Brak animacji wodospadu oraz brak możliwości pływania w wodzie. 2716 2

O temacie

Autor Vanarius

Zaczęty 28.05.2016 roku

Wyświetleń 2716

Odpowiedzi 2

Vanarius

Vanarius

Riquer Team
Początkujący Modder
posty332
Propsy62
ProfesjaGrafik 3D
  • Riquer Team
  • Początkujący Modder
Witam, stworzyłem świat, wstawiłem w nim wodospad oraz małe jeziorko. I tutaj jest problem, że w tym jeziorku nie mogę pływać, a wodospad nie ma swojej animacji. Tworzę świat w Blenderze, pamiętam że jak się dawało dwie warstwy wody (tekstura wody widoczna z obu stron) to wszystko działało, teraz robię tak samo i nie działa :/
 

ING

ING

Użytkownicy
posty64
Propsy59
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Skopiuj wodę z oryginalnego gothicowego zena. A żeby animacja wodospadu była, to trzeba ustawić odpowiednią teksturę w spacerze.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
To nie problem mds ale modelowania i spacera. Przenoszę.

Woda powinna mieć poligony w w dwie strony. Zrobisz to prostym skopiowaniem modelu wody i obróceniem normalek.

Animowane textury to problem nazewnictwa textur. potrzebny jest specjalny suffix dla każdej textury w animacji. Pierwsza to NazwaTextury_A0.tga potem _A1.tga ... _Axx.tga
Potem trzeba sprawdzić w spacerze materiał i ustawić mu  parametry "texAniMapMode" na "LINEAR" i tez "texAniFPS" co powinny być klatki (textury) na sekundę.
Pisałem na podstawie G1 w G2 powinno być podobnie. :)

Co do pływania w wodzie to trzeba ustawić materiału wody parametr "matGroup" na "WATER". (Material Group powiadamia tez gothic o tym jakie dźwięki ma bieganie po materiale, albo uderzenie do materiału  )
Wodospad nie ma konkretny material group (Zostawiamy UNDEF). Trzeba mu ale wyłączyć kolizje by gracz mógł przenikać przez wodospad. Zrobisz tak ustawiając "NoCollDet" na TRUE.  (No Collision Detection)

 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry