Gothic 1 - pancerze, animacje i kilka podstawowych pytań 1962 3

O temacie

Autor Zagłoba

Zaczęty 5.07.2015 roku

Wyświetleń 1962

Odpowiedzi 3

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Witam. Jako, że po głowie chodzi mi pomysł na odpalenie pewnego równoległego projektu chciałbym zadać wam kilka pytań nt. mechaniki silnika, tworzenia animacji i zbroi dla Gothic 1

1. Po pierwsze primo - słyszałem, że zbroje zapisane są w formacie .ASC - gdzie ich szukać i jakim programem je wyciągnąć ?
2. Po drugie primo czy silnik Gothic 1 obsługuje kanał alpha i czy umożliwia przezroczystość ?
3. Czy komuś udało się zaimportować do silnika drzewa z animacją poruszania się na wietrze ?
4. Czy importowanie/ zamiana animacji w Gothic 1 wymaga edycji skyptów ? Czy wystarczy podmienić pliki na inne o tych samych nazwach ?
6. Czy zadawanie obrażeń warunkowane/ kalkulowane jest na podstawie toru poruszania się broni / jej zderzenia z modelem postaci wroga / kolizją jego modelu ? Czy może  jeszcze inny sposób
7. Czy komuś udało się zamienić / zaimportować do gry postać opartą na innym szkielecie ? Np. na szkielecie o większej ilości kości ?

Pozdrawiam Zagłoba
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

carelion

carelion

RaveN Studio
Moete Kita Zo!
posty153
Propsy73
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Moete Kita Zo!
1. O ile wypakowałeś je z Anims.vdf za pomocą VDFS lub zainstalowałeś GMDK ich skompilowane wersje powinny się znajdować w _Work/Data/Anims/_compiled a do ich dekompilacji do plików .ASC używa się Gothic Sourcera.

2. Tak.

3. Musisz stworzyć animacje MorphMesh na modelu i zrobić do niego .mms (odpowiednik MDSa)

4. Wystarczy podmiana.

6(powinno być 5 :P) O ile się nie mylę, obrażenia zadawane są poprzez sprawdzanie odpowiedniej odległości od wroga. By wykonać to na podstawie kolizji, musiałbyś stworzyć specjalne VFXy lub użyć Ikarusa/LeGo.
 

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty457
Propsy260
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Cytuj
7. Czy komuś udało się zamienić / zaimportować do gry postać opartą na innym szkielecie ? Np. na szkielecie o większej ilości kości ?
Możesz dodać kości jak chcesz byle nazwa była odpowiednia, ale nie dziw się jeśli animacje przypisane do starych szkieletów nie zaimportujesz na twoje nowe. Liczba kości nie będzie się zgadzać i kicha.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
musiałbyś stworzyć specjalne VFXy
Tym sposobem bez użycia pakietów skryptowych byłoby to bardzo ograniczone. Obrażenia byłyby zadawane przeciwnikom nawet, gdyby się bronili.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry