Woda na mapie 2766 5

O temacie

Autor Anarchy

Zaczęty 22.10.2016 roku

Wyświetleń 2766

Odpowiedzi 5

Anarchy

Anarchy

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy
Cóż, jak w temacie. Spodziewałem się, że wyszukiwarka da mi ten rezultat powielony w stu tematach, zaskoczyło mnie, że nikt do tej pory go nie zadał. Mam własną mapę, na niej naniesione koryta rzek, mała zatoka - teraz kwestia, jak zmusić silnik, żeby interpretował daną teksturę jako wodę? Przeglądanie oryginalnych map nie dało żadnych rezultatów.
 

gothic1210
  • Gość
Musisz to zrobić na poziomie 3ds w Spacerze. Albo ręcznie ustaw materiał (sugerując się tym co jest w oryginalnym świecie) albo pobierz materialfilter, czyli zestaw gotowych materiałów z gry. Wtedy wystarczy tylko nałożyć odpowiedni i powinno działać.
 

Anarchy

Anarchy

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy

Anarchy

Woda na mapie
#2 2016-10-23, 14:21(Ostatnia zmiana: 2016-10-23, 14:31)
Ok, znalazłem coś na forum tłumaczącego ten materialfilter, teraz pozostaje problem - jak tego użyć? Tutoriale, które o tym traktowały ze starości potraciły screeny.

Przy okazji, bo pytanie pochodne do tematu - jak zrobić przejście między zenami? Analiza oryginalnych zenów tradycyjnie nie dała odpowiedzi. Zakładam że istnieje jakaś niewidzialna ściana, której przejście wywołuje zmianę mapy.



edit: jak duży może w ogóle być pojedynczy zen, który silnik jest w stanie przetrawić?
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zdefiniuj Duży ? Chodzi ci o rozmiar ? Bo jeśli tak, to nie do końca rozumiesz działanie silnika i optymalizację świata. nie żebym ja rozumiał XD
Silnik dławi się gdy gracz "widzi" ponad 60 tyś trójkątów, choć może system pack coś pooptymalizował
Świat składa się z miniaturowych trójkątów, które tworzą każdy obiekt w świecie. Khorinis jeśli dobrze pamiętam ma pół miliona trójkątów, sam mesh świata. Do tego dochodzą voby.
Co do wielkości to nie mam pojęcia ale nie przekraczałbym 400 tyś trójkątów, oczywiście z granicą 60 tyś widzianych przez gracza w jednym momencie.
 

Anarchy

Anarchy

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy
Chodzi mi właśnie o ilość polygonów, które może swobodnie renderować silnik. Trochę przesadziłem ze szczegółowością, do końca mapy jeszcze daleko, już mam 40k.
 

gothic1210
  • Gość
O trójkątach tutaj powinno coś pisać o ile dobrze pamiętam:http://themodders.org/index.php?topic=15323.0
Co do materialfiltera to wrzuć go do folderu _work albo _work/tools
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry