no DG raczej nigdy nie jest stosowane
no DB oznacza no Double bulid nie wolno rozwijać 2 zamków na poziomie militarnym.
Nie rozumiem tych zasad. Skoro rozgrywka pozwala, i jest to zgodne z mechaniką gry, jej zasadami, to po co sobie utrudniać?
Ja akurat rozumiem, ponieważ HOMM nie jest przystosowany do multiplayera i nie ma balansu. W typowo sieciowych grach, rozgrywka jest tak zaprojektowana że żadnej z graczy nie może uzyskać długoterminowej przewagi bo miał szczęście i trafiło mu się, na przykład, silne zaklęcie (latanie, brama miasta etc.) a drugiemu nie. Poza tym są gry, gdzie w momencie gdy jeden z graczy się zabunkruje (Civilization V i Wielki Mur), to nie ma możliwości się przebicia i gra traci sens. Albo specjalnie się narzuca sobie ograniczenia aby gra stała się bardziej dynamiczna (Original War).
Nie nalegam na granie na zasadach, chociaż nie mam też nic przeciwko. Często grywam w Civkę przez neta i najczęściej gra się bez Wielkiego Muru oraz (rzadziej) bez Wielkiej Biblioteki bo psują balans