Szyk bojowy 3493 5

O temacie

Autor Artex

Zaczęty 4.04.2009 roku

Wyświetleń 3493

Odpowiedzi 5

Artex

Artex

Użytkownicy
posty99
  • Użytkownicy
Postanowiłem niedawno zrobić bitewkę pomiędzy dwoma obozami, ma to być dokładna bitwa, tzn. wynik ma być jak najbardziej zbliżony do tego co by się działo gdyby taką walkę zaplanowali twórcy gry. Wydzieliłem już wszystkich biorących udział w grze NPC, pytanie teraz brzmi: Jak się do tego zabrać?

Powinienem ustawić waypointy, najlepiej tyle ile jest NPC po każdej stronie, żeby się nie wciskali w jedno miejsce... Ale przyznam szczerze że nie chce mi się stawiać 192 (ludzie SO) waypointów i pisać 192 rutyn -.-

Pomyślałem że napiszę jedną rutynę i zastosuję ją do wszystkich. Następnie bitwa będzie uruchamiana poprzez dialog, tzn. odpala się odpowiedni stosunek między gildiowy, i zmienia rutyny. Teoretycznie powinny wystarczyć dwa waypointy, tzn. Pierwszy gdzie jest jeden obóz, drugi gdzie jest druga armia, a potem szybka zmiana rutyn i armie się ścierają.

Ale 100 NPC stojących na jednym waypoincie to chyba problem  :)  . Tak więc zastanawiam się czy nie da się stworzyć rutyny która kazałaby NPC stać w "waypoincie", ale "w odległości od innych NPC" np. metra. Umożliwiłoby to stworzenie swego rodzaju szyku...

Co o tym myślicie, czy jest to możliwe, czy jest to opłacalne?

I w końcu -  ile NPC dźwignie naraz silniczek gothica? Widziałem filmiki gdzie było przynajmniej z 60 NPC w jednym momencie... ale 300... (spartan?)
 

zkajo

zkajo

Użytkownicy
posty102
Propsy28
  • Użytkownicy
Talas miał coś takiego jak 'distance to waypoint' - może tego jakoś użyć?  :)  

Ale nie wiem czy to się uda...
 
Moje gg: 8169289

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dracon

Szyk bojowy
#2 2009-04-04, 16:49(Ostatnia zmiana: 2009-04-04, 22:40)
Cytat: Artex\'
ile NPC dźwignie naraz silniczek gothica?
Ja miałem około 350 (3,37 RAM#msgote author=Artex\']ile NPC dźwignie naraz silniczek gothica?[/quote]
Ja miałem około 350 (3,37 RAMu / 2 [rdzenie] x 2,2 Ghz procka) NPC, ale komp się strasznie ciął (jedna klatka na około 5 sekund).

Co do waypointów i rutyn, to obawiam się , że będziesz musiał ustawić te 192...

EDIT:
Cytat: Dekster\'
Przypomnijmy, że Gothic jest robiony pod kompy ~ 256 MB RAM, 1 GHz...
To co? Z powodu Gothica nie mogę mieć mocniejszego?! Panie, weź się pan, kurwa, nie czepiaj głupot...
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Retsked

Retsked

Użytkownicy
Jam jest 444
posty1533
Propsy61
  • Użytkownicy
  • Jam jest 444
Cytuj
3,37 RAM'u / 2 [rdzenie] x 2,2 Ghz procka
Przypomnijmy, że Gothic jest robiony pod kompy ~ 256 MB RAM, 1 GHz...
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

Szyk bojowy
#4 2009-04-04, 17:20(Ostatnia zmiana: 2009-04-04, 18:16)
Cytuj
Pomoc Techniczna - Gothic II
Wymagania sprzetowe

   1. system Windows 98/Me/2000/Xp
   2. procesor Pentium III 700 MHz
   3. 256 MB RAM
   4. karta graficzna 3D 32 MB RAM
   5. karta dźwiękowa zgodna z DirectX

Cytuj
Gothic 1 (PC)

Producent: Piranha Bytes
Wydawca: Egmont Interactive
dystrybutor PL: CD Projekt
kategoria:    cRPG
data premiery: 10 marca 2001
data wydania PL: 28 marca 2002

tryb gry: Singleplayer
wymagania wiekowe: +12
Wymagania sprzętowe:
Pentium II 350MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D


Tak powinno być. Można nieznacznie zwiększyć wymagania, ale bez przesady.


@ZS - Nie chciałeś spamować? :)
 

Artex

Artex

Użytkownicy
posty99
  • Użytkownicy

Artex

Szyk bojowy
#5 2009-04-05, 08:52(Ostatnia zmiana: 2009-04-05, 08:54)
Talas miał coś takiego jak #msgote author=zkajo link=topic=5607.msg48239#msg48239 date=1238914371]Talas miał coś takiego jak distance to waypoint#msgote author=zkajo link=topic=5607.msg48239#msg48239 date=1238914371]Talas miał coś takiego jak  - może tego jakoś użyć?  :)  

Ale nie wiem czy to się uda...

O coś takiego mi chodzi. Może po prostu wystarczy dodać coś w rutynie stania? Nie muszą się ustawiać w konkretnym kierunku, ani równym szyku... wystarczy że tam będą i po zmianie rutyny będą się mogli ruszyć, a jak będą w jednym miejscu to tego nie zrobią...

Dragon@, w jakich okolicznościach użyłeś tyle NPC? o_0

EDIT: Tyle że tu nie chodzi o distance do waypointa, bo wtedy ustawią się w kółko ;)  . Chodzi o to żeby każdy miał kawałek przestrzeni, gdy każdy zachowa dystans pół metra to każdy NPC będzie miał jakiś 1m kwadratowy przestrzeni (trochę mniej chyba...).
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry