczysty plane/box zrobić :D
No co za pierdoły opowiadacie, Gothic obsługuje kanał alpha!

Cytat: mateoboss link=topic=8385.msg77800#msg77798 date=Jan 8 2010, 11:45 PM\'
Ha! A ja zawsze uważałem, że jednostronny plane w 3ds Max jest niepotrzebny :D  Teraz się okazuje że się myliłem. Ten pomysł z zablokowaniem deszczu nie jest zły. Wcale nie musi być na kanale alfa, bo w 3ds max jak zrobisz Planeie i nie chce mi się kompilować wszystkiego od nowa z nowym 3Ds#msgote author=Skrzat link=topic=8385.msg77798#msg77798 date=1262991841]A właśnie, o w mordę. Gothic nie obsługuje alfa, ale jestem pewien że da się jakoś przeźroczysty plane/box zrobić :D
No co za pierdoły opowiadacie, Gothic obsługuje kanał alpha!

Cytat: mateoboss link=topic=8385.msg77800#msg77798 date=Jan 8 2010, 11:45 PM\'
Ha! A ja zawsze uważałem, że jednostronny plane w 3ds Max jest niepotrzebny :D  Teraz się okazuje że się myliłem. Ten pomysł z zablokowaniem deszczu nie jest zły. Wcale nie musi być na kanale alfa, bo w 3ds max jak zrobisz Planeem. Nie ma łatwiejszego sposobu?

Edit: Ale co z szumem deszczu i grzmotami? Przecież w górniczej dolinie, zamiast deszczu pada właśnie śnieg, i nie ma żadnych błyskawic, czy szumu deszczu.

Większość modeli ma jednostronne poligony, tylko woda, kraty itp. ma polygony dwustronne. Dźwięki idzie zastąpić dźwiękami bez "dźwięków" tak samo nie potrzebne tekstury stosując kanał alpha. Jak masz obvobowanego zena i masz także 3ds, to kompilujesz zena na uncompiled, następnie łaczysz modyfikowany 3ds z nieskompilowanym zenem za pomocą macro w spacerze. Jest jeszcze kilka innych rozwiązań o których nie chce mi się teraz pisać. Macie "musk" wymyślcie coś sami.
 

mateoboss

mateoboss

Użytkownicy
posty53
Propsy1
  • Użytkownicy
Jutro zajmę się dalszym myśleniem. Dziś już coś nie idzie. Ogólnie dzięki za pomoc. Jeżeli istnieją jeszcze jakieś sposoby nie wymagające kombinowania, proszę tu o nich napisać :D  Póki co, dobranoc.
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games

wietrzyk

Śnieg i tekstura nieba
#7 2010-01-09, 00:13(Ostatnia zmiana: 2010-01-09, 00:13)
Edycja zena bez utraty vobów, wszystko na forum było tylko trzeba poszukać.
http://themodders.org/index.php?showtopic=6556 kurcze nawet wcześniej o tym pisałem :D
 

mateoboss

mateoboss

Użytkownicy
posty53
Propsy1
  • Użytkownicy
Witam znowu. Udało mi się zrobić tego plana bez utraty vobow, dodałem ładną białą mgłę ale znów jest problem. Zrobiłem efekt snow.pfx i ok pokazał się śnieg, z tym, że jest on małym boxem. Wie ktoś może jak takowe efekty powiększać? Bo robić 50 efektów śniegu to troche głupio. Pozdrawiam
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry