To nie problem mds ale modelowania i spacera. Przenoszę.
Woda powinna mieć poligony w w dwie strony. Zrobisz to prostym skopiowaniem modelu wody i obróceniem normalek.
Animowane textury to problem nazewnictwa textur. potrzebny jest specjalny suffix dla każdej textury w animacji. Pierwsza to NazwaTextury_A0.tga potem _A1.tga ... _Axx.tga
Potem trzeba sprawdzić w spacerze materiał i ustawić mu parametry "texAniMapMode" na "LINEAR" i tez "texAniFPS" co powinny być klatki (textury) na sekundę.
Pisałem na podstawie G1 w G2 powinno być podobnie.

Co do pływania w wodzie to trzeba ustawić materiału wody parametr "matGroup" na "WATER". (Material Group powiadamia tez gothic o tym jakie dźwięki ma bieganie po materiale, albo uderzenie do materiału )
Wodospad nie ma konkretny material group (Zostawiamy UNDEF). Trzeba mu ale wyłączyć kolizje by gracz mógł przenikać przez wodospad. Zrobisz tak ustawiając "NoCollDet" na TRUE. (No Collision Detection)