Gothic 2 posiadał w mojej ocenie ciekawszą animację dobijania postaci, więc próbowałem ją przenieść. Efekt ten udało mi się osiągnąć metodą prób i błędów. Poniżej zamieszczam małą instrukcję. Jest to prosty poradnik napisany z myślą o takich parweniuszach jak ja lub o niedzielnych graczach, którzy chcieliby po prostu sobie dodać tą rzecz do gry.
Być może nie wszystkie pliki są niezbędne ale tutaj już się nie wypowiem bo nie wiem.
Do dzieła!
1. Po pierwsze musisz mieć wypakowane animacje.
Spoiler
Jeżeli ich nie masz to możesz to zrobić przykładowo za pomocą programu Gothic VDFS tool. Link do niego masz choćby tutaj
https://themodders.org/index.php?topic=31909.0 Trzeba rozpakować plik anims.VDF znajdujący się w folderze Gothic\Data.
Wypakuj te rzeczy i wklej do folderu głównego folderu Gothica. W twoim folderze Gothic\_work\DATA\ANIMS powinny się wówczas pojawić pliki z animacjami.
Po wypakowaniu pliku tych plików zmień nazwę pliku anims.VDF znajdującego się w folderze Gothic\Data na anims.VDF.disabled
2. Otwórz plik Humans.MDS znajdujący się w Gothic\_work\DATA\ANIMS
3. Interesuje nas ten fragment pliku Humans.MDS
// Todesstoß - Entfernung zwischen Bip01 Angreifer und Bip01 Opfer ca. 200 cm
ani ("t_1hSFinish" 1 "" 0.1 0.1 M. "Hum_1hSFinish_M03.asc" F 1 139 FPS:10)
{
*eventSFX (35 "FIG_SwordFinal" EMPTY_SLOT )
}
aniAlias ("t_2hSFinish" 1 "" 0.1 0.1 M. "t_1hSFinish" F)
// Dead Anis für t_1hSFinish
ani ("t_Wounded_2_Dead" 1 "s_Dead" 0.1 0.1 M. "Hum_Wound2Dead_M01.asc" F 1 139 FPS:10 CVS:0.1)
{
// *eventSFX (36 "FIG_DummyDie" EMPTY_SLOT )
}
ani ("t_WoundedB_2_DeadB" 1 "s_DeadB" 0.1 0.1 M. "Hum_WoundB2DeadB_M01.asc" F 1 139 FPS:10 CVS:0.1)
{
// *eventSFX (36 "FIG_DummyDie" EMPTY_SLOT )
4. Podmieniasz wskazany w punkcie 3 fragment na to:
// Todesstoß - Entfernung zwischen Bip01 Angreifer und Bip01 Opfer ca. 200 cm
ani ("t_1hSFinish" 1 "" 0.1 0.1 M. "Hum_1hSFinish_M03.asc" F 1 139 FPS:10)
{
*eventSFX (35 "FIG_SwordFinal" EMPTY_SLOT )
}
aniAlias ("t_2hSFinish" 1 "" 0.1 0.1 M. "t_1hSFinish" F)
// Dead Anis für t_1hSFinish
ani ("t_Wounded_2_Dead" 1 "s_Dead" 0.1 0.1 M. "Hum_Wound2Dead_A01.asc" F 1 89 CVS:0.1)
ani ("t_WoundedB_2_DeadB" 1 "s_DeadB" 0.1 0.1 M. "Hum_WoundB2DeadB_A01.asc" F 1 89 CVS:0.1)
5. Teraz musisz skopiować animacje z
Gothica 2 . Chodzi o kilka plików znajdujących się w folderze Gothic II\_work\data\Anims\_compiled Są to następujące pliki:
HUMANS-S_WOUNDED.MAN
HUMANS-S_WOUNDEDB.MAN
HUMANS-T_STAND_2_WOUNDED.MAN
HUMANS-T_STAND_2_WOUNDEDB.MAN
HUMANS-T_WOUNDED_2_DEAD.MAN
HUMANS-T_WOUNDED_2_STAND.MAN
HUMANS-T_WOUNDEDB_2_DEADB.MAN
HUMANS-T_WOUNDEDB_2_STAND.MAN
Możesz po prostu je wyszukać w tym folderze po frazie "wounded". Kopiujesz te pliki i wklejasz je do Gothic\_work\DATA\ANIMS\_COMPILED podmieniając istniejące w tym folderze oryginalne pliki z jedynki.
5. Gotowe! W Gothicu I pojawiły się animacje dobijania z Gothica II.
UWAGA: Przed tą całą podmianką najlepiej zrób sobie kopię zapasową plików z Gothica I, które będziesz podmieniał. Możesz po prostu je wyszukać w tym folderze po frazie "wounded" i skopiować w bezpieczne miejsce.