Postanowiłem niedawno zrobić bitewkę pomiędzy dwoma obozami, ma to być dokładna bitwa, tzn. wynik ma być jak najbardziej zbliżony do tego co by się działo gdyby taką walkę zaplanowali twórcy gry. Wydzieliłem już wszystkich biorących udział w grze NPC, pytanie teraz brzmi: Jak się do tego zabrać?
Powinienem ustawić waypointy, najlepiej tyle ile jest NPC po każdej stronie, żeby się nie wciskali w jedno miejsce... Ale przyznam szczerze że nie chce mi się stawiać 192 (ludzie SO) waypointów i pisać 192 rutyn -.-
Pomyślałem że napiszę jedną rutynę i zastosuję ją do wszystkich. Następnie bitwa będzie uruchamiana poprzez dialog, tzn. odpala się odpowiedni stosunek między gildiowy, i zmienia rutyny. Teoretycznie powinny wystarczyć dwa waypointy, tzn. Pierwszy gdzie jest jeden obóz, drugi gdzie jest druga armia, a potem szybka zmiana rutyn i armie się ścierają.
Ale 100 NPC stojących na jednym waypoincie to chyba problem

. Tak więc zastanawiam się czy nie da się stworzyć rutyny która kazałaby NPC stać w "waypoincie", ale "w odległości od innych NPC" np. metra. Umożliwiłoby to stworzenie swego rodzaju szyku...
Co o tym myślicie, czy jest to możliwe, czy jest to opłacalne?
I w końcu - ile NPC dźwignie naraz silniczek gothica? Widziałem filmiki gdzie było przynajmniej z 60 NPC w jednym momencie... ale 300... (spartan?)